SKANER Defence24. Gen. Kukuła: „WOT przyczyni się do zwiększenia liczby rezerw osobowych”

24 lipca 2017, 16:32
Reklama

SKANER Defence24: Gościem odcinka był gen. bryg. Wiesław Kukuła, Dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej, który podsumował pierwsze półroczne działania formacji.

Ten piąty rodzaj sił zbrojnych musimy relatywnie szybko i bardzo intensywnie wpisać w zdolności sił zbrojnych. Nikt nie zrobi tego lepiej niż kadra wojsk operacyjnych (…). Musimy pamiętać, że zgodnie z ustawą powołującą WOT po trzech latach służby w terytorialnej służbie wojskowej dany żołnierz ma prawo wnioskować o powołanie do służby stałej. To zaś oznacza, że zaczniemy zwracać żołnierzy do wojsk operacyjnych, bo wielu z nich twierdzi, że odnajduje w wojsku swoje powołanie. Jeśli osiągną właściwy poziom wyszkolenia, będą certyfikowani, nic nie stoi na przeszkodzie, aby idąc dalej tą drogą, zostali żołnierzami zawodowymi.

Gen. bryg. Wiesław Kukuła, dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 23
Reklama
kkder
piątek, 25 sierpnia 2017, 15:06

Jakiś Pan komentuje że do WOT nie trzeba kategorii A tylko Z, Jestem kandydatem do WOT z kategoria A i po przejściu badań psychologicznych do WOT. Nie jest prawdą ze mogą pójść wszyscy, sporo odpada na badaniach psychologicznych. A dla znawców tematu elitarności proponuje poczekać 3 lata wtedy pierwsze brygady WOT przejdą cykl szkolenia. I przypominam stare powiedzenie + zawodowi zaczynają wojnę a rezerwiści kończą . I tyle na temat . Martwi mnie to narzekanie , lepiej wesprzyjcie a nie tylko krytykujecie

Turbo Szwej
poniedziałek, 24 lipca 2017, 17:26

Kiedy nowy wzór kamuflażu dla WP ?

Mokotów
wtorek, 25 lipca 2017, 19:32

Widać po Panu Generale, że już Pana trochę zmęczyły te wieczne idiotyczne zarzuty do WOT, bo ile można tłumaczyć to samo... Ale Panie Generale, proszę się niczym nie przejmować. Przejdzie Pan do historii Państwa Polskiego jako twórca jednej z najskuteczniejszych i najpoważniejszych formacji. Warszawa czeka na szkolenia! Patrioci do zobaczenia w WOT!

vvv
środa, 26 lipca 2017, 12:20

skutecznej? :D najpowazniejszej? a ja myslalem ze specjalisci i lotnictwo to elita a nie zbieranina przypadkowych osob, bez wymogu spelnienia kryteriów sprawnosci fizycznej czy posiadania kategorii A :) 11dni realnego szkolenia podstaw przez 1,5roku w cenie 100 nowych leopardów :)

Polish blues
poniedziałek, 24 lipca 2017, 17:15

Korea Płd. - 50 milionów mieszkańców, 640 tys. zawodowców i 2.5 rezerw? Czy my, tu gdzie leżymy, nie możemy mieć ok. 400 tys. armii zawodowej i większych rezerw? Jeśli nie dzisiaj to docelowo za kilka(naście) lat?

famak
piątek, 28 lipca 2017, 21:20

Nie opowiadaj bajek. 70% armii południowokoreańskiej to poborowi. Służba trwa od 21 do 24 miesięcy zależnie od rodzaju wojsk. Obowiązek niestety rodzi frustracje i niezadowolenie. 60% zgonów wojskowych w trakcie słuzby to samobójstwa. A w armii funkcjonuje tzw. "fala".

AXI
wtorek, 25 lipca 2017, 09:51

Nie będę się mądrzył - ale zestaw sobie podstawowe dane statystyczne np. dochód na jednego mieszkańca ,liczony metoda parytetu siły nabywczej. Porównaj zadłużenie obydwu państw wg. raportów Banku Światowego, lub wiodących organizacji monitorujących rynek globalny. Zobacz jakie środki są inwestowane we własny przemysł obronny , gdzie dwa kraje które zestawiłeś dokonują zakupów uzbrojenia i jaki w tych zakupach jest udział własnego przemysłu obronnego... Żyjesz w kraju w którym miliony Polaków zarabiają 1459 zł i bodaj 48 gr netto/m-c , co przy 168 godzinach pracy daje 8 zł i 69 gr netto na godzinę. Dla porównania Ukraińcy najczęściej nie podejmują pracy za mniej niż 12 zł netto/godz. Ukraińcy w Polsce jeszcze nie głosują - Wy już tak - zadajcie sobie pytanie na co się godzicie i dlaczego i to w dobie społecznościówek dzięki którym można się w godzinę skrzyknąć i policzyć...Pamiętaj o tym , że firma która wynajmuje obcym mieszkanie, opłaca transport itd. wrzuca to sobie w koszty, czyli odbiera podatki na twojego lekarza, szkołę, czy system obronny... Zauważ ile tak naprawdę ciebie / mnie/ nas kosztuje ekonomiczny imigrant ,który wytransferuje zarobione środki z UE.... To pierwsza część tej układanki. Kolejna to formy wydawania Twoich/Moich /Naszych pieniędzy (jesteś bystry dopowiedz sobie resztę). Przyjrzyj się temu, kto rządzi kapitałem w Twoim Kraju i jaki jest udział % przemysłu/handlu posiadający polski kapitał większościowy - czyli ile jest Polski w Polsce. Zadaj sobie cały szereg innych istotnych ,czy wręcz fundamentalnych pytań o Polskę...dopiero później zestawiaj ją z np. Koreą Pd.

Losio
poniedziałek, 24 lipca 2017, 21:25

Jak będziemy tak bogatym i zaawansowanym technologicznie krajem jak Korea Płd. to wtedy można o tym pomyśleć.

harpagon
poniedziałek, 24 lipca 2017, 20:39

Oczywiście. Ale pod warunkiem, że zgodzisz się na benzynę po 10 PLN za litr, metr sześcienny wody za 50 złociszy, akcyzę na piwo 500% oraz dodatkowe podatki np. za oddychanie. Druga opcja to półmilionowa armia, uzbrojona np. w dzidy.

Mietek
poniedziałek, 24 lipca 2017, 20:28

Porównaj rządzących Koreą Płd, albo Singapurem do naszych elit. To zrozumiesz.

qwf
poniedziałek, 24 lipca 2017, 20:22

bo ich pensje zeżrą budżet armii :) w 100% Teraz nie ma kasy by wymienić relikty ZSSR ;) a armia ok 95 000

Aber
poniedziałek, 24 lipca 2017, 19:16

Możemy tylko po co? Dzisiaj o sile armii decyduje technika nie liczebność. Co prawda brakuje nam rezerwistów dlatego w ostatnich latach są tak desperackie próby ich pozyskania(NSR, WOT) ale dalej mamy ok. 400k wyszkolonych rezerwistów.

Glinnik
piątek, 28 lipca 2017, 08:36

Dobrze, ze sa wojska amerykanskie to oni nas obronia a nie jacys polscy wojskowi. Swoja droga to obywatel powinien miec wybor i np. zamiast placic podatki na wojsko polskie to placic na wojsko amerykanskie bo to oni sa bardziej widoczni i wiecej strzelaja w Polsce.

zielony
czwartek, 24 sierpnia 2017, 21:04

Dokładnie. W WP po dwóch latach rządów nowego ministra nic się nie zmienia. Dalej większość czasu upływa wojsku na pisaniu dokumentacji, konspektach, defiladach, treningach i próbach do defilad, defiladach i świętach państwowych

Veritas
wtorek, 25 lipca 2017, 16:45

Może do zwiększenia rezerw osobowych przydałby się zapis w Konstytucji o przywróceniu Polakom ich przyrodzonego prawa do posiadania broni palnej. Taki zapis przyczynił by się (bez obciążania budżetu państwa) do zwiększenia potencjału obronnego Polski i Polaków. Niestety obecni jak i poprzedni nadzorcy narodu polskiego cały czas reglamentują ten dostęp. Pewnie z powodu strachu przed narodem. Łatwiej przecież zmusić - strzelać do nieuzbrojonych ludzi (Poznański Czerwiec 56, Pomorze lata 80, Kopalnia Wujek, Radom). Zwykłym, szarym Polakom ciężko nieraz wyciągać wnioski z historii.

XX
środa, 26 lipca 2017, 17:10

Nie ma obecnie w PL problemu z dostępem do broni. Wystarczy wystąpić do WPA o pozwolenie kolekcjonerskie, zbadać się pod kątem zaburzeń psychicznych, zdać egzamin ze znajomości przepisów i tyle. Na początek zwykle pozwolenie jest na 10 sztuk, 30 nie stanowi później problemu. Niespecjalnie różni się to od ubiegania się o prawo jazdy a nie słychać żeby ktoś domagał się swobodnego, przyrodzonego prawa prowadzenia samochodu. Mam broń ale jestem przeciwnikiem jej rozdawnictwa komu popadnie. Stopień nasycenia bronią społeczeństwa w przypadku wprowadzenia stanu wojennego skierowanego przeciwko obywatelom nie ma znaczenia - broń i tak zostanie /tak jak w 1981/ zabrana do depozytów.

anty
wtorek, 25 lipca 2017, 21:36

niestety ale około 85% Polaków jest przeciwna dostępowi do broni, umiejętności wyciągania wniosków z historii, o przewidywaniach nie wspomnę, należy do wąskiej grupy spoleczenstwa

NN
wtorek, 25 lipca 2017, 20:45

Umiejętność strzelania to... No, generalnie - szczegół. Coś, co zdarza się nieczęsto, a jak już się przytrafi to jednak bardziej istotne od umiejętności strzeleckich pojedynczych żołnierzy jest ogólna ilość pocisków wysłanych w kierunku npla. Dlatego nawet dawanie UKM-2000 z zapasem amunicji każdemu na 18 urodziny nie zwiększy znacząco potencjału obronnego kraju.

Kot
wtorek, 25 lipca 2017, 11:06

Wczoraj minister obrony narodowej ogłosił, że na terenie Polski trwa obecnie wojna hybrydowa. Czy ustalono już kto ją wszczął i kiedy uruchomione zostaną brygady OT w celu przeciwdziałania niebezpieczeństwu, do zwalczania którego zostały powołane?

Jaxa
czwartek, 27 lipca 2017, 13:22

Zaczyna się wyjaśniać rola piątego rodzaju SZ. Właśnie genbryg Kukuła jasno powiedział po co robią ten WOT. Dla zasilenia rezerw armii w wypadku konfliktu. Za nieduże pieniądze będą mieli rezerwę którą wcielą do sił głównych. Ale obszary zaplecza będą nadal bezbronne. Gdyby faktycznie chodziło o OT to pierwszą rzeczą byłaby likwidacja uznaniowości przy wydawaniu pozwoleń na broń przez policję i obcięcie kosztów proceduralnych. Ale skoro nawet WOT ma reglamentację uzbrojenia to znaczy że są tylko przechowalnią przed przydziałem docelowym. Krok po kroku ten NSR bis odsłania swoje założenia.

slakuc
środa, 26 lipca 2017, 11:38

Pan generał nie chwali się w jakim tempie rosną kadry WOT. Podobno średnio to 400 osób miesięcznie. Chciałbym też wiedzieć jaka jest średnia wieku osób przyjmowanych do WOT i czy faktycznie nie okaże się za chwilę , że będziemy mieli wojsko ze średnią wieku 50 plus. Już samo zniesienie limitu 12 lat dla szeregowych żołnierzy zawodowych spowodowało, że Ci bardzo chętnie zostają w wojsku żeby załapać się na wojskowe emerytury. Już dzisiaj koszty osobowe polskie armii (w to wchodzą emerytury) stanowią jedną trzecią budżetu armii. Za chwilę się okaże, że cały budżet armii to będą koszty osobowe. Dzisiaj jednak wojny nie wygrywa się wielką armią tylko techniką. Program śmigłowcowy leży, samolotowy leży, czołgi leżą.... WOT rządzi...... A co do Korei to jest to państwo frontowe będące w stanie wojny z przeciwnikiem, który ma pod bronią 4 miliony ludzi. Porównania są, więc nietrafione. O marzeniach o powszechnym dostępie do broni i wojnie partyzanckiej już nie wspomnę. I jeszcze jedno. Ciekaw jestem jak wygląda w WOT zabezpieczenie kontrwywiadowcze, bo o ile mi wiadomo to dotyczy wyłącznie oficerów i to też nie wszystkich

NN
czwartek, 27 lipca 2017, 07:42

Średnia wieku to 32 lata. Wystarczy wpisać w google.

vvv
środa, 26 lipca 2017, 12:18

400 osob na 1 weekend co 2 miesiące :) lepiej zapytaj sie czy WOT ma logistykę, a jak nie to kto to będzie musiał robić i czyim kosztem? :)

Tweets Defence24