Przemysł Zbrojeniowy
Airbus Helicopters: wzrost liczby zamówień w 2018 r.
Firma Airbus Helicopters podała do wiadomości publicznej dane związane z dostawami i zamówieniami produkowanych wiropłatów w 2018 r. Zdaniem przedstawicieli producenta utrzymano pozycję lidera na rynku wiropłatów cywilnych i kontynuowano zwiększanie udziału w sektorze wojskowym.
Z danych opublikowanych przez Airbus Helicopters wynika, że w minionym roku producent dostarczył 356 wiropłatów dla rozmaitych odbiorców z sektora cywilnego i wojskowego, jednocześnie zdobywając zamówienia na 413 maszyn - ostatecznie, po uwzględnieniu zamówień, z których z rozmaitych powodów zrezygnowano, producent dysponuje zamówieniami na 381 maszyn (wzrost z 350 w roku 2017). Pod koniec minionego roku producent miał zamówienia na dostawę ogółem 717 śmigłowców (uwzględniając niezrealizowane jeszcze zamówienia z lat wcześniejszych)
Prezes Airbus Helicopters Bruno Even stwierdził, że "wyniki sprzedaży w 2018 r. są odzwierciedleniem zdolności firmy do działania w trudnych warunkach rynkowych. Rynek zamówień cywilnych i sektora porządku publicznego utrzymuje się na całym świecie na niskim poziomie, utrzymaliśmy jednak pozycję światowego lidera dzięki obszernemu portfolio produktów i usług dostępnych w skali globalnej. Udało nam się równocześnie zwiększyć udziały w sektorze zbrojeniowym, zdobywając ważne kontrakty realizowane dla czołowych sił zbrojnych na całym świecie, dostarczając im rozwiązania najlepsze w swej klasie".
Jako przykład skutecznego działania firma wymienia rozpoczęcie dostaw pierwszych maszyn H135 dla Chin, pochodzą one z dedykowanej linii montażowej, przeznaczonej do zaspokajania potrzeb chińskiego rynku cywilnego i służb publicznych. Kolejnym przykładem działań na rynku cywilnym są dostawy pierwszych H175 przeznaczonych dla służb rządowych Hong Kongu.
Czytaj też: Chiny kupiły 100 śmigłowców Airbus H135
W przypadku sektora wojskowego za najważniejsze sukcesy uznano zamówienia na 28 maszyn NH90 dla Kataru i 23 śmigłowce tego samego typu dla Hiszpanii.
Czytaj też: Więcej NH90 dla Hiszpanii
vvv
emeryt - caracal to obecnie najlepiej sprzedajacy sie smiglwiec w swojej klasie. ostatnio zamówiły je Wegry, Ukraina, Meksyk, Brazylia, Tajlanida, Singapur, Kuwejt oraz uzywaja ich jeszcze Francja, Kazachstan, Indonezja. Caracal jest rozwinieciem pumy i super pumy które są końmi roboczymi NATO, a w Afganistanie Caralae okazały się znacznie lepsze niz uh-60m.
Kozi
Tylko Caracal to bardzo dobra maszyna relatywnie tania do posiadanych możliwości. Nie stać nas na NH90 wiec powiniśmu kupować Caracale które sa zachodnim odpowiednikiem Mi-17 bardzo udanej konstrukcji której z przyczyn politycznych nie możemy kupować. Niestety za rządów PIS mam taki klimat że wszystko co nie jest z USA jest złe. a powszechnie wiadomo jakie jest ich podejście do kontrahentów " płać i płacz"
Facet
Francja , Hiszpania kupuje NH 90 a nam probowali wcisnąć caracale i jeszcze montownie tego produktu
emeryt
Tyle tylko że w tym artykule nie ma nawet jednego słowa o Caracalu. Uważam że Airbus nas wykiwał bo zamiast oczekiwanego przez wojsko NH90, którego wcześniej promowali między innymi na MSPO zaproponowali nam schodzącego Caracala, którego nawet Francja przestała zamawiać przechodząc na NH90.
Juhu
No i gdzie Ci balkonach twierdząc że Caracal to złom?
Gość
AirBus to porządna firma.