Siły zbrojne

Czesi dostarczą części do Bryz i Orlików

Zdj. ilustracyjne, fot. 44. Baza Lotnictwa Morskiego
Zdj. ilustracyjne, fot. 44. Baza Lotnictwa Morskiego

Radomska 42. Baza Lotnictwa Szkolnego poinformowała o udzieleniu zamówienia dotyczącego dostawy wyposażenia radioelektronicznego do samolotów PZL M-28 Bryza i PZL 130 Orlik. Jak się okazuje, najnowszy kontrakt jest tylko elementem w szerszym postępowaniu dotyczącym pozyskania części zamiennych do powyższych samolotów.

Postępowanie na wszystkie części ruszyło 8 kwietnia bieżącego roku. Jak czytamy w dokumentacji zamieszczonej w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 42. BLSz poszukiwała części zamiennych do samolotów takich jak szkolno-treningowy PZL-130TC-II Orlik oraz M-28B Bryza w wariancie samolotu patrolowo-rozpoznawczego. Tymi częściami w dużej mierze były kołpaki, przyciski, wyposażenie wewnętrzne, sztuczne horyzonty, nadajniki, odbiorniki oraz akumulatory i wiele innych, włączając wyposażenie radioelektroniczne.

Termin składania ofert upłynął 14 maja bieżącego roku o godzinie 9:50. Już po upływie dziesięciu minut nastąpiło ich otwarcie. Termin realizacji wszystkich ponad czterdziestu dostaw został wyznaczony na ostatni dzień listopada bieżącego roku. Kryterium wyboru najlepszych ofert była cena.

W piątek 22 października udzielono zamówienie dotyczące pozyskania agregatów oraz drobnego wyposażenia radioelektronicznego Bryz i Orlików. Otrzymano cztery oferty, spośród których dwie z nich zostały złożone przez firmy z innego kraju członkowskiego Unii Europejskiej, a dokładniej Republiki Czeskiej. Podmiotem, który w tym zadaniu uzyskał zamówienie był czeski Air Team defence, s.r.o. (mające zarazem swoje polskie przedstawicielstwo w Krakowie). Umowę wartą 1 505 303,87 złotych netto (1 851 523,76 złotych brutto) podpisano 11 października br.

Dodajmy, że pozostałe oferty pochodziły od NAVCOM SYSTEMS (1 896 746,10 zł brutto), DRABOPL Sp. J. P. Drabczyński i Wspólnik (2 059 917,90 zł brutto) i Ceska letecka servisni a.s (1 977 316,02 zł brutto). Nie były one tak atrakcyjne, jak oferta Air Teamu, więc zostały odrzucone przez lotników z Radomia.

Wracając do całego postępowania, to w poprzednich miesiącach sukcesywnie przyznawano zamówienia firmom takim jak FIN Sp. z o.o., Českă leteckă servisni a.s., Airbus Poland S.A., Cenzin Sp. z.o.o., ANKOL Sp. z o.o., TRANSFACTOR Sp. z o.o., People Technology Company Sp. z o.o. oraz Megmar Logistics & Consulting Sp. z o.o. Ponadto o kontrakt starał się podmiot z Łotwy, aczkolwiek na bieżący moment działania były bezskuteczne (gdyż jeszcze w kilku zadaniach nie doszło do wyłonienia wykonawcy).

Reklama
Reklama

Komentarze