Przemysł Zbrojeniowy
Ciężkie pojazdy dla francuskich specjalsów
Armii francuskiej dostarczono właśnie pierwszą partię nowych ciężkich pojazdów przeznaczonych dla sił specjalnych. Generalna Dyrekcja Uzbrojenia (Directorate General of Armaments - DGA) w dniu 30 stycznia 2017 r. zatwierdziła charakterystyki pierwszej serii wozów PLFS.
Kilka pojazdów dwa dni później trafiło już do odbiorców, są to pierwsze z początkowej serii 25 maszyn, przeznaczonych do zaspokojenia najpilniejszych potrzeb francuskich specjalsów.
Ciężkie pojazdy PLFS (Poids Lourd Forces Spéciales) zaprojektowano, wyprodukowano i dostarczono - po uzyskaniu wszelkich koniecznych certyfikatów - w zaledwie 13 miesięcy w zakładach Renault Trucks Defense. W przyszłości wozy te mają stanowić jeden z dwóch podstawowych samochodów opancerzonych operatorów wszelkich rodzajów francuskich sił specjalnych, obecnie wykorzystujących bardzo szeroką gamę pojazdów.
Nowe wozy przeznaczone są do bezpośredniego udziału w operacjach specjalnych, zaprojektowano je z myślą o spełnieniu wymagań koniecznych do udanego wykonania zadań rozpoznawczych, wykonywania chirurgicznych, precyzyjnych rajdów i operacji wymagających skrytego przemieszczania się na głębokim zapleczu nieprzyjaciela. Dzięki wyposażeniu nie w przyszłości sił specjalnych wszystkich rodzajów sił zbrojnych Francji, zwiększą się ich możliwości wspólnego prowadzenia działań, zmniejszone zostaną też koszty i wymogi logistyki, odgrywające znaczącą rolę w planowaniu operacji sił specjalnych.
jaksa
Charakterystyczny kolor pozwala wnioskować na jakich szerokościach geograficznych występują te "najpilniejsze potrzeby francuskich specjalsów". To tłumaczy również rekordowy czas dostarczenia do jednostek.
Geoffrey
Foliowe okno w drzwiach od strony kierowcy i nie domykająca się burta z tyłu. Nie wygląda to dobrze.