Jak podkreślają przedstawiciele tej firmy maszyna ta doskonale sprawdza się w roli śmigłowce szkolnego, czyli jako platforma poszukiwana obecnie przez Polskę. Jest to jednak tylko jedno z licznych możliwych zastosowań H145M, który może być użytkowany także jako śmigłowiec bojowy, patrolowy czy dyspozycyjny. Ciekawostką był prezentowany obok śmigłowca dron. rozpoznawczy, który może współpracować z H145.

Reklama
Reklama

Komentarze (5)

  1. w-t

    Nikt nie wspomina o dwóch BARDZO ważnych zaletach rodziny AW-135/145. Mianowcie, to są maszyny o małej średnicy wirnika, o znacznie mniejszych wymaganiach do lądowania w zabudowanym/przygodnym miejscu. Z tego powodu właśnie (oraz tylnych drzwi cargo, wraz z miejscem na nosze) wygrały u nas rolę LPR. I to jest ich druga zaleta - my już mamy bardzo rozbudowaną bazę eksploatacji i wsparcia dla tych maszyn, bo bazy LPR są w całym kraju... a także, mamy sporo przeszkolonych pilotów. Notabene, te maszyny należałoby też kupić Policji, a skonfiskować S70i i przekazać je specjalsom, gdzie ich miejsce.

    1. Davien3

      @w-t nie ma czegos takiego jak AW135/145 chodziło ci chyba o EC-135/145.

    2. LOUT

      Davien3 - w-t się rozpędził, ponieważ wszędzie AW, więc tak też napisał. Ty też nie masz racji, ponieważ od kilku lat i przemianowaniu Eurocoptera na Airbus Helicopters wszystkie helikoptery nie noszą już oznaczenia EC a H i w taki sposób nazwa helikoptera będącego przedmiotem dyskursu/konwersacji to H145. Pozdrawiam :)

    3. Davien3

      @LOUT EC-135/145 jak najbardziej są właściwymi nazwami Nazwy H135/H145 są zarezerwowane jedynie dla konkretnych modeli tych smigłowców a nie dla całych rodzin Wiec nazwa H145 dotyczy jedynie konkretnego modelu, dawnego EC145 T2, H145M to zupełnie inny model dawny EC645 T2

  2. Chyżwar

    Śmiglak owszem jest fajny. Ale pochodzi z kraju, który ściągnął na Europę falę emigracji. Ponad naszymi głowami kombinował jak zrobić ruskom dwie rury z gazem, dostarczając im forsy potrzebnej na wojnę z Ukrainą. A teraz ot tak sobie olał Schengen, mimo, że to jego herzlich willkommen sprowadziły na Europę poważne kłopoty. Nie wiem jak "neo król Staś" z "neo Branickimi", którzy go otaczają postąpi. Ale ja a od Niemców nie kupiłbym niczego, jeżeli na świecie są podobne konstrukcje do nabycia. I obstawiam dolary przeciwko orzechom, że ten komentarz mod wytnie.

    1. Wuc Naczelny

      @Chyżz "Ale pochodzi z kraju, który ściągnął na Europę falę emigracji." To NIE JEST śmigłowiec z Wielkiej Brytaniii andi Francji ani Hiszpani... Tylko Włosi mieli imperium, ale przegrali bitwę z kolonizowanym krajem i nei sprowadzili z niej niewolników, ale to oni dopuścili do zalewu ich kraju przez imigrantów z Afryki. Dlatego nei należy kupować nic od CASy, Westlanda, Augusty, Autobusowych Hubschrauberów, Białoruskich ciężarówek w ogóle nic.

  3. Orthodoks

    Fajna maszyna, ale raczej wybiorą Włocha.

    1. user_1065743

      Na szczęście zmienił się rząd i może wróci trochę logiki do zakupów sprzętu wojskowego, czego tak bardzo brakowało przez ostatnie 3 lata (wcześniej nic nie kupowaliśmy)

  4. KrzysiekS

    Bardzo fajne śmigło. Jakoś bardziej mnie przemawia niż AW109 Trekker. Ciekawe czy można z nim zintegrować PIORUNA? Jak widać z PPK SPIKE już jest zintegrowany (ciekawe czy Francja zintegruje go z PPK AKERON ?).

    1. Zygazyg

      Krzychu, przy 96 Apaczach to nam chyba uzbrojony H145 jest potrzebny jak majtki wiesz komu.

    2. Chyżwar

      Z taką integracją nie powinno być technicznych problemów. Ani w przypadku AW109 ani tego śmiglaka. Jest już nawet zasobnik lotniczy do Piorunów. Tylko po co? Takie śmiglaki nie powinny latać, tam, gdzie urzędują ruscy z MANPADSami. Co innego gdyby udało się pod tego typu sprzęt podwiesić Brimstone. W przypadku AH-64 jest z tym problem, bo Amerykanie bardzo nie lubią kiedy ktoś integruje z nim inny niż ich PPK. Natomiast w tych dwóch przypadkach nie powinno być problemu. Z AW109 byłoby pewnie nawet łatwiej, bo Anglicy w tym śmigłowcu mają swój udział.

    3. KrzysiekS

      Zygazyg Uzbrojenie jest co prawda dodatkiem ale w razie W każde śmigło będzie potrzebne. Na AH-64 nie każdy pilot śmigłowca poleci na H145M czy AW106M większość już tak. Na dodatek lotnicze pogotowie ratunkowe chwali sobie Airbusa za niezawodność. Którego by nie wybrali bardziej chodzi o dobry cały pakiet łącznie z serwisem.

  5. Wuc Naczelny

    Niby fajny, ale dominującą częścią szkolenia jest szkolenie obsługi naziemnej i wsparcia logistycznego w warunkach intensywnej eksploatacji która stanowi WIĘKSZOŚĆ szkolonych osób. I w tym momecie wygrywa to co bardziej przypomina AW149...