Zastanawiam się, czy WARAN i HERON muszą mieć inną architekturę przodu nadwozia? Zespół napędowy chyba ten sam?
szczebelek
Na chwilę obecną oba typy pojazdów mają występować we wariantach specjalistycznych jak Gladius, wozy dowodzenia MLRS już nie wspomnę o niszczycielu czołgów, a w mediach nie ma zbytnio śladów na rozmowę o zamówieniach idących w setki sztuk.
RGB
Wojsko chce żeby Heron miał silnik chłodzony cieczą. W grę wchodzi tu silnik Cumminsa, bo Tatra nie ma takiego silnika. W przypadku Warana są dwie opcje: chłodzony powietrzem silnik Tatry i chłodzony cieczą silnik Cumminsa, oczywiście o mniejszej mocy niż do Herona. Dałoby się zunifikować oba pojazdy w oparciu o podwozie i silnik. Oczywiście nadwozie projektowane przez HSW też będzie zunifikowane. Gdzieś czytałem ze Czesi na życzenie HSW zmienili rozstaw osi w pojeździe 6x6, tak żeby rozstaw dwóch przednich osi był identyczny jak w Waranie i w ten sposób wnętrza w obu pojazdach było bardziej jednolite.
WSK74PL
Zastanawiam się, czy WARAN i HERON muszą mieć inną architekturę przodu nadwozia? Zespół napędowy chyba ten sam?
szczebelek
Na chwilę obecną oba typy pojazdów mają występować we wariantach specjalistycznych jak Gladius, wozy dowodzenia MLRS już nie wspomnę o niszczycielu czołgów, a w mediach nie ma zbytnio śladów na rozmowę o zamówieniach idących w setki sztuk.
RGB
Wojsko chce żeby Heron miał silnik chłodzony cieczą. W grę wchodzi tu silnik Cumminsa, bo Tatra nie ma takiego silnika. W przypadku Warana są dwie opcje: chłodzony powietrzem silnik Tatry i chłodzony cieczą silnik Cumminsa, oczywiście o mniejszej mocy niż do Herona. Dałoby się zunifikować oba pojazdy w oparciu o podwozie i silnik. Oczywiście nadwozie projektowane przez HSW też będzie zunifikowane. Gdzieś czytałem ze Czesi na życzenie HSW zmienili rozstaw osi w pojeździe 6x6, tak żeby rozstaw dwóch przednich osi był identyczny jak w Waranie i w ten sposób wnętrza w obu pojazdach było bardziej jednolite.