- WIADOMOŚCI
Więcej przekładni do transporterów opancerzonych
Amerykański Departament Wojny zawarł umowę na dostawy przekładni HMPT-800 do transporterów opancerzonych AMPV zamówionych przez U.S. Army.
Autor. RENK Group
Departament Wojny i przedsiębiorstwo RENK America LLC podpisały aneks do umowy numer W56HZV-20-C-0124. Celem jest realizacja opcji kontraktowej na dostawę 65 dodatkowych przekładni bezstopniowych HMPT-800 za kwotę niespełna 18 mln dolarów. Skrzynie biegów są przeznaczone do pojazdów opancerzonych Wojsk Lądowych Stanów Zjednoczonych.
Wraz z podpisaniem aneksu całkowita wartość umowy na przekładnie HMPT-800 wzrosła do 902 mln dolarów. Przewidywany czas zakończenia dostaw to 31 grudnia 2028 roku. Jak dotąd U.S. Army odebrała około pół tysiąca pojazdów rodziny AMPV, które zastępują przestarzałe pojazdy z rodziny M113.
AMPV (Armored Multi Purpose Vehicle) to rodzina gąsienicowych pojazdów opancerzonych, na którą składają się: transporter opancerzony ogólnego przeznaczenia, dwa warianty medyczne, wóz dowodzenia oraz moździerz samobieżny. Powstały także prototypy bojowego wozu piechoty, przeciwlotniczego zestawu rakietowo-artyleryjskiego, a także wozu dla saperów.
Autor. BAE Systems
AMPV bazuje na bojowym wozie piechoty M2A4 i dzieli z nim wiele podzespołów, w tym zespół napędowy. Głównymi składowymi powerpacka są silnik wysokoprężny Cummins VTA903E-T675 o mocy maksymalnej 675 KM oraz przekładnia RENK America HMPT-800.
Zobacz też

HMPT-800 to przekładnia bezstopniowa opracowana do bojowego wozu piechoty M2 Bradley. Znalazła też zastosowanie w armatohaubicy samobieżnej M109A7 oraz w południowokoreańskim BWP K21. Może współpracować z silnikami o mocy do około 800 KM. W katalogu producenta zastąpiła starszą skrzynię biegów HMPT-500.


WIDEO: Stado Borsuków w WP | AW149 z polskiej linii | Defence24Week #140