Przemysł Zbrojeniowy

Jest kontrakt na obsługę Iskier

TS-11. Fot.  Alan Wilson (CC BY-SA 2.0)
TS-11. Fot. Alan Wilson (CC BY-SA 2.0)

Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej udzielił zamówienia na kompleksową obsługę techniczną samolotów TS-11 Iskra. W Siłach Zbrojnych nadal jest eksploatowanych 36 statków powietrznych tego typu. Pracom zostanie poddana tylko część z nich.

Zamówienia udzielono 28 kwietnia, a komunikat. Jego wartość to 14,63 mln PLN plus podatek VAT, a prace mają zostać przeprowadzone na terenie 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, gdzie bazują ostatnie TS-11 Iskra należące do 19 i 20 serii produkcyjnej.

Ogłoszenie nie precyzuje, na ilu statkach powietrznych mają zostać przeprowadzone prace, ale w eksploatacji pozostaje jeszcze 36 samolotów tego typu. 35 z nich to maszyny pochodzące z XIX (20 egzemplarzy, rok produkcji 1983-85) i XX (15 egzemplarzy, wyprodukowane w 1987 roku) serii produkcyjnych.

Wykonawca zamówienia został wyłoniony w drodze procedury negocjacyjnej bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jak czytamy w ogłoszeniu zamieszczonym w Dzienniku Urzędowym UE, wynika to z tego, że wyłączne prawa i własność intelektualną, dokumentację techniczną i remontową do prac nad Iskrami ma tylko jeden krajowy podmiot: Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 S.A., Oddział w Dęblinie, i to jemu właśnie zlecono prace po wynegocjowaniu ceny.

Komentarze (7)

  1. ccc

    Ostatnio same dobre wiadomości dotyczące reanimacji wojskowego skansenu w ramach akcji kryptonim "modernizacja bez ściemy"......

    1. Navigator

      Wielu z nas pamięta to oczekiwanie na pierwszy lot w Latach 80 40lat później i DAJĄ rade Cześć ICH pamięci

    2. Użytkownik

      Pierwszy lot w latach 80-tych? Czyj? Oooo zpamniałem, ale ty na mój pierwszy lot czekałeś?

  2. Terapeuta

    ....do muzeum....

    1. Użytkownik

      To idź już otwarte.

  3. biały

    a ja tak sie zastanawiam czemu zamiast zmodernizować Iskrę ( mocniejszy silnik i nowsza awionika ) pchali się w nowy płatowiec Iryda , Iskra irydzie aż tak osiągami nie ustępowała a mocniejsze silniki może zrównały by oba samoloty

    1. Krzysztof Sikorski

      Polecam lekturę książki Alfreda Barona na temat I-22. Pierwsze rozdziały są poświęcone temu zagadnieniu.

  4. w

    niech lataja jak najdłuzej. Z przyjemnoscia sie na nie patrzy

  5. Pozdrowienia

    Master z radarem moze i poniesie jakis pocis powietrze powietrze, iskra nie, tylko my nie zamowilismy tej wersji.

  6. mobilny

    O temat Iskry. Chcecie Mastery uzbrajać i je słać w bój? Równie dobrze zróbcie to z Iskrami bedzie taniej a efekt ten sam. A najczęściej teze takie wysuwają ci co F-35 szczają. Polska stan umysłu

  7. Pilot

    Po "kiego wała" to modernizować?????? - chyba tylko po to aby oficjalnie "kręcić wałki"