Reklama
  • Wiadomości

Ostatni Gotland będzie zmodernizowany.

Saab podpisał kontrakt ze Szwedzką Administracją Materiałów Obronnych (FMV) na modernizację w średnim okresie cyklu życia (MLU) trzeciego okrętu podwodnego typu Gotland, HMS Halland. Całkowita wartość zamówienia wynosi 1,1 miliarda koron szwedzkich (około pół miliarda złotych).

Fot. Saab
Fot. Saab
Reklama

Kryzys ukraiński - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Saab przeprowadzi obszerny MLU na szwedzkim okręcie podwodnym HMS Halland typu Gotland, w tym remont i modernizację systemu walki.

„Ten kontrakt pokazuje, że rozbudowana modernizacja w średnim okresie eksploatacji jest niezawodnym, opłacalnym i efektywnym czasowo rozwiązaniem dla szwedzkiej marynarki wojennej, aby uzyskać niezbędne nowe możliwości. Jest to również dowód zaangażowania Saaba w dostarczanie Szwecji najnowocześniejszej technologii podwodnej."
Lars Tossman, szef działu biznesowego firmy Saab Kockums.

Okręty podwodne typu Gotland zostały zbudowane w latach 1990-1997. Typ Gotland składa się z trzech okrętów podwodnych, z których wszystkie przeszły drobne modyfikacje w pierwszej części cyklu swojego życia. HMS Halland jest ostatnią jednostką, która przejdzie MLU. HMS Gotland i HMS Uppland wróciły do służby w 2020 roku.

Reklama

Zmodernizowane wersje okrętów Gotland torują drogę dla obecnie produkowanego, okrętu podwodnego o napędzie niezależnym od powietrza atmosferycznego: typu Blekinge (A26). Ponad 20 nowych systemów, które zostaną wdrożone w najnowszym A26, jest również wdrażanych w HMS Halland w ramach Mid-Life Upgrade, co przyczynia się do zmniejszenia ryzyka dla A26.

Zobacz też

Poprzednicy Gotlandów, okręty podwodne typu A17 były przez pewien czas typowane jako rozwiązanie pomostowe dla polskiej marynarki wojennej w ramach programu Orka. Część z systemów i rozwiązać technicznych zastosowanych na A19/26 znajdowałyby się również w zmodernizowanych A17 dla Polski.

Reklama

Zobacz również

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama