Suchoj T-75 Checkmate. Rosja pokazała myśliwiec piątej generacji [Defence24 TV]

24 lipca 2021, 15:23

Prezentacja prototypu najnowszego samolotu 5. generacji biura konstrukcyjnego Suchoja wzbudziła nie tylko ogromne emocje, ale też wiele skojarzeń z istniejącymi lub wręcz odrzuconymi projektami, z których najczęściej powtarzane ze względu na wlot powietrza pod dziobem to słynny „śmieszek”, czyli amerykański X-32, który przegrał w programie JSF rywalizację z F-35. Nie obyło się też bez sugestii, że jest to mniejsza, jednosilnikowa wersja Su-57, co sugeruje nawet oznaczenie nowej maszyny Suchoj T-75. Natomiast nazwa handlowa „Checkmate” obiecuje przełomowe możliwości. Na ile te obietnice mają szanse się spełnić?

Reklama
Reklama



KomentarzeLiczba komentarzy: 167
BieS
poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 10:10

Gdzie się podział ten piękny styl jak np. Su-27? Powrót do wlotów z czoła... może lepiej odkurzyć Su-9 z pomnika. Nieudany statyczny model latającego prototypu X-32. Pat i Mat...

JP
sobota, 7 sierpnia 2021, 23:21

To jest raczej zwiastun klęski Su57, bo po co druga maszyna, skoro wcześniejszej nie skończyli. Szach mat!

Quetz
piątek, 30 lipca 2021, 10:32

Zastanawia mnie jedno. Rosjanie chwała się, iż to prototyp. Organizują medialna wrzawę, tymczasem sami podają, iż o lot samolotu ma nastąpić za 2-2,5 roku. Nie rozumiem dlaczego tak zwlekają zoblotem ponoć gotowego prototypu, chyba, że... to taki odpowiednik lotniczy naszego pancernego PL 01Concept. Wszystko na to wskazuje.

Wania
wtorek, 3 sierpnia 2021, 10:09

To sukces rosyjskiego modelarstwa. Budowy tego samolotu nikt nie sfinansuje z zagranicy. Po doświadczeniach z su-57 i mig-29k dla Indii nikt nie da rubla na ten projekt przed wprowadzeniem do służby w Rosji. Jedyna nadzieja dla tego samolotu to fiasko su-57, co w świetle tego co się z nim dzieje wcale nie jest wykluczone. Żeby dopracować su-57 trzeba jeszcze długich lat i sporej ilości zmian w konstrukcji. W tym czasie Rosja może zainwestować w tani samolot, który będzie następcą migow-29. Tych już prawie nikt nie chce.

Sailor
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 12:00

Bo jest to prototyp tylko, że prototyp modelu i to słaby.

Muminek
poniedziałek, 26 lipca 2021, 12:33

no jak to ?? przecież stealth ti pic i fotomontaż ... i każdy radar to wykryje ...

Sailor
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 12:03

Widzisz narracja Olgino była taka że Rosja ma radary które F35 i F22 wykrywają ze 100 parków albo i roku świetlnego. Natomiast zachodnie już rosyjskich nie wykrywają :))))

Dropik
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:28

1500 kg w komorach wewn. to trochę słabo. f35 ponad 2 tony

Fanklub Daviena i GB
poniedziałek, 26 lipca 2021, 14:09

F-35B niecała tona (2x 1000 funtów)... Do Su-75 wejdą 3 szt. dużych rakiet jak np. R-37M (obok 2 szt. "zwykłych" rakiet p-p w osobnych komorach) a do F-35 nie wchodzi nic większego od AMRAAMa, nawet Meteor... :D

Pilot Wojskowy
sobota, 7 sierpnia 2021, 14:58

A właśnie że wchodzą do f-35 dwa amraamy i dwie bomby 900 kg.

Łowca NKWD
sobota, 31 lipca 2021, 15:52

Daj szansę Brytyjczykom kochany kolego z Rosji. Dadzą radę ;D

dropik
środa, 28 lipca 2021, 13:38

2x1000lb +2 amraam . Meteor nadal sie nie miesci ale sie zmiesci

Davien
wtorek, 27 lipca 2021, 09:59

F-35B 1860kg w komorach, F-35A/C 2800kg w komorach. Do Su-75 wchodza wyłącznie zmniejszone wersje rakiet R-77( 3 sztuki) i R-73 (2 sztuki) i nic więcej co wyraznie podaja Rosjanie. Natomiast do komór F-35 wchodza nawet pociski pokr stealth o zasiegu ponad 500km czyli JSM, wchodzą AMRAAM-y be żadnego zmniejszania, wchodzi Meteor( po zmianie stateczników) wiec .....

Lach
poniedziałek, 26 lipca 2021, 00:56

Kolejny prototyp będzie się nazywał "koniec kropka" ....

Murf fanem Polski
niedziela, 25 lipca 2021, 17:23

Po prostu tani podróbka Northrop MRF-54E. Projekt odrzucony w konkursie lekkich myśliwców z lat 90.

Davien
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:31

Istotnie prawie co do cala, poza dysza silnika:))

haha
poniedziałek, 26 lipca 2021, 16:30

F35 to rozwinięcie Jaka 141. Sami Amerykanie to przyznają.

Gruszwik
czwartek, 29 lipca 2021, 09:00

Wszystkie samoloty Rosjan są rozwinięciem amerykańskiego patentu braci Wright. A patrząc na wcześniejsze amerykańskie projekty samolotów pionowego startu to poza harrierem są na razie tylko dwa ogólne układy. Jak -141 miał 3 silniki, f-35 ma jeden silnik. Widzisz różnicę? Poza tym można zadać pytanie, dlaczego dopiero teraz mig opracowując na papierze kolejny samolot myśli o wersji pionowego startu? Myśli, bo technologii nie mają a jak-141 był totalnie niedopracowany i miał praktycznie zerowy udźwig z pełnymi zbiornikami paliwa.

Chiny górą!
czwartek, 5 sierpnia 2021, 20:05

Wszystkie amerykańskie śmigłowce są rozwinięciem Rosjanina Sikorskiego.

Davien
wtorek, 27 lipca 2021, 10:00

F-35 nie ma nic wspólnego z niedanym i prymitywnym( naped) Jak-41.

Sssssssss
piątek, 13 sierpnia 2021, 19:49

Głupotą i nieprawdą jest pisanie, że F35 to rozwinięcie Jak 41 czy 141 ale też nieprawdą jest że F35C nie ma z nimi nic wspólnego. Otóż Amerykanie do programu JSF dla wersji VSTOL zamówili u Jakowlewa opracowanie koncepcji układu napędowego. Wszystkie firmy startujące w JSF miały go zastosować w swoich konstrukcjach i tak zrobiły. Koncepcja układu napędowego F35C jest autorstwa Jakowlela i jest rozwinięciem koncepcji układu napędowego Jaka 441. Podkreślam "koncepcja układu" a nie konkretne projekty techniczne. Nie pamiętam dokładnie ile ale jakieś kilkadziesiąt milionów dolarów wziął Jakowlel za prace nad jej opracowaniem. Prawdą jest, że biuro konstrukcyjne im Jakowlela brało udział w programie JSF i koncepcja układu napędowego F35B jest rozwinięciem tej z Jak 441 ale nieprawdą jest, że F35B jest rozwinięciem Jaka 441, tyle.

Sailor
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 12:10

Po co dyskutójesz z takimi bzdetami? Jak jakiś troll napiszę że F35 to kopia Ławoczkina to też odpiszesz? Przecież według nich Mercedes to kopia Wołgi, a Porshe Łady.

Polak
czwartek, 29 lipca 2021, 10:33

F-35 ma bardzo dużo zapożyczone z jak-41 Davien nawet w amerykańskiej prasie to wyczytasz tylko poszukaj

bender
czwartek, 29 lipca 2021, 15:48

Nie, nie ma. Układ napędowy F-35B jest inny niż w Harrierach czy rosyjskich wynalazkach, powstawał przy kooperacji LM i RR.

Davien
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 11:29

Bender, nie LM i RR ale P&W i RR.

gnago
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 09:24

i wykocowanych pracownikach biura Jakowlewa za czasów jelcynowskiej smuty. Oczywiście zatrudnionych w LM i RR

Allo
niedziela, 25 lipca 2021, 21:53

Faktycznie. Trochę wstyd, że ta "perełka technologiczna", to zerżnięty na żywca model sprzed 30 lat.

Davien
wtorek, 27 lipca 2021, 10:01

Tylko dysza silnika jakaś taka nie pasująca:)

Pieciagoras
niedziela, 25 lipca 2021, 16:12

Przecież to makieta. Makieta świadczy tylko o tym, że mają artystę, który zaprojektuje model. Nie wiem, czy ich w ogóle stać na samolot tej klasy. Przypomnę, że Rosja dysponuje PKB na poziomie Włoch. Za czasów ZSRR na zbrojenia pracowało całe RWPG, w tym i znękana Polska. Długi spłacaliśmy całkiem do niedawna Rosja otrzymywała rzekę pieniędzy, a i tak wiele samolotów(I nie tylko) po prostu skopiowano. Co prawda z różnym skutkiem, ale kopiowanie jest znacznie tańsze niż samodzielne wykonanie. Rosjanie próbują udowodnić, że nie potrzebują gigantycznych komputerów do obliczeń, lat horrendalnie drogich prób i często fatalnych w skutkach błędów, by wyprodukować nowy supr myśliwiec. Mało tego, oni zrobią to za 1/6 ceny! Bo Zachód to głupki... i w to uwierzy. Rosjanie to od dziecka są lepsi. Kiedy mały imperialista z Waszyngtonu uczy się chodzić i dopiero rosną mu zęby. W tym czasie mały, rosyjski gieroj już lata odrzutowcem i je befsztyki wołowe! Tak to wygląda. Oni propagandowo będą zawsze najlepsi. Ciekawe czy już są wyliczenia, kiedy gospodarczo zdublują USA, bo prześcignęli w latach 80, to wiemy od dawna.

Adas
poniedziałek, 26 lipca 2021, 08:44

No patrz- bo teraz to wogole nie mamy dlugow. Makieta jest pierwszym elementem procesu projektowania o kotrym polskie zaklady zbrojeniowe nie maja prawa myslec bo projekty sa wyciszane przez lobby i umieraja smiercia naturalna.Gdzie jest Tytan? Gdzie jest PPK MOSKITO?? To sa potrzeby naszego wojska anie abramsy czy tez F35

dropik
środa, 28 lipca 2021, 13:50

dług nie jest problemem o i le się go spłąca. A co do długów po PRL to jest jeden którego nie pozbędziemy sie jeszcze przez wiele lat . To ZUS. po prlu nie zostały w zusie zadne pieniądze. Miedzy innymi dlatego składki wynoszą 45%

lizol
poniedziałek, 26 lipca 2021, 08:33

Dokładnie, pudrowania starych trupów c.d. Nie da się prowadzić polityki imperialnej, gdy brakuje pieniędzy.

MarKoz81
niedziela, 25 lipca 2021, 15:58

Cały czas powtarzam że rosyjskie samoloty są zapóżnione technologicznie o co najmniej 20 lat i mogą sobie przypisywać te nowe do takiej generacji jaka im się podoba.A czy takimi są to już inna sprawa.

Stop bzdurom
niedziela, 1 sierpnia 2021, 15:36

Powiedział specjalista sta z kraju producenta s...

Szkoda wyjaśniać
niedziela, 25 lipca 2021, 14:55

Ruscy są sprytni jak samolot nie może latać to radary go nie wykryją trzeba przyznać genialny tok myślenia

stop bzdurom
niedziela, 25 lipca 2021, 21:36

to polskie to nr1

Zbyszek
niedziela, 25 lipca 2021, 12:43

Rosjanie powinni od razu zrobić samolot siódmej albo i ósmej generacji. W końcu co to dla nich.

Herr Wolf
niedziela, 25 lipca 2021, 18:19

A my rower Kiedy?!

yar
poniedziałek, 26 lipca 2021, 12:24

Wtedy, gdy Rosjanie przestaną swe samoloty nazywać po angielsku. ;-)

spoko
poniedziałek, 26 lipca 2021, 03:50

Mowa o Rosjanach a Wolf odszczekuje troche to dziwne

As
poniedziałek, 26 lipca 2021, 02:04

Już dawno dawno dawno temu. Zajrzyj do sklepów.

Bania
niedziela, 25 lipca 2021, 23:15

Pewnie nie wiesz ale jesteśmy w Europie jednym z największych producentów rowerów..

sff
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:45

teraz to chyba importerów

Davien
wtorek, 27 lipca 2021, 10:01

Rosja to na pewno, głównie z Chin i Polski:))

Yugol
niedziela, 25 lipca 2021, 11:55

Jeden z prototypów Felona już lata z silnikami "produkt 30" i Checkmat go dostanie

Gruszwik
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:43

Ten jeden silnik został zamontowany 3 lata temu. Do produkcji seryjnej jeszcze mu daleko. Stary su-57 pewnie będzie musiał być przeprojektowany bo silniki są krótsze. Teoretycznie był zaprojektowany od razu dla nowych, ale od 10 lat czeka na te właściwe. I jak widać po pierwszym seryjnym, który się rozbił, stare silniki nie dokonać są dobre. Nowe miały być już, ale jak widać, nie jest to wcale takie proste.

w.
piątek, 30 lipca 2021, 16:54

To co to stało z nr 570 na salonie?

Davien
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 11:31

Zapewne makieta Super Suchoja czyli T-50-7.

Lis
niedziela, 25 lipca 2021, 09:19

Litości po co informować o czymś co pewnie nawet nie ma ślinika.

Carell
poniedziałek, 26 lipca 2021, 08:47

MARKETING!!!! Pomysl- to nie jest samolod dla Rosji. Raczej tansza wersja SU 57 ze zubozonymi systemami elektronicznymi.MIG 35 jest opozniony technologicznie to tenma byc elementem ktory da pieniadze budzetowi i krajowi ze sprzedazy

stop bzdurom
niedziela, 25 lipca 2021, 21:37

ślinika nie ma mieć nie będzie

czwartek, 29 lipca 2021, 01:15

A skąd wiesz. Mechaniczne spadaki też może będzje mial.

Ubawiony
niedziela, 25 lipca 2021, 09:10

Przecież ten bubel ma taki sam silnik jak su 57 więc nie wróżę mu sukcesu będzie takim samym szeptem jak jego poprzednik

Onek
sobota, 24 lipca 2021, 23:20

Dajcie już spokój tej makiecie. Równie dobrze mogli zaprezentować model Sokoła Millenium lub USS Enterprise ze Star Trek. Byłoby równie wiarygodne.

Quetz
piątek, 30 lipca 2021, 10:36

Pamiętacie jak Iran zaprezentował "prototyp" samolotu 5 generacji? Tu taka sama historia. Niby prototyp, a z oblotem czekają do 2023, po co?

Sasza
sobota, 24 lipca 2021, 23:15

Widziałem że ma kokpit jak w ładzie po tuningu.

Jj
sobota, 31 lipca 2021, 02:24

Dokładnie ale przed tuningiem nie po, nie było ledów z kolorami zmienianymi pilotem z Leroy Merlin...

Koko
sobota, 24 lipca 2021, 23:13

Buahaha czyli kolejny niewypał. Spasowywany za pomocą trepa.

AI 75
sobota, 24 lipca 2021, 23:08

s-70 jest poddźwiękowy ciężki UAV, su-75 naddźwiękowy UAV 6 generacji z AI, eksport su-75 będzie dostarczany z kontrolą pilota

Gruszwik
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:47

Dla Rosjan to już nie 6 a 9 generacja zapewne. W końcu cyferki można sobie dopisać do makiety. A najpierw trzeba znaleźć pieniądze na jego opracowanie. A tych Rosja nie ma. PatrAc jak Rosjanie potraktowali Hindusów przy su-57 to nikt nie da złamanego centa na ten projekt. Każdy chce samolot z półki. To nie projekt f-35 finansowany przez parę bogatych krajów.

Tak
sobota, 24 lipca 2021, 23:00

su75 z pilotem-5 generacji, su75 bez pilota z AI to już 6 generacji, w Rosji testowane są już bezzałogowe samochody, roboty wojskowe i czołgi wyposażone w AI

Wewo
niedziela, 25 lipca 2021, 14:24

W runecie piszą, że to wszystko prawda, a za AI odpowiada moduł z robota Borysa. Poprawili ponoć chłodzenie, bo w pierwszej wersji za bardzo wzrastała temperatura rdzenia, moduł AI za bardzo się pocił i dochodziło do zawilgocenia styków i połączeń mechanicznych. Nowa obudowa zamiast plastiku będzie z usztywnionego gore-texu.

Ot chwila ulotna
niedziela, 25 lipca 2021, 11:39

To oczywista oczywistość, cytując polskiego klasyka. Rosja nie potrafi ukończyć 5 generacji więc logiczne jest, że dali sobie spokój i od razu przeszli do 6. W tym tempie za 10 lat będą już planowali 10 generacje. Oczywiście z efektem zbliżonym do prac nad 5. Ale grafika będzie piękna.

Carell
poniedziałek, 26 lipca 2021, 08:49

NIe potrafi ale dziala w kierunku ukonczenia i czy za 5 czy za 10 lat ukonczy to bedzie ok. U nas za to wbite myslenie- nie da rady, to kupmy z wyzszej polki. I tak mordujemy wlasny przemysl, wyplukujem kraj z pieniazkow ciezko zapracowanych no i najwazniejsze---stajemy sie uzaleznienie od dolara!!!!! Napewno to jest ta wolnosc ktora chcemy??

Davien
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:34

A u nas w Polsce kupilismy juz maszyny przy których ten Su-75 to kopciuszek bez wrózki:)) A to czego chce Rosja nas nie obchodzi wiec płacz dalej:)

gnago
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 09:26

zadatkowaliśmy jedynie , a towar jeszcze w planach fabryki. Pożeraczu serc niewieścich- w planach

mig 21
sobota, 31 lipca 2021, 17:51

U nas w Polsce nikt nie wie ile jest sprawnych samolotów myśliwskich

Uf
sobota, 31 lipca 2021, 02:26

Dokładnie :D

Polska to technologiczny skansen
sobota, 24 lipca 2021, 22:24

BRAWO Słowianie!... Budzi niedowierzanie, że obłożona ciężkimi sankcjami Rosja (za to, że Zachód dokonał zamach stanu na Ukrainie) potrafi SAMA tworzyć perełki technologiczne zapierające dech w piersiach, a przy tym wydając na zbrojenia mniej niż Francja.

czwartek, 29 lipca 2021, 01:19

Perełki takie jak jeden seryjny Su-57 z tymczasowymi silnikami który i tak nie lata :)

czwartek, 29 lipca 2021, 01:17

Sankcje przecież nie działają i przyczyniają się do rozkwitu godpodarki :)

Bb
poniedziałek, 26 lipca 2021, 11:08

Buhaha perelki z pazdzierza ...a WC i lazienka ma juz wiecen niz polowa imperium czy nadal latacie za chalupe?

Tomasz34
niedziela, 25 lipca 2021, 12:21

Makieta.RU :)

niedziela, 25 lipca 2021, 12:17

Kiedy Putin się pochwali nowoczesnymi produktami cywilnymi i wysokim poziomem życia Rosjan?

Polnische Wirtschaft
czwartek, 5 sierpnia 2021, 20:09

Wtedy, gdy tenkraj pochwali nowoczesnymi produktami cywilnymi i wysokim poziomem życia Polaków.

niedziela, 8 sierpnia 2021, 12:48

Artykuł jest o Russland, nie o "tenkraju".

Polak nawet nie wie, że Rosjanie to Słowianie
niedziela, 25 lipca 2021, 10:45

Rosja potrafiła też SAMA wyrąbać sobie niepodległość wyzwalając się z 250-letniej niewoli Tatarów i 500-letniej niewoli Litwy i 300-letniej niewoli Polski.

Quetz
piątek, 30 lipca 2021, 10:49

500letniej niewoli Litwy? 250 tatarskiej? Alternatywna historia, tracajaca sf. Panswo moskiewskin powstaje w XIII wieku, a Rosja to de facto et iue dopiero polowa XVI wieku. Historiografia rosyjska traktuje dzieje Kijowa jako własne dziedzictwo, a dopiero upadek RusiKijowskiej pozwolił na emancypację Moskwy która była panstwekiem zależnym, po czym dostała się pod kontrolę Tatarska, z której wyrwała się tylko dlatego, że doszło do rozpadu Złotej Ordy i wewnętrznych konfliktów.

Pawel
niedziela, 25 lipca 2021, 14:28

A kiedy to byla ta "polska niewola"?Moglbys podac daty?

Ging
niedziela, 25 lipca 2021, 13:22

I do czego doszła , sama samiutka ...

Rosjanie to nie Słowianie
niedziela, 25 lipca 2021, 07:20

W latach 2002-2005 pracownicy Labolatorium Genetyki Populacji Człowieka Centrum Medyczno-Genetycznego Rosyjskiej Akademii Nauk pod kierownictwem doktora nauk medycznych Jeleny Nałanowskiej przeprowadzili badanie puli genowej narodu rosyjskiego i sąsiadujących z nimi narodów. A oto, co wykazali rosyjscy genetycy. Udowodnili, że rosyjska grupa etniczna (czyli rosyjska część ludności Rosji) w 85- 90% składa się z zeslawizowanych Finów (potomków plemion Weś, Meria, Mieszczera, Kosza, Mordwa, Murowców, Narowa, Permów, Peczorów), z potómków Turków (Taraów, Protobułgarów, Baszkirów, i innych), a także z mieszanki jednych i drugich. Czyli według chromosonu Y, różnica między Rosjanami a ludami Fińskimi mieszkającymi dzisiaj na terytorium Rosji, wynosi równo 2-3 jednostki. Mówiąc prościej, genetycznie są one niemal identyczne. Finowie i Turcy nie należą do Indoeuropejczyków. A Polacy i Białorusini, w odróżnieniu od Rosjan, są genetycznie tą samą grupą etniczną, Słowianami a za razem Indoeuropejczykami. A to oznacza iż Rosjanie (z jednej strony) oraz Polacy i Białorusin (z drugiej) należą do różnych grup antropologicznych. „Czystych” Słowian- według genetyków- na obszarze Rosji nie ma więcej niż 6-8%, Można przypuszczać, że to zrusifikowani potomkowie Polaków, Białorusinów, Ukraińców, Bułgarów, Serbów, Słowaków, Czechów. A więc mitem możemy nazwać, że Rosjanie, Białorusini i Ukraińcy to jakoby „rodzeni bracia Słowianie”. Bo Słowianami są tylko Białorusini i Ukraińcy, przy czym nie wschodnimi (tacy w ogóle nie istnieją), a po prostu Słowianami. Genetycznie i antropologicznie są oni bliscy Polakom i Słowakom (Białorusini), Bułgarom i Serbom (Ukraińcy). Rzeczywistą „bliską rodziną” dla Rosjan są Finowie i Estończycy. Genetycy położyli kres dawnym sporom o „słowiańskich korzeniach Rosjan”: niczego słowiańskiego Rosjanie nie mają. Istnieje tylko okołosłowiański język rosyjski, powstały z miejscowych języków fińskich i tureckich na osnowie cerkiewno-słowiańskiej (czyli starobułgarskiej) gramatyki, jednak zawiera on 75-80% słownictwa niesłowiańskiego (fińskiego lub tatarskiego)Właśnie dlatego Rosjanin nie rozumie języków słowiańskich. Podobieństwo leksykalne białoruskiego i rosyjskiego nie przekraczają 25 %, podczas gdy podobieństwa w słownictwie białoruskim i polskim wynoszą 60-70%. Białorusin bez tłumaczenia rozumie j. Polski, słowacki i ukraiński, natomiast Rosjanin mowy białoruskiej bez tłumaczenia nie rozumie, podobnie jak żadnego innego j. słowiańskiego. Tak więc odwieczna rywalizacja Wielkiego Księstwa Litewskiego i Królestwa Polskiego , z jednej strony i państwa Moskiewskiego z drugiej, to konfrontacja różnych grup etnicznych o różnych mentalnościach. To samo można powiedzieć o stałej wrogości między Rzeczpospolitą a Imperium Rosyjskim, między Polską a ZSRR. Przypomnę tylko, że między rokiem 1700 a 1939 dochodziło do wojen z naszym wschodnim sąsiadem prawie 20 razy. Jaki inny kraj Słowiański walczył z innym krajem Słowiańskim tyle razy? Odpowiedź jest bardzo prosta, żaden. A dla tego, że Rosja to nie kraj słowiański. Zachęcam do przeczytania książek „Anatomia Nienawiści” Anatola Tarasa i „Kto powiedział, że Moskale są to bracia nas Lechitów…” Andrzej Nowak. Skończcie więc już z tymi braćmi Słowianami bo żal czytać.

Dropik
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:03

co ma genetyka to słowiańszczyzny Rosjan ? :P

Wania
środa, 28 lipca 2021, 19:41

No jest podstawą. To widać po rysach wodza. Te mongolskie oczy są typowe. I mentalność będąca stanem umysłu.

Sailor
niedziela, 25 lipca 2021, 13:56

100/100

Yugol
niedziela, 25 lipca 2021, 11:58

A co to ma do tematu?

czwartek, 29 lipca 2021, 01:20

A musi mieć?

Polak nawet nie wie, że Rosjanie to Słowianie
niedziela, 25 lipca 2021, 10:55

Nawet lufy produkujemy na licencji na importowanych automatach a całą resztę musimy kupić od obcych za dolary chwaląc się potem, że.... TO są "NASZE" Patrioty, F-35, Abramsy... i że to kolejny przykład genialnej polskiej myśli technologicznej wyprzedzającej o setki lat rosyjski złom.

st
niedziela, 25 lipca 2021, 17:53

Skutek pół wieku komunizmu że jesteśmy tak zacofani.

Tomasz34
niedziela, 25 lipca 2021, 16:45

A widziałeś jak ostatnio pokazywali krótkie wideo z Rosji, na którym samochód próbował przejachać przez taki drwwniany podwieszany most który podmywała rzeka? W Polsce nie ma takich konstrukcji, a już pewne jest że nie jeżdżą po nich smaochody. Pamiętam też jak polscy strażacy w nowiutkich wozach pomagali gasić pożary pod Moskwą w 2010 roku. Podobny kontyngent Polska niedawno wysłała do Szwecji. Takie rzeczy świadczą o rozwoju kraju, a nie uzbrojenie. Bo póki co, to nikt w takich sprawach(jak gaszenie pożarów itp) Polsce z pomocą przychodzić nie musi.

Tomasz34
niedziela, 25 lipca 2021, 15:23

Przez 44 lata komunizmu polski przemysł zbrojeniowy(i nie tylko) nie mógł się swobodnie rozwijać. Zamiast tego, ZSRR sprzedawało Polsce swoje "małpie" wersje uzbrojenia. Nigdzie nie jest napisane, że przemysł zbrojeniowy musi byc czołową dziedziną gospdarki. Turcja też zaczynała od licencji, a potem zaczęła robić własne rzeczy. Polska też idzie tą drogą. Rosja produkuje rzeczy(generalnie) gorsze od swoich zachodnich odpowiedników, poza nielicznymi wyjątkami.

fakty
czwartek, 5 sierpnia 2021, 20:13

No tak, ale już minęły 32 lata wolnej Polski, porównaj Niemcy i ich gospodarkę w 1977 r. 32 lata po zakończeniu wojny. Polska to kraj produkujący europalety, meble i krasnale ogrodowe. Nawet w Rumunii są już wyższe zarobki, niż w PL, gdzie szaleje korupcja i nepotyzm, jak na Ukraonie. Taki to jest raj.

gnago
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 09:34

Kłamliwy bełkot Aha znaczy się teraz licencje dostajemy w całości czy kooperujemy jak przy spikach że montaż u nas ale głowica w Izraelu. Za komuny większość sprzętu w całości w Polsce. Chyba że zarządzajacy uznawali że nie opłaca się -lufy do czołgów ze Słowacji

...
niedziela, 25 lipca 2021, 12:06

A jakiś związek z genetyka?

Polska to technologiczny skansen
niedziela, 25 lipca 2021, 13:13

Słowiańska Haplogrupa R1a: Polska (57,5% populacji), Ukraina (40 do 65%), europejska Rosja (45 do 65%), Białoruś (51%), Słowacja (42%), Czechy (34%).

Davien
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:37

A hindusi 73% irańczyy 63% Kirgizi 63% wie widać zescie zwykłe przybłedy ze wschodu a nei słowianie Rosjaninie.

Trol
niedziela, 25 lipca 2021, 19:46

Co znaczy 0ktesleniw 45-65? To mam od 65 odjąć 45 i wyjdzie rzeczywista liczba?

de łiczer
niedziela, 25 lipca 2021, 13:52

Jednocześnie Rosja przypisana jest według Konecznego do cywilizacji turańskiej, a Polska do łacińskiej.

POLAK
niedziela, 25 lipca 2021, 06:32

Ale u was w Rosji to propaganda jest ,he he,jak już z Rosji nadajesz to powinieneś wiedzieć że ten wasz t-75 to nie jest żadną 5-ta gen.,co najwyżej poziom f-16V,a i Rosjanie to nie słowianie he he i tak wogóle nie macie się z czego cieszyć i czym podniecać he he

taka prawda
czwartek, 5 sierpnia 2021, 20:17

Napisał to ekspert z kraju, gdzie nie produkuje się samolotów, czołgów, śmigłowców, niczego istotnego. Oni przynajmniej coś produkują lepiej, lub gorzej. Dlatego w ciągu ostatnich 350 lat wygrywają wszystkie wojny z Polską. I mają potencjał, by bez większego wysiłku wygrywać nadal.

1
niedziela, 25 lipca 2021, 04:54

Brawo Mongolia.

Rosja to technologiczny skansen.
niedziela, 25 lipca 2021, 00:54

Prawda!!! Choćby taka Lada. To nie ma analoga we wszechświecie.

fan motoryzacji
czwartek, 5 sierpnia 2021, 20:19

A jaki analog jest w IV RP? Znasz jakieś aktualnie produkowane marki polskich aut? Tu nie ma i nigdy nie będzie niczego.

franek
niedziela, 25 lipca 2021, 00:16

Wania Polska nie ma imperialnych zapędów, za to twoja rosja takie aspiracje ma ale technologicznie to już jest 50 lat za USA i ten dystans rośnie powiększa się na korzyść USA oczywiście

Wawiak
niedziela, 25 lipca 2021, 00:04

Perełki technologiczne, czy ich modele w skali 1:1? Bo to, wbrew pozorom, dość spora różnica... 8-]

Sailor
sobota, 24 lipca 2021, 22:52

Jacy Słowianie?

niedziela, 25 lipca 2021, 10:30

Tacy sami jak ty

Hahaha
sobota, 31 lipca 2021, 02:30

Tylko my nie mamy skośnych oczu Slowianinie : D

Sailor
niedziela, 25 lipca 2021, 13:58

Od kiedy Rosjanie to Słowianie? Może byście chcieli ale genetyka mówi co innego.

W3-pl
niedziela, 25 lipca 2021, 12:31

Czyli kto? Czesi to +/-30% tacy jak My, ( wg DNA po stronie faceta). Bardziej Ku wschodowi % "nasz" wzrasta, Chorwaci emigrowali z Naszej Galicji. (Legenda o Kraku!!) Szachownica to samo znaczy jak nasze, u nich nawet flaga narodowa! Popatrz. Teraz na Putina Jelcyna. Twarze z wschodu, przed takimi cofali Chorwaci, w odwrocie w "kontakcie" militarnym.

gnago
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 09:36

Nikt skarbie się nie cofał, raczej przesiedlał zgodnie z zachowanymi relacjami . Pierworodni zostawali , a reszta szła zbrojnie na nowe

ech
sobota, 24 lipca 2021, 22:45

Tak, cuda robią teraz z płyty OSB...Ale co ma Rosja do Słowian, wyjaśnij ?

niedziela, 25 lipca 2021, 10:31

A co ma Polska do Słowian wyjaśni

Łowca NKWD
niedziela, 25 lipca 2021, 11:19

Mogę ci wyjaśnić ale szkoda mojego czasu bo Rosjanie są znani ze swej megalomani a równocześnie ciężkiego trybienia. Prz3z to zawsze nimi rządzą albo Żydzi, Ukraińcy, Polacy, Gruzini albo jacyś tacy skośni jak Putin.

Kacperek
sobota, 24 lipca 2021, 22:08

No piękna sklejka i dykta. Putin gdy chciał wsiąść do środka to go powstrzymali, bo by się zapadł. Nikt przy zdrowych zmysłach nie wyda na to ani dolara, jeżeli nie będzie przyjęte do uzbrojenia przez Rosję. Casus Indii z mig-29k i su-57 każdy ma w pamięci.

Pilot Wojskowy
niedziela, 25 lipca 2021, 06:35

Połączenie su 27 z mig 35? He he

Wawiak
niedziela, 25 lipca 2021, 00:06

Oprócz sklejki i dykty była też pewnie szpachla modelarska. Ech, pozazdrościć. Robienie modeli skończyłem w liceum, tymczasem, jak widać, niektórzy na modelarstwie potrafią zrobić złoty interes... ;-)

Maciek
sobota, 24 lipca 2021, 21:52

Jeżeli cena będzie dobra o faktycznie zbliży się do cech stealth, to trzeci świat może to kupić. Ba, ruska armia też to kupi, bo nowej generacji maszyna jest im bardzo potrzebna, a su57 to wielki niewypał. Tyle, że od makiety do gotowego do produkcji samolotu minąć może kilkanaście lat. Cała wieczność w dzisiejszych czasach.

Lord
niedziela, 25 lipca 2021, 07:40

Co czego się zbliży? XD Widziałeś kiedyś u Ruskich cokolwiek o właściwościach stealth? Przecież to będzie sie świeciło na radarze F16 ze 100km. O ile w ogóle poleci.

Żołnierz
niedziela, 25 lipca 2021, 06:37

Jaka cena? Przecież wyjdzie o 20%procent drożej niż mówią o ile wogóle coś z tego wyjdzie ,bo ruskie to jak Xiaomi są teraz ,wypuszczają serie po kolei różnych modeli taśmowo,ha ha ha

57
sobota, 24 lipca 2021, 23:04

su57 przenosi więcej rakiet i bomb a także ma większy promień bojowy, jest już produkowany seryjnie, nie ma problemu, wkrótce będzie wyposażony w mocniejszy silnik, radar mikrofalowy i AI"pilot" - będzie to już 6 generacja

Yh
sobota, 31 lipca 2021, 02:33

Nie 6 generacji ale 60- tej

58
czwartek, 29 lipca 2021, 01:23

Ta jedna sztuka co nawet nie lata?

Maciek
niedziela, 25 lipca 2021, 21:33

Weź przestań. Ruscy potrzebują 200-400 samolotów wielozadaniowych żeby zastąpić obecne. To wielki kraj. A su57 ma powstać w jakiejś śmiesznej ilości. Do celów propagandy.

poniedziałek, 26 lipca 2021, 13:56

Żadnego państwa nie stać na uzytkowanie floty 100% samolotów stealth, i żadne tego nie planuje. WYdawało się amerykanom że tak będzie, ale już oficjalnie zmienili plany.

Davien
czwartek, 29 lipca 2021, 10:12

No popatrz i dalej chca tylko maszyny stealth czyli F-35 i NGAD który zastapi F-22 i F-15:) Podobnie we flocie: F-15 i F/A-XX:) Japonia: F-35 i F-3

gnago
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 09:38

ech marzycielu flota fabryczna nielotów neguje te plany na dekady

czwartek, 29 lipca 2021, 01:24

Kto jeszczs poza USA posiada samoloty stealth??

gnago
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 09:42

Prawdzie stealth to dysponuje w pełnej skali jedynie UFO i ciemna flota. Ziemskei to mają zdolności do pochłaniania odbijania jedynie wąskiego pasa fal elektromagnetycznych w których pracuje część radarów . W świetle dziennym , podczerwieni widoczne ew zminimalizowane o kilkanaście procent W falach dłuższych widoczne od setek kilometrów patrz radar sowiecki P18 i jego modernizacje polskie rosyjskie i inne

Ot chwila ulotna
niedziela, 25 lipca 2021, 11:42

Produkowany seryjnie w ilości 4 sztuk rocznie. Gdyby chodziło o limuzyny RR to tempo byłoby zrozumiała. Wszak to praca ręczna nad każdym detalem samochodu. No chyba, że i tu praca jest ręczna co wiele by tłumaczyło. 6 generacja? A Wy 57 w czymkolwiek przypomina 5? Sami Rosjanie w to wątpię.

Cukier Drożdze Destylacja
sobota, 24 lipca 2021, 22:04

Cena z pewnością nie doścignie ceny bubla z za oceanu więc stealth będzie dyskusyjne ale jak zastosują złotą klamkę do kabiny i pokryją kadłub diamentami to stealth będzie pierwszoligowe.

Wojak
niedziela, 25 lipca 2021, 06:38

Ha ha ha dobre,ten ruski to będzie bubel roku he he

Taaauhmmm
sobota, 24 lipca 2021, 20:53

Pamiętam jak Iran pokazał kiedyś swój... I na tym się skończyło. Szczególnie jego wnętrze było intrygujące... Chyba z Trabanta? A poszycie zrobione było z łódki z polietylenu, hehehehe!

Radom
sobota, 24 lipca 2021, 20:03

Może ten się wznieść się w powietrze szybciej niż 57 jeszcze do niego nie mają może kupię w Polsce

Prawdziwy Polak
sobota, 24 lipca 2021, 19:55

Brawo Rosja. Tak trzymać!

POLAK
niedziela, 25 lipca 2021, 06:39

Raczej brawo Polska bo to polski portal a nie ruski he he he zmiatają rusek do siebie

Yugol
niedziela, 25 lipca 2021, 12:02

Raczej nacjonalistyczny

luki
niedziela, 25 lipca 2021, 12:20

a powinien być internacjonalistyczny ?

Marek W.
niedziela, 25 lipca 2021, 15:15

Internacjonalistyczny pod jedynie słusznym przywództwem "słowiańskiej" Rosji.

Prawdziwy rusek
sobota, 24 lipca 2021, 22:05

No nie bardzo. Rosja to nasz wróg. I oby im się nie udało. I tak będzie bo jakby pieniędzy nie mają. A frajerów na finansowanie rosyjskich nielotów brak. Już projekt jest pełen sprzeczności, a silnika ciągle do niego nie mają.

a
niedziela, 25 lipca 2021, 08:47

Naprawdę wróg czy my tworzymy sobie wroga

Jaki
niedziela, 25 lipca 2021, 08:02

Rosja nie jest naszym wrogiem. Wmawiają nam to bo mają określone cele. Ale trzeba myśleć i wyciągać wnioski.

T7g
sobota, 31 lipca 2021, 02:35

Przekonałeś mnie :D

Ot chwila ulotna
niedziela, 25 lipca 2021, 11:43

Nie jest? Rozumiem, że te kilka wieków historii stosunków z Rosją to była sielanka? Coś się zmieniło od tego czasu? Tak, dla Polski jest to wróg, do czasu aż się ucywilizuje

gnago
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 09:43

? wniknij szczegóły kto Groźnego wspomagał i finansował. Kto zbuntował motłoch i podchorązych w Listopadowym, kto w styczniowym mieszał i wywołał

Yugol
niedziela, 25 lipca 2021, 12:05

I następne kilka wieków będziesz korzystać z gazu wroga tyle że ci przyjaciele będą dyktować cenę

czwartek, 29 lipca 2021, 01:27

Wróg już nie jest w stanie dyktować ceny a nawet kary płaci.

Ging
niedziela, 25 lipca 2021, 13:28

Z gazem to przywaliłeś , zresztą nie tylko "Yugol"

Ot chwila ulotna
niedziela, 25 lipca 2021, 13:24

Mogę tłumaczenie? Yugol masz pecha. Mam tyle lat, że kawał mojego życia upłynal po znakiem "przyjaciół" że Wschodu. I dlatego piszę co piszę bo widziałem to na własne oczy. Nigdy więcej Rosji w Polsce. Proste. Tani i naiwny panslawizm pod hasłem "my Słowianie" na mnie nie działa. Dopóki Rosja jest czym jest doputy będzie wrogiem Polski bo nasze interesy są po prostu nieuzgadnialne. Możesz mącić w głowie młodym i naiwnym ale nie mnie. Nic tak nie leczy naiwności jak osobiste doświadczenie. Obyś nie odebrał jej osobiście.

a
niedziela, 25 lipca 2021, 16:24

Taa ale bez tych ze wschodu to byś kominem wyleciał chyba żebyś głośno krzyczał h.h. A tak patrzą historycznie to jak byliśmy w dobrych stosunkach ze wschodem to coś znaczyliśmy, nawet za rozbiorów to część rosyjska była jedną z najlepiej rozwiniętych części CR. A jak się tylko odmieniło to zachód nas zawsze sprzedał. Począwszy od odsieczy Wiednia a na ostatniej defiladzie w LOndynie , nawet uwielbiany Napoleon wysłał nas na Haiti do tłumienia powstania

Davien
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:40

Bez tych bandziorów ze Wschodu, nie byłoby ani Hitlera, ani IIWŚ wiec lepiej juz milcz. Co do zdrady to jedynie Rosjanie sa zdrajcami, ale co się dziwic tak a mentalnośc.

Jj
sobota, 31 lipca 2021, 02:38

Davien oni tego nie pojmują...

Walerianda
czwartek, 29 lipca 2021, 22:40

Mr. Davien Aleś Waści przywalił z tym Hitlerem jak kulą w płot. Ja na ten przykład nie życzę sobie żadnych obcych wojsk w Polsce

Ot chwila ulotna
niedziela, 25 lipca 2021, 21:21

Gdyby nie "przyjaciele" że Wschodu to nie byłoby Hitlera w Polsce. Polecam lekturę, ze zrozumieniem, okoliczności zawarcia paktu Ribbentrop-Molotow. Nie wspominając o tym, że Stalin bardzo pomógł dojść Hitlerowi do władzy w latach 30-tych. Co do zdrady Zachodu to chciałbym przypomnieć, że na terenie Polski w 45 stacjonowało kilka milionów żołnierzy ACz. Alianci postąpili jak najbardziej zgodnie z własnymi interesami czyli nie rozpoczęli III wojny. Egoistycznie ale zrozumiałe. Czas by Polska dorosła do myślenia tymi kategoriami. Najważniejszy jest interes narodu i państwa. A naszym interesem jest by Rosja była za słaba by zagrozić sąsiadom, jednocześnie na tyle silna by opanować sytuację wewnętrzna. Wtedy stanie się przewidywalnym sąsiadem, zgodnie z NASZYM interesem. Na razie jest dokładnie odwrotnie. Ma siłę militarna by podbijać sąsiadów ale nie potrafi zapewnić godziwego bytu swoim obywatelom. Dlatego jest groźna bo podbój konsoliduje żyjący w biedzie naród w obliczu "wroga" a przy okazji pozyskuje środki do chwilowej pacyfikacji, jednak rosnącego, niezadowolenia.

a
niedziela, 25 lipca 2021, 22:57

Taa doucz się historii - bez zajęcia Nadreii i bez Monachium nie byłoby września, a nie przyszło ci do głowy dlaczego akurat 17 września ZSRR wkroczył do Polski? bo 16 września zachód spisał Polskę na straty wszystkie statki w liczbie jednego / może się mylę / płynące do Polski z pomocą zostały zawrócone - narada w Fontable już nie mówiąc o "śmiesznej wojnie" na zachodzie - gdyby wtedy uderzono na Hitlera nie byłoby wojny, ale krew anglosaska jest zbyt cenna aby ja przelewać za byle polaczków. Piszesz o naszym interesie bardzo dobrze ale naszym interesem nie jest wojowanie z sąsiadami jesteśmy w centrum europy a robimy za zaścianek - tak walczymy z NS a co z tego mamy - czołgi po wygórowanej cenie. Mogliśmy być hubem gazowym na cała Europę a tak co rosyjski gaz będziemy sprowadzać z Niemiec, tylko nie pisz jak nas Rosja rozebrała - sami żeśmy się rozebrali - przez nieudolne rządny a raczej ich brak, samowolę magnacką szlachecką, sprzedać się każdemu obcemu byle tylko sąsiadowi zaszkodzić, a tak naprawdę to nasz upadek spowodowały wojny ze Szwecją gdy Polska została totalnie zniszczona gospodarczo - a dlaczego Polacy nie podjęli walki ze Szwedami to na lekcjach historii / w każdym razie na moich / zostało to dokładnie udowodnione. A tak jeszcze z historii - gdzie się cywilizacje rozwijały, najbogatsze państwa, miasta ano na przecięciu szlaków handlowych, a my będąc w centrum europy dbamy o to aby wszystkie szlaki nas omijały, gaz przeszedł nam koło nosa, za chwile będzie po ropie, szlaki tranzytowe nas omijają, z Chinami walczymy , zamiast przedłużyć LHS w każdą możliwą stronę jakieś bajania ,że linią ruskie czołgi przyjadą

Davien
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:46

To po kolei kłamco: w 1933r Stalin umozliwia zwycistwo NSDAP w Niemczech i zostanie kanclezem przez Hitlera, troche wczesneij niż Nadrenia., co? Nie byłoby IIWŚ bez paktu Ribbentrop Mołotow i ciagłej pomocy Stalina dla III Rzeszy. Francja zaatakowała Niemcy juz 4 września, weszli w głąb Niemeic ale utkneli na Linii Zygfryda a wycofali się, no popatrz 3 dni po napaści ZSRS na Polskę. Zadnego gazu z Niemiec brac nie będziemy, bo po co, mamy gazoport, powstaje Baltic Pipe a za rok koniec z ruskim gazem. Tak to Rosja dokonała rozbioru Polski raze z Prusami i Austro-Węgrami więc juz skończ z ta sowiecka hstorią. Aha takich jak ty to polacy za Kosciuszki na latarniach wieszali.

gnago
poniedziałek, 26 lipca 2021, 14:33

No kłamczuszku kto finansował Niemcy od lat 20-tych ? Lenin ze stalinem czy USA. Kto wstrzymał kolumnę czołgów w marszu na Antwerpię w czasie walki o ostatni most. kto przyjął morderców i wynagrodził ich obywatelstwem w spinaczu

Davien
wtorek, 27 lipca 2021, 10:06

A w latach 20-stych był Hitler kłamco? A kto wspomagał Hitlera w wojnie dostarczając mu wszystki, kto szkolił niemieckei wojska na poligonach w Rosji, kto załozył szkołę dla gestapo? Kto razem z Hitlerem mordował Polaków? Czyzby jednak ZSRS.

gnago
poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 09:49

Dzieciaku doucz się czyją forsą Hitler i Reichswera się opłacali Stalinowi. Dla rozumu doucz się kto subwencje Niemcom dawał równe w wysokości płaconym Zachodowi odszkodowaniom. Nawet taki Ford poszedł na lep rozwiązań nazistowskich i opłacał NSDAP

Ot chwila ulotna
poniedziałek, 26 lipca 2021, 08:01

Trochę historii tak dla porządku. Pakt R-M to sierpień 39, agresja Rosji to wrzesień 39. To porozumienie otwarło drogę Hitlerowi do Polski. Za zgodą Stalina, który zagarnął pol mojego kraju. Bez paktu Hitler nie zdecydowałby się na atak nie będąc pewnym reakcji ZSRR. Wojna pewnie i tak by wybuchła ale później, a i jej przebieg wyglądałby ciut inaczej. Ale ta zwłoka była potrzebna Polsce by lepiej się przygotować do konfliktu-plany modernizacji armii zakładały jej zakończenie w 43. Tylko, że Stalin chciał wojny a jej gwarantem bym Adolf-dlatego podał mu Polskę na tacy i w zasadzie pchnął na Zachód. Dla Hitlera głównym wrogiem była wtedy Francja, kiedy się zorientował, że ACz chce mu zrobić przykra niespodzianka zdecydował się na Barbarosse. Gratuluję spostrzeżenia, że skoro Polska była słaba w XVIII w to zabory były w sumie usprawiedliwione. Widać rosyjska szkole polityki. To, ze Rosja jest naszym wrogiem nie oznacza, że chcemy wojny. Na pewno nie rozpoczniemy jej pierwsi. Ale świadomość zagrożenia Polacy powinni mieć w głowie zakodowane.

Tomasz34
niedziela, 25 lipca 2021, 21:17

"Bez tych ze wschodu" to co najwyżej wojna trwała by dłużej. Alianci wylądowali przecież we Włoszech i Normandii. Nie zrozumiałeś, co kolega powyżej napisał. Jak Polska była w dobrych stosunkach z ZSRR lub Rosją, to była słabo rozwiniętym państwem satelickim. Po upadku komunimzu Polska rozkwitła. A Brytyjczycy nie zaprosili Polski do udziału w paradzie zwycięstwa w Londynie żeby nie drażnić Stalina. Wysłali początkowo zaproszenie do komunistyacznego rządu RP, ale już nie do rządu RP na emigracji który był partnerem aliantów w czasie wojny. To nie ich zła wola, bardziej tchórzostwo.

a
poniedziałek, 26 lipca 2021, 00:18

Tak a kiedy alianci wylądowali we Włoszech i Normandii? czy aby nie po laniu jakim dostali w ZSRR. Pierwsza była operacja w Afryce Północnej "Torch" jak Hitler zbierał cięgi pod Stalingradem. Bez tych ze wschodu to wojna by się skończyła szybko - bo jakby ZSRR przegrał wojnę to Anglia za pól roku by się sama poddała. Ekonomia - gigantyczne zasoby naturalne i ludzie, Strategia - zajęcie Bliskiego Wschodu, Indii, Afryki / wystarczyłoby uzbroić lokalną ludność a taby pogoniła Anglików / , otwarcie się na Japonię, dostawa surowców, sprzętu, zwolnienie całego lotnictwa i skierowanie go na Anglię, upadek ducha w mieszkańcach Europy, i pójście na współpracę z Niemcami. cyt."Jak Polska była w dobrych stosunkach z ZSRR lub Rosją, to była słabo rozwiniętym państwem satelickim" no skoro tak byliśmy słabo rozwinięci to może podasz mi jakie to biura konstrukcyjne, instytuty naukowe pracujące dla przemysłu aktualnie działają? Bo jakoś działały lepiej gorzej niektóre na poziomie światowym / górnictwo siarki, miedzi, produkcja maszyn górniczych/ inne na europejskim ale działały a aktualnie to co działa? jak byliśmy satelitą to teraz czym jesteśmy? czy aby nie republiką bananową?

Davien
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:51

Pierwsze było wywołanie pzrez ZSRS IIWŚ razem z Niemcami,więc bez tych ze Wschodu wojny by nie było, paniał. Podobnie jak bez Aliantów wojna dla ZSRS skończyłaby sie pogromem a Stalin zawisłby na wiezy Kremla. Żadnej inwazji na Anglie by nie było bo Hitler pzregrał Bitwe o Wielka Brytanię zanim jeszcze poszedł na ZSRS. Do tego właczenei sie w wojne USA doprowadziłoby do końca Niemeic, tyle ze tym razem zamiast Hiroszimy i Nagasaki to grzybki by wyrosły nad Berlinem czy Monachium. Tak wiec sowieckie marzenia sobie daruj.

Tomasz34
poniedziałek, 26 lipca 2021, 08:34

Bez sprzętu z zachodu to Rosja nie miałaby na czym "wyzwalać" Europy. Niedawno w Polsce odkryto wrak brytyjskiego smaolotu z rosyjską załogą. A w okolicach Kamczatki wydobyto czołg Sherman. To tylko skromne przykłady. Przecież takiego sprzętu było tysiące, czy nawet dziesiątki tysięcy. Anglia w czasie II Wojny Światowej by się nie poddała, bo Niemcy bez desantu na wyspy było by to niemożliwe. Poczytaj sobie jakie biura konstrukcyjne czy instytuty naukowe w Polsce działają dla przemysłu. Aktualnie w Polsce jest przynajmniej kilkaset firm z kapitałem polskim wynoszącym minimum 50%, czyli są to firmy polskie. Produkują różne rzeczy z różnych dziedzin. Są to np tramwaje, które zostały kupione przez wiele krajów, również przez Rosję, i jeżdżą w Moskwie. Widocznie są lepsze. Polska obecnie jest (od 2018 roku) oficjalnie wpisana do grona krajów rozwiniętych. Jest też sama krajem imigrantów ekonomicznych. I rozwija się w tępie około 5% rocznie(tegoroczne prognozy). Pensja minimalna i średnia rosną co roku nieprzerwanie od wielu lat. Gonimy zachód, nie ważne co inni napiszą. Zazdrość jest straszna. Ale to nie problem Polski.

Tomasz34
poniedziałek, 26 lipca 2021, 09:02

Przepraszam za drobne błędy w tym komentarzu. Weekend:)

a
poniedziałek, 26 lipca 2021, 13:11

Dalej wierz w bajeczki jak to sprzęt z zachodu odegrał główna rolę ale wolno ci - na pewno każda pomoc się liczyła ale dla ogólnego wysiłku nie miało to większego znaczenia - są już dokładne opracowania ile ta pomoc wynosiła, jak wpływało to na sytuacje na froncie jaki procent. A jeżeli mówisz o znaleziskach to poczytaj jak Rosjanie z wielką starannością odbu dowują te znaleziska j i jak uczestniczą w paradach. W promieniu 100 km od miejsca zamieszkania było ok 10 biur konstrukcyjnych, ośrodków badawczych z chemii nie zostało ani jedno,

Tomasz34
poniedziałek, 26 lipca 2021, 15:40

To nie kwestia wiary, tylko faktów a nie skutków przesiąknięcia wschodnią propagandą. W Polsce istnieją biura konstrukcyjne, i to nawet nie jedno.

poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 09:53

To zapoznaj sie z fkatami tj % uzbrojenia pochodzenia zachodniego. Faktem jest że dostawy lokomotyw , cięzaróek zwolniły moce produkcyjne rodzimych wzorów jak i dostawy żarcia . Bo ówczesna centrum rolicze było w niemieckim władaniu

Tweets Defence24