Reklama

Siły zbrojne

Autobusy dla wojska. Przetarg 2. Regionalnej Bazy Logistycznej

Fot. Jerzy Reszczyński.
Fot. Jerzy Reszczyński.

Mieszcząca się w warszawskim Rembertowie 2. Regionalna Baza Logistyczna ogłosiła przetarg na dostawę 28 sztuk autobusów pasażerskich dla wojska. Dominującym kryterium przy wyborze wykonawcy będzie cena. Termin składania ofert upływa 30 października br.

Szacunkowa wartość zamówienia na 28 autobusów pasażerskich wynosi 27,16 mln PLN, bez podatku VAT. Wykonawca, który podejmie się dostawy, będzie zobowiązany zrealizować zamówienie w całości, do dnia 30 listopada 2018 r. Wykonawcy będą związani ofertą przez okres 60 dni.

Pojazdy mają mieć co najmniej po 41 miejsc siedzących (nie licząc fotela kierowcy) i być wyposażone w dodatkowe siedzisko dla pilota. Minimalna pożądana pojemność bagażnika wynosi natomiast 3 m3. Ponadto pojazdy muszą być zdolne do wykonywania przewidzianych dla nich zadań transportowych po drogach twardych w warunkach klimatycznych i terenowych charakterystycznych dla obszaru Europy oraz być przystosowane do przechowywania w garażach nieogrzewanych.

Elementy pojazdów muszą być zabezpieczone antykorozyjnie, zaś konstrukcja pojazdów i technologia ich wykonania musi zapewniać przebieg, co najmniej 1 000 000 km bez wykonywania planowych czynności naprawczych.

Wraz z pojazdami wykonawca dostarczy dla każdego z nich zestaw zapasowych żarówek, bezpieczników i pasków klinowych, zastosowanych w dostarczanych pojazdach. Jako usługę dodatkową, którą zrealizuje dostawca wozów, w postępowaniu uwzględniono szkolenie użytkowników zamawianych autobusów.

Wśród kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty na dostawę najbardziej liczyć się będzie cena dostawy autobusów, której nadano wagę 60%. Nieco mniej liczyć się będą odpowiednio: okres dodatkowej gwarancji na przedmiot zamówienia (16%), wyposażenie w dodatkowe rozwiązania techniczne (12%), oraz moc silnika (6%). Najniższą rangę - tylko po 2% wagi - przyznano takim parametrom jak zużycie energii, emisja dwutlenku węgla i emisja zanieczyszczeń: tlenków azotu, cząstek stałych, węglowodorów.

Wykonawcy mogą składać oferty osobiście w siedzibie zamawiającego lub przesłać na adres zamawiającego. Termin składania ofert upływa 30.10.2017 roku. Szczegółowe warunki zamówienia publicznego można znaleźć na stronie internetowej 2. RBLOG.

W poprzednim podobnym postępowaniu prowadzonym przez 2. RBLOG nie wzięła udziału wchodząca w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej firma Autosan. Pracownik tego przedsiębiorstwa spóźnił się bowiem ze złożeniem oferty o kilkadziesiąt minut. Kierownictwo PGZ i MON poinformowało następnie o wyciągnięciu szeroko zakrojonych konsekwencji, włącznie ze zwolnieniem osoby odpowiedzialnej za złożenie tej oferty.

Prezes Grupy Błażej Wojnicz stwierdził jednocześnie w wydanym oświadczeniu, że ta sytuacja nie zagraża przyszłości spółki Autosan: "to, co się stało, absolutnie nie oznacza jednak jakiegokolwiek zagrożenia dla przyszłości zakładu, który stale rozwija swoją ofertę produktową i regularnie zdobywa kolejne zamówienia z bardzo konkurencyjnego rynku cywilnego". "Oczywiście lepiej byłoby zdobyć także zamówienie z 2. Regionalnej Bazy Logistycznej, ale jego brak nie przekreśli możliwości dalszego rozwoju zakładu" - podkreślił.

Czytaj więcej: Macierewicz o przetargu na autobusy

We wrześniu 2. RBLOG poinformowała o złożeniu zamówienia we wcześniejszym postępowaniu, dotyczącym autobusów przeznaczonych do przewozu 45 pasażerów (oraz kierowcy i pilota). Zamówienie, za 24,046 mln PLN bez VAT otrzymała spółka MAN Trucks&Bus, która jako jedyna złożyła ofertę w tamtym postępowaniu.

Zobacz też: Wojnicz: W przetargu na autobusy mogło dojść do działania przestępczego [Defence24.pl TV]

 

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (12)

  1. Naiwny

    Ugier i inni "polsko file" - MAN ma fabrykę w polsce i razem z koperantami ztrudnia ponad 6 tys polskich pracowników - nieźle płaci zarówno im jak i Państwu Polskiemu (podatki), dodatkowo prdukuje na eksport i to sporo. Wymieniony polski państwowy zakład jest głównie znany z tego, że w ubiegłym roku wyprodukował 1 autobus - ciekawe ile zapłacił podatków i ile do niego dopłaciła Polska grupa Zbroieniowa czyli podatnik. Kombinujmy tak dalej a poza długami nic nam nie zostanie - a, przepraszam zawsze zostanie Nam honor.

    1. użytkownik autobusu MAN

      Skoro tak jest z MANem w Polsce to dlaczego poprzednia partia autobusów MAN Lion's Coach przyjechała na kołach z Turcji?

  2. Kowalskiadam154

    Ciekawe dlaczego nie Solaris jeżeli podobno taki dobry i kupują go w całej Europie Czyżby przetarg był ustawiony specjalnie pod Autosan

  3. CB

    Ehhh. Choćby się nawet nie chciało ciągle krytykować MON, to oni bez przerwy robią wszystko, żeby jakiś powód do krytyki znaleźć. Takie autobusy w wojsku służą do wożenia orkiestry, kompani reprezentacyjnych, gości w święta jednostek, wyższych oficerów na imprezy integracyjne, grzybobrania czy na pielgrzymki do Częstochowy itd. itp. I teraz się nagle okazuje, że we wszystkich bazach logistycznych trzeba wymienić od razu wszystkie autokary. To dokładnie to samo, co z samolotami VIP. A normalne wojsko w czasie "pracy", na poligony czy w czasie "W" jeździ Starami, Jelczami, Honkerami czy innymi pojazdami już specjalistycznymi i to właśnie takie pojazdy powinny być kupowane w pierwszym rzucie. Autokary oczywiście też powinny być wymieniane, ale stopniowo i w drugiej kolejności, a one stały się nagle oczkiem w głowie MON i PGZ...

  4. Aderu

    Nie da się jakoś ustandaryzować tych zakupów? Raz 41 miejsc , raz 45 miejsc? Niby nie duża różnica ale sprawia wrażenie że pod kogoś się kryteria robi? Poza tym: dlaczego nie ma centralnych zakupów? Co chwila osobny przetarg? Nie lepiej zrobić jeden duży np na 200 autobusów? Jakoś z samochodami ciężarowymi po części się to udało. Jeden ustandaryzowany typ autobusu dla wojska to powinna być rzecz kluczowa - to PKS - wojsko musi mieć zaplecze i np. strategiczne zapasy kluczowych części. W przypadku 200-300 identycznych autobusów to nie problem ale do 20 trzymać zapasy jest mało efektowne.

  5. cdee

    1 mln km przebiegu bez remontu ??? To Autosan nie ma szans

  6. sojer

    Dla przypomnienia: MAN Lion's Coach: pojemność 47 miejsc, bagażnik 10 m^3; silnik o mocy 324 kW; Autosan Lider 10: pojemność 41 miejsc, bagażnik 3,4 m^3; silnik o mocy 226 kW; W poprzednich latach zakupiono 27 sztuk Mercedesów Tourismo (2012r.), 60 sztuk Scania Irizar Century (2013r.), a później już tylko MAN Lion?s Coach (3 szt. w 2012r. i 1 szt. w 2014r., 18+18 szt w opcji. w 2015, 28+28 szt w opcji. w 2016, 18 szt. w 2017).

    1. box

      Lepiej miec swoje troche gorsze niz lepsze kupowane wiecznie z polki bo w ren sposob samemu sie niegdy niczego nie stworzy ciagle kupujac od kogos, a zawsze znajdzie sie ktos kto bedzie mial lepsze

  7. stary

    Ktoś tu mądrze napisał że tym razem pieniądze zostaną w kraju.Jednego tylko na co wojsku tyle autobusów.

  8. Franio

    Teraz zrobią tak że wybiorą Autosana i będą szybko realizować zamówienie a ponieważ poprzedni przetarg jest oprotestowany więc się będzie procedura ciągnęła, po czym wybiorą Autosana z wolnej ręki aby flota była ujednolicona

  9. JASIO co wie.......

    Biorąc pod uwagę ilość naszego wojska ....autobusy jako subtelny nośnik w którym podczas transportu przewożone jest pół sztabu danej brygady ..czy innego komponentu powinny być tak zbudowane i zmodyfikowane ....by odpowiadały wozowi terenowemu i wzmocnieniu na poziomie Stanga 4/5 a dla podwozia ze względu na miny /pułapki Stanga6 ..mieć poza tym system samoobrony tj zamontowanego w sposób subtelny i skryty automatyczny karabin maszynowy systemu Gatlinga 7,62mm ..( można zdjąć je z e śmigłowców MI-24 bo na dzień dzisiejszy to latające atrapy i dać na autobusy ..) poza tym zamontować flary zakłócające i jeden system plot "piorun" oraz autobus posiadać powinien umiejętności amfibi czyli umieć pływać a to ze względu na wysadzenie mostu czy wycofywanie się przez systemy wodne gdy kadra autobusu będzie musiała się wycofywać np z zasadzki ..i co najważniejsze autobus ma nie różnić się od typowego .....bo inaczej to nie ma sensu kupować a dla zmylenia malować w kolory busu szkolnego lub w barwy ONZ tudzież sanitarnego ....bo jak wiadomo 4 zniszczone autobusy z kadrą paraliżują system dowodzenia całym Wojskiem Polskim

  10. frank

    Wcześniej potrzebowali MAN-y bo Autosan nie robi autobusow na 47 miejsc z kierowcą, rozumieta?

  11. dd

    No tak kroplówka dla Autosanu - najważniejszym kryterium cena.

  12. Alien

    Czym ten przetarg różni się od poprzedniego?

    1. realista

      Wymaganiami i został ustawiony pod Autosana.

    2. DDDADADADADAS

      Tym ze waluta trafi do Polski

    3. Mateusz

      O 4 osoby mniej w wersji siedzącej;)

Reklama