Reklama

Automat ładowania dla Abramsów

Model zmechanizowanego magazynu amunicji oraz automatu ładowania, opracowanego oryginalnie przez Western Design Howden, a obecnie rozwiązanie to oferowane jest przez firmę Parker Meggitt Defense.
Model zmechanizowanego magazynu amunicji oraz automatu ładowania, opracowanego oryginalnie przez Western Design Howden, a obecnie rozwiązanie to oferowane jest przez firmę Parker Meggitt Defense.
Autor. Parker Meggitt Defense

Wiele różnych konstrukcji czołgów wykorzystuje zmechanizowane systemy zasilania amunicją, dla uzbrojenia głównego. Inne konstrukcje nadal wykorzystują jako ładowniczego człowieka, ale i dla nich opracowywane są rozwiązania, które mogą być zaadaptowane w przyszłości.

Dla czołgów M1A1 i M1A2 Abrams już w latach 90-tych, firma Western Design Howden (obecnie Parker Meggitt Defense), opracowała takie rozwiązania, nazwane Compact Autoloader. Rozwiązanie to mogło być zabudowane w istniejącej wieży tych czołgów lub też w nowej wieży opracowanej od podstaw z myślą o wykorzystaniu automatu ładowania.

YouTube cover video
Reklama

Co więcej, Compact Autoloader łączy kilka bardzo ciekawych rozwiązań - na przykład zmechanizowany magazyn amunicji o dużej pojemności, bo aż na 34 naboje kalibru 120x570 mm w wariancie dla standardowej wieży czołgów M1A1/A2. Ponadto magazyn jest w pełni izolowany oraz wyposażony w klapę lub klapy wydmuchowe.

YouTube cover video

Co ciekawe, automat ładowania tego typu zdolny jest także nie tylko do ładowania armaty, ale może ją również rozładować. Nie jest to pierwsze tego typu rozwiązanie, albowiem wcześniej Amerykanie zaprojektowali automat ładowania o podobnych zdolnościach dla czołgowej wieży bezzałogowej w ramach projektu M1 TTB (Tank Test Bed), co ciekawe w wypadku tego rozwiązania, pojemność magazynu amunicji wynosiła aż 44 naboje kalibru 120x570 mm.

YouTube cover video

Interesującym jest też to, że Compact Autoloader prawdopodobnie testowany był także w nowej konfiguracji, zainstalowany w wieży demonstratora technologii AbramsX, który służy do testowania nowych technologii i rozwiązań technicznych dla czołgu nowej generacji M1E3/M1A3, który to wejść do produkcji seryjnej i służby w latach 30-tych XXI wieku.

YouTube cover video

Warto przyglądać się tego typu rozwiązaniom, nie tylko pod kątem projektowania własnych automatów ładowania, ale również pod kątem możliwych do implementacji w przyszłości modernizacji już kupionego i eksploatowanego sprzętu wojskowego.

Reklama
WIDEO: Defence24 Days 2024 - Podsumowanie największego forum o bezpieczeństwie
Reklama

Komentarze

    Reklama