Reklama
  • Wiadomości

ILA 2018: Niemieckie Herculesy razem z Francuzami. Transportowce i tankowce

Latem spodziewany jest kontrakt na zakup przez Niemcy od 6 do 8 samolotów transportowych C-130J-30 Hercules. Maszyny mają zostać dostarczone w 2021 roku. 

Francuski C-130J Hercules. Fot. Andrzej Hładij/Defence24.pl
Francuski C-130J Hercules. Fot. Andrzej Hładij/Defence24.pl

Zgodnie z informacjami pozyskanymi przez Defence24.pl Niemcy zamówią samoloty podobnie jak Francja w dwóch wersjach: powietrznego tankowca KC-130J i transportowca C-130J. O ile jednak Paryż już wcześniej miał doświadczenie ze starszymi wersjami Herculesa, których w sumie Armée de l'Air pozyskała 14 egzemplarzy, dla Berlina będzie to pierwsze doświadczenie z maszynami z rodziny C-130. Nowe niemieckie samoloty najprawdopodobniej zostaną rozmieszczone we Francji.

Wartość zamówienia jak spekuluje Reuters może wynieść nawet 900 mln euro w przypadku 6 maszyn. Super Herculesy wraz z samolotami Airbus A-400M Atlas pozwolą zastąpić starsze dwusilnikowe transportowe Transall C-160. W sumie Niemcy zamówiły aż 53 transportowce Airbusa wraz z opcją na 7 kolejnych maszyn, co uczyni je największym użytkownikiem tego typu na świecie. Biorąc jednak pod uwagę opóźnienie tego europejskiego programu oraz chęć bliższego współdziałania z Francją Berlin najprawdopodobniej zdecyduje się także na zakup drugiego typu nowoczesnych maszyn transportowych o napędzie turbośmigłowym. 

image
Fot. Andrzej Hładij/Defence24.pl

Zgodnie z ustaleniami wspólna francusko-niemiecka jednostka transportowa operująca na K/C-130J ma powstać do 2021 roku. To kolejny obok programu myśliwca przyszłości FCAS i nowego morskiego samolotu transportowego przykład zacieśnienia lotniczej współpracy pomiędzy Luftwaffe i Armée de l'Air.

WIDEO: Zmierzch ery czołgów? Czy zastąpią je drony? [Debata Defence24]
Reklama
Reklama