Reklama
  • Wiadomości

Przetarg na następcę Honkera unieważniony

Inspektorat Uzbrojenia poinformował o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę samochodów ciężarowo-osobowych wysokiej mobilności. Czynnikiem decydującym o podjęciu takiej decyzji miała być zaproponowana w ramach oferty cena. 

Fot. MON
Fot. MON

Jeszcze w maju br. Inspektorat Uzbrojenia informował, że upłynął termin składania ofert na samochody ciężarowo-osobowe, które mają w Siłach Zbrojnych zastąpić pojazdy typu Honker. Zaproszonych do ich składania zostało siedem podmiotów, wpłynęła jednak jedna, w ramach której proponowany był samochód Ford Ranger.

Jak podkreślał płk Sławomir Lewandowski, Główny Specjalista w Inspektoracie Uzbrojenia, o zamówienie ubiegały się wspólnie Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. oraz Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne Poznań. W ramach konsorcjum, którego liderem jest grupa PGZ, oferowały one samochód Ford Ranger. Przedstawiona przez konsorcjum oferta przekraczała budżet Inspektoratu. Jak podkreśla w informacji IU, "wykonawca zadeklarował wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę przewyższającą kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia". W związku z tym postępowanie zostało unieważnione.

Zgodnie z treścią złożonej oferty wykonawca zadeklarował wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę przewyższającą kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Paweł Mączka, Zastępca Szefa IU

Czytaj więcej: Pro Defense 2017: Następca Honkera z Poznania nie tylko dla wojska

Ogłoszone w lipcu 2015 roku postępowanie przetargowe na samochody ciężarowo-osobowe wysokiej mobilności zakładało pozyskanie 882 pojazdów, w tym 841 w wersji nieopancerzonej i 41 w wariancie opancerzonym, w latach 2017-2022. Wcześniej zakładano, że umowa zostanie podpisana w 2016 roku. Od nowego pojazdu w wersji nieopancerzonej wymagało się dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) do 3500 kg i ładowności nie mniejszej niż 1000 kg. Miał on być przystosowany do przewozu 8 żołnierzy i kierowcy.

W wersji opancerzonej pojazd miał mieć możliwość przewozu do 4 żołnierzy (i kierowcy) i charakteryzować się ładownością, co najmniej 600 kg. Wymagany był również poziom ochrony 1 według STANAG 4569 aneks A i B, oraz dysponowanie siedziskami załogi redukującymi skutki oddziaływania wysokich przyspieszeń spowodowanych przez wybuch miny lub innego ładunku oraz kołami z wkładkami typu run-flat.

Czytaj więcej: Jaki następca Honkera? Pytania do programu Mustang [OPINIA]

 

 

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama