Geopolityka
Śmigłowce H215 dla niemieckiej policji
Niemiecka policja federalna odbierze trzy śmigłowce H215 produkowane przez Airbus Helicopters. Będą one używane do niesienia pomocy ofiarom katastrof morskich.
7 grudnia 2016 roku niemiecka policja federalna (Bundespolizei) podpisała umowę z Airbus Helicopters na zakup trzech śmigłowców wielozadaniowych H215, które zostaną zakupione w ramach programu nadzorowanego przez Federalne Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Niemiec.
Czytaj także: MON w sprawie śmigłowców: Wszyscy oferenci rozpoczęli rozmowy
Śmigłowce będą używane do wielu zadań, m.in. niesienia pomocy ofiarom katastrof morskich i misji porządku publicznego. Ich dostawa jest zaplanowana na początek 2019 roku.
Bundespolizei eksploatuje obecnie 19 śmigłowców z rodziny Super Puma. Są one używane przez 365 dni w roku w misjach tak różnych jak transport personelu na duże odległości oraz w trudnych warunkach atmosferycznych, np. transport VIP, trudne misje poszukiwawcze i ratownicze, operacje niesienia pomocy ofiarom katastrof.
Czytaj także: Policyjne lotnictwo wyjdzie z zapaści? MSWiA: Planujemy zakup czterech śmigłowców
Ciężki, dwusilnikowy Airbus Helicopters H215 jest członkiem rodziny śmigłowców Super Puma, przeznaczonych na rynek cywilny do działania w różnych misjach, takich jak prace wysokościowe z ładunkiem zewnętrznym i wewnętrznym, misje porządku publicznego, ewakuacja medyczna, misje poszukiwawczo-ratownicze i humanitarne. Wyposażony jest w nowoczesną awionikę typu glass cockpit i czteroosiowego automatycznego pilota z maszyny H225. Śmigłowiec może przenieść ładunek o maksymalnej masie do 4115 kg w ładowni lub do 4500 kg z użyciem zewnętrznego haka. Zasięg w przypadku wykorzystania maksymalnej masy startowej 8600 kg wynosi 840 km. Prędkość przelotowa śmigłowca H215 to 252 km/h, a maksymalny pułap 6100 m.
Pim
To jest rodzina śmigłowców od lat w warunkach cywilnych wykorzystywane do takich działań. Transport, ratownictwo morskie, obsługa infrastruktury - platformy wydobywcze etc.. Tu wychodzi rozsądek projektowy: śmigłowiec był od początku projektowany i jako wojskowy i jako cywilny. W ten sposób nigdy nie będzie "najlepszym militarnym śmigłowcem pod słońcem" ale też nie jest "wojskową maszyną wepchnniętą w cywilne buty". W efekcie dużo maszyn sprzedano na rynku cywilnym i na militarnym.
Willgraf
taaa NH90 ten dopiero wojskowy spełnia standardy.. nie ośmieszaj się kolego --- Agusta robi tylko cywilne ..a UH to konstrukcja projektowana na wojnę typu jak Wietnamska jako następca UH-1 nie nadają się gdyż są kiepskie w osiągach i dostosowaniu kabiny itd..itd.... zatem tak jak twierdzisz ten cywil bije je na głowę w parametrach i możliwościach dla Armii
Rafał Bielski
I to powinny być Śmigłowce SAR dla Morskiego Ratownictwa Medycznego(cywilnego!!!) A śmigłowce wojskowe CSAR, CASEVAC i MEDEVAC to zupełnie inna para kaloszy.
Davien
A to ciekawe, bo akurat Francja jako CSAR uzywa właśnie maszyn z tej rodziny a nie NH-90 więc może najpierw sprawdz zanim napiszesz.
gg
Kilka sztuk na uzupełnienie braków, to może i ma sens, ale na pewno nie jest to przyszlościowa uniwersalna platforma.
Pim
A co jest obecnie przyszłościową uniwersalną platformą? NH-90 oblot prototypu 1995 EC-145 oblot prototypu 1999 AW 101 oblot prototypu 1987 AW 139 oblot prototypu 2001 AW 149 oblot prototypu 2009 Mamy więc do wyboru albo sprawdzone "konie robocze", albo modele z chorobami wieku dziecięcego. Co ciekawe amerykanie na razie nic nowego nie wprowadzają, modernizują to co jest. Do wejścia do produkcji seryjnej modeli bazujących na wnioskach z Eurocoptera EC X3, czy amerykańskiego SB-1 Defiant droga jeszcze daleka. Więc co ma być tą "przyszłościową uniwersalną platformą" z perspektywy naszych, generalnie "pilnych" zakupów ?
upperdeck
Świetne helikoptery dla ratownictwa morskiego.potwierdza to kazdy fachowiec.
Willgraf
to H215 nie H225 .....info dla wpisujących bzdury Caracala są niezawodne w odróżnieniu do NH-90 oraz mniej kosztowne w eksploatacji jak AW101 ...a Black Hawki i reszta cywilbandy z AW149 nie może im dorównać w żadnych osiągach i możliwościach
kilko
w sumie do tego sie te caracale nadaja w sam raz.
zdziowiony
Na pewno lepiej niz S 70, bo to cudo nawet qw nocy nie może latać.