Będzie postępowanie na rozpoznawczo-uderzeniowego Gryfa. Powołano komisję

12 lipca 2021, 09:12
Tactical_Heron_IAI
Fot. IAI.
Reklama

Po kilku latach prac analityczno-koncepcyjnych program bezzałogowca taktycznego średniego zasięgu Gryf przeszedł w ubiegłym roku do fazy realizacyjnej. Jak poinformował Defence24.pl rzecznik Inspektoratu Uzbrojenia mjr Krzysztof Płatek, w IU została powołana komisja, która przygotuje, a następnie przeprowadzi postępowanie na te maszyny.

Po kilku latach prac analityczno-koncepcyjnych program bezzałogowca taktycznego średniego zasięgu Gryf przeszedł w ubiegłym roku do fazy realizacyjnej. Jak poinformował Defence24.pl rzecznik Inspektoratu Uzbrojenia mjr Krzysztof Płatek, w IU została powołana komisja, która przygotuje, a następnie przeprowadzi postępowanie na te maszyny.

Informuję, że po uruchomieniu fazy realizacyjnej dla zadania dotyczącego pozyskania BSP klasy taktycznej średniego zasięgu w ramach programu GRYF w Inspektoracie Uzbrojenia została powołana komisja mająca za zadanie przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Na obecnym etapie, z uwagi na trwające prace komisji, nie jest możliwe przekazanie do publicznej wiadomości szczegółowego kalendarza przedsięwzięć.

rzecznik Inspektoratu Uzbrojenia mjr Krzysztof Płatek

Na chwilę obecną nie wiadomo, jakie podmioty i jakie platformy bezzałogowe będą uwzględniane w postępowaniu na maszyny Gryf. Z myślą o tym projekcie na polskim rynku promowano między innymi bezzałogowce Hermes 450 firmy Elbit Systems, Thales Watchkeeper, ale też maszyny Tactical Heron firmy IAI oraz Textron Nightwarden. Wszyscy wspomniani oferenci deklarowali chęć podjęcia współpracy z polskim przemysłem. Bardziej szczegółowe informacje w sprawie Gryfa będą jednak mogły być przekazane w terminie późniejszym.

Docelowo, jak niedawno informowano podczas posiedzenia Sejmowej Komisji Obrony Narodowej, planuje się pozyskanie aż 15 zestawów bezzałogowców klasy taktycznej średniego zasięgu. Może przełożyć się na zakup około 60 do 90 statków powietrznych i kilkunastu do kilkudziesięciu stacji kontroli, w zależności od konfiguracji zestawu. Systemy Gryf będą miały za zadanie wykonywanie zarówno misji rozpoznawczych, jak i uderzeniowych.

Należy podkreślić, że program Gryf, tak jak będący na wcześniejszym etapie projekt bezzałogowca klasy MALE Zefir, realizowany jest odrębnie od zakupu bezzałogowców Bayraktar TB2 w Turcji. Cztery zestawy tych ostatnich maszyn wraz z pakietem uzbrojenia i wyposażenia dodatkowego oraz szkoleń zakupiono w maju br. w ramach pilnej potrzeby operacyjnej, a ich dostawy mają rozpocząć się w 2022 roku i zakończyć dwa lata później.

Reklama
Reklama
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 123
Reklama
Wiem co piszę
środa, 14 lipca 2021, 00:29

Nadejdzie już niebawem taki dzień, że żołnierz musi się liczyć cały czas z atakiem drona. Bez dobrej opl, niemalże cały czas aktywnej, nie wystawi nosa w mundurze choćby poza budynek.

SZELESZCZĄCY w TRZCINOWISKU
wtorek, 13 lipca 2021, 15:31

cóż......róg obfitości lepiej cicho ssać niż głośno w niego dąć

Dziak
wtorek, 13 lipca 2021, 13:06

Hola, hola ! Jeszcze 5 lat dialogu technicznego !!!

stary wojak
wtorek, 13 lipca 2021, 13:23

No i wytypowanie komisji prowadzącej,to dopiero będzie problem.

inżynier zbrojmistrz
wtorek, 13 lipca 2021, 12:30

Skoro kilka lat trwały prace analityczno-koncepcyjne, to kilka lat następnych potrwają prace związane z warunkami przetargu i trybem wyłaniania dostawcy.To po prostu żenada, ktoś za te dywersyjne działania powinien zostać zdymisjonowany.

gebeth
wtorek, 13 lipca 2021, 11:03

z innej beczki ale obrazuje standardy w tym ,,kraiku". Na Bemowie miasto st.Warszawa zleciło projekt jednej z nitek obwodnicy. Niby nic dziwnego ale w tym samym czasie / protestowali mieszkańcy/ .. urzędnik gminy powiedział uspokajająco .. obwodnicy nie będzie bo już został klepnięty projekt osiedla. I tak się stało. Osiedle jest a projektant wziął kasę / naszą kasę !!!/ za projekt o którym wiadomo było że trafi do śmieci. I jest git... wszyscy zarobili... nasze pieniądze! I nikomu włos z głowy nie spadł.

rozczochrany
wtorek, 13 lipca 2021, 13:03

Ludzie podburzeni przez działaczy związanych z deweloperem dali się wykorzystać protestując przeciwko obwodnicy i lotnisku aeroklubowemu a chodziło jedynie o interes dewelopera i działki pod osiedle.

?
wtorek, 13 lipca 2021, 11:30

No ale na Bemowie obwodnica chyba też jest tylko, że zjazdów brak i trzeba ciąć aż do Lazurowej. Inna rzecz, że tu protesty też Gucio dały no i dziwnym trafem popalily się dawne zabudowania na Dywizjonu 303 vide stara odlewnia itp.

MemyPolityczne
wtorek, 13 lipca 2021, 10:19

Szanują w tych naszych sztabach pracę. W tym tempie to będziemy dobrze uzbrojeni może w 2050, jak przetrwamy do tego czasu!!! Powinnismy mieć "polską DARPĘ" na uzbrojenie przyszłościowe, a aktualnie potrzebne kupować Z WOLNEJ RĘKI JAK NAJSZYBCIEJ!

stary wojak
wtorek, 13 lipca 2021, 13:25

Ja typuję rok 2100.

Edmund
wtorek, 13 lipca 2021, 11:09

Z jakimi ludźmi chcesz tworzyć polska DARPE? Z tymi pozbawionymi wyobraźni i zdrowego rozsądku w MON i UI? Z tymi którzy sens widzą jedynie w powoływaniu komisji i fazach analityczno-koncepcyjnych? Z tymi którzy analizują latami proste typy uzbrojenia? Którzy wypowiadali się w 2015 roku o dronach ,,niech takie zabaweczki żołnierze za swoje kupią"?

RafR
wtorek, 13 lipca 2021, 10:06

Ja się pytam co z wymogiem pływalności i ZSMU-127 na kabinie. Bez tego Gryf nie będzie ani prawdziwie rozpoznawczy, ani uderzeniowy. Liczę na to, że członkowie komisji dostrzegą ten problem.

Felix
wtorek, 13 lipca 2021, 17:07

Zamiast pływalności powinien być pancerny, odporny na rakiety i pociski 155mm. Co z tego, że będzie mógł latać tylko w bezwietrzne dni.

HeKnows
wtorek, 13 lipca 2021, 08:22

It's about time! Looks like finally the IAI UAVs are coming to Poland

GieTek
wtorek, 13 lipca 2021, 07:13

Czas upływa kasy przybywa. Króliczka tylko się goni.

Darecki
wtorek, 13 lipca 2021, 07:11

Jednym z efektów wytężonej pracy zespołów analitycznych "fachowców" MON jest wyznaczenie terminu odbioru stacji zagłuszających obce radary za... 96 miesięcy z opcją.... WYDŁUŻENIA! Nie wiem jak wy, ale ja nie trzymałbym u siebie ani jeden dzień w firmie pracownika, który zaproponowałby mi termin realizacji mojej potrzeby za 8 lat! Ale ludzie wyznaczający takie terminy pracują wciąż w MON. I na pewno zasiadają w niejednej.... komisji!

Radecki
wtorek, 13 lipca 2021, 16:19

Jak ty mało wiesz o świecie... A co byś zrobił, gdyby to twój boss "zaproponowałby" tobie termin realizacji projektu, który dla niego wykonujesz?

inżynier wszechświata
wtorek, 13 lipca 2021, 00:21

po latach papierologii komisja oświadczy, że nikt na świecie nie produkuje tego czego chcemy!

Witold
poniedziałek, 12 lipca 2021, 22:54

Działalność MON staje się coraz bardziej pośmiewiskiem, bo powodem do żartów u Rosjan, Amerykanów i Niemców jest już od dawna.

Polak
wtorek, 13 lipca 2021, 09:13

Tak sobie żartujecie w Olegino i jest wesoło?

Janek-23
wtorek, 13 lipca 2021, 20:57

Taka uwaga... Jak się podpiszesz "Polak" to nie jesteś bardziej wiarygodny...

Kandahar
poniedziałek, 12 lipca 2021, 22:51

Gdyby to było w jakimkolwiek innym ministerstwie, już dawno zajęłyby się tym służby: NIK, CBA, CBŚ. Ale do czasu. Ministerstwa Obrony Narodowej też to czeka. ,,Mówią już o tym jaskółki w kuluarach". Dzisiejsi w pierwszym rzędzie na defiladach i w komisjach - zasilą ławy oskarżonych. Kariery wielu wysokich wojskowych runą. To tylko kwestia czasu. Będzie to powód upadku obecnego rządu.

m56trs
poniedziałek, 12 lipca 2021, 22:28

Wroga nam nie potrzeba wystarczy, że mamy obecne kierownictwo MON. Oni wojsko zaorają.

Xcy
wtorek, 13 lipca 2021, 01:12

Chyba wydoją :)

pogonic ich z farschafki..czas najwyzszy..
poniedziałek, 12 lipca 2021, 22:27

..gonic na pustynie Ai Way IaI

Major
poniedziałek, 12 lipca 2021, 22:04

Kilku lat potrzebujemy, aby dowiedzieć się co chcemy kupić. To Jakiś koszmarny KOSZMAR!!!

Skalman
poniedziałek, 12 lipca 2021, 21:35

Ależ Panie Płatek... Zbytek laski z tym kalendarzem. Nie jest potrzebny. Wiemy, że jak komisja została powołana, to 5 lat będą obradować, przeprowadzą i unieważnia 10 przetargów...szybko zleci

Pytajnik
poniedziałek, 12 lipca 2021, 20:28

Na jednym z portali wojskowych czytałem kilka lat temu, że przeznaczono 100milionów zł na opracowanie rojów dronów w polskich zakładach. Ktoś coś wie? Pamięta? Czytał?

df
wtorek, 13 lipca 2021, 08:10

Na drona klasy MALE też były pieniądze. Gdzie one są?

Kasa, misiu kasa!
wtorek, 13 lipca 2021, 07:22

Dla twej wiedzy MON zamówił w PGZ 40 szt nieistniejącego wciąż nawet w prototypie tzw Orlika płacąc za 40 szt bodaj 790 mln. Tego drona nie ma, choć "wygrał" przetarg. Okazało się bowiem, że zgłoszony PGZ19R nie jest zdolny unieść głowicy jaką już ZAKUPIŁ MON. Zatem PGZ19R musi być całkowicie przekonstruowany! Tak rządzi się pieniędzmi w MON. Najpierw kupuje głowicę, której nie ma na czym zamontować, dopiero potem szuka się platformy dla niej, potem "wygrywa" platforma niezdolna do użycia tej głowicy, potem zaczyna się jej przepracowywanie, konstruowanie niemal od podstaw, platformy p o d z góry kupioną głowicę. Żadna logika tego nie ogarnie! To cuchnie całkowitą niekompetencją, ignorancją i czystym wariactwem!! Dodam, że w wojsku istnieją dedykowane służby kontrolne i finansowe, dedykowane kontroli i nadzorowi nad sposobem wydatkowania ograniczonych środków finansowych. CO robią??

Artur
poniedziałek, 12 lipca 2021, 20:24

Wie może ktoś jak dostać fuchę w takiej komisji. Złota robota,z chęcią bym "popracował"

Komisjant
poniedziałek, 12 lipca 2021, 23:28

To jest zarezerwowane dla znajomych i ich znajomych i tylko tych co mają coś do zaoferowania w zamian i nie puszczą pary. Tak to działa.

Heszek
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:57

Dla przypomnienia, to od czasów słynnej instrukcji NKWD 3/47 - z roku 1947 - w polskiej biurokracji szeroko powoływane były, SĄ i BĘDĄ komisje. Po co NKWD ja wymyśliło? Owoż k o m i s j a jest idealną metodą na a) rozmycie odpowiedzialności tym samym zapewnienia bezkarności za brak wyników, bo nie da się zgodnie z polskim prawem ukarać żadnego z członków żadnej komisji, b) zagwarantowanie "obiektywnych" przyczyn braku postępu w pracach komisji, c) możliwość pobierania dodatkowego wynagrodzenia "za udział" czyli wygodne "nic nie robienie", d) możliwość notorycznego przekładania terminów realizacji zadań, ze względu na uzasadnioną nieobecność kolejnych "ważnych" członków komisji, e) wnioskowanie o rozszerzenie/uzupełnienie składu komisji, wprowadzenie "pod-komisji" lub "zespołów roboczych" albo wydzielenie zadań cząstkowych do innej komisji, co pozwala w dowolny sposób manipulować, odwoływać, modyfikować, rozszerzać lub zawężać : TERMIN, temat, podpunkt, akapit, zadanie, etc.!! Owa wzmiankowana Instrukcja NKWD 3/47 w skrócie to "powołać grupę nieudaczników, nie dać im kompetencji decyzyjnych tylko doradcze, broń Boże rozliczać z BRAKU postępu, na koniec zmienić im wymagania by musieli zacząć od nowa, zmienić w połowie skład komisji, na koniec wyrazić niezadowolenie i komisje rozwiązać, ale jednak nagradzając połowę frajerów za włożony wysiłek w rozwój socjalistycznej ojczyzny"!! Na koniec? Podać do PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI LUDU, że powołano komisję, komisja podjęła działania, prace komisji się dynamicznie toczą, a o wynikach "wkrótce" społeczeństwo zostanie poinformowane w specjalnym komunikacie... Komisji !! I takie podchwytliwe pytanka na koniec : kto pamięta j a k pracowano nad integracją Spike z Hitfistami??? Albo nad nastepcą RPG7? Albo j a k budowano... Ślązaka? Albo j a k postępują prace nad.... Narwią? No i teraz MON powołał.... KOMISJĘ ds Gryfa! Bu ha ha!!! Duch 3/47 króluje na Klonowej i w Alejach.

Wkurzony
wtorek, 13 lipca 2021, 18:15

Dlaczego Francuzi już za Napoleona (a ogólnie Zachód) lubili i nadal lubią Rosję? A choćby dlatego, że Rosja nie tylko potrafiła samodzielnie wyzwolić się z 250-letniej niewoli Tatarów, z 500-letniej niewoli Litwy i 300-letniej niewoli Polaków... Natomiast Polacy nawet 1 raz nie potrafili samodzielnie wywalczyć niepodległości, ale za to potrafili 2 razy tę niepodległość stracić.

Popieram!!!!
wtorek, 13 lipca 2021, 07:28

Stosowanie Instrukcji, co wyraźnie widać, skutecznie sabotuje jakiekolwiek sensowne działania, w szczególności w wojsku. Należy zakazać powoływania komisji. Tworzyć zespoły zadaniowe poprzez wyznaczenie JEDNEGO decydenta odpowiedzialnego za osiągnięcie celu. On powinien dobrać sobie PODLEGŁYCH mu pomocników - ekspertów i JEGO należy potem rozliczać z terminów, harmonogramów, postępu prac i wyniku końcowego. Należy wyznaczyć budżet i na koniec rozliczyć wszystkie co do grosza wydatki. Jak nie da rady - koniec kariery!

Jabadabadu
wtorek, 13 lipca 2021, 11:28

Tak kiedyś było. Z tym, że najpierw rozliczany był szef tego zespołu - za całokształt rezultatów pracy zespołu. Jeżeli nie radził sobie lub zwyczajnie "nie ogarniał" tematu, to nie tylko traciłvstołek (i apanaże), lecz mógł oczekiwać retorsji z tytułu "działania na szkodę obronności kraju". Czym to groziło to niektórzy jeszcze pamiętają. Dlatego też albo trzymał "za twarz" podległy mu zespół i pozbywał się niekompetentnych, albo odpływał sam. Przeważnie w niebyt.

Grzegorz
poniedziałek, 12 lipca 2021, 22:23

Nic dodać nic ująć, dokładny opis rozkładu, czego wszyscy jesteśmy świadkami. Miliardy złotych w błoto, bo ,,pracuje komisja". Efektów brak a i pieniądze się gdzieś ,,rozeszły". Rozmieniamy nasze bezpieczeństwo i wolność każdego dnia po trochu ,,na komisje", na ,,analizy", na ,,fazy analityczno-koncepcyjne".

Rakietki
poniedziałek, 12 lipca 2021, 22:11

nie wiem czy to prawda co napisałeś, ale też mi się to wszystko nie podoba

Heszek
wtorek, 13 lipca 2021, 07:33

Mam kopię tej "instrukcji". Przeraża! Wszystkie jej punkty - to lista wad naszej administracji państwowej czy samorządowej, życia politycznego, zasad zarządzania gospodarką, gospodarowania pieniędzmi, nawet zasad uczenia w szkołach czy na uczelniach!! To lista rzeczy powszechnie występujących w Polsce, z którymi należy walczyć za wszelką cenę, bo nigdy nie rozwiniemy się jako państwo!!

SimonTemplar
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:35

No, tylko kilka lat fazy analitycznej.... To teraz już z górki, przetarg jakieś 2-3 lata, potem anulowanie, kolejny za 2 lata, potem anulowanie, kolejny za kolejne 3 lata, wybór, dostawy za 5 lat. To może za jakieś 12 lat pierwsze dostawy. Piorunem to idzie wszystko, a wy tak narzekaliście, że nie potrafią A tu masz - tylko kilkanaście lat i kilka Gryfów będzie do defilad gotowych.

bbb
poniedziałek, 12 lipca 2021, 22:27

musieli przejąć władze i usunąć Polaków z wladz zakupowych..teraz iai ai way liczy iż wydoi cała kase z MON..

bbb
poniedziałek, 12 lipca 2021, 22:27

musieli przejąć władze i usunąć Polaków z wladz zakupowych..teraz iai ai way liczy iż wydoi cała kase z MON..

Uff ulga.
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:29

CYTAT" "Po kilku latach prac analityczno-koncepcyjnych program bezzałogowca taktycznego średniego zasięgu Gryf przeszedł w ubiegłym roku do fazy realizacyjnej. Jak poinformował rzecznik Inspektoratu Uzbrojenia mjr Krzysztof Płatek, w IU została powołana komisja"!!! Płakać czy śmiać się? Ani mu... mru? Ekipa z ... moralnego niepokoju? Zakładając że IU rozpoczyna tą znamienitą fazę analityczno koncepcyjną 1wszego września 39..... . Który teraz rok mielibyśmy, gdy pan major obwieszcza sukces bo komisja jest powołana? 42gi? 43ci? 44ty? A może WW2 właśnie zakończono? Ktoś zarazu może się zirytuje..... Ale, być może (na szczęście świata) to tu był koń hitlera pogrzebany.... Gdyby przecież, na potrzeby Guderiana czy Donitza tak starannie i dogłębnie prowadzili fazy analityczno-koncepcyjne jak to UI czyni, to jedynie jeden, Najjaśniejszy wie jak losy świata mogły by się potoczyć. Teraz pozostaje mieć nadzieję, że na następne mistrzostwa europy w piłce kopanej komisja błyskawicznie wykona swoją robotę i będzie można już bez problemu wybrać zasadniczą nadkomisję do szybkiego, dalszego postępowania tegoż programu. Stuknie dekada, założenia się już zdezaktualizują, więc znów trzeba będzie fazę analtyczno-kocepcyjną rozpocząc ..... Praca. Praca. Praca! Szkoda tyko RP!

Polska technologiczne Imperium
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:23

Brawo Polacy!

On
poniedziałek, 12 lipca 2021, 18:37

"Kilka lat prac konceocyjno-analitycznych". Brawo nasze tęgie głowy w MON. Rosja się pewnie Marto, że tak szybko Wam idzie!

Witold
poniedziałek, 12 lipca 2021, 18:35

Komisja komisję goni. PRL w rozkwicie.

Max
poniedziałek, 12 lipca 2021, 18:35

Czy Jarosław wie, że mu szef MON ,,pod bokiem" utrzymuje ,,republikę kolesi"?

Gen
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:49

Za dużo s siesz

JP
poniedziałek, 12 lipca 2021, 18:20

Tak na oko to pod TB2 ustawka, bo te wymieniane Herony itp. nie przenoszą uzbrojenia. Ale TB2 nie był by zły, gdyby produkować go u nas na licencji, co przy planowanej ilości zaczyna być realne.

Opel
wtorek, 13 lipca 2021, 07:32

Tak. Beda produkowac 1000 sztuk miesiecznie u ciebie w domu.

Danisz
poniedziałek, 12 lipca 2021, 20:34

no pewnie, przy planowanej "ilości" 15 zestawów z pewnością Turcy przekażą nam całą dokumentację techniczną, wyszkolą personel, a pewnie i offset dadzą...

hahahaha
poniedziałek, 12 lipca 2021, 18:16

Pierwsi członkowie komisji to już dawno na emeryturach a zanim dojdzie do przetargu obecni też tam się znajdą .

BUBA
poniedziałek, 12 lipca 2021, 18:12

W innych normalnych krajach produkuje sie juz takie "Gryfy" seryjnie i to bez komisji. I to od dawna. Po prostu zacofani ...

Autor
poniedziałek, 12 lipca 2021, 18:11

Patrząc na dostawców to najwcześniej za 10 lat pierwsze egzemplarze

MI6
poniedziałek, 12 lipca 2021, 18:04

Jeżeli kilka lat trwały prace analityczno-koncepcyjne, biorąc pod uwagę tempo rozwoju dronów i koncepcji ich zastosowania, to czy wyniki tych analiz są aktualne? Może trzeba ponowić fazę analityczno-koncepcyjną?

Extern
poniedziałek, 12 lipca 2021, 17:34

A nie dało by się celem przyśpieszenia procedur kogoś tam przykładnie rozstrzelać? Tak tylko rzucam luźny pomysł do rozważenia. Wszystkie inne sposoby, aby zgodnie z procedurami zakupowymi kupić drony dla wojska już wypróbowaliśmy.

LOL
poniedziałek, 12 lipca 2021, 20:10

Kompletnie nic nie rozumiesz... NIKOMU nie zależy na przyspieszeniu czegokolwiek. To wszystko trwa DOKŁADNIE TYLE ile MON CHCE żeby trwało. Jak się przepala kasę w PGZ, albo "wpycha w kolejkę" zakupy z USA, nieprzewidziane w planie modernizacji na danym etapie, to nie ma pieniędzy na inne zamówienia. Dlatego takie programy są "analizowane" do czasu aż MON da zielone światło, że znalazł jakieś pieniądze, i ma ochotę wydać je na dany program, więc można zakończyć analizy.

Extern
wtorek, 13 lipca 2021, 11:24

Ale nawet jeśli masz rację, to jakaś mała egzekucja by przecież nie zaszkodziła, jeden więcej czy mniej członek komisji przecież i tak nie zrobi żadnej różnicy w wynikach. A taka pokazowa egzekucja mogła by przynajmniej pomóc przekonać narzekających że wszystkim w ministerstwie szczerze zależy na przyśpieszeniu programu. Mimo wszystko myślę że warto, w końcu koszty niewielkie, straty dla obronności żadne, a zysk wizerunkowy będzie ewidentny.

Popieram!!!!
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:25

Pomysł plutonu egz jest znakomity! Może wtedy udałoby się np. stosownie "docenić" tego decydenta z MON, który np. na certyfikowanej i przebadanej juz kabinie BAOBABA wymodził dołożenie ćwierć tonowego zsmu 127, dzięki czemu projekt Baobab zyskał kolejny rok opóźnienia - gdyż kabina z zsmu musi przejść ponownie cały 1-1,5 roczny cykl badań i certyfikacji - choć każdy chyba rozumie że automatyczny kołowy, na bazie zwykłego Jelcza 6x6, stawiacz min nie musi być od razu... BWP.

Danisz
poniedziałek, 12 lipca 2021, 20:57

przecież oni to robią celowo - cała kasa poszła na zakupy z półki HIMARSów, BH czy F-35, oraz na kretynizmy w rodzaju "modyfikacji" T-72M1 czy WOTu. oczywiście nikt się do tego nie przyzna, więc Orki, Kruki, Gryfy, Pegazy, Baobaby, Narew, Tytany, Czaple, Rosomaki BMS a nawet granatniki ppanc są "opóźniane" a nie anulowane - IU robi tylko to, co mu partyjniaki każą

Stefan
poniedziałek, 12 lipca 2021, 16:38

A orkiestra była? Medale były? Przecież to powołanie komisji! Nie może tak przejść bez echa...

poniedziałek, 12 lipca 2021, 18:31

Orkiestry zajęte.... Przysięgi w WOT

pomz
wtorek, 13 lipca 2021, 17:53

Nie ma zadnych orkiestr na przysiegach WOT-ów...

poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:44

Ale ten WOT was boli i uwiera...

dropik
wtorek, 13 lipca 2021, 08:44

zapomniałeś dodać was, ruskich trolli. Wszak, żadna krytyka nie jest dozwolona bo jest przejawem zdrady itd, itp Żałosne myślenie rodem ze Wschodu, a nie Zachodu :P

SZELESZCZĄCY W TRZCINOWISKU
poniedziałek, 12 lipca 2021, 16:04

Ewolucja polskiego dialogu.....dialog tworzy cel ,cel tworzy założenia , założenia tworzą zespół , zespół tworzy koncepcję, koncepcja tworzy iluzję ,iluzja tworzy korupcję ,korupcja tworzy kłamstwo ,kłamstwo tworzy koszty ,koszty tworzą politykę ,polityka tworzy prawdę ,prawdę gasi czas, czas budzi demony ,demony budzą wojnę ,wojna zabija ludzi ,ludzie tworzą historię ,historia tworzy święta ,święta tworzą rocznice.... rocznice Polski to GLORIA VICTIS, czemu bo kiedyś dawno temu budowę sił zbrojnych Polski oparto na dialogu ....na Polskim dialogu

konfederata
wtorek, 13 lipca 2021, 12:39

Trafnie, ale ktoś tym "balaganem" kieruje i to całkiem świadomie. Co z nim zrobić przed uwięzieniem???

wtorek, 13 lipca 2021, 15:33

obudzić zbiorowego samobójcę

Autor
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:31

świtny koment!

Oczywista sprawa
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:26

Bardzo ładne!!!! Trafne i ujmujące s e d n o funkcjonowania naszej biurokracji zakupowo-logistycznej.

...
poniedziałek, 12 lipca 2021, 18:18

100/100

tut
poniedziałek, 12 lipca 2021, 15:42

W powoływaniu komisji to jesteśmy dobrzy.

Ivan z moskwy
poniedziałek, 12 lipca 2021, 15:24

Czyli spokojnie za 20 lat będzie pierwszy dron.trzymam kciuki

emeryt
poniedziałek, 12 lipca 2021, 15:22

No to SUKCES można odtrąbić w IU , szef zapewne dostanie kolejną gwiazdkę a zasłużeni po premii. Ostatecznie nie co roku można powiedzieć że zakończono fazę analityczną i powołano komisję do spraw przeprowadzenia przetargu. Rozumiem że IU już wie czego szuka dla wojska i to coś starczy że lata i pływać nie musi. Brawo panowie .

Danisz
poniedziałek, 12 lipca 2021, 21:01

spokojnie - jeszcze Zwierzchnik Sił Zbrojnych nie zabrał głosu: najpierw podziękuje ekscelencjom, później wspomni o Żołnierzach Wyklętych, na końcu powie że ten Miś to nie jest nasze ostatnie słowo i dopiero zacznie się rozdawanie orderów i gwiazdek...

WojtekMat
poniedziałek, 12 lipca 2021, 15:18

"Po kilku latach prac analityczno-koncepcyjnych" Nie wiedziałem, że IU jest instytutem badawczym.

ABC
poniedziałek, 12 lipca 2021, 15:17

Mnie tam wszystko jedno, komisja, nad komisja, podkomisja byleby każdy żołnierz miał to co trzeba i wiedział co i jak robić. Pluton-batalion był równoważny odpowiednikom przeciwnika. Związki taktyczne zdolne w walce obronnej do zadania ciężkich strat przeciwnikowi z możliwością przejęcia inicjatywy strategicznej. Wielowarstwowa skuteczna obrona plot. dla całego kraju . Marynarka Wojenna nawodna i podwodna zdolna do zabezpieczenia morskich szlaków komunikacyjnych, i obrony przed desantem na nasze wybrzeże. TYLE. Jeżeli wiem, że czegoś mi brakuje to negocjuję z Unią i NATO aby to dostać w sprzęcie lub ludziach. Ideał - nie podstawy obrony państwa.

MArio
poniedziałek, 12 lipca 2021, 15:03

Komisjo spokojnie, spokojnie. Rosja poczeka...

Piotr
poniedziałek, 12 lipca 2021, 14:17

To jest przykre.

Monkey
poniedziałek, 12 lipca 2021, 13:27

Oczywiście wszystko dalej niejawne. Zapewne włączając w to skład komisji.

Danisz
poniedziałek, 12 lipca 2021, 21:03

oraz kasę jaką członkowie będą dostawać za nicnierobienie przez kolejnych kilka lat...

JSM
poniedziałek, 12 lipca 2021, 12:53

A kasa leci. Najpierw kilka lat "prac" analitycznych za gruby szmal, teraz wysoka komisja weźmie swoje. Mistrzostwo świata w dojeniu budżetu.

Oszołom
poniedziałek, 12 lipca 2021, 15:27

Najwazniejszy bedzie produkt finalny. Jesli zrobimy to dobrze, to bedzie kasa dobrze wydana.

Koniu
poniedziałek, 12 lipca 2021, 13:20

To ile kasy takie prace analityczne przepalają? Bo oskarżenia łatwo rzucać bez jakiegokolwiek cienia dowodów...

LMed
poniedziałek, 12 lipca 2021, 14:57

Oskarżenia? Nie przesadzaj. Lepiej powiedz, jak oceniasz spójność działań dotyczących dronów wszelkich i spróbuj ocenić dotychczasowe efekty. Rzeczywistość jest przykra , nie uważasz. Coś tu nie gra pomimo uśmiechniętych i zadowolonych twarzy z TV chyba.

Koniu
poniedziałek, 12 lipca 2021, 16:21

Ile kosztuje nas faza an-al? Proste pytanie na które ty szukasz jakiegoś referatu i lania wody. Pracujesz w IU?

Danisz
poniedziałek, 12 lipca 2021, 21:06

kosztuje życie żołnierza jeśli dojdzie do wojny, bo bez sprzętu żadnej się nie wygra - natomiast nasz MON zamiast kupować sprzęt zajmuje się jego analizą... czy

Gnom
poniedziałek, 12 lipca 2021, 20:00

A widziałeś w IC MON jakąś fazę analityczną? Nazwa to nie wszystko. To zasadniczo spis pobożnych życzeń i porównanie rzeczywistych ofert (z dialogów) z danymi z internetu i reklamówek (głównie z USA). Zazwyczaj wygrywają twórcy reklamówek. Nikt ci tyle współpracy nie da ile USA ci obieca.

Bobo
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:53

Kos,to nas dużo czasu,ktoś to prowadź i ktoś bierze kasę,często efektów brak, idź do jakiejkolwiek firmy prywatnej długo tak nie popracujesz biorąc kasę za coś z czego nic nie wynika

czarno to widzę
poniedziałek, 12 lipca 2021, 13:42

Tym bardziej, że te prace są robione w czynie społecznym i po godzinach.

Zaq
poniedziałek, 12 lipca 2021, 12:53

Byle tylko nie made in Israel.

Olegino
poniedziałek, 12 lipca 2021, 15:27

Zaplacimy gruzem z Warszawy

say69mat
wtorek, 13 lipca 2021, 10:46

... ??? Hmmm ... podobnie, jak w 44' płaciliśmy za 43'???

Sidematic
poniedziałek, 12 lipca 2021, 12:51

No skoro będzie komisja to na pewno nie będzie Gryfa. Komisja to sposób na uwalenie czegokolwiek bez ponoszenia odpowiedzialności.

ABC
poniedziałek, 12 lipca 2021, 15:35

W wojsku jest odpowiedzialność jednoosobowa. Szef komisji odpowiada za jej wyniki, on wskazuje winnych lub niewinnych za jej działania. Jest jeszcze Szef Inspektoratu Uzbrojenia odpowiada za wszystko w inspektoracie nawet jak tego nie wie. Minister Obrony Narodowej odpowiada za całość sił zbrojnych i Inspektorat "tyż", jak zechce. O prezydencie nie wspomnę bo i tak za dużo napisałem.

Danisz
poniedziałek, 12 lipca 2021, 21:08

no to kto w końcu odpowiada za to, że od 6 lat głupiego granatnika ppanc nie potrafią kupić?

Etam
poniedziałek, 12 lipca 2021, 20:00

Ale właśnie po to by NIE było szansy na jakąkolwiek odpowiedzialność powoływane są wszelkie komisje!!

rezerwa 77r.
poniedziałek, 12 lipca 2021, 12:40

jak sami widzicie konkretna decyzja p. PREZYDENTA o zakupie DRONÓW w TURCJI , pomogła ażeby ,, GREMIUM " ZAKAMUFLOWANE W RÓŻNYCH URZĘDACH ZACZĘŁO MYŚLEĆ / chociaż mam obawy , wszak już pokaźna ilość pieniędzy dostali na drony ,, naszej produkcji ''

ACAN
poniedziałek, 12 lipca 2021, 12:07

Powiem szczerze że się pogubiłem. To ten program który PGZ ogarnia? Chyba by pasowało bo termin do końca roku mają.

Konfederat
poniedziałek, 12 lipca 2021, 17:29

,Płatek dopiero powołuje komisję do zakupu rozp-uderz.drona a Błaszczak już kupił !!!!!??

[sic!]
poniedziałek, 12 lipca 2021, 12:48

Nie, E-310 od PGZ to chyba ma kryptonim Orlik. Nie ma przenosić uzbrojenia, nie ma systemu identyfikacji swój-obcy IFF, nie startuje z pasów startowych i ląduje na brzuchu i waży około 100kg. Dostawy właśnie powinny się zaczynać w 2021 roku, ale PGZ się wyłożył.

maniek
poniedziałek, 12 lipca 2021, 11:59

ciagle komisje i kasa leci

yar
poniedziałek, 12 lipca 2021, 13:29

No jaka kasa? Ile? Podaj jakieś konkretne szczegóły, ile dotychczas wydano na ten program. Czy tylko same oskarżenia?

Ira
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:54

Robią to za darmo w czynie społecznym?

Tadeusz
poniedziałek, 12 lipca 2021, 13:51

Argumenty podane przez @maniek są bezdyskusyjne. Dzień pracy to 8h, pomnóż sobie x 30 dni x liczba miesięcy wielkość wynagrodzenia brutto, do tego koszty biura, laptopa, koszty utrzymania sekretarki, samochodu służbowego, abonament na telefon, internet, dofinansowanie do wypoczynku, obiadów, hoteli x liczba osób w komisji + koszty przedłużania spraw i utraconych korzyści. wyjdzie ci niemałą sumka.

dsdfdsafdsfdsafdfasdfdsa
poniedziałek, 12 lipca 2021, 14:52

8h tylko wtedy jeśli cały dzień zajmują się tylko jednym projektem, jeśli zajmują się wieloma to może być np. 1h dnia dziennie.

Udo
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:55

Tak,prowadzą kilkanaście faz analitycznych,że wszystkich nic nie wynika

Viktor
poniedziałek, 12 lipca 2021, 13:48

bo za darmo pracuja, spolecznie...

say69mat
poniedziałek, 12 lipca 2021, 11:58

@defence24.pl: Będzie postępowanie na rozpoznawczo-uderzeniowego Gryfa. Powołano komisję ... jak więc widzimy bez komisji nie ma możliwości - w naszym pięknym kraju - realizacja jakiegokolwiek sensownego programu polityki obronnej. Następnym krokiem będzie powołanie osoby Pełnomocnika, a następnie Komitetu Wykonawczego dla realizacji danego projektu polityki zbrojeniowej. W sumie trudno oprzeć się wrażeniu, że apanaże wynikające z realizacji zadań związanych z procesem koordynacji projektu stanowią pokusę nie do odrzucenia. Jakim cudem w takiej Ameryce Komisje Departamentu Obrony nie zajmuj się organizacją projektu, zlecając jego realizację przemysłowi, który dostarcza projekty testowane przez armię. I to decyzja armii jest kluczowa dla wyboru konkretnego projektu system uuzbrojenia, a nie decyzja politycznego gremium.

Biki
poniedziałek, 12 lipca 2021, 13:27

Jak nie ma komisji to narzekacie że jest w trybie przyśpieszonym (TB-2), jak jest komisja to narzekacie że jest komisja (Gryf), a lepiej by było w trybie przyśpieszonym. A nawet sobie nie wyobrażasz jakie komisje są w Pentagonie....

Cdm
poniedziałek, 12 lipca 2021, 17:26

Ależ oczywiście że ma być i faza analityczna, skutkująca sformułowaniem wymagań, i komisja prowadząca postępowanie. Tylko to wszystko sześć do dziewięciu razy szybciej, i trzy do pięciu razy sensowniej. Wystarczy popatrzeć poza nasze granice, żeby zobaczyć że się da.

X
poniedziałek, 12 lipca 2021, 16:05

Ja myślę, że do takich "ripost", to raczej powinieneś poszukać kogoś z twojej ligii.

cxzmcnmxznvmcnxz
poniedziałek, 12 lipca 2021, 14:54

Bo to na tym polega, żeby zawsze przedstawić działanie w złym świetle.

;)))
poniedziałek, 12 lipca 2021, 16:03

Ale takie dzialanie nieczęsto sie zdarza - raz na 5,10 lat. Więc na codzień krytykujemy tu brak działania.

beta vulgaris
poniedziałek, 12 lipca 2021, 14:11

Co nas obchodzi jakie komisje są w Pentagonie?

komisje
poniedziałek, 12 lipca 2021, 14:43

W zasadzie wszędzie są.

Zenek
poniedziałek, 12 lipca 2021, 14:09

a nie można bez komisji, w trybie testowania sprzętu na polgonie i jakiegoś planu jego wykorzystania po zakupie?

dsadASDad
poniedziałek, 12 lipca 2021, 14:55

Można, ale musisz mieć gościa, który ogarnia wszystkie aspekty zakupu. Jeśli takiego nie masz, a każdy ogarnia tylko część, to musisz mieć komisję.

onet i spółka
poniedziałek, 12 lipca 2021, 14:44

Jak zrobisz bez komisji, zaraz na onecie i gdzie indziej będą się darli, że ich nie było.

Bobo
poniedziałek, 12 lipca 2021, 19:57

Ile trwają fazy,komisje itp,jak często to jest anulowane i zmieniane?

Łukasz
poniedziałek, 12 lipca 2021, 12:55

Dziwisz się, jak w wojsku 50 % składu osobowego to urzędnicy? Oni będą ci udowadniać, że bez komisji nic nie da się zrobić.

say69mat
poniedziałek, 12 lipca 2021, 13:50

Warto przeanalizować metodologię procedowania projektu Iron Dome na poziomie relacji Ministerstwo Obrony - autorzy projektu - przemysł. Warto aby na ten temat powstał jakiś artykuł.

Olgierd
poniedziałek, 12 lipca 2021, 18:33

Chcesz kompromitować całe IU i do tego samego Ministra? Po co taki artykuł? My tutaj mamy najlepsze rozwiązania i komisje do komisji, aby ,,żyło się dostatnie i spokojnie" biurokracji.

Tweets Defence24