Przemysł Zbrojeniowy
Boeing: udane próby wzajemnego tankowania z wykorzystaniem tankowców KC-46
Koncern Boeing poinformował o przeprowadzaniu wraz z zespołem testowym Sił Powietrznych USA pierwszego tankowanie w locie samolotu KC-46 z użyciem drugiego KC-46.  
Zespół testowy Boeinga oraz Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych przeprowadził pierwsze tankowanie w locie samolotu KC-46A z wykorzystaniem drugiej maszyny tego samego typu.
Podczas czterogodzinnego lotu oba samoloty przeprowadziły udane próby wzajemnego tankowania, osiągając przy tym maksymalny wskaźnik wtrysku paliwa na poziomie 4542 litrów na minutę. W ciągu całego lotu oba użyte w teście tankowce przepompowały w sumie blisko 1200 ton paliwa. Obie maszyny wystartowały i wylądowały na lotnisku Boeing Field, na południe od Seattle.
Czytaj też: MSPO 2017 - Powietrzny tankowiec Boeinga [WIDEO]
Zakończony sukcesem lot otwiera drogę do kolejnych etapów procesu certyfikacji oraz testów zgodności ze specyfikacją techniczną.
KC-46 będzie wykorzystywany do tankowania samolotów wojskowych należących do Stanów Zjednoczonych, ich sojuszników i koalicjantów. Przekazywanie paliwa obywa się z wykorzystaniem sztywnego wysięgnika (bomu) oraz systemu elastycznych przewodów umieszczonych pod skrzydłami i pod tylną częścią kadłuba. Bom pozwala na tankowanie z prędkością dochodzącą do 37,7 ton paliwa na minutę. Elastyczne przewody KC-46 umożliwiają tankowanie mniejszych samolotów z prędkością 12,5 ton paliwa na minutę.
Dotychczas samoloty wykorzystywane w programie testów wylatały 2000 godzin i zaliczyły ponad 1300 udanych połączeń podczas tankowania w locie z udziałem samolotów F-16, F/A-18, AV-8B, C-17, A-10 oraz KC-10.
Greg
"37,7 ton paliwa na minutę. Elastyczne przewody KC-46 umożliwiają tankowanie mniejszych samolotów z prędkością 12,5 ton paliwa na minutę" W tym miejscu też trochę za dużo tych ton ....
Urko
Inne źródła podają maksymalną wydajność na ponad 4,5 tys litrów na minutę dla przewodu sztywnego i 3 tys dla przewodów elastycznych oraz łączną ilość przetankowanego w teście paliwa na 17 ton...
Polanski
A ruskie to potrafią?
paka49
Rosjanie czy Chinczycy nie musza latac ani przez Pacyfik ani przez Atlantyk - maja do tego rakiety.
Luke
Prawda jest taka ze Polka totrzebuje takiego samolotu na przyszlosc 3-4 sztuki na dzialani w Polsce jak i dla NATO
gga
Jak dla mnie to przynajmniej 100-150 sztuk.
CB
Prawda jest taka, że istnieje już europejski program wspólnego wykorzystywania latających cystern (analogicznie jak samolotów transportowych stacjonujących na Węgrzech) i moglibyśmy do niego dołączyć, ale tam prym wiodą Niemcy, więc nasz rząd oczywiście nie jest zainteresowany. Lepiej nie mieć nic, niż współpracować z Niemcami...
Greg
A czy nie lepszą opcja byłoby KC-130 i CARTS zamiast tylko jednego zbiornika konforemnego ?
Greg
W ciągu całego lotu oba użyte w teście tankowce przepompowały w sumie blisko 1200 ton paliwa 1200 ton to jakby trochę dużo za dużo.
xDa
Można pompować na zmianę? Za dużo żeby pomyśleć?