Przemysł Zbrojeniowy

BAE Systems: współpraca przemysłowa stanowi dużą część naszej oferty [Defence24.pl TV]

”Cały eksport dla państw posiadających CV90 wiąże się z bogatym pakietem przemysłowym, w tym także transferem technologii” - powiedział Defence24.pl podczas targów DSEI 2017 w Londynie Dan Lindell z BAE Systems. Menadżer odniósł się także do systemów ochrony aktywnej, w które jako pierwsze w Europie mają zostać wyposażone właśnie bwp CV90 należące do Holandii. Jego zdaniem będą one stosowane „w mniej więcej wszystkich pojazdach w Zachodniej Europie już wkrótce.”

Dan Lindell, Platform Manager Combat Vehicles w BAE Systems opowiedział podczas targów DSEI 2017 w Londynie o filozofii działania reprezentowanej przez niego firmy w programie eksportu bwp CV90.

Współpraca przemysłowa z dowolnym państwem, stanowi dużą część naszej oferty. Więc cały eksport dla państw posiadających CV90 wiąże się z bogatym pakietem przemysłowym, w tym także transferem technologii. Na przykład, w Szwajcarii, Holandii, Danii, i ostatnio - w Norwegii

Dan Lindell, Platform Manager Combat Vehicles, BAE Systems

CV90
Fot. A.Hładij/Defence24.pl

W Europie Środkowo-Wschodniej firma skupiona jest przede wszystkim na postępowaniu prowadzonym w Republice Czeskiej, które dotyczy ok. 200 nowych pojazdów. Z tego powodu w Londynie, podobnie jak wcześniej na czerwcowych targach IDET w Brnie BAE Systems pokazało CV90 z działkiem kalibru 30 mm, które jest preferowanym uzbrojeniem dla następców czeskich BVP-2.

Dan Lindell wyraził się także entuzjastycznie o systemach ochrony aktywnej, które jego zdaniem już wkrótce będą standardowym wyposażeniem pojazdów opancerzonych i czołgów NATO. Obecnie BAE Systems prowadzi pionierski na skalę europejską program integracji izraelskiego systemu Iron Fist produkowanego przez IMI Systems z holenderskimi CV90.

Jestem pewny, że aktywne systemy obrony będą stosowane w mniej więcej wszystkich pojazdach w Zachodniej Europie już wkrótce.

Dan Lindell, Platform Manager Combat Vehicles, BAE Systems

Iron Fist
Izraelski system aktywnej ochrony Iron Fist będzie montowany na holenderskich CV-90. Fot. Andrzej Hładij/Defence24.pl

 

Reklama

Komentarze (5)

  1. Gutek

    W swojej ofercie posiadaja system BattleView 360, to jest rewolucja na miare wprowadzenia radiostacji. Gdyby chociaz dowodca plutonu posiadal taki system rozszezonej rzeczywistosci dawal by on ogromny handicap sytuacyjny, reszta wozow mogla by miec tylko odbiorniki i odbierac dane z sensorow wozu dowodcy.

  2. Morgul

    na już postawiłbym takiego BWP w naszej Armii sprawdzona konstrukcja z masą osprzętu tylko że my musimy rozwalić sobie łeb o ścianę pt Borsuk, żeby wymyślać coś co w momencie wprowadzenia do produkcji będzie już starym klamotem ...

  3. cdee

    a nasze instytuty i przemysł ??? Wiem, wiem . Oni nie maja na łapówki ani na swoje badania tylko na istnienie aby swoi mieli gdzie "pracować"

    1. dim

      i docelowo... 50 sztuk rocznie... 15-20 lat stałego, gwarantowanego spóźnienia, choćby za Czechami czy Litwą. A potem wszystko co składa się na Borsuka i tak okaże się albo gorsze niż te zachodnie, albo gdzieś i tak kupione, a łącznie z niekończącymi się badaniami - testami wcale nie wyjdzie taniej.

  4. dim

    Przed chwilą cytowałem w poście gdzie indziej rozmowy z posłemi, na temat ceny (greckich) modernizacji F-16V. Okazało się, że faktyczna cena decydująco, radykalnie zależy od tego czy będzie offset czy nie. A tu już ukazują się "kolejne informacje". Czy też kolejne dezinformacje ? Oto MON oświadczył właśnie w parlamencie, że "Modernizacja nie będzie kosztować więcej niż 700-800 mld Euro". Na co radaktor strony internetowej, analogicznej do tej tutaj pyta retorycznie co się dzieje? Dlaczego Amerykanie podają cenę 2,4 mld USD, a grecki MON i rząd kilka róznych cen ? Raz 1,1 mld USD, raz 1,1 mld Euro, raz 700-800 mln USD ? Według typowego odbioru społecznego - typowego, czyli takiego z którym zgodziłaby największa część osób w Grecji - oni się po prostu kłócą między sobą, przy tym JAK ZWYKLE, kto ileset milionów ma przy okazji transakcji szarpnąć. Ile dla polityków obu stron ? ile dla faktycznego dotowania państwowego przemysłu ? Ile dla dotowania wybranych grup sektora prywatnego ? I to są faktyczne FIKCJE rzekomych offsetów, w przypadku jednorazowych transakcji, choć potem jeszcze kilka razy powtarzanych. To jest jak posiłek w dobrej knajpie - płacisz zawsze oddzielnie, z napiwkami, a potem chcesz powtarzać. Szczególnie gdy to za ciebie płacą. Ale co ciekawe ! Także Komisja Europejska ponoć już wstępnie komentuje, że nie zgodzi się, gdyż cały ten pseudo-offset byłby oczywistym kiepsko ukrytym subsydiowaniem przemysłu.

  5. jsjsjsjdd

    Do nas będą europejczycy przyjeżdżać skansen czyli BWP-1

    1. tomek31

      Dobrze ale czas leci, prędzej czy później kupią nowe i narzekania się skończą pytanie tylko kiedy?, jak zawsze zresztą.