- PILNE
- WIADOMOŚCI
Jelcz z nowym kierownictwem i starymi problemami
Rada Nadzorcza Jelcz Sp. z o.o. zakończyła postępowanie kwalifikacyjne i powołała nowy zarząd spółki. Decyzje personalne kończą kilkutygodniowy okres przejściowy i następują w momencie narastających problemów z realizacją kontraktów dla Sił Zbrojnych RP.
Rada Nadzorcza JELCZ Sp. z o.o., po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego, powołała na okres X wspólnej kadencji nowy zarząd spółki. Na stanowisko prezesa zarządu z dniem 15 grudnia 2025 r. powołany został Mariusz Ptak. Jednocześnie zdecydowano o obsadzeniu dwóch stanowisk członków zarządu – funkcje te od 19 stycznia 2026 r. obejmą Maciej Mlądzki oraz Mariusz Fedko. Tym samym zarząd spółki zostanie rozszerzony i wzmocniony personalnie.
Powołanie nowego kierownictwa kończy okres przejściowy w spółce. W listopadzie decyzją Rady Nadzorczej Jelcz Sp. z o.o. odwołany został dotychczasowy prezes Waldemar Markiewicz, który pełnił tę funkcję od sierpnia 2024 r.. Do czasu wyboru nowego prezesa obowiązki szefa spółki wykonywał Jakub Rubiński.
Po publikacji wcześniejszych materiałów Defence24.pl Polska Grupa Zbrojeniowa, właściciel Jelcza, informowała w odpowiedzi na pytania redakcji, że zmiany kadrowe są związane z wyzwaniami stojącymi przed spółką. PGZ podkreślała wówczas, że „mając na względzie wyzwania stojące przed spółką i wynikającą z tego konieczność wzmocnienia składu zarządu” Rada Nadzorcza zdecydowała o wszczęciu postępowania zarówno na stanowisko prezesa, jak i dodatkowego członka zarządu.
Decyzje personalne zapadają w trudnym momencie dla spółki. Jak informował Defence24.pl, Jelcz zmaga się z opóźnieniami w realizacji części kontraktów, co powoduje narastające niezadowolenie w Siłach Zbrojnych RP. Wobec spółki naliczano również kary umowne – tylko w ramach jednej umowy dotyczącej elementów systemu obrony powietrznej w programie „Wisła” ich łączna wartość przekroczyła 10 mln zł.
Opóźnienia w dostawach pojazdów Jelcz mają istotne znaczenie nie tylko dla bieżącego zaopatrywania wojska w standardowe samochody ciężarowe, lecz także dla realizacji kluczowych programów modernizacyjnych, w tym związanych z artylerią rakietową oraz systemami obrony powietrznej. Od nowego zarządu oczekuje się więc nie tylko stabilizacji sytuacji organizacyjnej, ale także poprawy terminowości i skuteczności realizacji strategicznych zamówień dla wojska.

WIDEO: Stado Borsuków w WP | AW149 z polskiej linii | Defence24Week #140