Reklama

Geopolityka

Śmigłowce H215 dla niemieckiej policji

Fot. Airbus Helicopters
Fot. Airbus Helicopters

Niemiecka policja federalna odbierze trzy śmigłowce H215 produkowane przez Airbus Helicopters. Będą one używane do niesienia pomocy ofiarom katastrof morskich.

7 grudnia 2016 roku niemiecka policja federalna (Bundespolizei) podpisała umowę z Airbus Helicopters na zakup trzech śmigłowców wielozadaniowych H215, które zostaną zakupione w ramach programu nadzorowanego przez Federalne Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Niemiec.

Czytaj także: MON w sprawie śmigłowców: Wszyscy oferenci rozpoczęli rozmowy

Śmigłowce będą używane do wielu zadań, m.in. niesienia pomocy ofiarom katastrof morskich i misji porządku publicznego. Ich dostawa jest zaplanowana na początek 2019 roku.

Bundespolizei eksploatuje obecnie 19 śmigłowców z rodziny Super Puma. Są one używane przez 365 dni w roku w misjach tak różnych jak transport personelu na duże odległości oraz w trudnych warunkach atmosferycznych, np. transport VIP, trudne misje poszukiwawcze i ratownicze, operacje niesienia pomocy ofiarom katastrof. 

Czytaj także: Policyjne lotnictwo wyjdzie z zapaści? MSWiA: Planujemy zakup czterech śmigłowców

Ciężki, dwusilnikowy Airbus Helicopters H215 jest członkiem rodziny śmigłowców Super Puma, przeznaczonych na rynek cywilny do działania w różnych misjach, takich jak prace wysokościowe z ładunkiem zewnętrznym i wewnętrznym, misje porządku publicznego, ewakuacja medyczna, misje poszukiwawczo-ratownicze i humanitarne. Wyposażony jest w nowoczesną awionikę typu glass cockpit i czteroosiowego automatycznego pilota z maszyny H225. Śmigłowiec może przenieść ładunek o maksymalnej masie do 4115 kg w ładowni lub do 4500 kg z użyciem zewnętrznego haka. Zasięg w przypadku wykorzystania maksymalnej masy startowej 8600 kg wynosi 840 km. Prędkość przelotowa śmigłowca H215 to 252 km/h, a maksymalny pułap 6100 m.

Reklama

Komentarze (6)

  1. Pim

    To jest rodzina śmigłowców od lat w warunkach cywilnych wykorzystywane do takich działań. Transport, ratownictwo morskie, obsługa infrastruktury - platformy wydobywcze etc.. Tu wychodzi rozsądek projektowy: śmigłowiec był od początku projektowany i jako wojskowy i jako cywilny. W ten sposób nigdy nie będzie "najlepszym militarnym śmigłowcem pod słońcem" ale też nie jest "wojskową maszyną wepchnniętą w cywilne buty". W efekcie dużo maszyn sprzedano na rynku cywilnym i na militarnym.

    1. Willgraf

      taaa NH90 ten dopiero wojskowy spełnia standardy.. nie ośmieszaj się kolego --- Agusta robi tylko cywilne ..a UH to konstrukcja projektowana na wojnę typu jak Wietnamska jako następca UH-1 nie nadają się gdyż są kiepskie w osiągach i dostosowaniu kabiny itd..itd.... zatem tak jak twierdzisz ten cywil bije je na głowę w parametrach i możliwościach dla Armii

  2. Rafał Bielski

    I to powinny być Śmigłowce SAR dla Morskiego Ratownictwa Medycznego(cywilnego!!!) A śmigłowce wojskowe CSAR, CASEVAC i MEDEVAC to zupełnie inna para kaloszy.

    1. Davien

      A to ciekawe, bo akurat Francja jako CSAR uzywa właśnie maszyn z tej rodziny a nie NH-90 więc może najpierw sprawdz zanim napiszesz.

  3. gg

    Kilka sztuk na uzupełnienie braków, to może i ma sens, ale na pewno nie jest to przyszlościowa uniwersalna platforma.

    1. Pim

      A co jest obecnie przyszłościową uniwersalną platformą? NH-90 oblot prototypu 1995 EC-145 oblot prototypu 1999 AW 101 oblot prototypu 1987 AW 139 oblot prototypu 2001 AW 149 oblot prototypu 2009 Mamy więc do wyboru albo sprawdzone "konie robocze", albo modele z chorobami wieku dziecięcego. Co ciekawe amerykanie na razie nic nowego nie wprowadzają, modernizują to co jest. Do wejścia do produkcji seryjnej modeli bazujących na wnioskach z Eurocoptera EC X3, czy amerykańskiego SB-1 Defiant droga jeszcze daleka. Więc co ma być tą "przyszłościową uniwersalną platformą" z perspektywy naszych, generalnie "pilnych" zakupów ?

  4. upperdeck

    Świetne helikoptery dla ratownictwa morskiego.potwierdza to kazdy fachowiec.

  5. Willgraf

    to H215 nie H225 .....info dla wpisujących bzdury Caracala są niezawodne w odróżnieniu do NH-90 oraz mniej kosztowne w eksploatacji jak AW101 ...a Black Hawki i reszta cywilbandy z AW149 nie może im dorównać w żadnych osiągach i możliwościach

  6. kilko

    w sumie do tego sie te caracale nadaja w sam raz.

    1. zdziowiony

      Na pewno lepiej niz S 70, bo to cudo nawet qw nocy nie może latać.

Reklama