Defence24.pl - wojsko, przemysł, bezpieczeństwo, geopolityka

Tureckie uzbrojenie dla samolotów C-295

Fot. Airbus Defence and Space
Fot. Airbus Defence and Space

Airbus Defence and Space oraz turecki Roketsan Missiles Industries podpisały w czasie targów lotniczych Farnborough list intencyjny w sprawie kooperacji przy produkcji szeregu systemów uzbrojenia dla Airbus C295W.

Zgodnie z warunkami podpisanej 12 lipca umowy, oba koncerny będą współpracowały w zakresie projektowania, a następnie integracji i wstępnych testów uzbrojenia produkowanego przez koncern Roketsan do samolotu C-295W.

Samoloty transportowe mają zostać wyposażone w 70 mm pociski naprowadzane laserowo Cirit, przeciwpancerne pociski L-UMTAS, kierowane laserowo o zasięgu oraz bomby kierowane Teber. Uzbrojenie to ma trafić do najnowszej wersji samolotu C295, oznaczonej literą „W”, która charakteryzuje się między innymi mocniejszymi silnikami od wersji M, służącej w Siłach Zbrojnych RP oraz dysponuje "wingletami", czyli specjalnie zaprojektowanymi końcówkami skrzydeł.

Wspólna działalność ma się rozpocząć w ciągu kilku najbliższych miesięcy. W jej efekcie maszyna C-295W ma uzyskać zdolności wykonywania zadań samolotu wsparcia pola walki. Wcześniej na wykorzystanie w podobnej roli CN-235 zdecydowała się Jordania.

Czytaj więcej: Kierowane laserem rakiety APKWS dla Jordanii. "Kolejne państwa zainteresowane"

 

 

Komentarze (3)

  1. wt

    Póki co jedyny rozliczony offset jest właśnie za zakup C-295

  2. Afgan

    Taki samolot jest dobry tylko na przeciwnika który nie dysponuje żadną obroną przeciwlotniczą, w przypadku kiedy wróg ma jakieś systemy przeciwlotnicze o większym stopniu skomplikowania niż działka ZU-23-2 na terenowej "Toyocie" to taki samolot to latająca tarcza strzelnicza.

  3. ADHD

    Polska zakupiła i eksploatuje najwięcej na świecie C- 295 ... czy polskie firmy dostały jakieś konkretne zlecania i czy Airbus zawarł z nimi jakieś kontrakty na moderkę rozwój czy produkcje komponentów i częsci do C295 ... - cicho sza - polecam łyk zimnej wody zwolennikom zakupu Caracala ...

    1. johnnywalker

      A zaklady Airbus Defence and Space w Warszawie? Tam produkuje się większość komponentów do C-295 i tam jest też centrum serwisowe tych samolotów.

    2. ja

      ADHD na łeb sobie wylej tą zimną wodę jeśli nie dostrzegasz różnicy między maszynami wielkości Sokoła a MI8. Caracal to jedyny słuszny wybór spośród maszyn startujących w przetargu.