AS 2021: Bojowy wóz piechoty Kewlar-E. Rozwiązanie pomostowe? [FOTO]

16 czerwca 2021, 07:30
Kewlar JSabak 80
Fot. J.Sabak
Reklama

Podczas targów Arms and Security 2021 koncern Ukrinnmash (UIM) prezentuje kontrowersyjny bojowy wóz piechoty Kewlar-E na bazie podwozia samobieżnej haubicoarmaty 2S1 Goździk kalibru 122 mm. Pojazd ma zapewniać ochronę przed pociskami do kalibru 12,7 mm oraz  detonacją 4 kg TNT pod gąsienicą lub 2 kg pod kadłubem.

Pojazd powstał jako własna inicjatywa  prywatnej korporacji Ukrinnmasz (UIM), której nie należy mylić z zakładami Ukrinmasz należącymi do koncernu państwowego Ukroboronprom. UIM to kilka prywatnych firm, przede wszystkim z rejonu Charkowa, które zajmują się ciężkim sprzętem rolniczym i budowlanym. Pojazd Kewlar-E powstawał co najmniej od 2017 roku i stanowi pierwszy tak ambitny projekt zbrojeniowy tego producenta.

Jak wynika z upublicznionych podczas kijowskiej wystawy informacji, pojazd ma zapewniać ochronę balistyczną na poziomie poziomu 2 wg. normy STANAG 4596, co oznacza odporność przedniego pancerza na ostrzał amunicją 12,7 mm i bocznego amunicją 7,62 mm. W przyszłości opancerzenie ma zostać zwiększone, m. in. poprzez dodatkowe wypełnienie burt i dna materiałem o podwyższonej odporności. Wewnątrz pojazd posiada przeciwodłamkowe powłoki i siedzenia dla załogi i desantu podnoszące odporność na detonacje min i ładunków improwizowanych.

image
Przedział desantowy bwp Kewlar-E. Fot. J.Sabak

Sześciu żołnierzy desantu oraz dowódca i strzelec zajmują miejsce w tylnej części pojazdu, która została podwyższona i wyposażona w opuszczaną hydraulicznie rampę. Miejsca strzelca i dowódcy mają identyczne wyposażenie i są w pełni zamienne. Pojazd posiada nowoczesny system kierowania ogniem oraz system obserwacji dookólnej. Kierowca zajmuje miejsce w przedniej części pojazdu, obok silnika. Jest to układ identyczny jak w pojeździe 2S1 Goździk.

Również silnik pozostał niezmieniony, choć producent zapewnia iż w przyszłości zastąpi go zachodnia jednostka napędowa o większej mocy. Najprawdopodobniej firmy Deutz, której silniki są dość szeroko stosowane w ukraińskich konstrukcjach. Masa całkowita pojazdu Kewlar-E wynosi do 15,5 tony. Prędkość na drodze sięga 60 km/h a w terenie ponad 30 km/h. Maszyna może też pływać z prędkością do 6 km/h.

image
Fot. J.Sabak

Prototyp uzbrojony jest w zdalnie sterowaną wieżę typu BM-3M Atak, ale docelowo ma to być stosowana również na pojazdach BTR-4 bezzałogowa wieża KBA-105 Szkwał, produkowana przez Żytomierskie Zakłady Pancerne. Ukraińskie siły zbrojne są bowiem zainteresowane unifikacją pomiędzy różnymi platformami. W opu przypadkach uzbrojenie to armata automatyczna ZTM-1 kalibru 30 mm, 7,62 mm km KT-7.62 i podwójna wyrzutnia pocisków kierowanych Barier. Opcjonalnie można wzmocnić je granatnikiem KB-117 kalibru 30 mm.

Pojazd Kewalr-E nie jest projektem szczególnie ambitnym, ale pozwala relatywnie łatwo przebudować posiadane działa samobieżne na bardzo potrzebne Ukrainie bojowe wozy piechoty. Obecnie braki te wypełniają przestarzałe BMP-1/2 sprowadzane z zagranicy. Może to być rozwiązanie pomostowe do czasu wejścia do służby opracowywanego przez Ukroboronprom bojowego wozu piechoty BMP-U.

Reklama
Reklama
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 92
Reklama
rezerwa 77r.
czwartek, 17 czerwca 2021, 12:35

zanim BORSUK wjedzie do JW należy bezwzględnie modernizować posiadane BWP , oraz pamiętać o niszczycielach czołgów ,które są potrzebne na wczoraj

Gewsa
czwartek, 17 czerwca 2021, 13:45

Zgadza się Niszczyciele czołgów na BWP z rakietą typu SPIK NLOS i własnym rozpoznaniem na tanim BSL robią wielką różnicę.

reht
czwartek, 17 czerwca 2021, 11:51

wolny i słabo opancerzony - łatwy cel dla snajpera.

piątek, 18 czerwca 2021, 16:35

Snajpera... :/

asdf
czwartek, 17 czerwca 2021, 11:00

jak juz do czegos sesnownie wykorzystac podwozia naszych Gozdzikow to wstawic na nie wieze Raka 120mm (tylko juz z poprawionym mechanizmem automatu na dluzsze pociski) a nie takie cos

Dropik
czwartek, 17 czerwca 2021, 08:11

nie wiem po co to robią ? mają tyle zbędnych podwozi po goździkach ? raczej nie skoro ostatnio kupowali takie w Czechach.

Rejtan
czwartek, 17 czerwca 2021, 10:01

Mają braki w to. My powinniśmy zamówić 120-150 LPG/UNG z silnikiem ok. 400KM, wzmocnionym przednim pancerzem i wieżą ZSSW30Light, z dodatkową wyrzutnią 2xWamate2 i 6 os. desantem. Byłyby świetnym uzupełnieniem dla Borsuka w mieście i w podmokłym terenie ( masa ok. 18 t vs 25 t Borsuka, cena podobnie nizsza o 30%).

Zator
czwartek, 17 czerwca 2021, 09:44

Super news dla wot Bo w magazynie 239 gizdziwkiw

Ja
czwartek, 17 czerwca 2021, 05:49

Posiada także zestawy wideł i siekiere

ZDŻBŁO
środa, 16 czerwca 2021, 21:06

poco te emocje strona Polska już wybrała opcję uzbrojenia i wyposażenia do modyfikacji polskiego BWP ...jest to wieża z uzbrojeniem zaczerpnięta z amerykańskiego transportera opancerzonego M1117 Armored Security Vehicle (ASV) z tym będzie to 12 ,7 mm wkm z Tarnowa oraz automatyczny granatnik 40 mm również z Tarnowa w/w moduły bojowe charakteryzują się tym że będzie możliwość zdejmowania ich z wieży i używać ich np przez załogę nieczynnego/zniszczonego BWPa czy desant którym ma być przewożony tj 6 żołnierzy ,poza tym polski BWP ma być wzmocniony tzw przedziałami /grodziami oraz wkładkami balistycznymi ,dodatkowo rewitalizacja power paku , łączność Radmoru , system zobrazowania sytuacji oraz wisienka na torcie przewożony w przedziale desantowym system ppanc spikej używany przez zespół desantowy podczas śpieszenia

Autor
czwartek, 17 czerwca 2021, 06:35

No coś chyba nie tak. Miała być wieża że stalowej woli. Skąd i formacje o amerykańskiej wieży?

ZDŹBŁO
czwartek, 17 czerwca 2021, 14:21

Wieża ze Stalowej Woli zrobiona w podobnej konwencji jak ma M1117

Onucek
czwartek, 17 czerwca 2021, 15:57

Yyy nie mylisz się, wieża 1117 ma 12,7 i 40mm granatnik a lekkie zssw ma 30mm działko, 7,62 km i 2 Ppk Spike.

ito
środa, 16 czerwca 2021, 20:45

Sytuacja, w której zapewniono "odporność przedniego pancerza na ostrzał amunicją 12,7 mm i bocznego amunicją 7,62 mm" wydaje się dziwna- do tej pory z oczywistych powodów (KPWT) jako minimum zachód traktował odporność przedniego pancerza na 14,5*114, co oznacza znacznie wyższe wymagania niż odporność na 12,7 *108 czy 12,7*99. Oznacza to, że odporność tego wozu jest mniejsza niż BWP1. Nie jest to dobra wiadomość dla ukraińskich wojaków- bo a nuż któryś z decydentów się skusi i będą musieli w tym wojować?

Rejtan
czwartek, 17 czerwca 2021, 10:09

Na dystnasie pow. 500 m. balistyka rosyjskiego 14,5x114 jest zbliżona do Natowskiego 12,7x99 w wersjach po 1993 r ( SLAP, M23m7) a w STANAG odnosimy się do standardu NATO. Do tego 14,5 w zasadzie zanika ( nie ma nowej broni o tym kalibrze, Rosja rozwija 12,7mm z nowymi pociskami duplex czy amunicje programowalną. Logistycznie nie warto mieć i 12,7 i 14,5 i 23 mm, więc środkowy wypada.

Davien
czwartek, 17 czerwca 2021, 08:10

BWP-1 ma też odporność na 12,7mm z przodu i 7,62mm z tyłu i boków wiec odpornośc jest taka sama. Choc na pewno nie jest to STANAG 2 ale 3+ z przodu i 2 na reszcie kadłuba. Odporność na KPWT to już STANAG 4

Onucek
czwartek, 17 czerwca 2021, 11:59

Z przodu ma odporność na 23mm.

Davien
czwartek, 17 czerwca 2021, 19:34

Miał mieć, ale wyszło zaledwie na 12,7mm. Podobno w BWP-2 to zwiększyli ale nic pewnego.

Onucek
piątek, 18 czerwca 2021, 09:02

Podobno nie, Davien jak nie jesteś pewien to nie pisz bzdur, BWP-1 pewno ma odporność w 100% na działko Rh 202 20mm.

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 11:00

Onucku, pancerz BWP-1 to maks odpornośc na 12,7mm wiec nie zmyslaj. Dopiero w BWP-3podnieśli to do 23mm.

kmdr
środa, 16 czerwca 2021, 20:41

I teraz niech mi ktoś powie, że nie da się włożyć 30mm do wieży od BWP1.Ta wieża ma zbliżone gabaryty.

Davien
czwartek, 17 czerwca 2021, 08:13

Nie da się, Rosjanie dla swojej 2A42 musieli powieekszyć wiezę i zredukować desant. Ukraińska wieża jest bezzałogowa.

kmdr
czwartek, 17 czerwca 2021, 15:31

To niech zrobią bezzałogową. Jaka jest masa armaty Grom z zapasem amunicji, a jaka jest masa 30 mm działka z zapasem amunicji. Nikt mi nie powie ze mechanizm tej lekkiej wieży https://www.defence24.pl/dwie-trzy-wieze-huty-stalowa-wola nie da się umieścić w skorupie starej wieży BWP1. I że to radykalnie zwiększy masę. A zwłaszcza jak jedna osoba z wieży będzie mniej.

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 11:01

Pytałes czy można wsadzic 30mm do wieży BWP-1, dostałęs odpowiedz, a ze ci fakty nie podchodzą to twój problem.

Dropik
czwartek, 17 czerwca 2021, 08:06

nikt nie twierdzi , ze sie nie da , ale w realu nie ma wieży tak lekkich by bwp-1 nadal pływał . Realnie tylko slowacka wieża plus zachodnie bezzałogówki z udawana 30-tką

Robert
niedziela, 20 czerwca 2021, 00:24

była kiedyś propozycja instalacji wieży DELCO z 25 mm armatą. Bewup zachował pływalność

ito
czwartek, 17 czerwca 2021, 07:24

Armata w niej jest, pytanie tylko jak doprowadzają amunicję? Po wierzchu? W warunkach bojowych, albo tylko polowych, wróży to liczne zacięcia. Od dołu? No to dużo miejsca dla desantu im nie zostanie. A w przypadku BWP1 i 30- tki największym problemem jest masa- i odrzut (wóz jest prawie dwa razy lżejszy od Rośka!).

Davien
czwartek, 17 czerwca 2021, 19:37

A co za problem od dołu? Jakoś w BWP-2 doprowadzili Rosjanei amunicje do podobnego działka . AhaBWP-2 przy podobnej do BWP-1 masie ma 30mm 2A42:)

ito
piątek, 18 czerwca 2021, 11:28

Problem żaden, tylko idea wieży niepenetrującej do przedziału desantowego umiera.I tracisz miejsce minimum na 4 chudych albo 2 wojaków w pełnym oporządzeniu. Plus masz na środku grata znakomicie utrudniającego komunikację wewnątrz.

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 11:07

Ito i tak zapas udzwigu BWP-1 na cos cięzszego jest za mały i utaci pływalność, a troche wiecej i siadzie zawieszenie. Wież niepenetrujacych raczej nei stosuja za bardzo na BWP-1 a takie wieże maja magazyn amunicji na zewnatrz opancerzony i dołaczony do działka, nawet na dwustronne zasilanie. Zobacz że i BWP-2 i BWP-3 z działem 100mm i kupa amunicji tegokalibru zabierają po 7 osób desantu. BMP-1 z działem 2A28 zabiera 8 osób. desantu.

Riki
czwartek, 17 czerwca 2021, 06:27

Da się, ale nie będzie już pływać

RK53
środa, 16 czerwca 2021, 17:07

moim zdaniem jest to nisko budżetowe zapchanie braków , bardzo rozsądnie. nawet jeśli sprzęt nie jest najwyższego lotu to jest i nie jest darowany a wyprodukowany przez rodzimego producenta .malkontenci niech się wymądrzają tylko tyle , że u nich można próbować a u nas tylko gadać.

Chyżwar dawniej Marek
środa, 16 czerwca 2021, 22:20

To jest próba niskobudżetowego zapchania braków. Nie jest produkowana i nie wiadomo, czy będzie. Swego czasu na Ukrainie był inny prototyp BWP. Polegał na obróconym tyłem do przodu podwoziu z T-64. To był lepszy pomysł na BWP od zabawy z lekkim podwoziem pochodzącym z Goździka, choć kosztował więcej. Na MTLB można posadzić moździerz. Można zrobić z niego niszczyciel czołgów z PPK latającymi daleko. Można zastosować do innych rzeczy. Ale jako BWP? No sorry. To jest krok wstecz w stosunku do rodziny BWP-1/2/3.

asd
środa, 16 czerwca 2021, 16:00

Nie rozumiem dlaczego zawsze, gdy jest artykuł a jakiejś ukraińskiej wynderwafli zaczyna się w komentarzach skowyt nad naszą zbrojeniówką jakby ukraińcy przedstawili niemalże jakieś działo plazmowe albo napęd nadświetlny. Syndrom sztokholmski ?

dr
czwartek, 17 czerwca 2021, 15:41

Mało lat w papierach, doświadczenie życiowe z telewizji, kompleksy pogłębione brakiem edukacji, wpływ najnowszej emigracji ze wschodu którą stać na klawiaturę, etc...

rED
czwartek, 17 czerwca 2021, 07:54

Nie inaczej.

Eter
czwartek, 17 czerwca 2021, 06:24

Ruscy i Janusze wtórują sobie w dyskusjach bez analogów i bez znaczenia. Do boju Ukraińcy.

tak
czwartek, 17 czerwca 2021, 01:44

tesknota za silna Polska. Niechec do powtorli z 39

Jacek P.
czwartek, 17 czerwca 2021, 10:24

prezentowana przez te świadome 0,1 proc społeczeństwa.

zeneq
środa, 16 czerwca 2021, 13:47

Cóż przerobić działo samobieżne na trumnę jak widać można. Na szczęście nikt się nie pyta żołnierzy czy im to odpowiada że będą jechać do walki w tym czymś. Odporność na ostrzał jest tragiczna. Byle RPG albo szuszka z działkiem 23mm robi z tego kaszkę. A ruska armia coraz częściej używa działek o dużo większym kalibrze. Do tego odporność na miny i ładunki na poziomie blaszanki. Miny najzwyklejsze mają po +/- 6 kg TNT. Takie 2 kg pod kadłubem to byle mocniejsza przeciwpiechotna mina załatwi. A jeśli donbasowcy użyją ajdika z kalibru np. 155mm? Toż to jakieś 10 kg TNT. Albo ostrzelają moździerzami 82 mm? Kto to zaproponował jako maszynę typu BWP? Bez przeróbki konstrukcyjnej to trumna na gąsienicach.

olo
środa, 16 czerwca 2021, 21:49

nie narzekaj, dla żandarmerii albo przeciwko cywilom może być

Z przekąsem
środa, 16 czerwca 2021, 19:15

W życiu nie byłeś pod ostrzałem na pace zwykłej ciężarówki, bez żadnej osłony poza plandeką, nawet przed odłamkami czy amunicja byle AK. I do tego bez wsparcia działka 30mm. A tu to wszystko masz. Ale jak widać można "wypocic" negatywnego posta o wszystkim bo przecież "jak jest pies, to zawsze się jakiś kij znajdzie"?

Davien
środa, 16 czerwca 2021, 15:21

Zeneq, a czym ten BWP w opancerzeniu rózni sie od rosyjskich BWP 1/2/3?? Bo uzbrojony jest bardzo dobrze

Chyżwar dawniej Marek
środa, 16 czerwca 2021, 22:40

Jaja sobie robisz? BWP 1/2/3 to pojazdy zaprojektowane do tego, co mają robić od samego początku. Ja bym nie przerabiał raczej skorup z MTLB na BWP, bo po co? Można na nich robić bardziej sensowne rzeczy.

biały
środa, 16 czerwca 2021, 19:44

to ze bwp 1/2/3 ma kiepski pancerz to wcale nie znaczy że Ukraińskie jednostki też mają mieć taki sam słaby , co chcesz aby Polacy też jeździli tak słabo opancerzonymi pojazdami bo Ruskie są równie słabo opancerzone ???

Davien
czwartek, 17 czerwca 2021, 08:19

Biały a co ty chcesz wycisnać z Gozdzika? I tak maja STANAG 3+ na przodzie i 2 na bokach i tyle. Do tego tu masz możliwość założenia dodatkowego pancerza A działko 23mm które jako przykłąd wział zeneq przerobi ci na mielone dowolny BWP i transporter z opancerzeniem poniżej STANAG 5 Chcesz coś mocnego, kup sobie NAMERA albo ACHZARIT-a. Bo zpowoztałych to tylko PUMA wytrzyma te 23mm.

biały
czwartek, 17 czerwca 2021, 10:20

Chce aby Polscy i Ukraińscy żołnierze jeździli bezpiecznym sprzętem , uzasadnienie że Ruscy mają słaby nie jest żadnym plusem jak dla mnie , jak goździk jest za słaby to potrzeba zrobić nowszy i lepszy sprzęt

Chyżwar dawniej Marek
czwartek, 17 czerwca 2021, 07:48

Niestety ten ukraiński pojazd ma nieco słabsze opancerzenie od ruskiego BWP.

Davien
czwartek, 17 czerwca 2021, 19:42

Ma dokładnei takei same : odpornośc na12,7mm z przodu i 7,62 z boku czyli STANAG 3+/2 Lepsze ma dopiero BWP-3 po moderce a i to za słabe na działko 30mm.

Chyżwar dawnjej Marek
piątek, 18 czerwca 2021, 15:34

Mylisz się. MTLB jest nieco słabiej opancerzony.

Davien
środa, 23 czerwca 2021, 11:08

Przecież to nie MTLB ale Gożdzik:)

werd
środa, 16 czerwca 2021, 15:06

Taka sama trumna jak BWP1 czy Rosmak i Borsuk z papierowym pancerzem. Z czym do ludzi. Pochowała należy się za to że coś robią w odróżnieniu od naszych złomiarzy.

rED
czwartek, 17 czerwca 2021, 07:57

Rosomaki w Afganistanie wytrzymywały trafienie z erpega.

Chyżwar dawniej Marek
środa, 16 czerwca 2021, 22:50

Na dowolnych ruskich BWP/BTRach i innych pojazdach załogi wolały podróżować na pancerzach, coby się nie dać ugotować w środku. Na Rosomakach nikt nie jeździł wierzchem na pancerzu. Ile załóg zostało w nich "ugotowanych"? Bo coś mi się widzi, że żadna.

OrangeBoss
środa, 16 czerwca 2021, 15:49

Co do BWP1 to zgoda ale> KTO Rosomak ten sam który sprawdził sie w Afganistanie a wojskowi na nim służący sobie go chwalą? BWP Borsuk czy to ten sam który przeszedł wszystkie testy balistyczne i pływania a obecnie kończy badania zakładowe? To ten sam którego odporność balistyczna choć nadal jest tajemnicą w pełni spełnia wymogi Wojska w tej kwestii?

Rah Warsz
środa, 16 czerwca 2021, 15:33

Naszych czyli moskiewskich? Nieładnie się podszywać pod innych.

Krzys
środa, 16 czerwca 2021, 12:26

Po raz kolejny okazuje się że można coś zrobić. Lepiej / gorzej ale są jakieś pomysły. Myślę też, że obcy jest im też bezwład decyzyjny.

Rafał
środa, 16 czerwca 2021, 13:11

Słuchaj Ukraina od 20 lat pokazuje takie wozy, które są recyklingiem BMP-1 i im podobnych, i co i nadal jeżdżą na zwykłych BMP-1.

Davien
czwartek, 17 czerwca 2021, 08:21

Bo mają tych BWP-1 zatrzęsienie,w Polsce tez pokazywno moderki BWP-a a ciągle jeżdzimi bazowa wersją. Aha, Kewlar-E to przeróbka Gożdzika nei BWP-1.

Rafał
czwartek, 17 czerwca 2021, 12:01

Czytaj ze zrozumieniem Dejw, "i im podobnych" .

Davien
czwartek, 17 czerwca 2021, 19:43

Rafciu nie histeryzuj jak ci bajki obalono:) No ale jak Gozdzik dla ciebei podobny do BWP_1......

gliwiczanin
środa, 16 czerwca 2021, 15:15

Największym problemem takich projektów jest to że często zamiast wykorzystać stare podwozia i kadłuby z jak największą ilością starych podzespołów producent proponuje zbudowanie całego pojazdu od nowa co nie powoduje oszczędności. Często jest też tak że rozebranie starego BWP i jego modernizacja kosztuje niewiele mniej niż kupno ''lekko'' używanego BWP typu M2 Bradley lub innego pojazdu.

Onucek
środa, 16 czerwca 2021, 14:48

No innego widoku ukraińców w Donbasie niż w Bmp-1 i btr-80 nie uświadczysz. To fakt.

Monkey
środa, 16 czerwca 2021, 22:01

@Onucek: Ukraińcy mało mnie obchodzą. Niech trzymają Rosjan jak najdalej od naszych granic. U nas jeśli chodzi o BWP też na razie niczego innego nie uświadczymy w naszych WPiZ niż BMP-1.

Onucek
czwartek, 17 czerwca 2021, 12:04

Monkey, Polacy mnie nie obchodzą u nas jeśli jeśli chodzi o BMP też na razie niczego innego nie uświadczymy w naszych SW ZSU niż Bmp-1.

kukurydza
środa, 16 czerwca 2021, 12:19

Bardzo widać że to wciąż głęboki prototyp, a przecież o tym produkcie było już tu pisane rok temu: https://www.defence24.pl/ukrainski-bwp-na-podwoziu-gozdzika Te garażowo spawane osłonki siłowników rampy... mam rozumieć, że założono, że te siłowniki nie wymagają konserwacji, nie może się urwać przewód je zasilający płynem roboczym, itede, więc można zaspawać na sztywno?

edda
środa, 16 czerwca 2021, 15:08

Ty tak serio? może popatrz na nasze uzbrojenie, chałupniczo dorabiane stojaki do kmów w śmigłowcach, nieosłonięte podwozie w Zubrze.....nidomykające się drzwi w BWP, dorabiane częsci do Migów i SU....najłatwiej wytykać innym.....

Rafał
środa, 16 czerwca 2021, 19:52

Edda a ty tak serio ?

marian62
środa, 16 czerwca 2021, 11:41

A u nas projektu ambitnego niet !

Rafał
środa, 16 czerwca 2021, 13:11

Jak niet ? Borsuk jest już na końcówce badań zakładowych.

edd
środa, 16 czerwca 2021, 15:10

Tak naprawdę gdzie jest Borsuk oraz ta mityczna wieża ZSSW to wie tylko MON i HSW. Podpisali już wreszcie umowę na armatę do wieży? nie? no to wieża jest nie gotowa a tym samym Borsuk. Tyle w temacie. Zanim te dwa elementy dojadą do finalnej produkcyjnej wersji to miną jeszcze ze dwa lata spokojnie.

OrangeBoss
środa, 16 czerwca 2021, 15:52

ZSSW30 jest ukończona i wraz z BWP Borsukiem wpisana w PMT Wojska Polskiego więc zamiast wiecznie negować zacznijcie dostrzegać to co jest dobre. Chcesz ponarzekać to popatrz na kwestie dronów czy OPL a no i MW sie kłania

Dude
środa, 16 czerwca 2021, 15:00

Ambitious project ten Borsuk. Badania zakończą się w 2030 a MON buddies myślał czy zamówić Borsuka do 2035. O Ile się zdecyduje na zakup, to buddies pomiędzy 150 -200. A PGZ dastardly do 2055. Tu jest brak decyzji w MON, no i państwowa firma obsadzona partyjnymi funkcjonarjuszami nie musi ani szybko, ani tanio.Nowe stołki Co rok.

B72
czwartek, 17 czerwca 2021, 02:41

Borsuk wejdzie do produkcji seryjnej w 2023 roku , pojaxd jest gotowy na testy odbiorcze wojska ,ktore msja trwac 12 miesięcy w przyszlym roku poziom ochrony frontu to 30 mm 2a42 .

Dude
środa, 16 czerwca 2021, 15:34

Aż wstyd co autocorrect z tekstu robi. Co chciałem powiedzieć jest, że Borsuka nie będzie baaaaardzo długo. O Ile wogóle. A jeżeli będzie, do bardzo późno,piano, drogo i w defiladowych ilościach. Tak naprawdę to trzeba BWP 1 modernization. Nowy significantly. Nowa łączność. Bezzałogowa wieża z umiejętnością hunter/killer. 30mm auto cannon i z dwa spike. I ten BWP 1 jeszcze do czegoś był by zdatny.

pewne choroby leczy się penicyliną
środa, 16 czerwca 2021, 22:59

Translator "katarek chłopięcy" złapał? Cóż... Nie należy chodzić z nim w te same miejsca, które odwiedzał Lenin.

Marick
środa, 16 czerwca 2021, 11:24

Patrząc na spawy przy siłownikach rampy można skomontować tylko w jeden sposób... garażowa robota Pozdrawiam

środa, 16 czerwca 2021, 17:52

Uczyli się u najlepszych spawaczy

okm
środa, 16 czerwca 2021, 10:39

hmmm szczerze to nawet lepsze rozwiazanie niz bwp1, tez plywa a ochrona balistyczna lepsza, tez tego mamy sporo.....

Olaf
środa, 16 czerwca 2021, 11:41

Złom jest złomem, albo zastąpimy bwp-1 albo będą z nami na wieczność, zmieniony goździk nic tu nie zmieni na lepsze.

Oscar
środa, 16 czerwca 2021, 19:24

Zmieni, nie zrobisz mu kuku ani z AK, ani z OK, ani nawet 12,7mm. A ten "gwoździk" ma na ruskie BTRy i BMPy 30mm armate. Do tego kierowane pociski którymi rozwalisz każdy ruski tank, a o których nasze Rosomaki dzięki MON, mogą co najwyżej pomarzyć.

Onucek
czwartek, 17 czerwca 2021, 16:01

Ja nie zrobię kuku, ten goździk nie wytrzyma strzału amunicji ppanc z ak a tym bardziej 12,7 nsw, co ty piszesz ?

Oscar
piątek, 18 czerwca 2021, 18:00

A może najpierw przeczytaj artykuł? Od frontu 12,7 spoko. Amo ppanc z AK?? Bu ha ha. Co t y piszesz.

Davien
czwartek, 17 czerwca 2021, 19:45

Wytrzyma spokojnie bo taka ma odporność, no ale Onucekmoże sie popisac....:)

Davien
czwartek, 17 czerwca 2021, 08:25

No nie każdy, T-72B/T-90 z ERA wytrzymuja 800mm penetracji Barrier-a

werd
środa, 16 czerwca 2021, 11:08

Dokładnie. Brawo za pomysł i inicjatywę a nie czekanie na złotego cielca za grube pieniądze wprowadzanego w tempie żółwia.

Trzcinq
środa, 16 czerwca 2021, 12:02

Brawo za pomysł ale potrzeba matka wynalazców a co do naszego Borsuka bo o to pewnie ci chodzi to powstaje (i to nawet w dobrym tempie za niewielkie pieniądze) i ma się dobrze co było widać. Troszkę więcej wiary zwłaszcza że to jeden z nielicznych udanych krajowych projektów

xXx
środa, 16 czerwca 2021, 13:44

Po pierwsze: oby tak było. Po drugie: zobaczymy Po trzecie: z wcześniejszych info wynikało, że ZSSW-30, która jest jednym z głównych elementów Borsuka miała zostać zamontowana w tym roku. Jeszcze trochę brakuje do końcu br więc patrz p.2. A bez tego trudno będzie o Borsuka. I jeszcze jedno. Dlatego napisałem -zobaczymy, bo ten rząd już tyle naobiecywał, że to co obiecują w stosunku do tego co robią (albo nierobią), to tragedia.

OrangeBoss
środa, 16 czerwca 2021, 15:54

Zssw 30 jest gotowa. To wojsko sie ociąga z decyzją a i Borsuk ma sie dobrze co widac na filmach z poligonu więc po co ten płacz

wert
środa, 16 czerwca 2021, 23:30

wojsko się nie ociąga. Trwają zaplanowane testy i badania kwalifikacyjne. Rozpoczęcie produkcji to rok przyszły

kukurydza
środa, 16 czerwca 2021, 14:53

Jak widać: https://www.defence24.pl/borsuk-na-dragonie-21 Jak ci wygodnie, potrafisz całą galerię foto z poligonu zignorować?

Edek
czwartek, 17 czerwca 2021, 06:42

No i? Na poligonie widac PROTOTYP Borsuka z Prototypem wiezy.....cod jeszcze masz madrego do napisania?????

Tweets Defence24