Australia: ostatnie próby i rozpoczęcie szkolenia na Boxerach [WIDEO]

15 października 2020, 11:01
RMV-Boxer_CRV
Fot. Rheinmetall Defence Australia

Jak poinformowała spółka Rheinmetall Defence Australia, prowadzone są ostatnie próby fabryczne kołowego bojowego wozu piechoty Boxer CRV. Równolegle rozpoczęły się pierwsze szkolenia armii australijskiej na tych pojazdach, co już wkrótce pozwoli na ich oficjalne wprowadzenie do służby liniowej.

Australijska filia niemieckiego koncernu Rheinmetall Defence opublikowała materiał wideo na którym prezentuje wozy tego typu w trakcie badań i testów dynamicznych na terenie lokalnych zakładów tej spółki. To ostatni cykl prób przed rozpoczęciem dostaw seryjnych tych pojazdów dla australijskich wojsk lądowych. Rozpocznie proces przezbrajania pododdziałów piechoty zmotoryzowanej w nowy sprzęt. Równolegle rozpoczął się cykl szkolenia australijskich żołnierzy na nowych wozach.

We wrześniu br. australijska armia odebrała pierwsze egzemplarze Boxerów CRV na uroczystej ceremonii, która miała miejsce w bazie Enoggera w Brisbane. Pierwszych 25 egzemplarzy powstaje w Niemczech, a przy ich produkcji szkolony jest lokalny, australijski personel zakładowy. Pojazdy wyprodukowane za granicą po dostawie do Australii są wyposażane w systemy produkcji krajowej — głównie w sprzęt informatyczny i łączności, a także w zdalnie sterowane moduły uzbrojenia. Wszystkie kolejne egzemplarze, w ramach kolejnych partii dostaw, zostaną wyprodukowane w lokalnych zakładach Rheinmetall Military Vehicle Centre of Excellence w Redbank we wschodniej Australii.

W sierpniu 2018 roku australijski resort obrony zawarł kontrakt ze spółką Rheinmetall Defence Australia na zakup 211 egzemplarzy kołowych wozów bojowych z rodziny Boxer w ramach programu modernizacji technicznej Land 400 Phase 2. Łączna wartość kontraktu wynosi ok. 2,1 mld euro, a dostawy mają zostać zrealizowane w latach 2019-2026. Wśród nich aż 133 egzemplarze ma zostać dostarczonych w wersji kołowego bojowego wozu rozpoznawczego Boxer CRV wyposażonej w system wieżowy Lance z armatą automatyczną MK30-2 kal. 30 mm i sprzężony czołgowy karabin maszynowy kal. 7,62 mm, a także w wyrzutnie przeciwpancernych pocisków kierowanych Spike-LR2. Pozostałe pojazdy mają zostać dostarczone w wersji dowodzenia, ewakuacji medycznej, kontroli ognia, obserwacyjnej, transportera opancerzonego i zabezpieczenia technicznego.

Obecnie na uzbrojeniu australijskich wojsk lądowych znajduje się 257 egzemplarzy kołowych bojowych wozów piechoty ASLAV. Pojazd ten został zaprojektowany w połowie lat 90 przez General Dynamics Land Systems Canada na potrzeby australijskiej armii na podstawie kołowego wozu bojowego z rodziny Piranha III. Maja one zostać docelowo zastąpione przez nowo zakupione Boxery i całkowicie wycofane ze służby liniowej.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 14
Reklama
plusik
piątek, 16 października 2020, 07:25

Tiaaa I podnieta ale dziwne bo niejsza niż rumuńską piranią

San Escobar
czwartek, 15 października 2020, 17:29

Taki nasz Rosomak to się chowa no chyba że połączyć Rosomaka XP z wieżą Boxera ale my nie robimy XP i nasze Rośki po dziś dzień nie posiadają ppk

mobilny
czwartek, 15 października 2020, 18:06

Ano się chowa bo....brak ppk i brak bms. Jednak sam Rosomak jest dobrym KTO. Nadzieja to nowa wieża Zssw30 z ppk, później montowana na Rosomak wersja XP. BMS i kamuflaż to na wczoraj.

piątek, 16 października 2020, 15:31

Moim zdaniem rosomak to tramsporter zbyt leki na współczesne pole walki amy bez żadnej perspektywy brniemy dalej w tym programie za 10lat ten transporter będzie nie spełniał wymogów pola walki 21wieku będzie porostu zbyt leki moim zdaniem powinniśmy wejść w taki właśnie program kołowego wozu bojowego piechoty jakim jest nowy bojowy wuz piechoty o nazwie genezis to jest duża szansa dla przemysłu polskiego warto o tym pomyśleć anie brnąć dalej w rosomakach Paweł

mobilny
piątek, 16 października 2020, 17:30

Rosomak XP. Poczytaj

vvv
piątek, 16 października 2020, 13:43

sam bazowy rosomak jest juz przestazaly i ma zbyt slaby pancerz oraz zbyt maly udzwig. wersja XP nie pływa ale jest juz bardzo zblizona do boxera

mobilny
piątek, 16 października 2020, 17:28

Rosomak XP mimo zwiększonej masy co wpłynęło na STANAG 4 > pływa :) Pomimo opóźnień następne produkowane Rosomaki będą wersją XP.

Marek1
czwartek, 15 października 2020, 16:43

Australijcy muszą się śpieszyć. Niedawno jeden z wysokich funkcjuszy partyjnych KC KPCh w mediach ostro pomstował na kraje, które same NIE potrafią/nie chcą zasiedlić swych ogromnych, bezludnych terytoriów i jednocześnie NIE pozwalają osiedlać się tam narodom, które takiej przestrzeni nie mają, a w pełni sprawiedliwie na nią zasługują ...

TTt
czwartek, 15 października 2020, 22:40

mowil o polnocnym sasiedzie Chin.....

Kazik :)
czwartek, 15 października 2020, 13:36

A najlepszy jest film pokazujący fabrykę!!!!!! Porównać Bumar czy HSW to dopiero przepaść!!!!

Jarek
czwartek, 15 października 2020, 15:44

To co pokazali to nie fabryka - tylko montownia części z Chin...

prawdziwy fan p.Davien'a(?)
czwartek, 15 października 2020, 14:18

Na 90 % cement i plastyfikatory ,na drogi i estakady ,pokazane na filmie od nas .Kaski bhp ,zawiesiła też.Jezeli mechanizmy hamulcowe od Knorra lub ZF Wabco to też nasze.Pewnie szafki ZK, czy inne sterownicze to któryś z Energomontazy ( czy też jak się one teraz nazywsja).Jezeli oświetlenie hali jest oszczędnościowe, to pewnie też nasze i kable "na siłe" , i to tyle co na pierwszy rzut oka widać na filmiku.

Kazik :)
niedziela, 18 października 2020, 10:55

Nie ma to znaczenia - zyski, zarząd oraz produkt finalny i tak jest niemiecki!!

Sidematic
czwartek, 15 października 2020, 13:53

Tia, szczególnie to ręczne spawanie :-)

Tweets Defence24