Reklama

Vis wz. 35 wrócił na 12 godzin

vis wz. 35, pistolet vis, fabryka broni, radom
Limitowana reedycja kultowego pistoletu Vis wz. 35
Autor. Fabryka Broni "Łucznik"

15 lipca we wtorek Fabryka Broni „Łucznik” - Radom poinformowała na swojej oficjalnej stronie o przygotowaniu limitowanej reedycji kultowego pistoletu Vis wz. 35, prawdziwej legendy polskiej produkcji zbrojeniowej. Uruchomienie sprzedaż tych pistoletów związane jest z jubileuszem 100-lecia Fabryki Broni, a także jest odpowiedzią na ogromne zainteresowanie tą bronią ze strony kolekcjonerów.

Reedycja słynnego Vis-a, jak podaje „Łucznik”, ma cechować się ”dbałością o detale, z zachowaniem oryginalnych cech konstrukcyjnych”. Wznowienie produkcji i sprzedaży to według wytwórcy ”nie tylko element obchodów stulecia Fabryki Broni – to także symbol kontynuacji dziedzictwa, które trwa nieprzerwanie od wieku.” Zainteresowani kupnem, jak podaje Fabryka Broni, powinni się skontaktować z jej Działem Handlowym. Kontakt może okazać się jednak bezowocny ponieważ wszystkie wystawione na sprzedaż zestawy Vis-a wz. 35 zostały już wykupione. Przy cenie jednostkowej 20.000 złotych za egzemplarz robi to wrażenie.

Czytaj też

Opisywana replika to powrót do produkcji kultowego międzywojennego pistoletu samopowtarzalnego polskiej produkcji Vis wz. 35, którego prototyp został zademonstrowany w 1930 roku, a produkcja zaczęła się 5 lat później w Radomiu. Sama broń ma kaliber 9 mm, a jej magazynek pomieści osiem nabojów 9x19 mm Parabellum. W 1936 roku pistolet został wprowadzony jako wyposażenie kadry zawodowej Wojska Polskiego. Do napadu Niemiec na Polskę w Radomiu wyprodukowano łącznie 49 400 sztuk takich pistoletów. Podczas okupacji, gdy Niemcy przejęli fabrykę na własny użytek, produkcja została wznowiona pod oznaczeniem P35. jednak niemieckiej Vis-y, zostały uproszczone, w stosunku do polskiego oryginału, na użytek masowej produkcji dla Wermachtu.

pistolet vis, Fabryka Broni, Łucznik, radom
Zestaw z reedycją pistoletu Vis wz. 35 na 100-lecie Fabryki Broni „Łucznik” - Radom.
Autor. Fabryki Broni „Łucznik”

Na marginesie przypomnijmy, że w listopadzie 2018 roku wyprodukowano pięćdziesiąt pistoletów Vis wz. 35 z oznaczeniem: „100 LAT NIEPODLEGŁEJ” na zamku i wszystkie zostały wyprzedane w ciągu miesiąca.

Reklama
WIDEO: Defence24 Days 2024 - Podsumowanie największego forum o bezpieczeństwie
Reklama

Komentarze (3)

  1. rwd

    W czasie wojny Niemcy wyprodukowali 7 razy więcej Visów niż Polska przed wojną.

  2. panemeryt

    Takich "spekulantów" łatwo "załatwić". Idę do firmy i zamawiam 20000 szt VISa dokładnie w takiej samej wersji albo nawet z lepszymi dodatkami.. Przy tej produkcji spokojnie dostane cenę ok. 5 tys od sztuki.. To tylko 100 baniek. Dla spekulantów giełdowych to grosze. A jak poczują ze można to upłynić szybko i zarobić 50-100% na tym...

    1. niedźwiedź

      To idź i próbuj :) Już widzę, jak Random przyjmuje zamówienie :)

    2. SP9

      A ponieważ taka opcja istnieje tylko w sferze fantazji i nikt tego nie zrobi (wątpię że łucznik nawet dla pieniędzy by na to poszedł) to kolekcjonerzy śpią spokojnie i wiedzą że wydane 20k zł się opłaciło.

    3. Extern.

      @SP9 No i właśnie przez to że Łucznk chce zadowolić ze 300 osób aby zebrać jakieś grosze, traci szansę na wykorzystanie konstrukcji VISa tak jak powinna zostać komercyjnie wykorzystana. Co Amerykanie ze swoim coltem 1911 i 2011, a Czesi z CZ 75 i Shadow 2 co chwila udowadniają.

  3. Lord of Cumshot

    Zamiast ciągle produkować i promować kultowy polski pistolet to raz na ruski rok zrobili małą partię którą od razu wykupili scalperzy i tyle z tego było. A potem ciągle: "państwo dej pieniążki bo my tacy biedni." Gdyby Springfield Armory tak postępowało z 1911 to momentalnie cała góra została by odwołana za działanie na szkodę firmy i zastąpiona ludźmi, którzy znają się na prowadzeniu biznesu.

    1. SP9

      Nie wpadłeś na to, że nikt by nie kupował w Polsce Visa w cenach jakie łucznik chce w detalu i woleli zrobić serie na specjalne okazje? Od samego początku ten pistolet jest kolekcjonerski i limitowany.

    2. Extern.

      Rzeczywiście dosyć ciężko ogarnąć rozumem strategię marketingową Łucznika. A wydawało by się że po umiarkowanym co prawda, ale jednak, sukcesie sprzedażowym WIS100 i Grota. Gdy w końcu się przełamali i puścili swoje konstrukcje na rynek cywilny. Wydaje się że powinni chyba już wiedzieć jak to się robi.

Reklama