Reklama
  • Wiadomości

Mastery w Dęblinie już w listopadzie. Powstają hangary

Na lotnisku w Dęblinie dobiega końca budowa ośmiu hangarów typu lekkiego na potrzeby ośmiu kupionych przez Polskie Siły Powietrzne samolotów Alenia Aermacchi M-346 Master. Inwestycja związana jest z dostosowaniem infrastruktury lotniskowej 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego do wymagań systemu szkolenia zaawansowanego Advanced Jet Trainer (AJT). 

  • Fot. Alenia Aermacchi
    Fot. Alenia Aermacchi
  • Fot. mjr Grzegorz Grabarczuk / 4. SLSz
    Fot. mjr Grzegorz Grabarczuk / 4. SLSz
  • Fot. mjr Grzegorz Grabarczuk / 4. SLSz
    Fot. mjr Grzegorz Grabarczuk / 4. SLSz

Na lotnisku w Dęblinie dobiega końca budowa ośmiu hangarów typu lekkiego na potrzeby ośmiu kupionych przez Polskie Siły Powietrzne samolotów Alenia Aermacchi M-346 Master. Inwestycja związana jest z dostosowaniem infrastruktury lotniskowej 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego do wymagań systemu szkolenia zaawansowanego Advanced Jet Trainer (AJT). 

M-346 Master hangary
Fot. mjr Grzegorz Grabarczuk / 4. SLSz

Hangary o powierzchni 450 m2 każdy składają się z metalowej konstrukcji oraz pokrycia z blachy. Wyposażone są w instalację elektryczną i przeciwpożarową. Mają też automatyczne bramy wjazdowe i wyjazdowe dzięki czemu piloci będą mogli kierować się tam samolotami bezpośrednio z drogi kołowania. Będą przeznaczone do całorocznego przechowywania M-346A Master oraz bieżącej obsługi maszyn tego typu. Hangary mają być gotowe do eksploatacji już w I połowie br. a zakłada się, że wszystkie kluczowe inwestycje na dęblińskim lotnisku zostaną zakończone jeszcze w tym roku.  

Polska zamówiła łącznie 8 M-346A z opcją zakupu kolejnych 4 sztuk. Kontrakt o wartości 1,167 mld zł, który oprócz  samolotów obejmuje także pakiet logistyczny, części zamienne oraz materiały eksploatacyjne, wsparcie techniczne, system informatyczny wsparcia i pełną dokumentację techniczną podpisano w lutym 2014 roku.  Dostawy włoskich samolotów dla Polskich Sił Powietrznych mają rozpocząć się w listopadzie br., kiedy na lotnisku w Dęblinie mają pojawić się pierwsze dwa Mastery. Aktualnie na szkoleniu we Włoszech przebywa pierwsza grupa pilotów i specjalistów z 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego. 

M-346 Master Polska
Fot. Alenia Aermacchi

Posiadanie zaawansowanego systemu szkolenia AJT oraz nowoczesnej infrastruktury pozwoli 4. Skrzydłu Lotnictwa Szkolnego dołączyć do najnowocześniejszych ośrodków szkolenia lotniczego w Europie. 

Czytaj więcej: M-346 Master podstawą polsko-włoskiej bazy szkoleniowej dla Europy?

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama