PZL-Świdnik proponuje śmigłowce ZOP dla marynarki [Defence24 TV]

22 października 2021, 10:17

Nasza oferta dla marynarki wojennej składa się ze śmigłowców zwalczania okrętów podwodnych AW101, które mają możliwość prowadzenia działań typu SeaSAR. Oferujemy również pokładowe śmigłowce ZOP AW159. Z tych dwóch platform korzysta brytyjska Królewska Marynarka Wojenna i obecnie są oferowane polskiej marynarce - podkreślał Jacek Libucha, prezes zarządu PZL-Świdnik. Jego zdaniem owe śmigłowce zaprojektowano do wytrzymania bardzo trudnych warunków atmosferycznych, zaś śmigłowiec pokładowy AW159 jest zdolny do operowania przy wysokich falach, dochodzących do 6 w skali Beauforta. Jak dodał prezes zarządu, w Wojsku Polskim istnieje zapotrzebowanie na śmigłowce wielozadaniowe i PZL Świdnik byłby w stanie je zaoferować, produkując je wyłącznie w Polsce.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 119
Hm
poniedziałek, 25 października 2021, 19:12

Za zamówienia niecg odsprzedadzą ok 40%

Andrzej
poniedziałek, 25 października 2021, 10:48

Wznowic produkcje Mi-2 przynajmniej tą technologie mielismy w całosci opanowaną.

mick8791
wtorek, 26 października 2021, 20:23

Nie wiem czy się śmiać czy płakać...

Ha
poniedziałek, 25 października 2021, 19:11

Lol

Dropik
poniedziałek, 25 października 2021, 07:19

kup sobie największe z możliwych smigłowców morskich i dokupuj potem okręty takie, żeby sie na nich zmieściły. To się nazywa podwójny strzał w stopę

rezerwa 77r.
niedziela, 24 października 2021, 11:09

śmigłowce 159 WILDCAT te są szyte na miarę potrzeb

Herr Wolf
niedziela, 24 października 2021, 11:55

W 77 roku

Davien
poniedziałek, 25 października 2021, 11:46

Pomerdało ci się chyba z Ka-27:))

ciekawy
niedziela, 24 października 2021, 19:00

Chyba Lynx a nie Wildcat.

Viktor
niedziela, 24 października 2021, 11:05

AW101 corocznie 2x sztuki to strategiia min

Herr Wolf
niedziela, 24 października 2021, 11:55

Mania wielkości

ito
sobota, 23 października 2021, 11:59

A jak się czuje wsparcie Sokołów? Jak dla mnie postawa Leonardo jakoś nie budzi zaufania na przyszłość, więc nie ma co się za bardzo podniecać.

Roshedo
sobota, 23 października 2021, 01:30

W-3 Long było coś kiedyś takiego... Może jakaś reaktywacja tego projektu tylko z silnikami Motor Sicz ...bo należałoby raczej ujednolicać park maszynowy, a nie robić wystawę na MSPO.

LOL
sobota, 23 października 2021, 15:33

Tak, na pewno Leonardo po to kupiło zakłady w Świdniku, by rozwijać stare polskie projekty, a nie po to żeby nam sprzedać to co mają w swojej ofercie...

vvv
sobota, 23 października 2021, 12:11

a czy ty wiesz ze przestazale w-3 są już włoską własnością? a ta montownia w Polsce nie jest już ani polska ani fabryką.

Davien
poniedziałek, 25 października 2021, 11:49

Po pierwsze PZL Świdnik to polska firma i fabryka. Po drugie prawa do Sokoła sa własnoscia Świdnika

mick8791
wtorek, 26 października 2021, 20:47

I co z tego skoro właścicielem PZL Świdnik, a więc i praw do Sokoła jest Leonardo Helicopters?

Adam
poniedziałek, 25 października 2021, 21:18

Po trzecie Świdnik od 10 lat nie produkuje Sokoła

Gnom
wtorek, 26 października 2021, 15:08

Nie wyprodukował, ale trochę później. Spójrz z którego roku jest ostatnie 5 szt. VIP, śmigłowce dla Algierii i Filipin, czy Ugandy. Podpowiem, dużo później niż z 2010 roku i były fabrycznie nowe i było ich po tym roku znacznie więcej niż 20 szt. Zatem nie kłam kolego po raz kolejny, jak to robisz stale w tej sprawie.

Roshedo
niedziela, 24 października 2021, 13:38

Mogą jeszcze robić W-3 i robią np. dla Filipin,. Po kiego grzyba mieć 3-5 różnych konstrukcji tej samej klasy? Żeby logistycy mieli ból głowy w czasie pokoju i apokalipsę w czasie W? Czy może żeby po homeopatycznych ilość iach każdego typu śmigłowców przyszedł czas na homeopatyczne ilości części w poszczególnych przetargach ? A mnogo tych przetargów będzie.... Mnogo i drogo. Taniej raz kupić hurtem serwis i części do jednego zunifikowanego modelu - wołu roboczego dla całej armii. Ale to by było za proste, TAKIE NIE PO POLSKU,prawda? Przecież tłuste kotki zza biurek muszą się na wałkach z przetargów najeść jeszcze bardziej.... Dlatego jestem za W-3 nawet jeśli ma swoje lata ( a taki Caracal to nie ma - konstrukcja z lat 60-tych) i nie jest on już najlepszy w swojej klasie...

mick8791
wtorek, 26 października 2021, 20:55

1. Caracal został oblatany w roku 2000! 2. W-3 nie są już od lat produkowane (nawet dla Filipin). 3. W-3 jest konstrukcją przestarzałą (i w sumie był taką od momentu powstania). 4. Nie ma śmigłowca do wszystkiego stąd nie da się jednym modelem zaspokoić potrzeb całej armii.

Gnom
sobota, 23 października 2021, 15:22

To nadal jest fabryka i to jedna z nowocześniejszych na świecie. Tyle, że na dziś nie prowadzi montażu ostatecznego, choć jeszcze ma odpowiednie działy.

Edda
niedziela, 24 października 2021, 10:16

To jest montownia a nie fabryka. Jedna z najnowoczesniejszych na swiecie????? Moze jeszcze w galaktyce. Byles tam? Pracowales? Nie? To nie pajacuj.

Gnom
niedziela, 24 października 2021, 11:37

Byłem i bywam regularnie od blisko 40 lat. Byłem też przez te lata w wielu innych wytwórniach lotniczych na świecie (na wschodzie i na zachodzie), więc mam porównanie. A czy ty byłeś w jakiejś innej fabryce lotniczej.

JPC
poniedziałek, 25 października 2021, 10:57

bylem i widziałem - z ta nowoczesnoscia to troche pojechał kolega po bandzie, standard Swidnika to taki troche w okolicach niższej średniej firm z łańcucha dostaw Boeinga lub Airbusa - z zastrzeżeniem że firmy do których porównujemy zapomniały dokonywać poważniejszych inwestycji w technologię wytwarzania w ciągu ostatnich 15 lat. Tak żeby być precyzyjnym to taki GKN to już conajmniej 2 klasy wyżej. Podsumowując nic specjalnie imponującego ale też nie razi specjalnie niczym oprócz pensji jakie płacą pracownikom - pod tym wzgledem Świdnik plasuje się na poziomie Marokańskich fabryk należących do Safrana.

Gnom
wtorek, 26 października 2021, 20:17

Masz prawo do swoich opinii. Jest tam dużo ciekawych i naprawdę nowoczesnych rzeczy, których się normalnie nie zwiedza. Daltego moja jest inna.

Polski patriota.
piątek, 22 października 2021, 22:10

Super!

Herr Wolf
niedziela, 24 października 2021, 11:57

Co Super?

jurgen
piątek, 22 października 2021, 21:59

AW-101 ma sens / AW-159 też ma sens taki sam zresztą jak SH na bazie S70i, / AW-139 nie ma sensu

mick8791
wtorek, 26 października 2021, 20:59

SH na bazie S70i? Nie rozśmieszaj mnie. Przecież S70i to w zasadzie cywilna maszyna. SH jest tylko do niego podobny wizualnie.

Davien
sobota, 23 października 2021, 08:16

SH na bazie S-70i nie istnieje i w Polsce nie powstanie, AW159 jko ZOP dla nas jest lepszy od AW101. A co ty masz do AW139 to juz nie rozumiem, zwłaszcza że miałby byc produkowany w Polsce dla programu Perkoz.

Realista
piątek, 22 października 2021, 19:48

BRAĆ AW101 POTĘŻNY ŚMIGŁOWIEC I POTĘŻNE MOŻLIWOŚCI

Herr Wolf
niedziela, 24 października 2021, 11:58

I potężnie drogi i awaryjny..

Wsa
sobota, 23 października 2021, 10:53

Tak. Brac za Mi2!!!

Marzyciel
sobota, 23 października 2021, 06:33

i poężna cena... dlatego kupujmy z głową, emocje na bok.

easyrider
piątek, 22 października 2021, 19:04

Nie brać niczego z Unii póki będą nas szantażować jak swoją biedniejszą prowincję. Nie dać im zarabiać na żadnych gotowych produktach. Robić samemu albo kupować u Koreańczyków, Japończyków, Amerykanów, Turków. O ile nie da się stworzyć albo kupić technologii do samodzielnej produkcji.

czarno to widzę
niedziela, 24 października 2021, 09:24

Chciałem tylko przypomnieć, że jesteśmy w Europie i tu powinniśmy umacniać swoją pozycję. A to oznacza między innymi, że pieniądze na zakup broni powinniśmy w większości tu lokować, tak jak to robi np. Orban czy Litwa, bo w ten sposób pośrednio szukamy sobie w UE sojuszników również w sprawach politycznych o gospodarczych...

easyrider
niedziela, 24 października 2021, 12:00

No i co z tego, że jesteśmy w UE? Nie jesteśmy tam po to żeby im było dobrze, tylko nam. Potrzebny nam właściwie tylko sojusz wojskowy a tym jest NATO. Skądinąd Niemcy usilnie dążą do rozbicia NATO i zastąpienia go unijnymi siłami. To dopiero byłaby katastrofa. Choć oczywiście nie dla Kremla czy Berlina.

bziko
niedziela, 24 października 2021, 18:15

No tak, rzeczywiście, wspólna EU armia i budżet wojskowy byłby katastrofą. I w Moskwie i nad Potomackiem. U jednych pukawki kupuje tylko Erdogan, a u drugich pewnie EU przestałaby po jakimś czasie kupować jak w sklepie. Czyli wg kolegi easyridera jest nam dobrze albo najlepiej w roli klienta marketu z pukawkami. No to rzeczywiście, po co to EU?

easyrider
poniedziałek, 25 października 2021, 19:00

Gdybyś czytał kolegę easyridera, to wiedziałbyś, że najlepiej nam w roli producenta sprzętu i eksportera. Kupno wyłącznie gdy nie da się samemu stworzyć albo kupić technologii.

rmarcin555
wtorek, 26 października 2021, 16:30

@easyrider. To produkuj, co Cię powstrzymuje?

paletyijabłka
sobota, 23 października 2021, 18:48

Ty tak na poważnie?

Wasko
sobota, 23 października 2021, 13:15

Dokładnie!

sobota, 23 października 2021, 09:45

A kiedy coś od nich kupowaliśmy? Od lat większość sprzętu kupujemy poza UE co jest hipokryzją. Kasę bierzemy z UE a wydajemy poza. Ani to nie poprawia integracji, ani nie wzmacnia sojuszy a dla US czy Korei jesteśmy tylko rynkiem zbytu.

Dred
niedziela, 24 października 2021, 13:45

I dlatego 60 procent społeczeństwa myśli że coś kogoś dostaje za darmo...z Unii, od Jarka, od Donalda...

easyrider
niedziela, 24 października 2021, 11:57

W Mikołaja też wierzysz? Które państwo zarabia pieniądze żeby potem oddać je innym? Unia daje nam ale na papierze. Każde euro dotacji - i tak obwarowane na co możemy wydać - odbierane jest razy cztery przez ich firmy tutaj. Poza tym na te dotacje my też się składamy. To gigantyczny wałek piątki założycielskiej.

mick8791
wtorek, 26 października 2021, 21:04

Tyle, że sprytnie pomijasz fakt, że znacznie mniej dokładamy do budżetu UE niż z niego dostajemy...

Sljedzik
sobota, 23 października 2021, 20:54

Składek nie płacimy? Tylko bierzemy?

Yeti
sobota, 23 października 2021, 00:10

Gdzie wyprodukowano twój samochód

easyrider
niedziela, 24 października 2021, 11:57

Made in Japan :D

Edda
sobota, 23 października 2021, 10:54

Na Uralu

Prawda
piątek, 22 października 2021, 18:06

To ja napiszę prawdę dlaczego PZL Świdnik nie ma szan dostarczyć śmigłowca dla polskiego wojska. Obsługa po sprzedażowa leży (remonty, modernizacje, nie są wykonywane w wyznaczonym czasie) W-3 sokół i Mi-2. Modernizacje nie są wdrażane, chociaż państwo wydało na to duże pieniądze. np nowy wirnik główny dla W-3 sokół. AW159 i AW101 są to brytyjskie helikoptery projektowany w systemie calowym, wiec każdą śrubkę i każde narzędzie będzie trzeba zamawiać w Angli. w tych maszynach nie ma nic polskiego. A pozostałość po PZL Świdnik rozpaczliwie szuka szansy aby coś produkować jak by nie dotarło do nich że są już tylko producentem tylko manufaktura.

Mr Bean
czwartek, 28 października 2021, 09:40

Po co takie bzdury powielasz. Na 101 od czasow eh wszystko jest metryczne, to europejski projekt. W zaleznosci od silnika czy rr czy ge sa uzywane calowe. Po drugie w sklad 101 wchodzi duzo elementow wytwarzanych przez swidnik i nie tylko.

mick8791
wtorek, 26 października 2021, 21:07

Nie w systemie calowym tylko jak już to w jednostkach imperialnych.

sobota, 23 października 2021, 10:02

Aw139 tez ma normalki calowe ściągane z całego świata. I w świecie lotnictwa to jest normalne. Nie ma jedynej fabryki produkującej przysłowiowe śrubki.

sobota, 23 października 2021, 07:59

Polski wkład w AW 101to duraluminiowe stelaże z rurek do siedzisk składanych w przedziale transp , i tapicerowaną podsufitka . Ha ha ha

Mr Bean
czwartek, 28 października 2021, 09:41

Nie osmieszak sie. Sprawdz ile podzespolow jest wytwarzanych i sprawdz dlaczego a pozniej komentuj, a nie te Wiecznie powtarzane bzdury o rurkach i tapicerce.

Gnom
sobota, 23 października 2021, 15:24

I główne elementy siłowe struktury kadłuba, to tak dla ścisłości.

Victor
sobota, 23 października 2021, 00:13

Nie wiedziałem że w USA jest system metryczny. Ale skoro wybieramy S-70 z Mielca to widocznie tak jest

asdf
piątek, 22 października 2021, 17:42

to co aw101 juz nie wystarczy? jako ofset tym razem zaproponuja produkcje popielniczek (oczywiscie we wloskich zakladach w swidniku) caracal bylby do wszystkiego, zunifikowany typ smiglowca csar/zop ale oczywiscie musieli isc w mikrofolte. bez sensu to niech juz lepiej bedzie seahawk i s70i

Victor
sobota, 23 października 2021, 00:14

Offset przy 4 śmigłowcach to mało realne. Coś wiesz o offsecie przy kupnie S-70 z Mielca.

Tadeusz Amadeusz
piątek, 22 października 2021, 15:53

Ja proponuję ZOP dla WOT. A następnie ZOP dla ZZ TOP.

Zatroskany
piątek, 22 października 2021, 15:43

Super polityka. Będziemy mieli w krótkim czasie z przyczyn wyłącznie politycznych trzeci typ śmigłowca w homeopatycznych ilościach. Logistycy są wniebowzięci.

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 14:38

AW159 ma wszystkie morskie certyfikaty jak Sea Hawk? Przedstawiciel PZL Świdnik jest bardzo przekonywujący. MW ma i będzie miało potrzebę na mniejsze pokładowe śmigłowce. Niezależnie od wyboru AW159 czy "SeaHawka" S70i, ich produkcja po części będzie ulokowana w Polsce w odróżnieniu od AW101 Merlinów. Wybór tutaj należy do marynarzy lotników. Zrobić przetarg dla _krajowych_ producentów morskich śmigłowców. Niech Lockheed Martin konkuruje z Leonardo. Obsługa, naprawa i _modernizacja_ musi być zapewniona dla WZL nr 1 w offsecie.

mick8791
wtorek, 26 października 2021, 23:13

"SeaHawka S70i"? Co to za brednie? SH i S70i to dwa różne śmigłowce! I tylko S70i jest składany w Mielcu. Tyle, że nie jest to śmigłowiec, który nadaje się do operacji morskich!

zorg
sobota, 23 października 2021, 11:58

Przetarg jest pod AW 159. Sea Hawk nie spełnia normy "wagowej" jest zbyt ciężki.

Adam
poniedziałek, 25 października 2021, 21:21

Airbus AS565 MBe Panther spełnia wymagania

Gnom
wtorek, 26 października 2021, 15:10

I co zabierze na swój pokład przy wymaganym wyposażeniu i mniejszej masie startowej?

Gnom
piątek, 22 października 2021, 17:56

Zarąbiście - tworzenia zaplecza specjalistycznego poziomu przemysłowego dla 4 (góra 8) śmigłowców. To jeszcze genialniejsze niż dla 4 (8) AW-101. Do tego wszelkie SeaHawki mają masę startową 10 t, a Kondor dotyczy śmigła 6,5 t max. Jak SH wyląduje i będzie hangarowany na okręcie z lądowiskiem na 6,5 tony? A elementy struktury AW-101 powstają w Polsce.

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 21:57

Tak sobie przypomniałem, że jedna z propozycji na Miecznika miała lądowisko do przyjęcia nawet AW101 Merlina...

Edda
sobota, 23 października 2021, 17:38

A zostala wybrana? Nie?

poniedziałek, 25 października 2021, 11:32

A jakaś inna została wybrana?

Gnom
sobota, 23 października 2021, 15:27

A ile Mieczników jest w służbie - równe 0. Jak będzie wyglądał Miecznik (o ile będzie) ktoś wie? I wreszcie do czego i na jakim akwenie ma być używany Miecznik - podstawa do projektu - ktoś podjął jakąś decyzję? Na razie to te śmigła można przyporządkować tylko do programu Kondor i wymagania dla MTOWmax 6500 kg.

Piotr ze Szwecji
piątek, 22 października 2021, 21:55

Jak ja to widzę to jest kwestia śmigłowców dla 1 BLMW i 1 BLWL. Więc nie parę, a bardzo dużo. Z powołaniem do życia 18 DZ powstała potrzeba na następną brygadę śmigłowców LWL. Polskie dywizje nie mają własnych pułków lotniczych (ze śmigłowcami i dronami), a winny.

Oll
niedziela, 24 października 2021, 10:18

Tak jasne. Jasnowidz ze Szwecji. Kupia 4 smigliwce max za 10 lat. Dorosnij.

Piotr ze Szwecji
niedziela, 24 października 2021, 15:42

Co parę lat muszą dokupić kilka, kiedy istniejącym kończą się resursy. Na razie inne zakupy mają pierwszeństwo.

Jura Mastex
poniedziałek, 25 października 2021, 02:37

Tak, co dwa lata będziemy kupować 4 egzemplarze. Super taktyka. Może jeszcze od innych producentów? Jaki będzie koszt jednostkowy? Zamiast złożyć duże zamówienie na 50-90 sztuk w różnych wersjach, z zapleczem serwisowym, potencjalnym offsetem, jak produkcja pewnych podzespołów, to ty będziesz się bawić w 2 - 4 sztuki? Brawo! Myślenie ekonomiczne u ciebie leży.

asd
poniedziałek, 25 października 2021, 20:25

A nie przyszło ci do głowy ża na jednorazowy zakup 90 szt może nie być kasy? Widocznie myślenie ekonomiczne u ciebie leży

mick8791
wtorek, 26 października 2021, 23:09

A Ty wpadłeś na to, że jednorazowy zakup po pierwsze znacznie obniża cenę sprzętu. Po drugie właśnie z tego względu, że jest to duże zamówienie będzie on realizowany partiami co przekłada się na to, że i płatności są rozłożone w czasie?

Adam
piątek, 22 października 2021, 17:54

Najpierw trzeba ich rozliczyć z przeniesienia produkcji AW101 do Polski

Wsa
sobota, 23 października 2021, 17:40

Tak. Bo Polska kupila ogromną ilosc....4 sxtuki!!!!! Potega poteg. Jak nie przeniosa produkcji to niebedziemy u nich serwisowac tych smiglowcow a WOT pomaszeruje na Rzym!

Gnom
sobota, 23 października 2021, 15:28

A ktoś obiecywał przeniesienie 100% produkcji AW-101 do Polski - wskaż takie źródło.

KrzysiekS
piątek, 22 października 2021, 17:48

Piotr ze Szwecji akurat jeżeli chodzi o wersje morskie to w zasadzie już wybraliśmy (wybierając AW101 wybraliśmy też AW159) kupując po kilka szt. nie ma sensu brać "SeaHawka" było by drożej i mniej logicznie. Natomiast co do AW139W to już bym się spierał czy ma to sens.

Wsa
niedziela, 24 października 2021, 10:19

Akurat logika zakupow w MON kompletnie nie ma znaczenia.

Gnom
sobota, 23 października 2021, 15:29

A ile, według ciebie, śmigłowców pokładowych potrzebuje Polska na Bałtyk - z setkę?

rezerwa 77r.
piątek, 22 października 2021, 17:34

popieram AW159 jak najbardziej dla MW

Wsa
sobota, 23 października 2021, 17:41

O dzieki. To teraz szoruj do sklepu i sobie kup model do sklejania.

Aster
piątek, 22 października 2021, 13:49

Moim zdaniem za SAR powinna odpowiadac Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa i najlepiej by bylo gdyby posiadali wlasne smiglowce cywilne SAR i byli polaczeni z morskim oddzialem Strazy Granicznej w straz przybrzezna . A MW powinna miec smiglowce do CSAR i ASW takie jak AW101 & AW159 .

sos
sobota, 23 października 2021, 07:45

I wtedy cywilna MSPiR mogłaby kupić i użytkować dość tanie śmigłowce rosyjskie.

Sam
piątek, 22 października 2021, 20:28

Bzdura. SAR w MW tak jest po prostu taniej. Skąd ty weżniesz dla MSPiR pilotów,techników i bazy? To wszystko jest w strukturach wojska. Teraz mamy -Mi14, W3 i SH2. Czyli logistyczny i szkoleniowy koszmar. Ty chcesz AW101, AW159 i dodatkowy SAR. Doprawdy? Kilka sztuk tego,kilka tamtego. MW powinna mieć jeden typ śmigłowca opartego na jednej platformie np. Sikorsky S-70 czyli Jayhawk i Seahawk. Tak będzie po prostu taniej.

Adam
piątek, 22 października 2021, 17:54

A czemu nie Seahawki?

Boczek
piątek, 22 października 2021, 17:38

Taki system działa w Niemczech

Edda
sobota, 23 października 2021, 17:42

My musimy isc swoja droga a nie powielac dobre rozeiazania innych.

sorbi
piątek, 22 października 2021, 13:44

Jeśli AW159 zostaną wybrane dla marynarki - co jest wysoce prawdopodobne - to w wersji lądowej (AW159 Wildcat AH1) będą zapewne zastępować MI-2, a AW 139 nie ma szans - bo ten "segment" produkcji przypadnie Mielcowi z Black Hawkiem. Świdnik będzie potem dostarczał naszej armii AW 101 również w wersji lądowej (W ten sposób i wilk będzie syty i owca cała). W kwestii Miecznika też oprzemy się na Brytyjczykach, podobnie jak CAMM wybierzemy jako uzbrojenie dla fregat i dla Narwi. Będzie to wybór w dużej mierze polityczny i jak najbardziej słuszny. Jeśli Niemcy i Francuzi nie dopuszczą nas "do stołu" w kwestii czołgu, to z powodu problemów ze Szwedami, mogą otrzymać jeszcze co najwyżej Orkę. Bo pójdziemy w Abramsy. A może by tak z brytyjczykami pogadać o WIlku?. Technologię mają. F-35, Abrams, AH-64 i Himars tworzą jeden spójny system walki i całość , która ma dawać przewagę na obecnym i przyszłym polu walki - który amerykanie będą modernizować i rozwijać, uzupełniać o inne "elementy", lub zastępować nowymi. Brakuje nam już tylko Apache.

Adam
piątek, 22 października 2021, 17:56

AW159 jest trzy razy za duży i za drogi na następcę Mi-2. Arrowhead 140 zbyt kiepski na Miecznika. CAMM za drogi na Narew.

ciekawy
poniedziałek, 25 października 2021, 10:47

To chyba raczej Mi-2 jest za mały dla potrzeb wojska. Nawet jako śmigłowiec dyspozycyjny jest za mały.

Adam
poniedziałek, 25 października 2021, 21:23

Sprawdź wymagania w programie Perkoz

ciekawy
wtorek, 26 października 2021, 11:20

W programie Perkoz wymagany jest śmigłowiec który przewozi co najmniej 5 żołnierzy z pełnym wyposażeniem (czyli może być i więcej) lub 1000 kg ładunku w kabinie. AW-139 spełnia ten warunek. Jakoś nie widzę 5-ciu żołnierzy z pełnym wyposażeniem lecących komfortowo w Mi-2. Wariant transportowy to był Mi-2T który przewoził 8 osób (na pewno nie żołnierzy z pełnym wyposażeniem) lub 700 kg ładunku w kabinie. Wniosek z tego jest taki, że albo nie znasz wymagań programu Perkoz albo nie znasz możliwości Mi-2.

mick8791
wtorek, 26 października 2021, 23:28

Chłopcze naucz się czytać ze zrozumieniem! Adam pisał, że AW159 jest za duży. Nie AW139! Wariant Mi-2T jest podstawowym wariantem wojskowym więc TAK - przewoził 8 żołnierzy z wyposażeniem. I wiesz co? Nikt specjalnie nie dba o ich komfort, bo to nie loty na wakaje tylko transport wojskowy... Co do "śmigłowiec który przewozi co najmniej 5 żołnierzy z pełnym wyposażeniem (czyli może być i więcej)" - owszem może być więcej ale w takim wypadku wyższa jest też cena za heli. Standardowo do przetargów wystawiasz sprzęt, który spełnia minimalne wymagania, bo inaczej takiego przetargu najprawdopodobniej nie będziesz w stanie wygrać.

Davien
poniedziałek, 1 listopada 2021, 07:50

Mi-2 nie spełniał wymogów Perkoza (za mały udżwig) wiec tu nie masz racji. A niejaki Adam nie ma pojecia co wypisuje.

Gnom
poniedziałek, 1 listopada 2021, 21:19

Ale minimalne wymagania (wg Adama). czyli 5 ludzi i 1 tone spełni już Mi-2MSB.

Wsa
piątek, 22 października 2021, 15:48

Brednie i tyle. Sam to wymysliles? Z Brtyjvxykami o Wilku?????? Jaka maja technologie? Nic nir maja. Ich czolgi modernizuja Niemcy. My tez nic nie mamy. Najgorzej ze nie mamy nawet kasy na taki projekt. Z czym do ludzi.

sorbi
sobota, 23 października 2021, 11:35

Do Wsa - Brytyjczycy nic nie mają???? A Challenger 2 to motorówka???? Powstał z kartonu bez wykorzystania technologii budowy pancerzy kompozytowych z ???

mick8791
wtorek, 26 października 2021, 23:30

I wiesz kto im te czołgi będzie modernizował? Niemcy właśnie! To, że kiedyś posiadali odpowiednią technologię nie znaczy, że ten stan rzeczy się zachował do dnia dzisiejszego! Trochę orientacji w temacie kolego...

Gienek
piątek, 22 października 2021, 21:34

Jak w „Ziemi Obiecanej” - ile masz? - nic - ja też nic - Czyli mamy wystarczająco aby zbudować fabrykę!

Boczek
piątek, 22 października 2021, 13:22

Co za niespodzianka?! ;)

Dudley
piątek, 22 października 2021, 13:03

Całkowita produkcja w PL śmigłowców pokładowych, to przekładnie i napędy też będą produkowane w kraju? Następne bajki, dla naiwnych. Ile śmigłowców pokładowych potrzebujemy, 3-6 szt? A nie mamy nawet jednego pokładu na którym mogły by bazować. To ile będą one kosztowały jeśli doliczyć koszty transferu technologi montażu dla paru sztuk?

Strzelec
piątek, 22 października 2021, 15:18

Przecież ten Pan mówi o śmigłowcach wielozadaniowych nie tylko pokładowych.....słuchamy ze zrozumieniem

Dudley
piątek, 22 października 2021, 21:30

Racja, nie doczytałem zbyt uważnie

mick8791
wtorek, 26 października 2021, 23:38

Szacun za przyznanie się do błędu! Ale... i tak podzielam Twoje zdanie, że produkcji silników i przekładni nie opłaca się przenosić do Polski (no chyba, że Leonardo i tak potrzebuje nowe centrum produkcji napędów). To się w obecnych czasach nie spina ekonomicznie. Zresztą o ile się nie mylę Świdnik nigdy nie produkował napędów więc nie mają ani wykształconych kadr, ani doświadczenia ani parku maszynowego. Awioniki też nie zrobią więc myślę, że to był tylko skrót myślowy i realna jest produkcja w Świdniku całej skorupy plus pewnie łopaty śmigieł.

Mr bean
czwartek, 28 października 2021, 09:53

Silniki robi rzeszow, leonardo nigdy nie robilo napedow, albo rr, ge, safran albo p&w wiec zdanie produkcji 100% w polsce jest prawdziwe

Adam
piątek, 22 października 2021, 17:57

AW101 miały być produkowane w Świdniku, a powstają w Yeoville

Jan
niedziela, 24 października 2021, 15:05

Nie miały. Prefabrykują niektóre sekcje kadłubów nie tylko do naszych 101

Adam
poniedziałek, 25 października 2021, 21:23

Leonardo obiecywało przeniesienie ich produkcji do Świdnika

ciekawy
wtorek, 26 października 2021, 11:54

Gdzie i kiedy?

Abrams
piątek, 22 października 2021, 12:49

Nie chcę tu krytykować , wypowiedzi tego Pana , ale kiedyś tu napisałem że często ludzie ze średnim wykształceniem są lepszymi managerami i handlowcami , niż w pełni wyszkoleni inżynierowie , nie wiem czego uczyli na studiach na które uczęszczał ten Pan , ale on osobiście nie sprzeda niczego , sposób wypowiedzi ,użyte słownictwo , brak zaangażowania , gestykulacja , wszystko do ... bani , mam kilku handlowców w tym jednego z wyksztalceniem podstawowym , którzy lepiej sprzedają towar niż ten Pan , odpowiednio zostali wyszkoleni wiedzą jakie gesty mogą wykonywać , i jakie intuicyjnie odczytuje i jak odczytuje każdy człowiek , zostali też nauczeni dykcji podczas wypowiedzi , znają produkty od podszewki , wiedzą jak się je produkuje , do czego służą , co można z nimi zrobić , a nawet jak je utylizować poprawnie , a ten Pan z wypowiedzi gestów i artykulacji słów , chce nam wcisnąć kilogram gwoździ? Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem , ale to nie jest wina tego Pana, a jego przełożonych , ludzi należy szkolić a potem dopiero pokazywać ich publicznie !

mick8791
środa, 27 października 2021, 00:09

Tylko widzisz... "ten pan" nie jest żadnym handlowcem tylko prezesem dużej firmy. Nie wiem co tam w tej Twojej firmie sprzedajecie ale biorąc pod uwagę to, że masz wyraźny problem z prawidłowym konstruowaniem zdań w języku polskim raczej nic specjalnie skomplikowanego. Widzisz, to jest tak, że metody sprzedażowe, które opisujesz to są typowe "triki" komiwojażerów, którzy próbują wciskać ludziom mydło i powidło, a nie profesjonalne techniki sprzedażowe w dużych projektach technologicznych... W takich negocjacjach liczy się cena, parametry sprzętu, czas dopasowania do wymagań klienta, czas potencjalnego BiR, czas wykonania, warunki obsługi i gwarancji i wiele wiele innych czynników. To są najczęściej negocjacje rozciągnięte w czasie. Albo przetarg, do którego trzeba wykonać dobrą dokumentację i kalkulację kosztów, bo masz najczęściej tylko jeden strzał. I nie również nie chcąc Cię urazić - żaden łepek bez odpowiedniego wykształcenia tego procesu nie przeprowadzi. Co więcej - najczęściej są to całe zespoły negocjacyjne lub zespoły przygotowujące dokumentację do przetargu. A czasami podczas takiego procesu sprzedażowego trzeba się nawet podczas rozmów pokłócić albo oprzeć sprawę o KIO albo sąd...

rezerwa 77r.
piątek, 22 października 2021, 17:35

bardzo celna diagnoza

KrzysiekS
piątek, 22 października 2021, 12:28

Akurat ta propozycja ma sens. Ten sam producent ten sam serwis, szkolenie w tym samym miejscu itp.

Adam
poniedziałek, 25 października 2021, 21:24

Kompletnie nie ma sensu

Tweets Defence24