Reklama

Siły zbrojne

Zamówienie na części do Rosomaka

Fot. st. chor. Rafał Mniedło/11LDKPanc.
Fot. st. chor. Rafał Mniedło/11LDKPanc.

3. Regionalna Baza Logistyczna ogłosiła informację o udzieleniu zamówienia firmy Rosomak S.A. z Siemianowic Śląskich na dostawę w latach 2020-2023 pakietów części zamiennych luzem do zabezpieczenia eksploatacji KTO Rosomak.

Informacja o wyborze dostawcy części zamiennych dla Kołowych Transporterów Opancerzonych Rosomak została opublikowana w Internetowym Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 23 października 2020 roku, choć sama umowa podpisana została pod koniec lipca. Zgodnie z podanymi danymi jedynym oferentem biorącym udział w przetargu była firma Rosomak S.A. z Siemianowic Śląskich. Jest to zrozumiałe, ponieważ jest to zakład produkujący te transportery na polski rynek.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa w latach 2020–2023 pakietów części zamiennych luzem (w tym  elektronicznych i elektrycznych)  do zabezpieczenia eksploatacji KTO Rosomak z terminami realizacji:
• w roku 2020 termin realizacji umowy do dnia 30 listopada,
• w roku 2021 termin realizacji umowy do dnia 30 czerwca,
• w roku 2022 termin realizacji umowy do dnia 30 czerwca,
• w roku 2023 termin realizacji umowy do dnia 30 czerwca.

Łączny koszt całego zamówienia został oszacowany na ok. 33,7 mln zł. Warto jednak nadmienić, że jest to umowa rozpisana na 4 lata, i pozwoli zabezpieczyć znaczną część cyklu życia tych transporterów.

Historia pozyskania KTO Rosomak sięga 2003 roku, kiedy została podpisana pierwsza umowa na ich dostawę. Wprowadzenie tych pojazdów, produkowanych na licencji w spółce Rosomak S.A. (dawniej Wojskowe Zakłady Mechaniczne w Siemianowicach Śląskich) było jednym z najważniejszych programów modernizacji Sił Zbrojnych RP, rozpoczętych tuż po wejściu Polski do NATO. Od tego czasu w Siłach Zbrojnych znalazło się ich niemal tysiąc w różnych wersjach. Używane są przede wszystkim w batalionach piechoty zmotoryzowanej w 17. Wielkopolskiej Brygadzie Zmechanizowanej, 12. Szczecińskiej Brygadzie Zmechanizowanej oraz 18. Dywizji Zmechanizowanej. Przez kilkanaście lat użytkowania kołowy transporter opancerzony Rosomak sprawdził się w Wojskach Lądowych zarówno na rodzimym podwórku jak i operacjach zagranicznych.

Reklama
Reklama

Komentarze