Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Portal Defence24.pl jednym z pierwszych partnerów programu Showcase Google News

Autor. Katarzyna Głowacka/Defence24.pl

Google w środę startuje w Polsce z nowym produktem i programem licencjonowania treści dla wydawców informacyjnych - Showcase w Wiadomościach Google. Do programu na starcie przystąpiło 27 wydawców, reprezentujących 47 różnorodnych redakcji, w tym media ogólnokrajowe, regionalne, specjalistyczne i lokalne – wśród nich znalazły się redakcje Grupy Defence24 – w tym redakcja Defence24.pl.

Reklama

Kryzys ukraiński - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Showcase w Wiadomościach Google to produkt, dzięki któremu użytkownicy i użytkowniczki mogą zobaczyć, jakie artykuły z informacjami redakcje uznały za najważniejsze, a także poznać dodatkowe informacje kontekstowe o wydarzeniach dzięki panelom przygotowywanym bezpośrednio przez te media. Panele z treściami pochodzącymi od uczestniczących w programie wydawców będą od dzisiaj widoczne dla użytkowników i użytkowniczek w Polsce, którzy poszukują informacji w Wiadomościach Google oraz Google Discover.

"Cieszymy się, że uruchamiamy ten program we współpracy z tak różnorodną grupą partnerów - mediów, które już teraz udowadniają, że dzięki internetowi można zbudować i rozwijać nowoczesne media, wykorzystując wszystkie szanse na powiększanie swojego grona odbiorców i osiągnięcie cyfrowego sukcesu. To także szansa dla lokalnego dziennikarstwa - pandemia pokazała, jak bardzo jest ono potrzebne społecznościom. Showcase to kolejna nasza inwestycja w łatwiejszy dostęp do różnorodnych źródeł informacji dla wszystkich w Polsce" - powiedziała Magdalena Kotlarczyk, dyrektorka Google Polska.

Reklama

Uczestniczący w programie wydawcy informacyjni mają dostęp do różnorodnych formatów paneli w Showcase, które mogą np. wskazywać powiązane artykuły i prezentować odbiorcom wydarzenia na osi czasu. Panele - obecnie dostępne w usługach Wiadomości Google i Discover - dają mediom więcej kontroli nad tym, jak prezentowane są wiadomości pochodzące z ich redakcji oraz przekierowują czytelników i czytelniczki do pełnych artykułów na ich stronach. Oprócz przychodów, jakie wydawcy uzyskają dzięki powiększeniu grona swoich odbiorców, media uczestniczące w programie otrzymują również miesięczne opłaty licencyjne od Google. Google będzie kontynuować rozmowy z kolejnymi wydawcami, do których skierowany jest program Showcase.

Czytaj też

Grupa Defence24 w programie Google News Showcase

"Przystępując do programu Google News Showcase jako jedna z pierwszych redakcji w Polsce czujemy się wyróżnieni i widzimy w tym szansę na kolejny krok w rozwoju. Udało nam się stworzyć Defence24 jako największą grupę medialną w Polsce kompleksowo zajmującą się bezpieczeństwem a uczestnictwo w programie Showcase to również szansa do jeszcze szerszego dotarcia do czytelników z wartościowymi treściami" – powiedział Piotr Małecki, Prezes Grupy Defence24.

"Dołączenie portalu Defence24.pl do Showcase Google News to kolejny etap rozwoju naszej redakcji i szansa na dotarcie do jeszcze szerszej grupy czytelników. W ostatnich latach tematyka bezpieczeństwa stała się istotna nie tylko dla wybranych grup, ale całego społeczeństwa. Chcemy naszym czytelnikom dostarczać wysokiej jakości treści eksperckie poświęcone dynamicznie ewoluującemu środowisku bezpieczeństwa w coraz bardziej atrakcyjnych formach, uwzględniających najnowsze trendy rozwoju technologii i mediów" – powiedział Jędrzej Graf, redaktor naczelny Defence24.pl.

Zmiany wprowadzamy z myślą i w trosce o naszych czytelników, aby prezentowane przez nas treści cechowały się jak najwyższym poziomem profesjonalizmu i jednocześnie były podawane w sposób nowoczesny i przystępny dla odbiorcy. Śledźcie nas Państwo na bieżąco, kolejne zmiany nadejdą już wkrótce.

Czytaj też

Google dla mediów

Showcase w Wiadomościach Google wystartował w październiku 2020 roku, produkt uruchomiono w kilkunastu krajach, w tym Australii, Kanadzie, Irlandii, Niemczech, Włoszech, Indiach czy Wielkiej Brytanii, z udziałem mediów takich jak np. brytyjskie Financial Times i The Telegraph oraz niemieckie FAZ i Der Spiegel. Ponad 90 proc. redakcji uczestniczących w Showcase reprezentuje lokalne lub regionalne media.

Do tej pory Google – w ramach funduszu Digital News Initiative - zainwestował ponad 30 milionów złotych we wsparcie 33 innowacyjnych projektów medialnych, prowadzonych przez wiodących wydawców w Polsce; od 2015 roku przeszkolono ponad 11 tys. polskich dziennikarzy w ramach Google News Lab oraz w trakcie pandemii utworzono fundusz ratunkowy wsparcia dla lokalnych redakcji.

Reklama
Reklama

Komentarze