Reklama

Siły zbrojne

Wojskowe śmigłowce zmodernizuje PZL Świdnik

Wiropłaty W-3 Sokół i SW-4 potrzebują kolejnej partii części zamiennych, które dostarczy producent - fot. Łukasz Pacholski
Wiropłaty W-3 Sokół i SW-4 potrzebują kolejnej partii części zamiennych, które dostarczy producent - fot. Łukasz Pacholski

Inspektorat Uzbrojenia upublicznił dokumenty dotyczące dwóch kontraktów z PZL Świdnik, na mocy których dojdzie do modernizacji śmigłowców rodziny W-3 Sokół/Anakonda.



W ramach pierwszego z nich, podpisanego na początku marca br., świdnickie zakłady za blisko 850 tys. złotych zainstalują na należącym do Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej śmigłowcu ratowniczym W-3WARM Anakonda komputerowy system identyfikacji statków AIS. Dzięki temu załogi będą dysponować pełną świadomością sytuacyjną w czasie działań nad obszarami morskimi – każda jednostka pływająca (szczególnie cywilna) wykorzystuje go aby zaznaczyć swoją pozycję.

Czytaj więcej: PZL Świdnik rozpoczął dostawy nowych Sokołów do Sił Powietrznych

W ramach drugiego postępowania PZL Świdnik zmodernizuje dwa śmigłowce W-3 Sokół do wersji ewakuacji medycznej W-3AE. Zadanie to będzie kosztować około 4,2 mln złotych i zostanie zrealizowane do końca bieżącego roku.

(ŁP)

 
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (1)

  1. jj

    Co do AIS, zupełnie fałszywe jest zdanie jakoby : "każda jednostka pływająca (szczególnie cywilna) wykorzystuje go aby zaznaczyć swoją pozycję". Nadajników AIS nie muszą posiadać i najczęściej nie posiadają kutry poniżej 15m długości, statki poniżej 500GT w żegludze krajowej i poniżej 300GT w żegludze międzynarodowej, jachty, etc, etc... Swoją drogą 850 tysięcy za montaż urządzenia kosztującego kilka tysięcy złotych - cóż, mamy bogatą armię... BTW - ciekawe, że nikt nie zająknie się, że polskie, morskie śmigłowce SAR nie posiadają morskich radarów... A odbiornik AIS został zamontowany na jednym śmigłowcu z siedmiu czy ośmiu, jakie służą obecnie w SAR...

Reklama