Przemysł Zbrojeniowy
PZL-Świdnik szuka prezesa
Pracę w WSK PZL-Świdnik zakończyła pracę prezes tych zakładów Beata Stelmach. Rozpoczął się już konkurs na jej następcę.
Tymczasowo rolę pełniącego obowiązki WSK PZL-Świdnik pełni prezes Leonardo-Poland Marco Lupo. Nie wiadomo kiedy nastąpi wybór nowego prezesa świdnickiej fabryki, ale jak się dowiedzieliśmy nie nastąpi to raczej w najbliższym czasie, ponieważ proces wybierania nowej osoby na to stanowisko dopiero się rozpoczął.
W oświadczeniu PZL Świdnik podał: "zmieniające się wymagania Polski w dziedzinie lotnictwa i obronności wymagają solidnego partnerstwa przemysłowego z rządem. Jesteśmy głęboko przekonani, że Leonardo, globalny uczestnik rynku przemysłowego z Polską jako swoim macierzystym rynkiem, jest dobrze przygotowany, aby wspierać kraj w osiąganiu kolejnych, wysoko postawionych celów w tym obszarze.Nasze zintegrowane możliwości pozwoliłyby krajowi uzyskać unikalne korzyści ekonomiczne i odegrać jeszcze silniejszą rolę międzynarodową".
Spółka podziękowała też Beacie Stelmach "za wkład wniesiony do PZL-Świdnik w ostatnich latach."(...) Nowy kurs menedżerski w PZL-Świdnik, będącej częścią Leonardo, dobrze oddaje naszą strategię, która łączy zintegrowane możliwości koncernu i jego globalne znaczenie, z najszerszym zakresem zaangażowania polskiego przemysłu. Zarząd PZL-Świdnik zostaje powołany na nową kadencję, a Marco Lupo (Leonardo Poland) działa w roli prezesa.
„Moja kadencja w PZL Świdnik dobiegła końca. Dla ambitnego menadżera nie ma większej dumy jak łzy wzruszenia w oczach ludzi przy pożegnaniu. To zaszczyt, że mogłam pracować wśród specjalistów tej klasy. Podziękowania od związkowców cieszą szczególnie. Wokół mnie mnóstwo kwiatów…” – żegnała się dotychczasowa prezes za pośrednictwem Twittera.
Moja kadencja w @PZLSwidnik dobiegła końca. Dla ambitnego menadżera nie ma większej dumy jak łzy wzruszenia w oczach ludzi przy pożegnaniu. To zaszczyt, że mogłam pracować wśród specjalistów tej klasy. Podziękowania od związkowców cieszą szczególnie. Wokół mnie mnóstwo kwiatów… pic.twitter.com/pJPoVAUlix
— Beata Stelmach (@b_stelmach) June 5, 2020
Na początku maja bieżącego roku świdnickie związki zawodowe protestowały wskazując na niewielkie zamówienia składane przez polski MON w ich fabryce co w połączeniu z kryzysem wywołanym epidemią COVID-19 spowodowało, że w firmie nastąpiły zwolnienia.
Beata Stelmach objęła stanowisko prezesa WSK PZL-Świdnik w listopadzie 2018 roku. Zastąpiła na tym stanowisku Mieczysława Majewskiego, który pełnił je z przerwami od 1991 roku, a w 2018 r. odszedł na emeryturę. Wcześniej Stelmach nie była związana z branżą lotniczą, ani obronną, miała jednak wieloletnie doświadczenie jako menedżer. Była też wiceszefową MSZ w latach 2011-13.
W czasie pełnienia stanowiska prezesa prze Beatę Stelmach Leonardo udało się pozyskać m.in. zamówienie na cztery ciężkie śmigłowce morskie AW101 dla Sił Zbrojnych RP. W Świdniku jest prowadzona nad nimi część prac. Pozyskano też niewielki kontrakt na modernizację kilku śmigłowców W-3, trwały też modernizacje śmigłowców Anakonda.
W ostatnim czasie firma poinformowała w komunikacie o planie zaprzestania w długim okresie wsparcia śmigłowców Sokół. W zamian, w rozpoczętym przez Inspektorat Uzbrojenia dialogu na nowy program Perkoz, mają być zaoferowane w dużej mierze powstające w Świdniku AW139.
Czytaj też: Wejście Perkoza i „schodzące” Sokoły [OPINIA]
Bob
Do niedawna pisano, że po wyroby tej firmy ustawiają się kolejki, teraz poszukuje nie tylko pomocy/klientów ale i prezesa. Co jest prawdą .........? Prawdopodobnie to drugie.
Pim
Świdnik do pandemii, w roku 2020 miał dobry pierwszy kwartał. Ten zakład produkuje elementy AW139, AW101 itp...Sokół to jest piąta woda po kisielu. Likwidują to bo nie ma uzasadnienia do utrzymywana infrastruktury do modelu nie sprzedawalnego (po za SZRP). Sokół to raptem 150 egz, od końca lat 80-tych. AW139 to ok 1000 egz od roku 2000. Będą go jeszcze produkować pewnie ze 20 lat...
Gnom
Ale w USA jako MH-139 i jego cywilne pochodne. W Świdniku zostanie tylko lotnisko najbliższe TL Majdanek do wizyt z USA i Izraela.
Adam
AW139 tak powstają w Świdniku jak AW101
TROLL
AW139 nie powstaje w Świdniku , tak jak nie jest budowany AW101 - Panie Adami jest Pan albo niedoinformowany , albo celowo wprowadza Pan czytelników w błąd. Pozdrowienia ze Świdnika
ciekawe, czy się mylę?
To teraz czas na kolejnego menedżera, tym razem związanego z obecnie rządzącymi?
Jurga
Dokładnie
Sowa bez przyjaciół
Co się dziwić kobiecie. Widzi, że Świdnik się sypie a MON kasy nie wydaje. Masz inne pomysły to ludzie z góry i dołu jęczą i już podstawiają taczkę. Gdzieś zapomnisz o jakimś głupim przepisie to CBA podjeżdża pod chałupę o 5 nad ranem a TVP czeka z kamerą żeby pokazać w kajdankach. I po co to komu? Kredyt trzeba spłacać, no więc trzeba też zmienić pracę. Najlepiej gdzieś bez związku z sektorem publicznym.
Gnom
Pani minister (vice) wróci do polityki.
mało prawdopodobne
W jakich latach była tą vice?
gość
PZL Świdnik to produkcja muzealna, która już niema w ogóle działu rozwoju i nowoczesności u siebie. A obcy kapitał ma tanich pracowników i części zamienne do swoich śmigłowców a dla polskich sił zbrojnych dajecie stare rupiecie które ledwo latają. Zero rozwoju i pomysłu na stworzenie od podstaw nowego śmigłowca szturmowego i wielozadaniowego. A sokoły może były dobre na lata 90te ale tera to muzeum jest. Polska zbrojeniówka leży rozłożona na czynniki pierwsze i tyle.
ccc
Sądzę, że żaden Polak prawdziwy patriota nim nie zostanie biorąc pod uwagę sabotaż jaki stosują wobec śmigłowców rodziny Głuszec.
Gnom
Zaplecze intelektualne PiS - Marek Suski i sukces gwarantowany, albo lokalne zaplecze Soboń. A za sabotaż wobec W-3, bo nie tylko Głuszców, na równi odpowiada PW Rzeszów oraz, a może przede wszystkim MTo DPZ wyznacza politykę zbrojeniową (nominalnie), IU realizuje analizy i zakupy (w tym modernizacje), a IWsp realizuje bieżące utrzymanie sprzętu - dla robią to od lat W-3 pod pełne dyktando Leonardo i to kompletnie bezkrytycznie.
gnago
Wykupić za grosze w najgorszym przypadku, a najlepiej przejąć za długi wobec skarbu państwa i wierzycieli
vvv
aw139 nie powstają w swidniku ale one mogą być tam finalne zmontowane z gotowych już modułów czyli montownia prostych elementów.
Zbigniew Polak
Kadłuby do AW139 zostały zaprojektowane przez Polskich inżynierów i powstają w Świdniku
Cynik
To nie jest już Polska fabryka. Co nas obchodzą zmiany w koncernie Leonardo który celowo zniszczył polskiego Sokoła lobbując swoje produkty. Jak ktoś jeździł Fiatem to wie jak taka współpraca się skończy.
Autor
Wszystko pic na wodę.
rex
no cóż, po takim medialnym wyskoku jak ten niedawno można się było spodziewać. Czekamy na dalsze kroki w kierunku udobruchania klienta, może jakieś obniżki cen na sprzęt i bardziej solidne wywiązywanie się ze zobowiązań?
vvv
hue hue hue Polska firma z polskim KRS...polskie aw101 produkowane w Polsce itp itd :)