Przemysł Zbrojeniowy
Glomex o następcy Honkera. Jest cena jednostkowa
Konsorcjum Glomex MS Polska Sp. z o.o. i Glomex MS s. r. o. poinformowało o szczegółach umowy na dostawę dla Wojska Polskiego samochodów Nissan Navarra w ramach programu „Mały Mustang”.
Konsorcjum Glomex MS Polska Sp. z o.o. i Glomex MS s. r. o. na mocy umowy na samochody ciężarowo-osobowe ogólnego przeznaczenia zawartej z 2. Regionalną Bazą Logistyczną w Warszawie w latach 2020-2022 dostarczy 635 samochodów Nissan Navara Double Cab 190 KM MT Acenta (w tym 150 w ramach opcji). Nissany zastąpią obecnie używane Honkery.
Łączna suma kontraktu wynosi (z uwzględnieniem opcji) 121,25 mln zł brutto. Jak podaje w komunikacie Glomex, koszt jednego samochodu dla wojska wyniesie 155,2 tys. zł netto. Dostawy według przyjętego harmonogramu na najbliższe trzy lata mają obejmować co roku 160 egzemplarzy tych pojazdów z opcją na dodatkowych 50. Według deklaracji producenta mają one zostać wyprodukowane w europejskiej fabryce Nissana, a dostosowywane do armii gestora ma odbywać się w Polsce. Pierwsze Nissany Navara mają pojawić się w Wojsku Polskim jeszcze w tym roku.
Czytaj też: „Mały Mustang” na zakręcie
Bardzo cieszymy się z zaufania okazanego przez polską armię. To dla nas powód do dumy. Na pewno nie zawiedziemy polskich żołnierzy. Siłą naszej oferty były mocny silnik, wydłużona gwarancja oraz atrakcyjna cena
Nissan Navara to samochód ciężarowo-osobowy ogólnego przeznaczenia o napędzie 4 × 4. Wersja oferowana przez Glomex MS w przetargu dysponuje silnikiem o mocy 140 kW (o dodatkowych 30 kW więcej niż wymagania w przetargu). Dodatkowo ma być wyposażony w zabudowę typu HardTop z uchylnymi bokami, osłonę pod silnikiem oraz opony All Terrain z wkładkami typu Run Flat. Samochody te mają służyć w Wojsku Polskim przede wszystkim jako samochody dla służb tyłowych do transportu ludzi między jednostkami, poligonami, a także do transportu ładunków, amunicji i innych materiałów wojskowych.
Czytaj też: Koniec ery Honkera [Defence24 TV]
Umowa na dostawę "małego Mustanga" to kolejny kontrakt Glomex MS realizowany w Polsce. Spółka jest obecna na polskim rynku od dziewięciu lat. W tym czasie zrealizowała wiele kontraktów dla polskich sił mundurowych, między innymi dla Wojsk Lądowych, Wojsk Specjalnych, Sił Powietrznych, Straży Granicznej oraz Służby Ochrony Państwa. Glomex zajmuje się m.in. dostawą systemów noktowizyjnych, hełmów balistycznych, tlenowych systemów spadochronowych, agregatów lotniczych, makiet oraz symulatorów. Dyrektor wykonawczy dyrektor wykonawczy Glomex MS Polska Łukasz Nowak podkreślił, że spółka jest obecna także w sektorze lotniczym i odpowiada również za obsługę czeskich samolotów Airbus A319. Jest obecna także w innych krajach regionu - w państwach bałtyckich, Chorwacji, na Ukrainie i Węgrzech.
Czytaj też: Błaszczak: Nissan Navara następcą Honkera
Zawarcie przez 2 RBLog. kontraktu na pierwszych kilkaset samochodów osobowo-ciężarowych ogólnego przeznaczenia rozpoczyna program generacyjnej wymiany obecnie używanych Honkerów. Postępowania przetargowe w tym celu prowadzono od 2015 roku. Najpierw zakładano pozyskanie samochodów w jednym postępowaniu prowadzonym przez Inspektorat Uzbrojenia w wersji nieopancerzonej i wysoce zunifikowanej z nią wersji opancerzonej. Wszystkie te pojazdy miały spełniać dość rozbudowane wymagania i obiektywnie trudne do spełnienia przez dostępne na rynku konstrukcje, a budżet na zadanie był relatywnie ograniczony.
Następnie, po unieważnieniu trzech kolejnych przetargów, w 2019 roku zadania te rozdzielono pomiędzy Inspektorat Wsparcia (któremu podlega 2 RBLog.) oraz Inspektorat Uzbrojenia, który nadal prowadzi odrębne postępowanie na pozyskanie kilkudziesięciu samochodów w wersji opancerzonej.
(JP) (MZ)
Zmechu 12
Sztaby jednostek beda woziły sie 4x4 w wersji hard top a my z BUTA CO ZA KICHA
mosze
Pod ten hard top i tak nie wlezą. Mogą tam najwyżej worki z kartoflami wrzucić.
y
Osobiście na krótkie odcinki to wolę bezpiecznie" z buta" niż ryzykować i wozić się Honkerem.
Ruskij sołdat-FR
Na spacer tak nie do zadań bojowych (szybki transport amunicji, żołnierza ect.) i walki - a do tego ma być ten pojazd - cytat: "Samochody te mają służyć w Wojsku Polskim przede wszystkim jako samochody dla służb tyłowych do transportu ludzi między jednostkami, poligonami, a także do transportu ładunków, amunicji i innych materiałów wojskowych." Co ryzykujesz awarię po 10 km pozostaje wtedy twój but i kilogramy sprzętu na grzbiecie czy lepiej może but ze startu...... Nie chcesz oddaj tego Honkera dla WOT-u tam wszystko z buta.
Jest jakaś nadzieja
Ludzie, cieszmy się. Wreszcie po tylu latach MON zamknął jakiś przetarg. To jakiś cud. Więc cieszmy się, nie narzekajmy, będą powoli odstawiać zajechane na amen Honkery. Jest wreszcie jakiś sukces. Malutki, ale wreszcie coś nowego, sprawnego. A nie 20-o letniego. Radujmy się choćby nawet z tych małych, w miarę udanych, zakupów. Niech szklanka będzie na "pół pełna"!!
Ja
Ja tak zdroworozsądkowo czy wiadomo co to za firma i kto zarobi na powszechnie dostępnym produkcie. Grubo szyte bez żadnej finezji.
k
Zarobią głównie żołnierze. Bo wreszcie będą mieli bezpieczny samochód.
Pytajnik
Nie rozumiem: czy chodzi o pozostawienie tego pickupa w formie jakiej jest (z przemalowaniem tylko na zielono) czy też jakąś adaptację nadwozia?
Tychy
Im większe zamówienie tym taniej niż za jedno auto winno być, nawet, gdy wersja jest podrasowana. Ceny produkcji aut osobowych w fabrykach po zjeździe z taśmy są podnoszone przy sprzedaży o grube kilkadziesiąt procent, bliżej 50-80 niż 10-30. Przy okazji warto przy przetargach policzyć i sprawdzić ceny i szybkość działania serwisu po wymaganym okresie gwarancyjnym.
Emeryt
Dziwne, że przy zakupie ponad 600 sztuk wuosko przepłaca. W zeszlem roku zakupiłem najbogatszą wersję Navary z zabudową typu Hardtop za znacznie mniejsze pieniądze.
also a pensioner
A jaki pakiet logistyczny za te "znacznie mniejsze pieniądze" zaoferowano??
mick8791
Misiu najbogatsze wersje Navary w cenniku wyprzedażowym za 2019 dochodzą do 180 tys, bez hardtop więc nie opowiadaj bajek. Nie wspominam już nawet o runflat i pozostałych wymaganiach wojska (do znalezienia w SIWS)...
Wojtekus
Nie za male i ciasne w srodku te pojazdy dla wojska? Tylni przedzial pasarzerski wyglada na mniejszy od przedniego. Napewno malo miejsca na nogi nie mowiac juz o broni recznej. Chyba ze to pojazd na dwie osoby to w tedy bedzie ok.
mosze
Miejsca jest mniej więcej tyle co w kompakcie. Na nogi miejsca wystarcza, choć szału nie ma. Jeśli broń i oporządzenie, to samochód dla 4 osób. Za to na pakę można sporo nawrzucać.
lolek
To pojazd do wożenia żon kadry oficerskiej i ich dzieci na zajęcia pozalekcyjne. Chyba nie wyobrażacie sobie ich wożenia Honkerami?
Ciekawski
Ciekaw jak się mają ceny do wcześniejszych postępowań ... Czy kupiliśmy taniej czy drożej ?
Ustawiator
Kolega wie ze INSPEKTORAT UZBROJENIA zaplacil o 24 mln drożej Dlaczego? Koszty prowizji wliczone w cenę
BUBA
Nie marudzcie cena jet przyzwoita.
16BPanc
Co ty opowiadasz każe dealer nissana sprzeda ci wersję acenta za ok. 140tys.brytto do tego zabudowa ok.10tys ta z uchylnymi bocznymi szybami a nie bokami ja napisali + płyta pod silnik 2tys.czyli razem ok 150tys brutto To jak to się ma do 155 tys netto czyli czyli ok 195tysbrutto za które zapłaci budżet A przedłużoną gwarancję nissana do 5lat to każdy dealer da gratis .
merkury
zapomniałeś, chyba celowo, o oponach AT, wkładkach run flat, akcyzie i homologacji, wyposażeniu dodatkowym, cena jest jak najbardziej przyzwoita,
Mechanik
Kupno samochodów zasilanych z szyny common rail dla wojska ? To nie jest nieporozumienie. To debi....lizm. Zwłaszcza na czas "W"
sarkafarka
Dokładnie.W czasie potencjalnej wojny paliwo może być różnej jakości . Jest jeszcze EMP.
Davien
Przesadzasz, jak obecne silniki się zużyją to nie widzę większego problemu żeby zrobić swap silnika na Andorię 4C90. W tym silniku pompa sekcyjna jest prosta jak but. Nie wiem ile dokładnie miejsca jest pod maską Navary ale można ewentualnie pomyśleć o silniku Z5201 od Czechów.
Zzz
Andora właśnie zakończyła produkcję 4C90.tak informacyjnie pisze...
P wawa
To jest następca Lanosa a nie Honkera
Gosc
Jeżdżę nissanami od 15 lat mialem kilka primer almere i teraz maxime wszystkie wytrzymale malo awaryjne maszyny
Pan księgowy
Chcę zobaczyc faktury dostawców i pseudo umowy usługowe z ostatnich 12 miesięcy W szczególności CENY TRANSFEROW NA ODESSANIE ZYSKU Oj tego nie ra sie ukryć
Chris
Przyleciał, na....l (napisał) i poleciał dalej.
Ciekawy
Skrzynia manulna czy automatyczna?
max
super, dorównamy isis i talibom, tylko trzeba zamontować ciężki karabin maszynowy na pace i heja.
fcuk
Nie dorównamy. Toyoty to inna liga.
dim
Toyota ma dużo słabszy silnik.
mosze
To zależy. Toyota powinna być nieco trwalsza i lepsza w terenie. Za to Nissan ma bardziej komfortowe zawieszenie z tyłu. Sam mam Toyotę i dla wojska brałbym Hiluksa lub Forda. Ale najwyraźnie MONu nie było stać...
Ustawiator
Koledzy już wyliczyli ze 24 ,mln pln poszlo na kontrakt A gdzie SKARBÓWKA CO ŁAPIE ZŁODZIEI
NAVY
...za czyjeś pieniądze robi się świetne zakupy !
Ja kupuje za wypłatę żony. Powiem jedno: nie jest lekko;)))
dim
Ale czy to już jest cena z VAT, czy bez VAT ?
Tomek
W artykule jest to podane! Netto!
Paweł P.
pisane, że netto. Czyli bez VAT. +23% jeszcze powiedzmy trzeba doliczyć. Ale to nie nowość, jak furkę kupujesz, tyle że tu Państwo sobie płaci 23% wiec wróci ze 21% :)
asad
Czyli brutto prawie 191 tys. Trochę drogo, jak na podstawową wersję.
Pjoter
W końcu teraz dużo ppk wieże bezzałogowe i niszczyciel czołgów nie wspomnę o smiglowcach i dronach
red
A niech tylko ktoś lakier zadrapie to miesiąc pucowania kibli ...