Raport tzw. komisji Millera, która badała przyczyny i okoliczności katastrofy smoleńskiej, został opublikowany na stronie internetowej MON.
„MON przypomina, że zgodnie z obecnym stanem prawnym, jedynym wiążącym dokumentem określającym przebieg oraz faktyczne przyczyny katastrofy jest pochodzący z lipca 2011 r. raport końcowy z badania zdarzenia lotniczego (…) samolotu Tu-154M nr 101 zaistniałego dnia 10 kwietnia 2010 r. w rejonie lotniska Smoleńsk Północny sporządzony przez Komisję Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego” – oświadczył resort.
Na to, że Raport końcowy Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego - tzw. raport Millera - jest obowiązującym dokumentem, resort wskazywał także w ubiegłym tygodniu, kiedy rozpoczął prace zespół, który ma ocenić działania podkomisji smoleńskiej powołanej przez PiS i rozwiązanej w grudniu. Raport Millera był dostępny na stronach rządowych, w tym stronie MON i stronie komisji, która została zamknięta w listopadzie 2011 r., gdy na czele rządy stała Beata Szydło.
LMed
No cóż, co miesiąc bliżej prawdy i kilkanaście latek przeleciało.
Nie cenzor
Jasne, na ścieżce i na kursie...
Monkey
Wszystko jest jasne od dawna, a te 30 i kilka milionów stracone na podkomisję smoleńską można nyło włożyć chociażby w jakiś program rozwoju uzbrojenia😱
Zagłoba
Co jest jasne
Monkey
@Zagłoba: Brawura pilotów? Naciski ze strony przełożonych, które tą tragedię sprokurowały?
Michu
Odpowiedz racjonalnie na dwa pytania: 1) Dlaczego nie wysyłamy na remont do Rosji samolotów MIG-29? 2) Dlaczego został wysłany na remont do Rosji TU-154M (samolot o wiele ważniejszy z punktu widzenia funkcjonowania Państwa).
pawelv
Powrót do współpracy z ruskimi ?????!!!! Raport Komisji Millera zakładał że nie może być inny niż raport ruskiej komisji Anodiny a więc tylko powielał ruski raport bez przeprowadzonych badań... !!!
bezreklam
brak badan bo brak wraku
bezreklam
A jednak ciala i truny pomylili. Tam bylo duzo nie prawidwosci i lukrwanie tego nie ma sensu
Michu
W 2008 r. zapadły dwie kluczowe decyzje determinujące bezpieczeństwo Polski w dniu dzisiejszym: 1) zawieszenie poboru, 2) wysłanie na rermont do państwa, dla którego jesteśmy od 1999r wrogiem, najważniejszego polskiego samolotu.
Bodek
@Michu. Trafiłeś w sedno.