Reklama

Wojna na Ukrainie

Katastrofa samolotu w Wilnie z sabotażem Rosji w tle

Moment upadku samolotu DHL w Wilnie
Moment upadku samolotu DHL w Wilnie
Autor. Admiral C;loudberg/Twitter

W nocy 25 listopada doszło do katastrofy samolotu cargo Boeing 737 linii DHL. Zginęła jedna osoba, a kilka zostało rannych. Nie są znane póki co przyczyny zdarzenia, jednak władze litewskie kilka tygodni temu ostrzegały przed rosyjskim sabotażem.

Reklama

Do katastrofy doszło po godzinie 3:30. Samolot leciał z Lipska do Wilna. Według wstępnych danych maszyna uderzyła w dwukondygnacyjny budynek. Na szczęście, mieszkańcy budynku nie ucierpieli.

Reklama

Władze litewskie nie wykluczają żadnych przyczyn wypadku, chociaż na chwilę obecną najbardziej prawdopodobna wydaje się wersja awarii technicznej lub błędu załogi.

Katastrofa ma miejsce kilka tygodniu po ostrzeżeniu rządu Litwy, który wskazywał na rosnące zagrożenie rosyjskimi działaniami dywersyjnymi, których celem jest uderzenie w lotnictwo cargo, w tym samoloty firmy DHL. Według służb litewskich dotychczas udawało się zapobiec skutecznym aktom sabotażu, lub dochodziło do przedwczesnej inicjacji ładunków m.in w sortowniach w Birmingham i w Lipsku. Rosjanie tymi działaniami chcą zakłócić dostawy zachodniej pomocy dla Ukrainy.

Reklama
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (4)

  1. zdzich

    Dziwny profil zniżania , najpierw łagodnie , potem szybko w dół (film) . Pogoda wygląda na dobrą , ale niski poziom chmur, bez ostrzeżeń do lądowania na instrumentach IFR (EYVI METAR 05.50) . Lotnisko (pas 19) jest wyposażone w system ILS CAT I , przez całe dzisiejsze popołudnie polski samolot do testowania i certyfikacji lotniskowych pomocy nawigacyjnych testował podejścia na ten pas . Na końcowym podejściu powinni widzieć pas . Stawiam na awarię silników lub awioniki w końcowej fazie zniżania do lądowania , co może być podejrzane .

  2. szczebelek

    Po obejrzeniu kilkudziesięciu odcinków " katastrof w przestworzach"mogę powiedzieć jedno, że jeśli nie będą chcieli potwierdzić usterki technicznej to zwalą winę na błąd pilota.

  3. GB

    Ruski SSJ zapalił się na lotnisku w Turcji. Zaczęło się od silnika. Czyżby brak francuskich części do silnika dał o sobie znać? No i poza tym ruscy uziemili połowę swojej floty A320 i A321 z powodu braku silników i części do nich.

    1. user_1047527

      A, możesz dopytać daviena jaka była dokładna przyczyna katastrofy tego DHL - a Myślę że on powinien wiedzieć. Albo sam jakieś nowe światło rzuć w sprawie tego sabotażu.

    2. GB

      Sam zapytaj.

    3. kurczak

      Tutaj nie doszukuj się niczego. Lądowanie przy złej pogodzie(oblodzony pas) . Samolot przytarł silnikiem o pas . Na zdjęciach po ugaszeniu nawet nie widać aby silnik był osmalony. Paliło się raczej rozlane paliwo na pasie . Tyle razy wieszczyliście tutaj że z braku części przestana latać samoloty w rosji a tymczasem rynek zamienników i dostęp do części nawet z USA powoduje ze ich kłopoty są raczej żadne.

  4. WSK74PL

    "Władze litewskie nie wykluczają żadnych przyczyn wypadku, chociaż na chwilę obecną najbardziej prawdopodobna wydaje się wersja awarii technicznej lub błędu załogi", to podsumowanie obecnej wiedzy nt. tej katastrofy.

    1. X

      Czyli dokładnie... odwrotnie niż w przypadku naszego Tupolewa :|

Reklama