Ukraińskie wojska pod ostrzałem w Donbasie

13 kwietnia 2020, 16:31
1511886159-6376
Fot. president.gov.ua

Jak poinformowało Dowództwo Operacji Sił Połączonych Sił Zbrojnych Ukrainy, w obwodzie ługańskim w wyniku ostrzału przeprowadzonego przez siły prorosyjskich tzw. "separatystów" zginął jeden ukraiński żołnierz, a drugi został ranny. Ukraińskie pozycje są nadal ostrzeliwane, także z broni zakazanej przez zapisy porozumień mińskich.

Do starcia, w którym śmierć poniósł ukraiński żołnierz, doszło w pobliżu linii demarkacyjnej rozgraniczającej pododdziały ukraińskich sił zbrojnych i prorosyjskich tzw. "separatystów" w rejonie Ługańska w Donbasie. Pozycje zajmowane przez ukraińskich żołnierzy zostały niespodziewanie ostrzelane przy pomocy ręcznych granatników przeciwpancernych w dniu prawosławnej Niedzieli Palmowej przypadającej w tym roku 12 kwietnia.

Dowództwo Operacji Sił Połączonych przekazało rodzinom i przyjaciołom zabitego żołnierza kondolencje i wyrazy współczucia, a ranny żołnierz został przewieziony do szpitala w celu dalszej hospitalizacji. Pomimo zawartego rozejmu w Donbasie praktycznie codziennie prowadzony jest ostrzał ze strony prorosyjskich tzw. "separatystów" przy pomocy różnych typów uzbrojenia, również artyleryjskiego, także kalibru ponad 100 mm. Przykładowo, w sobotę 11 kwietnia ukraińskie pozycje ostrzelano m.in. z użyciem moździerzy 120 mm i 82 mm, a także "systemów artyleryjskich" 122 mm. 

Sytuacja w Donbasie, wiążąca się z łamaniem porozumień mińskich przez siły prorosyjskie nie uspokoiła się więc także po wybuchu pandemii koronawirusa, z którą zmaga się również Ukraina. Problem ten dotyczy najprawdopodobniej także zbuntowanych tzw. Donieckiej i Ługańskiej Republiki Ludowej skąd nie docierają jednak żadne wiarygodne informacje na ten temat koronawirusa. 13 kwietnia przez Centrum Zdrowia Publicznego Ukrainy poinformowało o kolejnych 325 zakażeniach koronawirusem. Łączna liczba zakażonych na Ukrainie wynosi już 3102 osób, a liczba ofiar śmiertelnych pandemii 93 osoby.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 72
Reklama
werte
wtorek, 14 kwietnia 2020, 16:50

Aż dziw że Kijów pozwala na taki ostrzał mając te wszystkie wynalazki którymi tak chętnie Defence zapełnia newsy. A to te "rakietowe kły Ukrainy" wszelakiego rodzaju jak rakiety Wilcha-M, a to upgradowanego Berest czyli GRADa, a to w końcu balistycznego GROM-2. Do wyboru do koloru. Do tego te wszystkie czołgi i samochody pancerne . I co? I nic? Pozwalają walić w swoich gierojów jak w mokre żyto? Ciekawostka.

heheheheh
wtorek, 14 kwietnia 2020, 19:40

Bo im zależy na pokoju i wypełniają porozumienia mińskie. :D

werte
środa, 15 kwietnia 2020, 00:56

Jak zależy im na pokoju to powinni wypełniać donbaskie doły gruzem 200 swoimi rakietami i to widowiskowo żeby sama myśl o wizycie w Donbasie była koszmarem dla ordyńców Putina.

tagore
wtorek, 14 kwietnia 2020, 14:43

Izrael nie chciał oddać Synaju Egiptowi,Egipt pomimo strat nie zgodził się na rozmowy i prowadził ciągły ostrzał pozycji Izraelskiej armii. Po pewnym czasie bilans ciągłych strat Żydów wywołał presję polityczną wewnątrz Izraela na zawarcie pokoju ,na warunkach Egiptu.

Jerycho
wtorek, 14 kwietnia 2020, 16:49

Po tym jak armia,egipska zostala oskarżona na półwyspie Synajskim IZRAEL DOSZEDL FO KANAŁU egipskie zrzuty powietrzne nie istniały bo migi arabskie juz NIE CHCIALY LATAĆ dlaczego?

Jarek
wtorek, 14 kwietnia 2020, 17:59

W jakim to języku?

zeneq
środa, 15 kwietnia 2020, 11:23

Mieszkańców Jerycha.

wtorek, 14 kwietnia 2020, 17:13

Armia egipska "OSKARŻONA" na półwyspie Synaj??? :) Co to znaczy? Poza tym tagore o czymś zupełnie innym pisze ... .

Kapustin
wtorek, 14 kwietnia 2020, 14:18

Czyżby prezydent Ukrainy dogadał się,z RUSKIM? Sekwencja separacji ala luźna konfederacja w zamian za tani gaz

Jarek
wtorek, 14 kwietnia 2020, 18:00

"Sekwencja separacji ala luźna konfederacja w zamian za tani gaz" - to po chorwacku?

Rain Harper
wtorek, 14 kwietnia 2020, 13:38

Jaki zasięg ma taki system artyleryjski? Nie można mu wlecieć Warmate, gdzie słońce nie dochodzi?

dawo
wtorek, 14 kwietnia 2020, 13:00

Dlaczego "prorosyjskie", a nie rosyjskie? Co to za zakłamywanie rzeczywistości? Po co?

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 15:23

Prorosyjskie żeby nie zakłamywać rzeczywistości, że rosyjskie. Po to.

dawo
wtorek, 14 kwietnia 2020, 16:37

LOL. Przecież to jest właśnie zakłamywanie rzeczywistości.

Mieczysław
wtorek, 14 kwietnia 2020, 16:35

Tylko że te prorosyjskie też są rosyjskie, więc rzeczywistość i tak jest zakłamana.

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 17:15

Zakłamywanie rzeczywistości to pisanie, że prorosyjskie to rosyjskie a jedno nie jest tożsame drugiemu. Tak jak np. proamerykańskie nie oznacza amerykańskie.

czytelnik D24
wtorek, 14 kwietnia 2020, 19:41

Bardzo kłamliwe porównanie nijak nie mające się do rzeczywistości bo kim innym są obywatele różnych krajów o nastawieniu proamerykańskim a kim innym rosyjskojęzyczni wywrotowcy którzy usiłują rozebrać Ukrainę i wywiesić rosyjską flagę.

ito
wtorek, 14 kwietnia 2020, 23:59

Rosyjskojęzyczne jest jakieś 80% Ukrainy- i akurat ci są prorosyjscy. A obywatelami Ukrainy już nie są bo Ukraina ich nie chciała. i zrobiła wszystko co mogła, żeby stali się antyukraińscy. I trudno ich nazwać wywrotowcami- bronią swojego kawałka świata przed ludźmi przysłanymi przez rząd powstały w wyniku puczu i ukonstytuowany w wyborach, w których co prawda nie mieli prawa wziąć udziału, ale których wyniki mają obowiązkowo uznać... jakaś ta ukraińska demokracja dziwnie niepodobna do zwykłej demokracji. Rosja ich przynajmniej do niczego nie zmusza.

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 23:05

Kłamliwe porównanie? To są też obywatele innego kraju o nastawieniu prorosyjskim a flagi mają swoje. Jeżeli wywrotowcy byli na Majdanie to byli i w Donbasie. Masz moralność Kalego? :)

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 22:05

Flagi nie są rosyjskie - każda z republik ma swoją a skoro wywrotowcy byli na Majdanie to ci którzy nie chcieli porządku przez nich zaprowadzonego zostali wywrotowcami w Donbasie. Jeżeli jedni mieli prawo do przewrotu to takie samo prawo do przewrotu mieli drudzy. Czy może mamy tu do czynienia z moralnością Kalego ... ? :)

Anty-Che
wtorek, 14 kwietnia 2020, 09:56

Faszystowska Rosja wysyła swoich żołnierzy aby udawali "separatystów" , przekazuje tony uzbrojenia do tych pseudorepublik a cały świat przymyka oczy ta to wieloletnie ustawiczne gwałcenie praw międzynarodowych i całości terytorialnej Ukrainy. Zachodni thebile siedzący w kieszeniach Gazpromu już przebąkują o zniesieniu nawet tych niewielkich sankcji które parę lat temu zostały nałożone na bandycką Rosję. Olgino dwoi się i troi aby przedstawiać działania zawodowych rosyjskich żołnierzy jako " lokalnych bojowników" Tylko skąd te ciągłe transporty "Gruz 200 ( zabici) i Gruz 300 ( ranni) do Rossji ?

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 17:00

Wybacz ale pisanie o "faszystowskiej" Rosji jest wręcz śmieszne. Poza tym Kijów OFICJALNIE twierdził, że "nielegalne bojówki" w Donbasie czyli siły zbrojne republik ludowych liczą ok. 40-45 tys. żołnierzy a tamtejszą obecność rosyjskich żołnierzy PONAD TO szacował na 3-10 tys. (w zależności od okresu). Ciekawe skąd masz informacje o "ciągłych transportach "Gruz 200 i Gruz 300 do Rosji. Jeżeli z Kijowa to aby osiągnąć zawartość faktów w treści takich wiadomości należy dzielić je przez 12 i z wyniku wyciągać pierwiastek :)

xyz
poniedziałek, 13 kwietnia 2020, 20:40

Szkoda, że po raz kolejny czytamy publikacje tendencyjne i jednostronne, świat nie jest czarno biały. przydało by się więc chociaż odrobinę obiektywizmu, pozdrawiam

roman
wtorek, 14 kwietnia 2020, 12:40

Masz rację . Dziękujemy za wpisy potomkom Akcji Wisla . Lepszy wróg oficjalny niż ukryty atakujący nocą .

Jerry
wtorek, 14 kwietnia 2020, 12:08

Obiektywizmu?napasc na suwerenny kraj,zolnieze regularni z rosji w zielonych mundurkach,jak tu mowic o obiektywizmie?

ert
wtorek, 14 kwietnia 2020, 10:49

Tendencyjnie i jednostronnie to Rosja napadła na Ukrainę i Gruzję

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 15:26

To Gruzja napadła na Abchazje i Osetię Południową w których stacjonowały ograniczone siły rosyjskie mające mandat ONZ. Dlatego to Gruzja została przez OBWE nazwana AGRESOREM w tej wojnie.

Mieczysław.
wtorek, 14 kwietnia 2020, 16:37

Gruzja napadła na pokojową Rosję. Otoczyła ją i zastraszyła swoją bronią jądrową. HeHe.

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 17:21

Skoro nie rozumiesz to jeszcze raz i dokładniej - Gruzja w sierpniu 2008 napadła na Osetię Południową i Abchazję w których od 1992 stacjonowały siły rosyjskie mające na to mandat ONZ. W związku z tym ruscy popędzili Gruzinów aż pod Tbilisi a następnie, po mediacji podjętej przez Nicolasa Sarkozy (ówczesnego prezydenta Francji) grzecznie wycofali się na pozycje wyjściowe. OBWE OFICJALNIE Gruzję nazwała AGRESOREM w tej wojnie :)

czytelnik D24
wtorek, 14 kwietnia 2020, 19:08

Jak można napaść na własne terytorium? Przecież ONZ uznaje Abchazję i Osetię za terytorium Gruzji.

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 21:03

Tylko chyba sama ONZ o tym nie wie, że uznaje Abchazję i Osetię Południową za terytorium Gruzji bo w 1992 roku to właśnie ruskie wojsko w ilości 2000 żołnierzy bez sprzętu ciężkiego otrzymało od ONZ mandat do pełnienia służby na terenie tych republik :) Nie zmyślaj.

czytelnik D24
wtorek, 14 kwietnia 2020, 21:58

Misja ONZ nie jest równoznaczna z zezwoleniem na aneksję terytorium - sam nie zmyślaj.

HeHe
środa, 15 kwietnia 2020, 02:45

A kto niby dokonał aneksji tego terytorium - przecież nie Rosja. Próbowali Gruzini ale im się nie udało.

czytelnik D24
środa, 15 kwietnia 2020, 13:51

Gruzini nic nie najechali bo to ich terytorium.

HeHe
środa, 15 kwietnia 2020, 01:07

Kto dokonał aneksji Osetii Południowej i Abchazji? Bo przecież nie ruscy. Owszem próbowali Gruzini ale nie udało się.

Alternatywny Fun fana fanów fana Daviena
środa, 15 kwietnia 2020, 16:18

HeHe takie farmazony gościu pitolisz że masakra ONZ i Rada Europy uznają za część składową Gruzji. Więc info chyba masz ze Sputnika.

klawiatura
wtorek, 14 kwietnia 2020, 10:24

To miejsce nie jest od tego.

Kałboj
wtorek, 14 kwietnia 2020, 01:46

Wtf!?! Jak chcesz "obiektywnego" komentarza, po twojej myśli, to wypad na sputnika.

czytelnik D24
wtorek, 14 kwietnia 2020, 00:47

Zawsze możesz poczytać Sputnika. Tam materiały są tendencyjne, ale w drugą stronę.

Bartosz17
poniedziałek, 13 kwietnia 2020, 20:20

Szkoda mi tych chłopaków którzy giną w Donbasie i Ługańsku. Przykra sprawa, ale tak już niestety jest na wschodzie Ukrainy. Szczerze Ukraina jak i Rosja wspierająca separatystów powinni zaprowadzić pokój, a Donbas i Ługańsk powinny faktycznie przeprowadzić referendum dotyczący odłączenia się od Ukrainy i usamodzielnienia się. Jeżeli by tak było to całkowicie popieram odzyskanie niepodległości tych obwodów od Ukraińców, niech żyją po swojemu.

Victor
wtorek, 14 kwietnia 2020, 12:43

Rozumiem że poprzesz też referendum dotyczące odłączenia się Czeczenii od FR i jej niepodległości. Na pewno się uda.

Kiks
wtorek, 14 kwietnia 2020, 10:37

Referendum? Przecież to niepodległe państwo? Co ty chcesz odłączać?

michalspajder
wtorek, 14 kwietnia 2020, 11:01

Szkocja miala swoje referendum,nie zgodzili sie na utworzenie niepodleglego panstwa.Twierdzisz,ze UK nie jest panstwem suwerennym?I zostajac przy UK- odbylo sie referendum na temat wystapienia z UE,z rezultatem przeciwnym do szkockiego.Twierdzisz wiec,ze Unia Europejska nie jest niepodlegla konfederacja zlozona z niepodleglych panstw?Ciekawe...

Davien
wtorek, 14 kwietnia 2020, 15:01

Michał po pierwsze jakei referendum jak Donbas to integralna część Ukrainy a dla twojej wiedzy Szkocja nie jest częścia Angli ale jest jedynie w unii , jest oddzielnym państwem z własnym parlamentem, rzadem a nie zgodzili sie na wyjści z Unii z Anglią i tyle UE jest UNIĄ jak sama nazwa wskazuje wiec panei Michał daruj sobie kiepskie manipulacje.

Kiks
wtorek, 14 kwietnia 2020, 12:30

O czym ty bredzisz? Rozumiesz coś z tego co napisałeś? W sprawie czego ty chcesz robić sfałszowane referendum na Ukrainie, monolitycznym państwie? Co do tego ma Szkocja? Litości.

michalspajder
wtorek, 14 kwietnia 2020, 20:50

W sumie racja.To co zrobili w Donbasie ruscy rozni sie od moich przykladow.Pilsudski takie sprawy zalatwial znacznie subtelniej:-)))Co do Krymu,taki on byl jednak ukrainski,ze nawet wielu garnizonowanych tam zolnierzy wstapilo do sil zbrojnych FR.

Kiks
środa, 15 kwietnia 2020, 00:52

Faktycznie, przeciez mieli wybór i mogli wstąpić do sił Korei Północnej, a nawet armii amerykańskiej. Was sieją?

michalspajder
wtorek, 14 kwietnia 2020, 13:27

Wyslac obserwatorow,to Rosjanie sie nie odwaza sfalszowac,tyle.I to nie z jakis wysepek Pacyfiku,Chin czy Afryki lub Wenezueli,tylko z Europy i z USA.A tak,to co jest lepsze?Ciagle walki?Region sie nie rozwija,a wrecz przeciwnie,niszczeje.Ale dla takich jak ty to i tak nie ma znaczenia.Bedziesz walczyl z Rosja do ostatniego ukrainskiego zolnierza.

Mieczysław
wtorek, 14 kwietnia 2020, 16:47

Obserwatorów czego? Rosyjskich "wyborów"? Tak jak na Krymie, kiedy Surkow ustawił wyniki z 89% poparciem dla Rosji, ale miejscowe bojówki się uparły żeby się podlizać i ustawiły wyniki na 93% ? Nikt nawet nie udawał, że ktoś tu coś wybiera. "rosyjskie wybory" to oksymoron.

Davien
wtorek, 14 kwietnia 2020, 15:05

Michał, zrozum w końcy ze Donbas to Ukraina i żadne referendum miejsca tam miec nie będzie. Zrozum tez że juz nawet Rosja po koszmarnej wpadce z wydrukowanymi i wypełnionymi w Moskwie kartami do głosowania nic o tym nie mówi A juz twój przykład Szkocji czy UE swiadczy ze nie masz całkowicie pojęcia o temacie, ale polecam zapoznac sie z terminem Unia i co on oznacza. A Rosja to sobie moze ogłaszać referendum w Moskwie ale nie na Ukrainie.

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 16:46

To raczej Ty nie rozumiesz, że nie żadne "referendum" a WYBORY w Donbasie są jednym z ustaleń porozumienia Mińsk 2 i one MUSZĄ zostać tam przeprowadzone. ABY mogło się to wydarzyć Ukraina zgodnie z tym porozumieniem MUSI przyznać Donbasowi SPECJALNE PRAWA co spowoduje zmianę ustroju Ukrainy z UNITARNEGO na FEDERALNY. Teraz najfajniejsze - zgodnie z mińskim porozumieniem władze w Kijowie na przyznanie Donbasowi tych specjalnych praw miały czas do .... 31 grudnia 2015 :)) Tymczasem Rada Werhowna nawet się tym nie zajęła bo Poroszenko który był sygnatariuszem tych porozumień bał się jak ognia nacjonalistycznych ugrupowań banderowskich za których patrona chciał uchodzić. Od bardzo dawna zatem Rosja jako jeden z gwarantów porozumienia Mińsk 2 (razem z Niemcami i Francją) w pełni słusznie i zasadnie, na spotkaniach tzw. formatu normandzkiego powołuje się na łamanie porozumienia przez Ukrainę i NIKT nie może temu zaprzeczyć. Notabene Zełenski jeszcze także nie zrobił niczego aby ten stan rzeczy zmienić. Mamy zatem do czynienia ze swoistym paragrafem 22 - republiki ludowe mówią, że wyborów nie będzie dopóki nie będzie specjalnych praw a Ukraińcy nagle zaczęli domagać się wcześniejszego oddania im kontroli nad granicą Rosji z Donbasem co w chronologii podpisanej przez Poroszenkę powinno nastąpić PO przyznaniu Donbasowi specjalnych praw i PO przeprowadzonych tam wyborach. Na to republiki ludowe ani Rosja nie pójdą a Niemcy i Francja muszą poprzeć ich stanowisko BO TAK Układ Mińsk 2 ZOSTAŁ PODPISANY :)

Davien
wtorek, 14 kwietnia 2020, 20:24

HeHe-szku orozumienia mińsie zacza obowiązywac jak Rosja wycofa swoich terrorystów z Donbasy, odda kontrole nad granicą Ukrainie i przestanie atakowac ukraińskie wojska. A teraz najlepsze: Rosja nie dość ze tego nie zrobiła t jeszcze wysyła tam coraz więcej bandytów i terrorystów więć daruj sobie rosyjską propagandę. Jak widać ani Niemcy ani Francja nie musza popierać bandyckich działań Rsjni w Donbasie.

śmieszek
wtorek, 4 sierpnia 2020, 00:05

Dawien twoja "mądrość " jest tak wielka jak odległość z Łeby do Zakopanego. A nawet dalej , bo się przez Tatry przelewa. Takie "mądrale", to chyba rodzą się na kamieniu. Rozpędź się i rąbnij się w ten urodzinowy kamień. Bez dyskusji. !!!!!!!

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 22:18

Davienku - mińskie porozumienia POWINNY obowiązywać od od momentu kiedy zostały podpisane a nie wtedy kiedy ty i myśląca jak ty część twoich rodaków CHCIELIBYŚCIE aby one obowiązywały :) W porozumieniach zapisane jest ogólnie ale bardzo wyraźnie i kolejno - 1. Specjalne prawa dla Donbasu, 2. Wybory pod kontrolą obserwatorów OBWE, 3. przekazanie ukraińskiej służbie granicznej kontroli nad granicą i żadne twoje ukraińskie, agitacyjne wymysły tego nie zmienią :)

michalspajder
wtorek, 14 kwietnia 2020, 16:21

Zdaje sie,ze porozumienia minskie byly rowniez na temat referendum?

Davien
wtorek, 14 kwietnia 2020, 20:26

Rosjanie usiłowali zorganizować referendum w Donbasie na wzór krymskiego ale samochód wiozacy wypełnione w Moskwie karty do głosowania pomylił drogę i wpadł na ukraiński patrol. Ukraina nagłosniła sytuację i od tamtej pory w sprawie referendum zapadła ciisza.

michalspajder
wtorek, 14 kwietnia 2020, 22:31

HeHe ma racje, Davien. Juz nie rozmawiamy tu o referendum, poniewaz drugie porozumienie z Minska przewiduje lokalne wybory. Ukraina ma sie cofnac pierwsza (co moim zdaniem jest znakiem slabosci i uklonem zachodnich politykierow w strone Rosji). I jest wyraznie powiedziane, ze Ukraina edzie zdecentralizowana. To wszystko jest w tym porozumieniu zapisane.

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 22:20

No Davienku - jeżeli Ukraina NAGŁOŚNIŁA SYTUACJĘ to jest to murowany argument :)) Oj, ludzie, ludzie ... .

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 17:25

Nie. Postanowiono o wyborach na terenie Obwodu Donieckiego i Ługańskiego a konkretnie tej ich części które są kontrolowane przez rebeliantów DRL i ŁRL. Oczywiście ewentualny wybór kandydatów republik ludowych lub prokijowskich byłby swoistym referendum sympatii tamtejszej ludności.

Zbigniew
wtorek, 14 kwietnia 2020, 04:48

Ja też popieram odzyskanie niepodległości tych oddzielonych obwodów ukraińskich i ich prawo do powrotu do macierzystej Ukrainy jeśli nie chcą od niej się oddzielać, jeśli wybierają zachodnią kulturę i swoją przyszłość widzą w Europie, a nie pod władzą Putina.

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 18:59

Zwracam uwagę na to, że Ukraina to kultura wschodnia i w tym przypadku już nikt i niczego nie może WYBIERAĆ. Poza tym Ukraina to nie Europa czyli Unia Europejska w znaczeniu politycznym i najprawdopodobniej nigdy, lub przez wiele nadchodzących dziesięcioleci, nią nie będzie. Natomiast w znaczeniu geograficznym Ukraina jest Europą tak samo jak my, Niemcy czy Rosja.

Zbigniew
środa, 15 kwietnia 2020, 12:08

Pisze Hehe że najprawdopodobniej Ukraina nigdy, lub przez wiele dziesięcioleci nie będzie w Unii Europejskiej i w związkach ze światem zachodnim, na to trzeba mu odpowiedzieć że tak samo odmawiano nam, Polakom! Ale my wyrwaliśmy się Rosji! Czyli można zdobyć wolność!

Zbigniew
środa, 15 kwietnia 2020, 11:56

Racja! Ukraina jest w Europie tak jak My! Ale teraz część Ukrainy jest pod knutem Putina i zabrania się im wolnego decydowania o przystąpieniu do struktur Europy wbrew Rosji.

HeHe
wtorek, 14 kwietnia 2020, 18:13

Zwracam uwagę na to, że w znaczeniu politycznym Ukraina to nie Europa czyli Unia i najprawdopodobniej nigdy nią nie będzie a w znaczeniu geograficznym Ukraina to Europa tak samo jak Rosja. Poza tym Ukraina to kultura wschodnia i tutaj nikt już nie może niczego WYBIERAĆ :)

Pawlak
wtorek, 14 kwietnia 2020, 10:14

ZAchodnia kulture?Popatrz z kim w zarzadzie Biriszny jest tow. Kwach a zobaczysz ze to walka wywiadow.Polscy politycy sa marionetkami a sam Sikorski sprowokowal wojne na Ukrainie

Ruskij sołdat-FR
poniedziałek, 13 kwietnia 2020, 20:04

Oj może być gorącą!!! Rosja lubi wykorzystywać podbramkowe sytuacje!!!!!

Davien
poniedziałek, 13 kwietnia 2020, 20:04

Za długo chyba byłem w armii, żeby spokojnie czytać takie teksty. Jeżeli rzeczywiście mamy 3500 niesprawnych Honkerów, to przy 30-40 tyś, armii o zdolności bojowej porównywalnej z Łotwą wiedziemy prym na świecie. Mamy pięćdziesiąt kilka batalionów, czy ktoś zna jakiś batalion , który ma ponad na stanie chociaż 70% sprawnych pojazdów? Oprócz oczywiście batalionu reprezentacyjnego i wsparcia SG. Czy ktoś z IU przygotowujący te wymagania dowodził kiedyś czymkolwiek? Do czego mają być te zamówione ostatnio pickupy? Przecież to nie jest pojazd dla wojska. On jest dla cywily typu pszczelarze albo drobni chłopo-robotnicy. Dla żołnierzy powinien być opracowany następca niezawodnego i prostego w serwisie Stara 660 (silnik benzynowy - w przeciwieństwie do diesela nie ma problemu z wtryskiwaczami, pompą, turbosprężarką, jakością oleju). Jeżeli ktoś twierdzi, że pickup to pojazd transportowy to nigdy nie był w wojsku. Transporterami w SZ są Honkery i Stary 266. Opancerzowanie takich pojazdów to "przerost formy nad treścią". to już lepiej dać zrobić ramę ze stopu duraluminium żeby obniżyć zużycie paliwa (jak w najnowszej Maździe MX-5). Oczywiście jest potrzeba lekkich, cieżarowych pojazdów w armii, np. w roli samochodów asenizacyjnych. 1000 pojazdów na cale SZRP to jakiś żart. Ma to byś dobra terenówka, rodzaj "zadaszonego quada". Pojazd odkryty, z rozkładanym w letnie dni brezentowym dachem (jak Mazda MX-5). Poza tym lekki, żeby można było szybko jechać (ponownie - najnowszą Miatą nie ma problemu zamknąć licznik na drodze ekspresowej). Czy ktoś widział dowódcę np. Brygady jeżdżącego Lublinem albo Żukiem? Dla zaspokojenia potrzeb dowódców należy zmienić przepisy odnośnie użycia pojazdów w RP. Zwracać im pieniądze za używanie prywatnych, często doskonale zadbanych kolekcjonerskich pojazdów militarnych do celów służbowych. W JWK opłaca się nawet wynająć taxi dla d-cy. Wracając do meritum , jeżeli już - to niech będzie nasz Honker ale przerobiony na małego, zwinnego roadstera a nie kolubryna, którą mamy obecnie.

Orthodox
wtorek, 14 kwietnia 2020, 20:09

Jeśli masz swoje zdanie w temacie, przedstaw je pod odpowiednim artykułem i się odpowiednio podpisz.

spokojnie
wtorek, 14 kwietnia 2020, 12:13

Taki samochód produkuje już tylko Toyota - J70 - poziom skomplikowania techniki i wytrzymałości konstrukcji z lat 80-tych. Dlatego przetarg w tym przypadku jest bez sensu. MON powinien się zastanowić, czy potrzebuje takich prawdziwych, lekkich, nieopancerzonych terenówek i udać się do Toyoty, bo oni nadal je wytwarzają -z dużymi, niewysilonymi silnikami, z klimą i nawigacją oraz ABS-em.

Pawel
wtorek, 14 kwietnia 2020, 10:18

Honkera zawsze mozna zmodfikowac.Pojde dalej- powinno sie zmodyfikowac aby pieniadze i know how zostal w Polsce.MON ani PGZ nie ma projekt managerow i nie sa w stanie niczego nadzowrowac.Dlatego Bla - szcz- ak robi zakupy pod dyktando i wyproawadza obecnie dziesioatki miliardow z kraju...zgodnie z zyczeniemm lobby i zorzetty.

czytelnik D24
wtorek, 14 kwietnia 2020, 00:49

Nie ma już innych nicków tylko musisz podszywać się pod Daviena?

Davien
wtorek, 14 kwietnia 2020, 15:06

Zeby to pierwszy raz, do tego ciągle wkleja ten sam gotowiec gdzie tylko może;)

Tweets Defence24