Siły zbrojne

Fot. Defence24.pl.

Nowy samochód 4x4 Autoboxu proponowany dla wojska [Defence24 TV]

Krzysztof Siekański, wiceprezes zarządu Autobox Innovations mówi w rozmowie z Defence24 TV o nowym pojeździe 4x4 AH 20.44, proponowanym Siłom Zbrojnym RP i prezentowanym podczas konferencji Defence24 DAY & SOFEAST. „Jest to samochód praktycznie rzecz biorąc polski. Jedyny element, który tam jest spoza Polski, to jednostka napędowa Iveco. Wszystkie pozostałe elementy powstały w Polsce, w większości w Autoboxie” – podkreśla.

Grafika: Katarzyna Głowacka/Defence24.pl
Grafika: Katarzyna Głowacka/Defence24.pl

Reklama

Komentarze (6)

  1. rober

    Co to za ciosane nic - jakie parametry spełnia , jakiej ochrony wg STANAG , obrotnica , łaznośc, ilość żołnierzy, niezawodnościowy zawieszeniA itd na tym samym portalu Senator 4x4 https://defence24.pl/polityka-obronna/kanada-dostarczy-ukrainie-wozy-4x4 Opancerzony wóz VAMTAC https://defence24.pl/kryzys-ukrainski-raport-specjalny-defence24/hiszpania-dostarczyla-opancerzone-pojazdy-4x4-ukrainie

  2. MAK

    Szczerze mówiąc to nie ładny , wzornictwo lata 80-te , przednia szyba udziwniona nie potrzebnie nic nie daje a podnosi koszty produkcji i eksploatacji , drzwi wąskie rodem z Uaza taki Honker po liftingu jeżeli jeszcze jeździ jak Honker to nie wróżę dobrze . Wóz musi wyglądać i być nowoczesny , sano .że jest polski nie wystarczy . Wzornictwo jak się nie umie to " kopia " . Propozycja musi mieć kilka wersji , dwudrzwiowa , czterodrzwiowa z podwyższonym dachem itp. Ale pewnie to jest model , dajcie mi pieniądze to coś pomyśle :)

    1. Sidematic

      " dajcie mi pieniądze". A zarób sobie!.

    2. biały

      powinien być niezawodny , posiadać wysoką dzielność terenową , powinien być łatwy w naprawie i serwisowaniu a nie nowoczesny

  3. biały

    pojazd ze stalowej woli jest dużo tańszy , bierze udział od kilku lat na Ukrainie , jest kilka ton lżejszy waży około 9 ton - bardzo ważny plus w przypadku jazdy poza drogami utwardzonymi , posiada odporność na ostrzał 7,62 od boku z odległości 10 metrów , jest bardzo niezawodny rzadko się psuję , wysoka dzielność terenowa dziwną nazwę ma Oncila czy coś takiego

  4. Švejk

    Hm, ile lat by realizowali zamówienie na np. tysiąc takich pojazdów ? Odnoszę wrażenie że moce produkcyjne to mają nie za duże, to nie czasy Stara. BTW zamiast kupować "bonaszepolskie" wynalazki trzeba brać licencje jak na Rosomaka. Dawno temu Grecy wzięli licencje na produkcje Leo 2 dla siebie a dziś w obliczu braku linii produkcyjnych w Niemczech będą realizować kadłuby do zamówionych Leo 2A7 dla Węgier. I w każdej chwili mogą produkować je dla siebie. Dlaczego Polska nie kupiła dawno temu licencji na Leo 2 tylko tłukła jakieś bezwartościowe Twarde, a teraz jeszcze na olaboga "modernizuje" zabytkowe T-72 ? Oto jest pytanie.

    1. Kordian

      Skoro PO zwijało armię to po co mieli kupować licencje?

    2. Morfi

      tak, tak bo wszystko to wina Tuska ...

  5. pawlo

    Hmm trochę tandetnie wygląda ,skacze jak żaba taki honker na sterydach po dużym ligcie

  6. Kordian

    Najbardziej irytujące są zawiasy drzwi na wierzchu i dyferencjał tuż nad ziemią. Korozja drzwi zacznie się od zawiasów. Co z tego że samochód wysoki jak dyferencjał tuż nad ziemią. Powielono błędy Honkera. Przód nawet ładny z boku już jest gorzej . Stary Honker był zgrabniejszy.