Reklama
  • Wiadomości

Nowe pojazdy dla wojskowych strażaków

3 Regionalna Baza Logistyczna w Krakowie poinformowała o rozpoczęciu postępowania przetargowego na dostawę łącznie ponad 20 samochodów ratowniczo-gaśniczych w układzie o różnej kategorii wagowej i przeznaczeniu.

Wojskowa Straż Pożarna
Wozy gaśnicze wojskowej straży pożarnej (WSP) zabezpieczające ćwiczenia na Drogowym Odcinku Lotniskowym (DOL) Wielbark.
Autor. Inspektorat Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej
Reklama

Przedmiotem zamówienia jest dostawa w latach 2024-2025 samochodów ratowniczo-gaśniczych wraz ze szkoleniem teoretycznym i praktycznym w zakresie ich obsługi i eksploatacji. Postępowanie zostało podzielone na pięć części dotyczących zakupu różnego wagomiaru samochodów ratowniczo-gaśniczych w układzie 4x4 lub 6x6 z przeznaczeniem dla kilku jednostek wojskowej straży pożarnej. W przypadku wyboru oferty jedynym czynnikiem decydującym będzie cena składanych propozycji. Termin składania ofert został wyznaczony na 20 listopada tego roku.

Reklama

Część pierwsza dotyczy pozyskania jednego lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego w układzie 4x4 o mocy silnika minimum 150 KM. Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd min. 300 km przy jeździe terenowej. Samochód ma być przystosowany do ciągnięcia przyczepy o masie do 1,5 tony. W skład wyposażenia pojazdu powinna wchodzić wciągarka elektryczna (wraz z pokrowcem), zamontowaną z przodu pojazdu o sile uciągu min. 3,5 ton i długości liny min. 30 m. Oprócz tego samochód ma zostać wyposażony w m.in. zestaw ostrzegawczo-oświetleniowy akumulatorowy z głowicą LED w walizce, o mocy minimum 12 000 lumenów, aparaty ochrony dróg oddechowych czy różnego typu radiotelefony.

Zobacz też

Część druga dotyczy pozyskania 7 średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych 4×4 z kabiną załogową 1+1+4 o mocy silnika minimum 300 KM. Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd minimum 500 km (po drodze utwardzonej z pełnym obciążeniem) lub 6 godzinną pracę autopompy (przy jej średnim obciążeniu). Wóz musi być wyposażony w zbiornik mogący przewozić minimum 2500 litrów wody oraz autopompę o wydajności min. 2500 l/min przy ciśnieniu 8 bar i głębokości ssania 1,5 m . Oprócz tego w skład wyposażenia pojazdu ma wchodzić m.in. nożyco-rozpieracz o sile cięcia ≥ 35 t, rozpierania ≥ 18 t, ściskania ≥ 6 t i ciągnięcia ≥ 4 t, działko wodno-pianowe o wydajności min. od 800 do 1600 dm3/min czy agregat prądotwórczy.

Reklama

Część trzecia dotyczy pozyskania 2 ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych w układzie 4x4 lub 6x6 z kabiną kabiną załogową 1+1+1 lub 1+2 o mocy silnika minimum 400 KM. Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd minimum 300 km (po drodze utwardzonej z pełnym obciążeniem) lub 4 godzinną pracę autopompy (przy jej średnim obciążeniu). Wóz musi być wyposażony w zbiornik mogący przewozić minimum 5000 litrów oraz autopompę o wydajności min. 3200 l/min przy ciśnieniu 8 bar i głębokości ssania 1,5 m. Oprócz tego pojazd musi posiadać działko wodno-pianowe sterowane zdalnie z kabiny lub ręcznie z pomostu, o wydajności min. 1600÷ 2400 dm3/min przy ciśnieniu 8 bar. Wyposażenie pojazdu ma obijać m.in. kamerę termowizyjną, zestaw ratowniczy czy przenośny agregat prądotwórczy 230/400V o mocy min. 5 kW.

Lekki samochód ratowniczo-gaśniczy 4x4 na bazie Mitsubishi L200.
Lekki samochód ratowniczo-gaśniczy 4x4 na bazie Mitsubishi L200.
Autor. Inspektorat Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej

Część czwarta dotyczy pozyskania 11 ciężkich lotniskowych samochodów ratowniczo-gaśniczych w układzie 6x6 z kabiną 1+2 lub 1+1+1 o mocy silnika 450 KM. Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd minimum 300 km (po drodze utwardzonej z pełnym obciążeniem) lub 4 godzinną pracę autopompy (przy jej średnim obciążeniu). Wóz musi być wyposażony w zbiornik mogący przewozić minimum 8000 litrów wody oraz autopompę o wydajności min. 5000 l/min przy ciśnieniu 8 bar i głębokości ssania 1,5 m. Pojazd ma posiadać także działko wodno-pianowe o wydajności min. min. 1600÷ 2400 dm3/min przy ciśnieniu 8 bar. Wyposażenie pojazdu ma obijać m.in. aparaturę wodno-pianową, zestaw ratowniczy czy przenośny agregat prądotwórczy 230/400V o mocy min. 5 kW.

Reklama

Część piąta dotyczy pozyskania 4 ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych w układzie 6x6 z kabiną trzyosobową o mocy silnika minimum 450 KM ze zblokowaną automatyczną skrzynią przekładniową. Maksymalna prędkość na najwyższym biegu ma być nie mniejsza niż 100 km/h. Przyspieszenie do 80 km/h w max. 40 s w warunkach normalnej pracy. Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd minimum 300 km (po drodze utwardzonej z pełnym obciążeniem) lub 4 godzinną pracę autopompy (przy jej średnim obciążeniu). Pojazd ma posiadać możliwość przewożenia zbiornika wodnego o pojemności 10 000 litrów oraz mieć pompę o wydajności minimum 6000 dm3/min przy ciśnieniu 8 bar i głębokości ssania 1,5 m.

Zobacz też

Wozy gaśnicze wojskowej straży pożarnej (WSP) zabezpieczające ćwiczenia na DOL Wielbark.
Wozy gaśnicze wojskowej straży pożarnej (WSP) zabezpieczające ćwiczenia na DOL Wielbark.
Autor. Inspektorat Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej
Reklama
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama