Reklama
  • Wiadomości

Algierski kontrakt zakończony. Fregata El-Moudamir w drodze do macierzystego portu

Port w Kilonii po zakończeniu procesu szkolenia załogi opuściła algierska fregata rakietowa El-Moudamir (911), druga jednostka typu MEKO A-200AN zbudowana przez stocznię German Naval Yards Kiel GmbH. Okręt ten w drodze do macierzystego portu nad Morzem Śródziemnym ma zawinąć jeszcze do hiszpańskiej Almerii.

  • El-Moudamir. Fot. A. Nitka
    El-Moudamir. Fot. A. Nitka
  • Fot. A. Nitka
    Fot. A. Nitka

Kontrakt na budowę dwóch fregat typu MEKO A-200AN został podpisany pomiędzy algierskim ministerstwem obrony a niemieckim koncernem TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems) 26 marca 2012 r. Umowa opiewającą na kwotę 2,176 mld euro, poza okrętami dotyczyła dostawy sześciu śmigłowców AgustaWestland Super Lynx 300, odpowiednich zapasów amunicji oraz szkolenia załóg a także zawierała opcję na budowę dwóch fregat tego typu w lokalnej stoczni. Projekt algierskich jednostek bazuje na fregatach typu MEKO A‑200 SAN (Valour), które w liczbie czterech okrętów zasiliły flotę Republiki Południowej Afryki.

Budowa prototypowej fregaty Erradii (910) rozpoczęła się w roku 2013, zwodowano ją 5 grudnia 2014 r., zaś w pierwsze próby morskie wyruszyła ona 15 września 2015 r. Banderę na tym okręcie podniesiono 26 lutego 2016 r., natomiast przyjęcie go do służby nastąpiło 21 kwietnia 2016 r. w Algierze. Natomiast druga jednostka El Moudamir zwodowana została 11 grudnia 2015 r., próby morskie rozpoczęła 1 sierpnia 2016 r., zaś algierską banderę podniosła 8 grudnia 2016 r. w Kilonii.

Zobacz również

WIDEO: Zmierzch ery czołgów? Czy zastąpią je drony? [Debata Defence24]
Reklama
Reklama