Reklama
  • Wiadomości

Zmodernizowany F-16 integrowany z radarem AESA

Lockheed Martin zakończył etap prac związanych z integracją myśliwca F-16 ze stacją radiolokacyjną z aktywnym skanowaniem elektronicznym (AESA) typu SABR.

Fot. Tech. Sgt. Thomas Ireland/USAF.
Fot. Tech. Sgt. Thomas Ireland/USAF.

W ramach przeglądu Critical Design Review oceniono, że stacja radiolokacyjna SABR spełnia wymagania sił powietrznych Stanów Zjednoczonych i koncernu Lockheed Martin. W trakcie kolejnego etapu prac mają odbyć się między innymi próby na ziemi i w powietrzu na samolotach F-16A/B Block 20, należących do lotnictwa Tajwanu.

Instalacja stacji radiolokacyjnej z aktywnym skanowaniem elektronicznym (AESA) jest jednym z głównych elementów programu modernizacji myśliwców F-16 do standardu F-16V. Wprowadzenie nowego radaru pozwoli między innymi na zwiększenie zasięgu wykrywania i śledzenia celów powietrznych, a także „niemal jednoczesne” wykonywanie zadań z zakresu powietrze – powietrze i powietrze – ziemia przez stację radiolokacyjną. Zakres prac modernizacyjnych obejmuje także instalację nowego komputera misji i integrację systemów walki radioelektronicznej w systemie kontroli wspartym przez architekturę sieci Ethernet o dużej przepustowości.

Według dostępnych informacji Republika Chin zamierza zmodernizować 144 eksploatowane obecnie w lotnictwie tego kraju F-16A/B. Jest więc prawdopodobne, że Tajwan będzie pierwszym użytkownikiem maszyn w wersji  F-16V. Do chwili obecnej Lockheed Martin dostarczył użytkownikom ponad 4550 samolotów F-16 wszystkich wersji. Produkcja maszyn tego typu będzie kontynuowana co najmniej do 2017 roku.

Zobacz również

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama