Reklama

Problem Bundeswehry z wozami zabezpieczenia technicznego

Niemiecki wóz zabezpieczenia technicznego Bergepanzer 3 Buffel podczas prac w okolicach Drezna.
Niemiecki wóz zabezpieczenia technicznego Bergepanzer 3 Buffel podczas prac w okolicach Drezna.
Autor. Territoriales Führungskommando/X

W Niemczech pojawiły się kontrowersje związane z zakupami wozów zabezpieczenia technicznego.

Jak donosi portal Hartpunkt, w liście do Bundestagu firma FFG (Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft) wskazuje, że zakup 23 wozów zabezpieczenia technicznego Bergepanzer 3 Büffel, produkowanych przez Rheinmetall, stawia Bundeswehrę w dużej zależności od niemal monopolu.

Reklama
Niemiecki wóz zabezpieczenia technicznego Bergepanzer 3 Buffel.
Niemiecki wóz zabezpieczenia technicznego Bergepanzer 3 Buffel.
Autor. Territoriales Führungskommando/X

Firma FFG wskazuje również na fakt, że BPz3 Büffel nie spełnia już wymogów dla nowoczesnego wozu zabezpieczenia technicznego. Przy masie około 54,5 ton metrycznych jest on zbyt lekki, aby bezpiecznie holować najnowsze wersje czołgu Leopard 2 ważące ponad 60 ton.

Czytaj też

Co więcej BPz3 Büffel ma być już przestarzały pod kątem wyposażenia elektronicznego. W zamian firma FFG oferuje swoje rozwiązanie, również bazujące na czołgu Leopard 2, w postaci wozu Wisent 2, będącego konstrukcją modułową, który jest dostępny w czterech wariantach.

Wisent 2 w wersji wozu zabezpieczenia technicznego.
Wisent 2 w wersji wozu zabezpieczenia technicznego.
Autor. FFG

Wisent 2 może być skonfigurowany jako wóz zabezpieczenia technicznego, maszyna inżynieryjno-drogowa, czołg saperski do torowania przejść w polach minowych oraz most szturmowy. Co więcej oferta FFG jest o około 50% tańsza, albowiem Wisent 2 kosztuje 11 mln Euro za sztukę, a BPz3 Büffel około 20 mln Euro za wóz.

Czytaj też

Wisent 2 mając masę 69,5 ton, zapewnia także możliwość bezpiecznego holowania nawet najcięższych czołgów podstawowych. Ponadto FFG zapewnia krótszy czas dostaw wynoszący 3 lata, w porównaniu do Rheinmetall gdzie czas dostaw wynosi 5 lat.

Norweskie pojazdy inżynieryjne WiSENT 2 AEV w konfiguracji przeznaczonej do prac ziemnych oraz usuwania min.
Norweskie pojazdy inżynieryjne WiSENT 2 AEV w konfiguracji przeznaczonej do prac ziemnych oraz usuwania min.
Autor. Ministerstwo Obrony Norwegii
Reklama
WIDEO: Defence24 Days 2024 - Podsumowanie największego forum o bezpieczeństwie
Reklama

Komentarze

    Reklama