Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Fot. Grupa WB

Jelcz z systemem Grupy WB jedzie w Himalaje [FOTO]

Z Jeleniej Góry ciężarówką Jelcz 325 do Nepalu wyruszyli ochotnicy, wspierani finansowo przez Grupę WB. Ich pojazd został zintegrowany z systemem komunikacji PIK. Celem Jelczem w Himalaje WB GROUP Himalaya Expedition jest upamiętnienie wyprawy zorganizowanej przez polskich himalaistów w 1979 roku na Annapurnę Południową. Podróżnicy wiozą też wsparcie humanitarne dla przytułku w Katmandu.

Organizatorem rozpoczętej 21 sierpnia wyprawy Jelczem w Himalaje WB GROUP Himalaya Expedition jest Maciej Pietrowicz, syn jednego z himalaistów. Postanowił po czterdziestu latach uczcić pamięć swojego ojca Jerzego i jego kolegów, a także upamiętnić wszystkie inne wyprawy w Himalaje i Karakorum. Razem z Maciejem Pietrowiczem do Nepalu wyruszyli także kierowca i mechanik Arkadiusz Peryga, operator Dariusz Majewski oraz Ryszard Włoszczowski – jeden z uczestników historycznego przedsięwzięcia z 1979 roku.

Grupa WB została sponsorem tytularnym wyprawy Jelczem w Himalaje WB GROUP Himalaya Expedition. Udostępniła także opracowaną przez spółkę MindMade (wchodzącą w skład GRUPY WB) specjalną wersję Platformy Integracji Komunikacji (PIK). Uczestnicy wyprawy na całej trasie przejazdu, aż do Nepalu będą korzystali z narodowych rozwiązań łączności.

Jesteśmy zaszczyceni i dumni, że dzięki naszym rozwiązaniom uczestnicy wyprawy będą mieli zapewnioną stałą bezpieczną łączność ze swoimi bliskimi. Umożliwi to także na bieżąco śledzenie losów wyprawy.

Jan Szczyrek, prezes zarządu MindMade
image
Fot. Grupa WB

Przed podróżnikami ponad dziesięć tysięcy kilometrów do pokonania. Trasa prowadzi przez Słowację Węgry, Rumunię, Turcję, Iran, Pakistan i Indie aż do Nepalu. Celem wyprawy jest popularyzowanie dorobku polskiego sportu górskiego, o dokonaniach Polaków w historię himalaizmu światowego oraz przypominanie o zapleczu organizacyjnym Złotej Ery Polskiego Himalaizmu. Stąd też wybór ciężarówki marki Jelcz nie był przypadkowy, nie tylko ze względu wykorzystanie takiego samochodu w trakcie wyprawy w 1979 r. W sumie od 1971 roku w aż 14 wyprawach do transportu ekip himalaistów i ich sprzętu służyły Jelcze. To dzięki tym ciężarówkom Polakom udało się "wjechać" do czołówki światowego himalaizmu.

image
Fot. Grupa WB

Udostępniony śmiałkom przez Grupę WB system PIK pozwoli na natychmiastową wymianę głosu i danych między uczestnikami ekspedycji. Rozwiązanie opracowane przez MindMade umożliwi także na kontakt z bliskimi w kraju oraz na przekazywanie do kraju codziennych relacji z wyprawy, wysyłanie zdjęć i filmów.

Przekazany uczestnikom wyprawy system łączności PIK jest rozwiązaniem całkowicie polskim. Co warto zaznaczyć, jest już wdrożony i wykorzystywany w bieżącej służbie przez instytucje państwowe. PIK wykorzystuje istniejącą, ogólnodostępną infrastrukturę telekomunikacyjną do stworzenia własnej, bezpiecznej sieci łączności o praktycznie nieograniczonym zasięgu. System jednocześnie integruje różne standardy łączności radiowej, co jest rozwiązaniem unikalnym na skalę światową.

Dariusz Palczewski, wiceprezes zarządu MindMade

Podróżnicy podczas wyprawy planują odwiedziny i wsparcie dzieci mieszkających w przytułku w Katmandu. Stolica Nepalu została silnie dotknięta trzęsieniem ziemi, które nawiedziło to państwo kilka lat temu. Mieszkańcy nadal odczuwają skutki klęski żywiołowej, na które nałożyła się światowa pandemia.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama