Eksplozje w Bejrucie. Dziesiątki zabitych, tysiące rannych [AKTUALIZACJA]

4 sierpnia 2020, 17:13
Zrzut ekranu 2020-08-4 o 19.12.48
Reklama

W wyniku eksplozji, do jakiej doszło we wtorek w Bejrucie, zginęło co najmniej sto osób — poinformował w środę libański oddział Czerwonego Krzyża. Liczbę rannych oceniono na 4 tys. Media piszą o "apokaliptycznych zniszczeniach", jakie dotknęły Bejrut.

Szpitale w libańskiej stolicy są przepełnione. Sekretarz generalny Libańskiego Czerwonego Krzyża George Kettaneh powiedział w rozmowie telefonicznej z telewizją LBCI, że jego organizacja koordynuje wraz z ministerstwem zdrowia akcję przewożenia zwłok ze szpitali do miejskich kostnic, ponieważ te funkcjonujące w szpitalach są przepełnione. "To, z czym mamy do czynienia, jest katastrofą bez precedensu" - podkreślił.

Kettaneh wyraził opinię, że pod zwałami gruzów ze zniszczonych budynków mogą być kolejne ofiary śmiertelne. "Nasze ekipy kontynuują akcję ratunkową, przeszukując cały dotknięty skutkami wybuchu obszar" - wyjaśnił. Dodał, że we wtorek doszło w sumie do dwóch wybuchów.

"Miasto z trudem dochodzi do siebie po eksplozji" - pisze Associated Press. Korespondent tej agencji donosi, że znad składów w porcie wciąż unosi się dym. Zlokalizowane tam ogromne silosy zbożowe są uszkodzone. Wiele budynków w najbliższej okolicy zostało kompletnie zniszczonych, a na ulicach piętrzą się stosy gruzu i papierów z pobliskich biur. "Jest też wiele uszkodzonych samochodów, które blokują przejazd" - pisze.

Korespondent AFP relacjonuje, że kontenery w porcie wyglądają jak zmiażdżone puszki po konserwach. Wojsko ewakuowało ludność z terenu dotkniętego wybuchem, który był tak silny, że słuchać go było na oddalonym ok. 200 km Cyprze. Według amerykańskich służb geologicznych wybuch wywołał wstrząsy porównywalne do trzęsienia ziemi o magnitudzie 3,3.

Była to najsilniejsza eksplozja, z jaką zetknęli się mieszkańcy miasta od lat, mimo że wielu z nich pamięta jeszcze wojnę domową w Libanie z lat 1975-1990 i konflikt z Izraelem, a także zdarzające się ataki bombowe w Bejrucie — zauważa AP.

W Bejrucie ogłoszono stan klęski żywiołowej. "Apokalipsa" - takim nagłówkiem opatrzył doniesienia o katastrofie "L'Orient", francuskojęzyczny dziennik wychodzący w Libanie. Arabskojęzyczny "Al-Akbar" zamieścił na pierwszej stronie zdjęcie zrujnowanego portu z podpisem "Wielka zapaść". W komentarzach medialnych pojawiły się porównania do wybuchu bomby atomowej. Libańskie media przywołują w tym kontekście obraz pomarańczowego dymu w formie grzyba, jaki roztaczał się nad portem po wybuchu.

"To był widok jak w filmie grozy" - powiedział w rozmowie z korespondentem AP mieszkaniec Bejrutu Marwan Ramadan, który w chwili wybuchu znajdował się pół kilometra od składów portowych, a mimo to fala uderzeniowa powaliła go na kolana. Pożar, jaki rozszerzył się po wybuchu na sąsiednie budynki, doszczętnie zdewastował setki domów.

Eksplozja uszkodziła stojący w porcie okręt ONZ. Wśród rannych są żołnierzy sił pokojowych, którzy przebywali na jego pokładzie. Według lokalnych mediów wśród rannych są też pracownicy ambasady Niemiec w Libanie. Jako przyczynę tragedii władze libańskie podały prace spawalnicze w składach, gdzie trzymano 2750 ton saletry amonowej (azotanu amonu) skonfiskowanej przez władze w 2014 r.

Premier Hassan Diab ogłosił środę dniem żałoby narodowej. Obiecał przy tym, że kierownictwo składów odpowie za skrajną nieodpowiedzialność, jaką się wykazało, przechowując przez lata ogromne ilości saletry bez właściwego zabezpieczenia,.

W komentarzach lokalnych mediów dominuje nastrój ogromnego zatroskania. Dziennikarze przypominają, że już przed wybuchem Liban znajdował się na skraju zapaści ekonomicznej, a krajem wstrząsały od miesięcy gwałtowne wybuchy niezadowolenia społecznego. Teraz do trudności ekonomicznych dołączyły się skutki katastrofy w Bejrucie — zauważa w komentarzu AP.

Komentatorzy alarmują też, że zniszczenia w porcie, przez który przechodziło wiekszość dostaw, stawiają pod znakiem zapytania aprowizację i zapewnienie odpowiedniej ilości leków oraz żywności w Bejrucie. Liban sprowadza rocznie ok. 80 proc. tych towarów z zagranicy.

Zwraca się też uwagę na fakt, że elewatory zbożowe, ktore znajdują się w gestii libańskiego ministerstwa i handlu, zostały uszkodzone, a całe przechowywane w nich zboże uległo skażeniu. Ocenia się, że 85 proc. całych libańskich zasobów zboża jest przechowywanych właśnie w Bejrucie. Korespondenci AP, którzy fotografowali cały obszar objęty skutkami katastrofy za pomocą dronów, twierdzą, że skutki zniszczenia elewatorów, niedawno zresztą oddanych do użytku, są bardzo poważne.

Libańska agencja prasowa NNA cytuje ministra gospodarki i handlu Raoula Nehmego, który zapewnił, kraj ma wystarczające zapasy zboża. Eksperci argumentują jednak, że minister miał na myśli doraźne zapotrzebowanie, a nie strategiczne zapasy.

Obawy budzi też bezpieczeństwo niewielkiego Libanu, który od 2011 r., gdy zaczęła się wojna domowa w Syrii, przyjął ponad milion syryjskich uchodźców — zauważa Reuters. Z całego świata do Bejrutu napływają słowa solidarności i propozycje wsparcia, które — jak podkreślają media w Libanie — zaoferował nawet Izrael.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 129
Reklama
123 abc
piątek, 7 sierpnia 2020, 21:47

Jezeli widzimy taki wielki wybuch z dużej odległości mamy kilka sekund aby otworzyć usta i zacząć krzyczeć. Jak przezyjemy, to uchronimy nasze błony w uszach przed pęknięciem spowodowanym falą uderzeniową ( fala powietrzna o dużym ciśnieniu poruszająca się z wielką prędkością) . Dlaczego otwarcie ust ? Trąbka Eustachiusza wyrówna cisnienie po obu stronach błony bębenkowej .

Ciekawy
czwartek, 6 sierpnia 2020, 12:31

Destabilizacja panstw trwa w najlepsze teraz calkiem przypadkowo plona zapasy zywnosci i lekow na bliskim wschodzie ciekawe kto teraz zaoferuje pomoc lub co jeszcze sie wydazy i gdzie

rrr
środa, 5 sierpnia 2020, 23:10

Wygląda na to że pod tym magazynem były jakieś piwnice bo duża część fali uderzeniowej poszła jednak w górę, cześć w silos i nad wodę to trochę pomogło. Swoją drogą czy to dobry pomysł żeby pływający gazoport był zaparkowany w porcie trójmiasta a nie np. na Helu?

123 abc
czwartek, 6 sierpnia 2020, 14:52

Gaz ziemny skroplony ( LNG) to głównie metan. Posiada temperaturę minus 162 stopnie. Do wybuchu potrzebuje tlenu ( metan nie posiada go w swojej cząsteczce ) . Przy dobrym zabezpieczeniu przeciwpożarowym - np jeden zbiornik nadziemny z wodą na 3 zbiorniki gazu ( odpowiednio te same objętości) ewentualny pożar można opanować i nie dopuścić do rozszczelnienia instalacji rozprężeniowych. Gdy dojdzie do awarii tej instalacji problemem będzie wylewanie się płynnego gazu i zamrażanie przez niego wszystkiego z czym będzie miał kontakt. Dlatego dobrze byłoby zaplanować spływ ciekłego gazu specjalnie ukształtowaną "rynną" betonową do morza ( przechylenie terenu zakładu regazyfikującego) ( o ile to już nie jest wybudowane i wkalkulowane w ryzyko ).

Bolo
środa, 5 sierpnia 2020, 22:50

Czy hipersoniczna rakieta byłaby zdolna do czegoś takiego? I wcześniej niewykryta? Czy juz zapowiadana jest pomoc w "rodzaju" pożyczek..? Piękny kraj w latach 70..

anda
środa, 5 sierpnia 2020, 22:08

Pożar był tylko działaniem maskującym a zapalnikiem była bomba termobaryczna. Na filmie widać wyraźnie że nie jest to para wodna jak piszą a aerozol przed detonacją. Podczas wybuchu bomby paliwowo-powietrznej następuje zapalenie wytworzonego aerozolu i powstanie fali uderzeniowej, która rozprzestrzenia się od centrum ku krawędziom chmury z bardzo dużą prędkością. Ponadto dużą zaletą mieszanin paliwowo-powietrznych jest możliwość inicjacji wybuchu objętościowego w przestrzeni setek, a nawet tysięcy metrów sześciennych, a nie – jak w przypadku skondensowanych materiałów wybuchowych – ułamka metra sześciennego.

marian62
środa, 5 sierpnia 2020, 21:15

natenjahu ostrzega - tak napewno!!!

Ging
czwartek, 6 sierpnia 2020, 00:55

Przeczytałem wcześniejsze posty i ręce opadają. W jakim celu zostało odblokowane "komentowanie" ?!?

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
środa, 5 sierpnia 2020, 18:35

Na co komu w pustynnym kraju tyle nawozu który generalnie stosuje się na łąki i to po deszczach? Górnictwo też używa saletry ale co najmniej dziwne żeby używali takich ilości i jeszcze jakaś firma zagubiła taką ilość.

123 abc
środa, 5 sierpnia 2020, 21:07

Jeżeli była niepotrzebna do dwóch rzeczy wymienionych powyżej pozostaje jeden nielegalny cel. Ale to domniemanie i muszą być na to twarde dowody, aby takie przypuszczania wypuszczać.

żymianin
środa, 5 sierpnia 2020, 17:35

Wiadomo, że to żymianie zrobili

Abc 123
środa, 5 sierpnia 2020, 14:35

Pożar , Póżniej wybuchające co chwila butle z acetylenem? i w końcu mega eksplozja, widać na filmikach. Pytanie, kto wzniecił pożar ? Czy tak jak w przypadku Notre Dame, papieros podpalający grube dębowe słupy?

Davien
środa, 5 sierpnia 2020, 16:32

Podobno podczas prac spawalniczych.

Żymianin
środa, 5 sierpnia 2020, 17:34

Ta u was w usraelu moze spawacie wypelnione trotylem bomby

Róski rzyroskop
środa, 5 sierpnia 2020, 18:56

Tak, oczywiście, beztlenowo, a w rassiji nie spawacie?

Davien
środa, 5 sierpnia 2020, 18:36

I kolejna hiena próbuje sie lansowac na czyjejś tragedii czyli niejaki Żymianin.

123 abc
środa, 5 sierpnia 2020, 17:46

Nie śmiej się. Autentyczna historia z nagród Darwina: Człowiek chciał zobaczyć w nocy czy nalał już dosyć benzyny do baku i zamiast latarki użył zapalniczki, aby zajrzeć głębiej .

Sarmata
środa, 5 sierpnia 2020, 13:26

No to ciekawe bo Liban ma tylko jednego wroga, Izrael.

środa, 5 sierpnia 2020, 16:33

Patrząc że przyczyna wybuchu było prowadzenie prac spawalniczych to stawiałbym raczej na ekipe z Kuzniecowa.

dede
środa, 5 sierpnia 2020, 17:09

ty uczyc sie pisac polski ty uzywac polskie znaki polska jezyk trudna trzeba kupic polska klawiatura

Davien
środa, 5 sierpnia 2020, 18:36

Wow jak widac rusku tobie nie kupili:)

Autorowegoposta
środa, 5 sierpnia 2020, 18:25

Haha zabolało sasza ?, u was tacy specjaliści od wszystkiego, kto wie, może putinsyn też kiedyś spawał kuzniecowa haha

Fosforek Indu
środa, 5 sierpnia 2020, 12:20

Azotan amonu w skrócie saletra jest przechowywana w,zbiornikach ze stali kwasoodpornej Tam takich NIE BYŁO KTOŚ tutaj MOCNO KŁAMIE

czwartek, 6 sierpnia 2020, 13:43

Kurcze dziadek w stodole w workach foliowych(oryginalne opakowanie z zakładów azotowych) toto przetrzymuje przed wysianiem na pole. Jakoś nigdy nie wybuchło a pare ton potrafi wysiać. Z samej saletry kolego to sobie wulkan mozna zrobić, taki projekt z pracotechniki a nie bombe.Nawet nie samej saletry bo do wulkanu to trzeba do niej cukru dosypać, fajnie dymi wylewa piane jak lawa, ale nie wybucha.

123 abc
środa, 5 sierpnia 2020, 17:12

I co z tego ? Nawet jakbyś miał w zbiornikach ze stali kwasoodpornej to temperatura pożaru rozszczelniła by te zbiorniki ( zwiększenie objętości na skutek wzrostu temperatury) . Chyba że zbiorniki zanurzone w metrowej "grubości"wodzie - płaszcz wodny. Woda ( półotwarty zbiornik) bardzo dobrze akumuluje temperaturę pożaru.Ale to tak jak z tym powiedzeniem, jakbyś wiedział że się przewrócisz to byś usiadł.

Badylarz
środa, 5 sierpnia 2020, 15:13

Azotan amonu kupuję w sklepie ogrodniczym w 20 kg foliowych worach. O zbiornikach ze stali nikt tam nie słyszał...

Andrzej
środa, 5 sierpnia 2020, 12:17

Wybuch nastąpił jednocześnie,wybuch słabych ładunków i wielkiej masy,następuje powoli. Tutaj inicjacja była natychmiastowa całej masy. Przemoc rodzi przemoc,brak możliwości odwetu rodzi terroryzm.

123 abc
środa, 5 sierpnia 2020, 17:15

Obejrzyj różne filmiki. Ludzie zaczęli nagrywać bo był pożar i wybuchy jak na Ukrainie składy broni ( wybuchające butle z "gazem"?) a w końcu po kilkudziesięciu sekundach mocne bum i "grzyb" z parującej wody z powietrza ?

dzieciaki
środa, 5 sierpnia 2020, 12:06

o ile mi wiadomo saletra sama z siebie nie wybuchnie trzeba z niej zrobić ANFO.I tu zaczyna się robić ciekawie .

123 abc
środa, 5 sierpnia 2020, 17:30

AA ( Azotan(V) amonu) wybucha pod wpływem na przykład temperatury powyżej 400 stopni. Wydziela przy tym dodatkową temperaturę, więc sama dla siebie może być zapalnikiem ( reakcja łańcuchowa).

Bryxx
czwartek, 6 sierpnia 2020, 14:05

Nawet profesjonalne materiały wybuchowe saletrzano-amonowe jak źle zainicjujesz reakcję(zbyt mała energia, za słaby zapalnik,spłonka, przerwa w przenoszeniu wybuchu) to ulegną deflagracji-spaleniu wybuchowemu lub zwykłemu spaleniu a nie zdetonują.

123 abc
czwartek, 6 sierpnia 2020, 15:53

Właśnie, saletra bez odpowiedniego przygotowania nie wybuchnie. Sprawa bardzo dziwna. Ale zadam Ci teraz pytanie: Co jeżeli ktoś tej saletrze "pomógł" wybuchać i powiedzmy na każdą tonę postawił zamknięty kanister z 10 litrami benzyny 95 oktanowej. Jeżeli nie mamy nagrań z magazynu zrzucanych na serwer w internecie możemy gdybać. Nawet jak byśmy mieli nagrania - insiderzy daliby nagrania stare bez momentu umieszczania tych kanistrów.

piątek, 7 sierpnia 2020, 14:47

Nic nie jest dziwne, niektórzy politycy żydowscy już gratulują "bohaterom" sukcesu. Tak więc wszystko jasne.

Davien
sobota, 8 sierpnia 2020, 08:18

I kolejna hiena próbuje zaistniec na tragedii.

Wojtek
środa, 5 sierpnia 2020, 15:09

Dokładnie. Jest potrzebne "paliwo" Timothy dolał nitrometanu.

Davien
środa, 5 sierpnia 2020, 16:34

W Texas City wybuchła sama saletra amonowa wiec swoje "rewelacje" sobie daruj.

R
czwartek, 6 sierpnia 2020, 09:12

Texas City? a moze twoje Jackowo?

Davien
sobota, 8 sierpnia 2020, 18:43

A co hieno, juz zerujesz na ludzkiej tragedii?

niedziela, 9 sierpnia 2020, 02:04

Wielkie btawa dla moderatora.

Rth
środa, 5 sierpnia 2020, 18:44

Nie sama tylko wymieszaną m.in. z kalafonią i parafiną.

Davien
sobota, 8 sierpnia 2020, 08:24

Tyle ze nie zapaliła sie ani kalafonia, ani parafina, ani wazelina czy Glina ale sam azotan amonu a po osiagniciu 454 stopni doszło do wybuchu

say69mat
środa, 5 sierpnia 2020, 11:42

Skoro mamy kontyngent PKW Liban, czy istnieją jakiekolwiek formalne przeciwwskazania, aby w przypadku ewidentnego kryzysu humanitarnego. Z jakim mamy do czynienia w Libanie nie rozszerzyć statusu misji o szpital polowy oraz śmigłowce ewakuacji medycznej. Przeznaczone do transportu osób rannych w wyniku eksplozji w Bejrucie. Oczywiście w efekcie konsultacji w obszarze RB ONZ oraz z rządem Libanu. Stosując, znaną ze świata usług medycznych, procedurę ... CITO.

reksx
środa, 5 sierpnia 2020, 10:52

Pamiętam jak za Tuska ruscy składowali w Polsce jakieś zagubione transporty saletry amonowej w olbrzymich ilościach. Zdaje się na pomorzu. Mówiło się wtedy, że może dojść do "wypadku".

Reksio
środa, 5 sierpnia 2020, 13:10

I nie doszło. Za Tuska.

patriota
środa, 5 sierpnia 2020, 10:09

Wcześniej Iran, teraz Liban. Kto destabilizuje sytuację na Bliskim Wschodzie? W Bejrucie wyraźnie przebieg wydarzeń wymknął się spod kontroli.

Sneer
środa, 5 sierpnia 2020, 08:32

przywiezione w 2013 i nie wywiezione z portu 2700 ton saletry amonowej ?

say69mat
środa, 5 sierpnia 2020, 12:05

Niektóre źródła sugerują, na podstawie analizy wielkości krateru powstałego w efekcie eksplozji oraz rejestrów sejsmografów w Ammanie i Damaszku. Że eksplozja mogła miała moc destrukcyjną na poziomie ekwiwalentu 3/5.5 kTNT???!!!??? Czyli, że oprócz saletry w rzeczonych magazynach mogła być składowana jakaś amunicja v/s materiały wybuchowe wykorzystywane do celów stricte militarnych.

Wojtek
środa, 5 sierpnia 2020, 07:40

Czy sama saletra wybucha? Przecież to utleniacz. A gdzie paliwo? Anfo to saletra + np. olej napędowy.

Davien
środa, 5 sierpnia 2020, 12:15

W Texas City wybuchł ponad 2000ton samej saletry amonowej Zgineło ok 570 osób.

Wojtek
środa, 5 sierpnia 2020, 15:24

NH4NO3 nigdy sama nie wybuchnie!

Davien
sobota, 8 sierpnia 2020, 08:25

Oczywiscie ze wybuchnie jak temperatura przekroczy 454 stopnie.

Wojtek
środa, 5 sierpnia 2020, 15:10

Jeżeli jesteś prawdziwym Davienem to miałem Cię za większego fachowca.

Wojtek
środa, 5 sierpnia 2020, 15:06

"W 1995 roku, w zamachu w Oklahoma City, gdzie Timothy McVeigh użył wynajętej półciężarówki zawierającej 2,3 tony saletry amonowej zmieszanej z nitrometanem" Było paliwo czyli nitrometan. Od kiedy to sama saletra amonowa wybucha?

Davien
sobota, 8 sierpnia 2020, 08:25

W Texas City, wystarczy?

Wojtek
środa, 5 sierpnia 2020, 15:04

za wiki: W trakcie procesu produkcyjnego saletra amonowa, dla zapobieżenia zawilgoceniu, została wymieszana (nie wiadomo, czy zgodnie z zaleceniami) z gliną, wazeliną, kalafonią i parafiną. Następnie zapakowano ją w papierowe worki i umieszczono w wagonach kolejowych.

Davien
sobota, 8 sierpnia 2020, 08:26

I oczywiście Glina czy wazelina to paliwo?? Doczytaj może przebieg tej katastrofy zamiast/....

Wojtek
środa, 5 sierpnia 2020, 14:59

Przeczytaj dokładnie. Tam saletra byłą wymieszana z kalafonią i gliceryną. Sama saletra nie wybucha!

123 abc
środa, 5 sierpnia 2020, 17:43

Sama nie. Trzeba ją np podgrzać do ponad 400 stopni. Nie próbuj w domu!

Wojtek
czwartek, 6 sierpnia 2020, 10:00

Chyba 1 gram mogę?

Ciekawski
środa, 5 sierpnia 2020, 05:47

Tylko jedna tak potężna eksplozja ? Cały ten wysoce wybuchowy materiał eksplodował w jednym momencie ? Czy ktoś kto sie zna na materialach wybuchowych moze określić jaki to był materiał ? Jaka ilość materiału wybuchła ? Czy to możliwe aby taka ilość materiału (ktory musiał być w jakiś sposob podziwelony i zabezpieczony) eksplodowała w tym samym momencie ?

QRF
środa, 5 sierpnia 2020, 11:47

Tak możliwe, jeśli magazynowany był trotyl lub heksogen to wybuch następuje przy nagłej zmianie temperatury. Wystarczy że jedna kostka TNT wybuchnie i to inicjuje eksplozję sąsiednich w tysięcznych ułamkach seknund.

wasko
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:57

coś takiego powinni trzymać na pustyni ..

Saper z Kazunia
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:55

KOLEDZY bardzo łatwo,o eksplozję amunicji Apeluje do INSPEKTORATU WSPARCIA o natychmiastowy audyt NASZYCH SKŁADÓW szczególnie roczniki pre 96

kez87
środa, 5 sierpnia 2020, 10:32

Audyt to zobaczysz może wtedy jeśli któryś z tych składów wyleci w powietrze. Oczywiście audyt będzie tak jak ćwiczenia wojska na pokaz a wniosek będzie: wszystko jest ok,nie trzeba nic zmieniać, co najwyżej ukarać jakiegoś kozła ofiarnego...

Romek
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:46

Wg. Libańskich oficjeli w tym magazynie było ok 50 ton ładunków wybuchowych skonfiskowanych przez lata. Dużo osób wiedziało o problemie i ostrzegało, że może się stać, to co stało się dzisiaj.

Fanklub Daviena
środa, 5 sierpnia 2020, 10:49

Słyszałem inną wersję, całkiem prawdopodobną i bez żadnych spisków: że wybuchł tam pożar w fabryce/magazynie sztucznych ogni (to tłumaczyłoby by ten biały dym widziany na filmach przed eksplozją), który przeniósł się na inne budynki i objął magazyny, gdzie składowano prawie 3000 ton nawozów azotowych...

Davien
środa, 5 sierpnia 2020, 16:37

Łibańczycy tez twierdzą że wyleciał w powietrze magazyn z saletrą amonowa.

piątek, 7 sierpnia 2020, 11:39

Saletra nie wybucha gościu.

Davien
sobota, 8 sierpnia 2020, 08:27

Bo tak napisał tchórz nie mający pojecia o chemii czyli ty?

niedziela, 9 sierpnia 2020, 02:07

Łibańczycy , co?

Dr.House
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:45

Przecież to była mała bomba atomowa...

bender
środa, 5 sierpnia 2020, 15:39

Bomba A bez radioaktywności, impulsu elektromagnetycznego i impulsu cieplnego? Fiu, fiu.

nom
środa, 5 sierpnia 2020, 12:59

ok 0,5 do 1 kilotony jak wynika z amatorskich analiz

AntySzyd
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:45

No to szydy ciagna na wojne US z Iranem po wyborach bo nic tak nie jednoczy jak wspolny wrog.

Davien
sobota, 8 sierpnia 2020, 08:28

Zamknij sie hieno żerujaca na tragedii innych.

niedziela, 9 sierpnia 2020, 02:09

Jak, tu można zgłosić post do usunięcia?

Lord Godar
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:40

Cytat : "W tym samym czasie szef dyplomacji Iranu przekazał, że "nasze myśli i modlitwy są z wielkim i mężnym narodem libańskim" oraz zadeklarował, że "Iran jest w pełni przygotowany do udzielenia wszelkiej niezbędnej pomocy". .................. Czyli jak rozumiem chcieli zapewnić , że wyślą nową dostawę rakiet i materiałów wybuchowych , ale tym razem postarają się je lepiej zabezpieczyć ...

RSX
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:30

Szydy ostatnio szaleja - seria eksplozji w ostatnich dniach w Iranie, naloty w Syrii ostatnie dwa dni, a teraz wybuch w Libanie. MSZ Izraela juz mowi o pozarze jako przyczynach-wzorowa narracja :-) Panstwa Arabskie mowia o pelnej wspolpracy, Rosja wspolczuje. Ostro graja, spodziewam sie ze w ciagu kilku dni w koncu Panstwa dawnej Ligii Arabskiej odpowiedza i mozliwe ze USSzydy zrobia pelnoskalowy konflikt na bliskim wschodzie (stad przerzut sil nato na wlochy -bliskosc operacyjna) a do tego wybory za pasem,a nic tak nie laczy jak wspolny wrog.

Davien
środa, 5 sierpnia 2020, 09:06

I kolejny ...lansujacy się na tragedii czyli RSX sie pojawił.

mm
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:19

coś podobnego już było, Texas City w 1947

artm
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:07

to co ja widzialem na filmach z tego miejsca to wygladalo na maly ladunek jadrowy. Albo ja mam jakies przywidzenia

środa, 5 sierpnia 2020, 11:11

Duży wybuch to duży wybuch, nie ma tu znaczenia, czy

bender
środa, 5 sierpnia 2020, 10:45

Tak, masz przywidzenia. Na filmach widać pożar, jakieś błyski jak fajerwerki i potem duże bum, jednak zupełnie inne niż nie wybuch jądrowy. Brakuje ognistej kuli.

Davien
wtorek, 4 sierpnia 2020, 22:49

Prawdopodobnie izraelskie F-35.

Davien
środa, 5 sierpnia 2020, 09:07

Raczej wasze ruskie kalibry co znowu do celu nei doleciały moja kiepska kopio.

say69mat
środa, 5 sierpnia 2020, 08:12

Al Jazzera ... spawacze ;)))

Vvv
środa, 5 sierpnia 2020, 08:04

A niby co zrobiły? Wybuch był wywołany pożarem co nagrano z kilkunastu ujęć

Aro
środa, 5 sierpnia 2020, 11:31

Wzniecić pożar w takim Bejrucie żeby mieć zasłonę dymną to żaden problem. Nie dalej jak kilka lat temu było info że USA myśli o opracowaniu małych głowic atomowych które mogły by być używane tam gdzie nie mogą być używane głowice o większej mocy ze względu na potencjalne protesty społeczne, czyli np w obszarach zurbanizowanych, wojskowi mówili że potrzebują broni która będzie miała siłę rażenia właśnie taką jak widzieliśmy w Bejrucie. Podobno prace nad tą bronią wstrzymano, ale jest takie państwo które opinią międzynarodową się nie przejmuje. I nie musi potwierdzać że to oni, ba, może nawet zaprzeczać a i tak każdy arab w tamtym rejonie ma w głowie myśl że to była demonstracja siły połączona być może z testem skuteczności.

Davien
środa, 5 sierpnia 2020, 16:39

Aro,jak widac nie byłes nigdy na lekcjach fizyki bo jakbys był to bys takich bredni nie opowiadał. Wiec marsz do szkoły sie poduczyc.

bender
środa, 5 sierpnia 2020, 15:41

Zamiast fantazjować lepiej sprawdź jakie efekty towarzyszą eksplozji nuklearnej.

Romek
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:47

Prawdopodobniej czyjeś nieudolstwo i tumiwisizm.

martin
wtorek, 4 sierpnia 2020, 22:34

9/11 2.0 . Kogo tym razem USSRAEL zaatakuje ?

Teoria małego spisku
środa, 5 sierpnia 2020, 07:02

Nikogo premier Libanu wystosował oświadczenie, które wszystko wyjaśniły i bynajmniej nie była to sprawka Izraela, Choć sądząc po tobie to i za wyginięcie dinozaurów obarczył byś Izrael.

Fak sejk
środa, 5 sierpnia 2020, 11:37

Rosyjscy paleontolodzy już dawno udowodnili tę tezę, więc nie wiem czemu się dziwisz;))) może tym razem Iran wyśle zboże i pomoc humanitarną do Libanu zamiast uzbrojenia.

111222333444qwer
wtorek, 4 sierpnia 2020, 22:13

Sto ton TNT ?

Matnet
środa, 5 sierpnia 2020, 09:12

nie 2750 ton saletry amonowej

Racjonalista
środa, 5 sierpnia 2020, 00:44

Z najnowszych publikacji na temat tego zdarzenia, w skrócie... Moc eksplozji odpowiadała taktycznej głowicy atomowej o mocy 0,5-1,5 kt. Już teraz zagraniczne serwisy podają liczbę ofiar śmiertelnych na 120-130, a rannych na 5000 z czego kilkaset w stanie ciężkim. Uszkodzeń doznały nawet statki stojące na redzie portu, na pokładzie których też są ranni i poturbowani. W magazynie znajdował się azotan amonu, czyli saletra amonowa w ilości około 2700-3200 ton. Prawdopodobną przyczyną eksplozji były nieumiejętnie prowadzone prace spawalnicze.

środa, 5 sierpnia 2020, 00:00

Prezydent Libanu w tweecie napisał o 2750 tonach saletry amonowej!

wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:52

Mówią o 50 tonach

martin
wtorek, 4 sierpnia 2020, 22:07

Brudna bomba ? Izrael sie bawi w najlepsze. I dlatego duda mowi o polin. Bo zydzi beda osiedlani na polskiej ziemi w ramach s447

środa, 5 sierpnia 2020, 08:31

Bój się o Moskwę. A o 447 nie masz pojęcia.

pomz
środa, 5 sierpnia 2020, 08:05

I dobrze. Sami nie potrafimy gospodarzyc naszym krajem, potrzeba kogos madrego...

jarema
środa, 5 sierpnia 2020, 07:22

POprzednicy by chętnie Żydom oddali mienia, które do nich nie należą, sam Trzaskowski mówił że by oddał im pieniądze ale w tak krótkim czasie tyle nie zgromadzi.

złośliwy
środa, 5 sierpnia 2020, 07:19

Libańskie władze mówią o eksplozji magazynu z azotanem amonu składowanym od 6-iu lat, Hezbollah przyznaje, że to nie Żydzi, ale jak widać niektórzy wiedzą lepiej... Polin to hula po twojej głowie...

środa, 5 sierpnia 2020, 06:59

Odstaw teorię spiskowe ;) bo ci szkodzą.

ifed
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:56

twój dom sobie upatrzyli także szybko uciekaj

tosiek
wtorek, 4 sierpnia 2020, 21:41

zaraz i tak bedzie ze to #winatuska :p

Hipopotam
wtorek, 4 sierpnia 2020, 21:19

Bracia H dostali ladunek statkiem Od kogo?

wert
środa, 5 sierpnia 2020, 13:37

4 tyś ton saletry amonowej przywiezione 5 lat temu i składowane w otwartym magazynie bez zabezpieczeń. Ktoś chciał się tego pozbyć więc podłożył ogień tylko bum nie przewidział

rebeliant80
wtorek, 4 sierpnia 2020, 21:09

Ż Y D Z I ?

środa, 5 sierpnia 2020, 07:03

Nie ;)

ja
poniedziałek, 14 września 2020, 13:49

Na odpowiedź za wcześnie...

Peter
wtorek, 4 sierpnia 2020, 20:50

Ciekawe, ze dokladnie w tym momencie filmowal dokladnie to miejsce, czy ten kierunek z bezpiecznej odleglosci. Niesamowity ''zbieg okolicznosci'' !

nom
środa, 5 sierpnia 2020, 02:58

Za każdym razem jak jest taka eksplozja magazynów w mieście, to najpierw jest pożar i ludzie to kręcą. Wiem, niesamowite.

X
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:46

Filmowało dziesiątki osób bo od jakiegoś czasu unosił się dym więc tu bym nie szukał agenta Mossadu z kamerą. Warto zapytać czy magazynowane materiały były chronione, czy miejsce składowania było zabezpieczone poprzez zagłuszenie m in. sygnalu gsm, dokumentacja zawartości była utajniona bądź czy kontrwywiad sprawował pieczę nad zabezpieczeniem i jak ewentualnie odnoszono się do jego raportów w tej sprawie. Uwzględniając ostatnie informacje podane w mediach warto też rozważyć w jakich okolicznościach materiał zajęto i zmagazynowanio. Powiązania Libanu z Hamasem i Hezbollachem nie pomogły w zwiększeniu bezpieczeństwa. Wybuch zniszczył całkowicie port i dzielnice biurową a to się wiąże z zerowym wpływem i obrotem kapitału przez najbliższe lata z tego regionu. Ponadto bez zagranicznej pomocy nastąpi paraliż i degradacja części miasta a tą zaoferowały jako pierwsze USA, Francja i Turcja. Z racji, że nie ma nic za darmo, przyjęcie pomocy będzie się wiązało z obraniem strony konfliktu w regionie i ustępstwami.

wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:43

Nie niesamowity, tylko tam były 2 wybuchy. Pierwszego nikt nie uchwycił póki co, ale drugi, ten większy jest na wielu filmikach.

grundy
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:07

Filmowali bo dym i mniejsze eksplozje były już chwile wcześniej. Jest pełno filmów z różnych ujęć.

złośliwy
wtorek, 4 sierpnia 2020, 22:53

Zwłaszcza, że wcześniej wybuchł w portowym magazynie pożar i dym było widać z kilku kilometrów. No co za przypadek, że ktoś się zainteresował dużym pożarem w centrum miasta i kręcił telefonem film...

Vvv
środa, 5 sierpnia 2020, 09:06

Bo to F-35 zrzucały zapałki nad portem a USA wcześniej oblewało je wysokoprocentowym bimbrem na bazie kukurydzy

Stefan
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:57

On i tak nie zrozumie ;D

Davien
wtorek, 4 sierpnia 2020, 20:14

Dla niego to w porządku. To nie ma znaczenia, ale jest większy problem. Zlikwidowaliśmy nawet bałagan suwerenności, a złe jest to, że Rosjanie z GRU mają do czynienia z rosyjskimi szpiegami z GRU. Motyw dekapitacji to nic innego jak obietnica wysadzenia pasażera stratowanego przez co najmniej jednego przywódcę. Kiedy uderzamy o brzeg, zabijamy różne rzeczy. To głupota, ale jeśli jest zglobalizowany, to coś jest na tym świecie więc przedyskutujcie. Nie ma sensu przyjeżdżać do Polski, ale co ważniejsze, jest to sposób na uniknięcie Rosjan świata w rosyjskim świecie pasażerskim i zainteresowanie Nintendo. W tym przypadku prawo do wysłania pytania, na kogo padł cień cienia.

Davien
środa, 5 sierpnia 2020, 16:41

Co za bełkot. Już moja kiepska kopia jak widac całkiem odleciała:)

I tak wiem, że to nie Davien...
środa, 5 sierpnia 2020, 11:42

Piękne;))) sam bym lepiej tego nie ujął, nawet po 10 guzikach;)))

Ułan
wtorek, 4 sierpnia 2020, 20:09

Hezbollah lubi chować swoje uzbrojenie wśród cywilów, Izrael podjął decyzję "Je*ać to" i zrobił to, przy okazji masakrując cywili. "Holocaust factory" będzie teraz musiał to wyciszyć w ONZ.

ok
wtorek, 4 sierpnia 2020, 23:46

wyciszyli ze maja atomowki to i to wycisza

złosliwy
wtorek, 4 sierpnia 2020, 22:57

Libańskie władze mówią o eksplozji rządowego magazynu ze skonfiskowanymi materiałami wybuchowymi i azotanami a Ty już każesz Holocaust factory się tłumaczyć z czegoś o co nikt ich nie oskarża? Wstrzymaj konie ułanie bo poniosły Cię w rejony gdzie rozum śpi a grasują demony.

Myśl
piątek, 7 sierpnia 2020, 20:28

Ludzie widzieli myśliwce i rakiety wystrzeliwane w kierunku magazynów Pierwsze informacje były takie, że jakiś pracownik spawał w pobliżu magazynów, w których składowano saletrę amonową. To miało spowodować wybuch. Później jakiś ekspert od spraw militarnych powiedział, że saletra nie może wybuchnąć od tak małego ognia, potrzebna jest większa moc, aby ją wysadzić, na przykład bomba — relacjonował doniesienia libańskich mediów Zapytany, czy ma własną teorię na temat tego, co wydarzyło się w porcie, odpowiedział: Jest wielu ludzi, którzy twierdzą, że widzieli myśliwce wystrzeliwujące rakiety w kierunku płonących już magazynów i dopiero to bombardowanie spowodowało eksplozję.

Davien
sobota, 8 sierpnia 2020, 18:45

I kolejna hiena sie pojawiła.

Bob
środa, 5 sierpnia 2020, 00:25

Nie karm ruskiego trolla

123
wtorek, 4 sierpnia 2020, 19:37

Za wcześnie na Sylwestra. Hezzbollah dostał po łapach?

Tweets Defence24