Geopolityka
Pierwszy lot samolotu Boeing T-X
Koncern Boeing poinformował o przeprowadzonym oblocie samolotu szkolno-treningowego, biorącym udział w programie T-X.
We wtorek, 20 grudnia Boeing Company przeprowadził po raz pierwszy oblot, zaprojektowanego wspólnie ze szwedzkim Saab AB, nowego samolotu szkolno-treningowego, który jest propozycją w programie T-X (Trainer-X) na nowe samoloty szkolenia zaawansowanego dla USAF.
W 55-minutowym locie próbnym za sterami maszyny zasiedli pilot testowy programu T-X Steven Schmidt oraz szef pilotów w programach sił powietrznych Dan Draeger.
Czytaj także: Jak zapewnić szkolenie dla myśliwców V generacji? Rusza wyścig o program T-X
Samolot szkolno-treningowy Boeing T-X to dwumiejscowy górnopłat z podwójnym statecznikiem pionowym. Jego napęd stanowi pojedynczy silnik General Electric GE F404, stosowany m.in. w F/A-18 Super Hornet oraz konkurencyjnym KAI T-50 Golden Eagle. Według producenta samolot ma w wysokim stopniu odwzorowywać parametry lotne i układ awioniki samolotu myśliwskiego, co ma ułatwiać płynne przejście do pilotowania maszyn bojowych.
Program T-X ma wyłonić nowy samolot przeznaczony do szkolenia zaawansowanego dla amerykańskich sił powietrznych, które zakupią co najmniej 300 maszyn. Mają one zastąpić po 2024 roku obecnie używane samoloty T-38. W walce o kontrakt warty 11 mld dolarów, oprócz wyżej wspomnianych producentów, stanęły również zespoły Raytheon Company, Leonardo-Finmeccanica i CAE z modelem T-100 (będący wariantem M-346 Master) oraz Lockheed Martin i Korea Aerospace Industries z T-50A (zmodyfikowany T-50 Golden Eagle).
gts
Ponoc Textron jeszcze sie nie wycofal a Northrop Grumman tez potwierdzal uczestnictwo w programie... Co do naszego prototypu bielik odnislem wrazenie lekkeij tandetnosci, no ale to prototyp. Co do jego wygladu bo niczego innego sie nie da wywnioskowac wydaje sie troche za krotki.
Lord Godar
Zależy w jaki sposób to zrobią i ile to będzie trwać .
armypl
A my kupiliśmy aż ....8 sztuk szkolnych M 346 Master. Wiadomo że nie możemy się porównywać do USA ale to po prostu szokująca liczba! Jak na nasz kraj zdecydowanie za mało. A należy przypomnieć o dobrze rokującym polskim samolocie szkoleniowym który istnieje a mianowicie EM - 10 Bielik Margańskiego który stoi i w muzeum! A to mogłaby być i może być po dopracowanou wielka szansa dla naszego przemysłu i eksportu. Pytanie komu zależało by zniszczyć nasz przemysł i potencjał naukowy? Odpowiedzcie sobie sami.
Adam
Bielik Margańskiego to tylko makieta.
stary wojak
Nie wiesz- Balcerowiczowi.Zniszczono nie tylko Mielec,ale prawie wszystkie zakłady które moły konkurować na rynku światowym.
Arek
Dla zastąpienia su-22 Polska powinna kupić 739 egzemplarzy T-X
Wielebny Brajanek
A nawet 843.5 egzemplarzy.
gosć
Po co się rozdrabniać kupić od razu 10 000 sztuk.
Oskar
I dwa dreamliner'y
gdf
Czy to będzie latac po ostatnich wpadkach już nie za bardzo bym widział samoloty w polskiej armii tego koncernu .