Siły zbrojne
Kolejny Sokół dla VIP już na Okęciu
Do 1. Baza Lotnictwa Transportowego w Warszawie dotarł czwarty, spośród pięciu zamówionych w PZL Świdnik śmigłowców W-3WA Sokół specjalnej wersji VIP. Ostatni z tych śmigłowców ma trafić na Okęcie przed końcem bieżącego roku.  
Pięć śmigłowców PZL W-3WA Sokół "w wersji przystosowanej do przewozu pasażerów w wariancie zapewniającym szczególne bezpieczeństwo i wysoki komfort podróży" zamówił Inspektorat Uzbrojenia 22 grudnia 2011 roku. Wraz z nimi, kontrakt o wartości około 380 mln zł obejmował też przebudowę czterech W-3 Sokół do standardu uzbrojonego W-3PL Głuszec, modernizację dwóch kolejnych Sokołów, oraz remont ośmiu śmigłowców Mi-2.
Dostawy śmigłowców przeznaczonych do przewozu najwyższych funkcjonariuszy państwowych rozpoczęły się od maszyny numer 1014, która przyleciała ze Świdnika na warszawskie Okęcie 8 lutego 2013 roku. Kolejne dwie maszyny o numerach 1015 oraz 1016 dostarczono w maju i sierpniu. Nr. 1017 znajduje się na Okęciu od minionego wtorku. Ostatni śmigłowiec VIP powinien trafić do służby w grudniu bieżącego roku.
ja
swego czasu z SOKOŁA można było zrobić niezły śmigłowiec bojowy. A teraz pozostały nam tylko 4 nafaszerowane elektroniką Głuszce + 4 w trakcie realizacji i... na tym koniec.
obywatel
lepiej było dopłacić i kupić 5 - AH-1 Cobra, jakis pozytej realny a nie tyłki wozic szkodników
Dezorientator kotów
Lepiej było nie pić przed napisaniem tego posta.
tozi
Taaa, przewieść Vipa Cobrą... to by było... niezapomniane przeżycie. ;)
tomkun
Cisza o helikopterach przeciwczolgowych. A aktualnie nie mamy ani jednego, Mi-24 nadaje sie juz tylko do strzelania do ciezarowek.
ito
Nadadzą się świetnie do strzelania do czołgów już po niewielkiej modernizacji- jeśli będą miały czym. Należy zacząć od przyzwoitego pocisku dedykowanego śmigłowcom.
alibaba
Na nowe Sokoły VIP kasa jest a na dostosowanie 4 starych do wer. Głuszec już zabrakło...