Oba rodzaje nowych pojazdów mają wziąć udział w holenderskim programie wymiany kołowych pojazdów sił zbrojnych (DVOW). Zgodnie z porozumieniem obu firm, po ewentualnym otrzymaniu kontraktu zaprojektowane przez Supacat samochody byłyby budowane w zakładach RMMV NL w Holandii, przy użyciu istniejącego łańcucha podwykonawców i dostawców. Pozwoliłoby to na wykorzystanie znacznego krajowego potencjału przemysłowego do produkcji ponad 500 pojazdów 12kn AASLT (lekki pojazd przeznaczony do przerzutu drogą powietrzną) i ponad 900 lekko opancerzonych pojazdów 12kn.
Czytaj też: Supacat prezentuje lekki pojazd rozpoznawczy LRV400 Mk 2.
Supacat to brytyjska firma, specjalizująca się w produkcji pojazdów wysokiej mobilności dla odbiorców z całego świata. Partner, RMMV NL, obecnie produkuje dla armii holenderskiej pojazdy opancerzone Boxer 8x8.
Czytaj też: 400. Boxer dostarczony. Nowe kontrakty.
Supacat i Rheinmetall współpracują też przy innych projektach związanych z przemysłem obronnym, w tym w brytyjskim programie Challenger 2 Life Extension Programme i drugiej fazie australijskiego programu Land 400.
pk79
TAKIE POJAZDY TYLKO NA CIEPŁY KLIMAT...
say69mat
Widziałeś w jaki sposób Rosjanie realizują mobilność jednostek specjalnych, w warunkach arktycznych???
Krzysiu
Spike to broń dla kamikadze