Śmigłowce ze Świdnika proponowane dla Wojska Polskiego [Defence24 TV]

14 września 2021, 09:40

Chcemy zaproponować zarówno wersje desantowo-szturmowe, jak i wersje uzbrojone, wsparcia pola walki. Uzbrojenie chcemy zdefiniować wspólnie z wojskiem. Wyobrażam sobie, że będzie to w kooperacji z polskimi podmiotami, z ITWL i spółkami Polskiej Grupy Zbrojeniowej – mówi w rozmowie z Defence24.pl TV Jacek Libucha, prezes zarządu PZL Świdnik S.A., komentując propozycję śmigłowca AW139W dla Wojska Polskiego, na bazie eksponowanej na MSPO 2021 maszyny AW139. Prezes zaznaczył, że również silniki AW139, typu PT6, produkowane są w 80 proc. w zakładach w Rzeszowie.

Jacek Libucha mówił też o propozycji udziału w programie śmigłowca AW249 w ramach projektu Kruk oraz ofercie zakładów ze Świdnika dla Marynarki Wojennej.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 18
robol
środa, 15 września 2021, 20:22

no to jeszcze raz ?! gdzie są śmigłowce transportowe, zastępujące woły robocze mi-8 ? i już nie wspomnę, że tańsze i w większej ilości ? wchodzimy w 7 rok rządów obecnej władzy. chyba, że obecne władze mają w planach użycie do przerzutu wojsk autobusów autosan ?

Janek
czwartek, 16 września 2021, 01:10

Gdybyś był choć odrobinę inteligentniejszy, to zrozumiałbyś że śmigłowce nie są w tej chwili priorytetem w naszej armii.

Zbyszek
czwartek, 16 września 2021, 21:26

Tak. Abramsy są priorytetem..

telewidz
środa, 15 września 2021, 14:29

Moim zdaniem, WP powinno przeprowadzić ćwiczenia dla myśliwców i innych małych samolotów transportowych np. Bryza, w zakresie lądowania i ponownego startu i odlotu na wybranych odcinkach dróg ekspresowych i autostrad, po jednym takim odcinku w każdym województwie, aby się przekonać jak skomplikowane to może być. Potrzebny by był odcinek (chyba) 2 km - po 1 km na lądowanie i na start (dla samolotów), gdzie nie ma żadnego wiaduktu po drodze, a dany odcinek jest całkiem prosty, i pozbawiony pionowych znaków drogowych i innych przeszkód. Ile czasu by to zajęło od wydania zapotrzebowania (lub żądania) od sił zbrojnych, przesłania wszelkich rozkazów i komunikatów, aby Żandarmeria W. i Policja wyłączyły dany odcinek z ruchu, samochody by trzeba było przekierować na inne drogi lub jedną jezdnię tymczasowo przeznaczyć na ruch 2-kierunkowy, po 1 pasie. Trzeba by zrobić symulację uzupełnienia paliwa i amunicji, lub np. ewakuacji rannego pilota z samolotu. Jak by to można było najkrócej wykonać i najmniej uciążliwie dla cywilów? Potrzebna jest duża sprawność, dobra organizacja i współpraca wielu służb. Ale czy to w Polsce w ogóle da się zrobić? W czasie W. takie rzeczy mogą się zdarzyć, i może być potrzeba użycia cywilnych dróg jako lotniska. To mogłoby być dobre uzupełnienie każdych ćwiczeń typu manewry. Właśnie się dowiedziałem, że Tajwan obecnie ćwiczy tego typu działania.

jurgen
środa, 15 września 2021, 13:34

ładny cywilny śmigłowiec

vd
środa, 15 września 2021, 07:24

Mistrzostwo manipulacji. Włosi oprócz tego ,że promują swoje projekty, co jest jak najbardziej uzasadnione biznesowo, zniszczyli program rozwoju i modernizacji Sokoła. To już jest podłe.

środa, 15 września 2021, 14:22

Sokół to kompletnie przestarzała konstrukcja.

Maciek
czwartek, 16 września 2021, 08:44

Sokół nigdy nie był nowoczesny. Bardzo kiepski produkt od samego początku

Uczeń
czwartek, 16 września 2021, 07:54

Masz rację to jest przestarzały system wiem bo się tam uczę

Maciek
środa, 15 września 2021, 05:55

Niech nas ręka boska broni przed zakupem czegokolwiek w Świdniku.

Jabadabadu
wtorek, 14 września 2021, 11:56

Czas kiedy PZL Świdnik produkował śmiglowce jest dawno zamknięty i niemożliwy do powtórzenia. Obecnie to oddział włoskiego Leonardo ulokowany w Polsce i nie produkuje śmigłowców lecz komponenty do nich. Montaż końcowy odbywa się gdzie indziej, poza Polską. Fabryka w Rzeszowie, o której mowa w artykule to amerykański oddział Raytheona ulokowany w Polsce. Dla wyjaśnienia, żeby nie robić włoską propagandą wody z mózgu czytelnikom D24PL

......
środa, 15 września 2021, 08:26

Izrael nie produkuje tylko bierze od Amerykanów i jakoś świat się nie kończy. Jak to jest?

rusznikarz
wtorek, 14 września 2021, 15:18

jest dokładnie tak jak napisałeś, właśnie tak, a nie inaczej, ale... co w tej sytuacji zrobić, by produkować w Polsce niezależnie od decyzji zewnętrznych w miarę użyteczne śmigłowce, nawet drogo, ale jednak produkować - ?

Toudi
środa, 15 września 2021, 11:48

Poszukać firmy, lub grupy prywatnych firm z kapitałem w 100% polskim. Wyznaczyć cele i dokapitalizować (kadrą badawczą, patentami, miejscem na fabrykę/fabryki , infrastrukturą techniczną , średnim personelem technicznym, wykupieniem obligacji/akcji nowego producenta po cenie gwarantującej błyskawiczny rozwój firmy...ułatwienie kooperacji w technologiach zastrzeżonych dla rządów itd.). Niby proste...

Takao
wtorek, 14 września 2021, 23:12

Tak wyglada właśnie podział pracy. My nie jesteśmy od kasowania marzy tylko od komponentów. Nie ma widoków na zmianę tego stanu rzeczy, chyba, że wszystko się zawali a my będziemy w obozie wygranych ale nie tak jak w II WŚ.

mc.
wtorek, 14 września 2021, 21:23

"To se ne vrati", jak mawiają Czesi. \

Gnom
środa, 15 września 2021, 08:36

Chyba się mylisz! Poszukaj, a znajdziesz pierwsze symptomy zmiany.

Piotr ze Szwecji
środa, 15 września 2021, 00:22

Polska od 200 lat jest krajem bez gospodarzy na zagrodzie, więc co się dziwisz.

Tweets Defence24