Reklama

Nowa głowica firmy Safran została opracowana jako uniwersalny moduł optoelektroniczny dla szerokiej gamy statków powietrznych – zarówno w aplikacjach wojskowych, jak również do zadań sił porządkowych i służb ratowniczych. Euroflir 410 jest już stosowany ma maszynach NH90 i AS565 Panther, a obecnie wybrano ją jako standard dla bezzałogowców Patroller. Podczas Paris Air Show głowice Euroflir 410 prezentowano zarówno na ekspozycji DGA, jak również firmy Safran.

Czytaj również: PAS 17: amunicja krążąca SkyStriker produkcji Elbit Systems.

Ważąca zależnie od konfiguracji do 53 kg głowica Euroflir 410 posiada czterozakresowe kamery, działające w świetle widzialnym i trzech zakresach podczerwieni (NIR, SWIR, MWIR) w wysokiej rozdzielczości i z czterokrotnym zoomem optycznym. System może być wyposażony w układ podświetlania i oznaczania w podczerwieni oraz dalmierz i laserowy wskaźnik celów dla pocisków kierowanych.

Szeroki zakres pracy systemów optoelektronicznych zapewnia głowicy dużą skuteczność wykrywania i identyfikacji również w ciemności, mgle oraz dymie. Możliwości te zwiększają również systemy autośledzenia, automatycznej identyfikacji i cyfrowej obróbki obrazu.

Bezzałogowce Patroller, które gotowość operacyjną mają osiągnąć na przełomie lat 2019-2020, będą wyposażone w głowice Euroflir 410 oraz radar ze skanowaniem cyfrowym PicoSAR koncernu Leonardo. Planowane jest również uzbrojenie ich w szeroką gamę pocisków kierowanych produkcji MBDA.

Patroller PAS17
Safran Patroller. Fot. J.Sabak

 

Reklama
Reklama

Komentarze