Problem Bundeswehry z wozami zabezpieczenia technicznego

Autor. Territoriales Führungskommando/X
W Niemczech pojawiły się kontrowersje związane z zakupami wozów zabezpieczenia technicznego.
Jak donosi portal Hartpunkt, w liście do Bundestagu firma FFG (Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft) wskazuje, że zakup 23 wozów zabezpieczenia technicznego Bergepanzer 3 Büffel, produkowanych przez Rheinmetall, stawia Bundeswehrę w dużej zależności od niemal monopolu.

Autor. Territoriales Führungskommando/X
Firma FFG wskazuje również na fakt, że BPz3 Büffel nie spełnia już wymogów dla nowoczesnego wozu zabezpieczenia technicznego. Przy masie około 54,5 ton metrycznych jest on zbyt lekki, aby bezpiecznie holować najnowsze wersje czołgu Leopard 2 ważące ponad 60 ton.
Czytaj też
Co więcej BPz3 Büffel ma być już przestarzały pod kątem wyposażenia elektronicznego. W zamian firma FFG oferuje swoje rozwiązanie, również bazujące na czołgu Leopard 2, w postaci wozu Wisent 2, będącego konstrukcją modułową, który jest dostępny w czterech wariantach.

Autor. FFG
Wisent 2 może być skonfigurowany jako wóz zabezpieczenia technicznego, maszyna inżynieryjno-drogowa, czołg saperski do torowania przejść w polach minowych oraz most szturmowy. Co więcej oferta FFG jest o około 50% tańsza, albowiem Wisent 2 kosztuje 11 mln Euro za sztukę, a BPz3 Büffel około 20 mln Euro za wóz.
Czytaj też
Wisent 2 mając masę 69,5 ton, zapewnia także możliwość bezpiecznego holowania nawet najcięższych czołgów podstawowych. Ponadto FFG zapewnia krótszy czas dostaw wynoszący 3 lata, w porównaniu do Rheinmetall gdzie czas dostaw wynosi 5 lat.

Autor. Ministerstwo Obrony Norwegii
WIDEO: Defence24 Days 2024 - Podsumowanie największego forum o bezpieczeństwie