Reklama

Siły zbrojne

MON: negocjacje z firmami ws. samolotów AJT

  • MANUEL VALLS ANNONCE LA FIN DE L'AIDE AU RETOUR DES ROMS
    MANUEL VALLS ANNONCE LA FIN DE L'AIDE AU RETOUR DES ROMS

MON rozpoczyna negocjacje z firmami, które złożyły, zgodne z wymaganiami, wnioski o udział w postępowaniu  na dostawę samolotów szkoleniowych dla Sił Powietrznych. W procedurze przetargowej na Zintegrowany System Szkolenia Zaawansowanego AJT (Advanced Jet Trainer) pozostały 3 koncerny, Alenia Aermacchi, BAE Systems i Lockheed Martin UK. 



7 czerwca informowaliśmy, że Czeskie Aero Vodochody nie zdecydowało się przedstawić swojej oferty w procedurze przetargowej na AJT. Tego dnia upłynął ostateczny termin składania wniosków w Inspektoracie Uzbrojenia.

Więcej: Przetarg na AJT dla Sił Powietrznych RP bez Czechów

Zakończenie negocjacji planowane jest na koniec września - informuje na swoich stronach internetowych MON. Kolejnym etapem postępowania będzie złożenie przez producentów ostatecznych ofert. Następnie resort obrony wybierze najkorzystniejszą z nich.

W postępowaniu na samolot szkoleniowy dla Sił Powietrznych Alenia Aermacchi proponuje system szkoleniowy oparty o samolot M-346 Master, BAE Systems samolot Hawk AJT, a Lockheed Martin T-50 Golden Eagle.

Więcej: MON: rusza kolejny etap postępowania na samolot szkoleniowy

Przetarg na samoloty szkolne, wraz z całym systemem szkolenia pilotów samolotów bojowych, został ogłoszony przez Inspektorat Uzbrojenia 25 lutego br. Przetarg dotyczy ośmiu nowych samolotów szkolenia zaawansowanego (klasy Advanced Jet Trainer) z całym pakietem m.in symulatorami, częściami zamiennymi, sprzętem naziemnej obsługi samolotów i dokumentacją techniczną, z opcją zamówienia dodatkowych 4 samolotów.

(JG)

 
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama