Reklama

Siły zbrojne

Airbus zapewni wsparcie dla C-295 i Orlików

Fot.8. Baza Lotnictwa Transportowego
Fot.8. Baza Lotnictwa Transportowego

Firma Airbus podpisała na kolejne cztery lata umowę, w ramach której zapewnia konserwację flot samolotów transportowych średniego zasięgu C295 i maszyn szkoleniowych PZL-130 Orlik, eksploatowanych przez Siły Powietrzne RP.

Jak informuje Airbus Polska firma zapewni w Centrum Serwisowym w Warszawie obsługę floty 16 samolotów C-295 należących do 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie oraz 28 samolotów szkoleniowych PZL-130 Orlik należących do 42. Bazy Szkoleniowej w Radomiu.

Jesteśmy wdzięczni za zaufanie, jakim obdarzył nas, klient podpisując umowę, w ramach której będziemy nadal zapewniać polskim Siłom Powietrznym opłacalne kosztowo serwisowanie i modernizację floty samolotów C295, ale także usługi pozwalające na eksploatację samolotów szkoleniowych i szkolenie przyszłych pilotów wojskowych

 Manuel Heredia, CEO Airbus Poland S. A.

Centrum Serwisowe w Warszawie to druga placówka firmy Airbus specjalizująca się w obsłudze floty C295 w Europie. Świadczy ona również usługi serwisowe, napraw i generalnych przeglądów (MRO) na rzecz sił powietrznych Czech i Kazachstanu.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (8)

  1. gosc

    serwis orlika w tej firmie jest niewykonalny

  2. kajmat

    @Odyn Za serwisowanie Orlików płacimy Airbusowi, bo już od ponad 18 lat PZL Warszawa-Okęcie (producent i właściciel certyfikatów) jest spółką zależną, najpierw EADS CASA, obecnie Airbus Military. Analogicznie - za naprawy Mi-2 oraz W-3 wykonywane w PZL Świdnik odpowiada koncern Leonardo, a za naprawy An-28/M-28 odpowiada Lockheed Martin Helicopter Company, będący właścicielem spółki PZL Mielec.

  3. Odyn

    Servis to nie produkcja, powinniśmy sami serwisować te maszyna przede wszystkim orlik to nasz produkt i chyba sami powinnyśmy wiedzieć jak serwisować. Jakim cudem płacimy za to airbus'owi ???

  4. Gość

    węgierscy wojskowi bardzo sobie chwalą współpracę z Airbus.

  5. Busologia SF

    Gts: "Dlaczego tu nikt nie pisze ze to polska firma?"..................... to przeczytaj początek artykułu: "Jak informuje Airbus Polska firma..." .................................Co do twoich pretensji, to pewnie twoim zdaniem Airbus Helicopters to to samo co Airbus Polska. W takim razie skoro Błaszczak mówi o polskich zakładach np. w Mielcu, to zapewne wiesz że Airbus ma tam zakład produkcyjny. Życzę owocnego fantazjowania, bo M1 już stracił już dawno koszulkę lidera...

  6. Gts

    Dlaczego tu nikt nie pisze ze to polska firma? W koncu jest na terenie Polski panie Blaszczak?

  7. Derff

    Łaski nie robią. mamy olbrzymią flotę transportowców a maszyn bojowych jak na lekarstwo.

  8. kajmat

    I teraz min. MB powinien triumfalnie ogłosić, że sprzęt ten będzie serwisowany w poskiej fabryce (d. PZL Warszawa-Okęcie), w której częściowo (PZL-130) powstał. Ale niestety w tym przypadku zapewne w jego ocenie usługę wykona hiszpańska firma, wchodząca w skład francusko-niemieckiego koncernu.

Reklama