Przemysł Zbrojeniowy

Fot. M.Rachwalska/Defence24.pl

Prezes WZM: Nasza strategia oparta jest na kompetencji [Defence24 TV]

”Nasza strategia oparta jest na kompetencji. A ta kompetencja to ciężkie pojazdy wojskowe oraz remonty i modernizacje, które najlepiej przygotowują do tego by budować nowe pojazdy” - mówi dla Defence24 TV Prezes Zarządu Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych w Poznaniu Elżbieta Wawrzynkiewicz i dodaje: „drugi obszar, który rozwijamy konsekwentnie to Centrum Zespołów Napędowych.”

Oczywiście modernizacja starego sprzętu ma swoich zwolenników i przeciwników. Ma to przecież miejsce w każdym obszarze, w którym dyskutują specjaliści. Zawsze trzeba jednak popatrzeć na analizy oparte na wiarygodnych danych. BWR to nasza propozycja, która mówi, że na pewne pojazdy wojska rozpoznawcze muszą zaczekać 15-20 lat. Taka jest rzeczywistości. Modernizacja BWR to jest więc tą luką, która ma być zapełniona dla wojsk rozpoznawczych. Dzisiaj mówię to już z dumą ponieważ jesteśmy po badaniach zakończonych wynikiem pozytywnych oraz dlatego, że żołnierze są po szkoleniach, a na moje ręce spłynęły już podziękowania. My pracujemy po to, żeby żołnierz był zadowolony i ten cel został osiągnięty.

Prezes Zarządu Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych w Poznaniu Elżbieta Wawrzynkiewicz

 

Reklama

Komentarze (10)

  1. R14

    Zazdroszczę wyobrazni........fantastyczna A może trochę pracy u podstaw.

  2. P

    Bwp nadal moze miec potecjal i nadal ma sami sprzedalismy bwp 2 na zlom... nie bedzie to juz bwp i jako takich nie mamy ale raczej transporter opancerzony z nowa amunicja o duzym zasiegu i elektronika tj kamery nokto term moze jeszcze sporo , panele po bokach, poprawia ochrone balistyczna, maty przeciwodlamkowe, i moze jak wypelnione pianka to i plywalnosc, bo to plywa, a bwp to sie robi jak w izraelu z czolgu, albo ciezki pojazd a nie g....., a t72 to nadal czolg i bwp z niego lepszy niz z g... Wiec warto go modernizowac zawsze z odp amunicja to to chociaz dzialo szturmowe lub ppanc.

  3. szato de donaldo

    niech nie marnuja czasu na to i kupia k21 z korei. na wiki pisza, ze cena za sztuke to 3.2 mln usd. znowu nie zgziwilbym sie jesli okaze sie, ze modernizacja starenkich bwp1 bedzie stanowila ponad polowe kosztu nowoczesnego bwp - ktory istnieneje, sluzy w woju, jest ciagle rozwijany i jak widac przystepny cenowo. no chyba ze nie chodzi o to zeby miec nowoczesny sprzet w dobrej cenie , ale o cos innego

  4. Leo

    Ten gosc powinien kierowac muzeum

  5. rydwan

    KrzysiekS BWP1 Można jeszcze wybaczyc ale topienie kasy w T 72 to cofanie sie w rozwoju !!!

  6. KrzysiekS

    WZM już powinien opracowywać nowe specjalistyczne wersje BWP BORSUK a nie dłubać w BWP1.

  7. Gracz

    No przydatna była by licencja na nowoczesny silnik diesla bo w tym temacie mocno kulejemy. Dodam tylko że Amz żubr przy masie 12 ton ma tylko 275 koni

  8. olo

    Podstawa to pozyskać licencje na silniki , najlepiej MTU. Jelcze, Borsuki czy czołgi powinny dostawać silniki z Poznania. Może warto rozpocząć kooperację z Cegielskim. Obecnie jest sporo zamówień więc to jedyny moment na takie przedsięwzięcia.

  9. ed

    Przegląd wykopalisk. I ta nowomowa...

  10. Harry 2

    Najfajniejsze w BWR są te skrzyneczki zamontowane na kadłubie i ta stara wieża z archaicznym działkiem. A tak ogólnie to zakładam, że nowy sprzęt na pewno wojsku się przyda.