Reklama

Siły zbrojne

„Platforma Wsparcia WOT” - wezwij pomoc online

Fot. DWOT
Fot. DWOT

Wojska Obrony Terytorialnej zapraszają samorządy, organy sanitarne i podmioty lecznicze do korzystania z „Platformy Wsparcia WOT”. Jest to odpowiedź wojska na drugą falę pandemii COVID-19 i zwiększoną liczbą wniosków o wsparcie działań przeciwkryzysowych. Dzięki tej aplikacji wezwanie na pomoc wojska ma być maksymalnie uproszczone.

„Platforma Wsparcia WOT” to aplikacja webowa dostępna pod adresem: https://pomocwot.ron.mil.pl, z której mogą korzystać tylko zarejestrowane podmioty, a w szczególności samorządy, organy sanitarne i podmioty lecznicze. Po przejściu rejestracji użytkownik otrzymuje pełen dostęp do usługi i w sposób jak najprostszy może wezwać na pomoc Wojska Obrony Terytorialnej, które prowadzą działania przeciwkryzysowe.

Obsługa aplikacji ogranicza się do wypełnienia interaktywnego formularza, w którym wnioskodawca wskazuje miejsce i zakres pomocy oraz nadaje jej priorytet. Formularz ten jest widoczny dla koordynatora WOT ds. współpracy z brygady, który pod wskazany adres kieruje żołnierzy WOT z pomocą. Co ważne – zlecający zadanie na bieżąco może śledzić postęp jego realizacji. Istotnym jest również fakt, że po zakończeniu zadania do wnioskodawcy trafią dodatkowe informacje dotyczące dalszych potrzeb lub wnioski.

Całkowity nadzór nad składanymi wnioskami mają wojewodowie. Oni lub wskazane przez nich osoby zobowiązani są do oceny każdego wniosku oraz ostatecznie jego zatwierdzenia bądź odrzucenia. Zatwierdzony wniosek trafia bezpośrednio do brygady właściwej dla rejonu realizacji wniosku.

płk Marek Pietrzak, rzecznik prasowy WOT

Jak informuje Dowództwo Wojsk Obrony Terytorialnej, do tej pory na platformie zarejestrowało się 2385 podmiotów, które złożyły 11,5 tys. wniosków o pomoc wojska. Najczęściej z platformy korzystały wojewódzkie i powiatowe stacje sanitarno-epidemiologiczne, ośrodki pomocy społecznej (różnego szczebla), wydziały i zespoły zarządzania kryzysowego, szpitale, centra krwiodawstwa, organizacje charytatywne, domy dziecka. Platforma najbardziej efektywnie była wykorzystywana w maju i czerwcu, wraz ze zmniejszaniem obostrzeń sanitarnych malała też liczba wniosków globalna oraz ta składana za pomocą narzędzia. Obecnie wraz ze wzrostem zaangażowania różnych instytucji w działania przeciwkryzysowe, rośnie też liczba wniosków o wsparcie. Dowództwo WOT zachęca aby jak największa ich liczba była składana za pośrednictwem naszej platformy.

image
Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze