Przemysł Zbrojeniowy
KC-390 ląduje na nieutwardzonym lądowisku
Brazylijski producent samolotów Embraer zakończył budowę nieutwardzanego lądowiska i rozpoczął na nim testy startów i lądowań średniego samolotu transportowego KC-390 Millenium. Mają one potrwać kilka kolejnych tygodni i udowodnić zdolność tej maszyny do operowania w trudnych warunkach przyfrontowych.
Nieutwardzony odcinek o długości 1800 metrów wytyczono nieopodal linii produkcyjnej KC-390 w Gaviao Peixoto. Samolot na którym przeprowadzane są testy otrzymał specjalne ogumienie kół podwozia o niskim ciśnieniu, dzięki czemu jest ono odporniejsze na uszkodzenia. Maszyna, na której przeprowadzane są testy należy do Sił Powietrznych Brazylii. Są one największym klientem na tą konstrukcję i miały zamówić 28 tych maszyn. Niestety wiosną tego roku z uwagi na zły stan finansów postanowiono o redukcji planowanej floty o połowę przy dostawach wynoszących 2-3 samoloty rocznie. Dodajmy, że na początku 2021 roku Fuerza Aera Brasiliera miała na stanie pięć KC-390 Millenium.
#Embraer started #C390 #Millennium tests for operations from an unpaved runway. On a specific 5,905ft runway built at the Gavião Peixoto unit, assessments will be performed over the next weeks to analyze the effective operation of the multi-mission aircraft. #WeAreEmbraer pic.twitter.com/gdsRNt8rAJ
— Embraer (@embraer) July 23, 2021
Poza brakiem pieniędzy na Millenium Embraer informuje, że efektem zmniejszenia zamówień są także… wysokie, a wręcz przekraczające założenia możliwości tej konstrukcji. Tłumaczenie takie wydaje się jednak raczej robieniem dobrej miny do złej gry.
W sytuacji zmniejszenia rodzimych zamówień otwarte pozostaje pytanie na ile KC-390 może być konkurencyjny na rynku ze względu na ekonomię skali. Sytuację poprawiają jednak zamówienia eksportowe: portugalskie na pięć samolotów wersji C-390 i węgierskie – na dwa KC-390. Maszyna ma też perspektywy na kolejne kontrakty, w tym w Czechach i Szwecji. Udowodnienie do działań z przygodnych lotnisk z pewnością poprawi jej szanse na tych i innych rynkach.
Monkey
Ciekawy projekt, oby się nie posypał, bo to może być ciekawy gracz na rynku wojskowych samolotów transportowych.
Onucek
Już się sypie, Brazylia zmniejszyła zamówienie na te maszyny z powodów finansowych.
Nico
Czesi go nie kupią już są na końcowej fazie odbioru 2 c295 a Szwecją wymienia samoloty transportowe po 2030 nie wiadomo co wybiorą może nowe c130 lub a400m
On
Przecież Casy to całkiem inna klasa maszyn. KC-390 ma być odpowiednikiem Herculesa
asdf
Nowy przepis ustawy konstytucyjnej Czech będzie brzmiał: „Prawo do obrony własnego życia lub życia innej osoby przy użyciu broni jest gwarantowane na warunkach określonych w ustawie”
Onucek
A co to ma do artykułu, nic ? To idź gdzie indziej to pisać.
123
A polskie społeczeństwo jest całkowicie rozbrojone bo komuniści u władzy boją się Polaków
Andy
@Onucek Do artykułu nic, ale warto w każdym miejscu przypominać o tym Polakom.
Wasko
Zdaję się że to bardzo dobre rozwiązanie w warunkach kiedy lotniska mogą być zniszczone. Ciekawe czy coś takiego wylądowałoby na rynku.
Gnom
Musiałby być spory, co najmniej Pułtusk. Poszukaj długości lądowania.
Nico
Nie za mało miejsca ...prędzej na 3 pasmowej autostradzie